Skip to content

Τα απλά και αυτονόητα

Posted by (Regular StockWatch Contributor) on November 12th, 2012 - 33 Comments
avatar
 «Όλα αυτά δεν είναι απλά και αυτονόητα» έγραφα πριν δύο χρόνια στο βιβλίο Δημιουργική Κύπρος.  Οι πρόσφατες συζητήσεις για δύο φαινομενικά άσχετα νομοσχέδια δυστυχώς αποκαλύπτουν κάτι ακόμη πιο ανησυχητικό: Ότι τα πολιτικά κατεστημένα δεν θέλουν να κατανοήσουν τα απλά και αυτονόητα.
Τι είναι αυτό για το οποίο προειδοποιεί η Δημιουργική Κύπρος; Στο κεφάλαιο για τη διαχείριση φυσικού αερίου γράφει: «Ας μην ξεχνούμε επίσης ότι το χρήμα διαφθείρει.  Πρέπει να προνοήσουμε για την ενίσχυση των θεσμών και διασφάλιση των διαδικασιών που θα μας προστατέψουν από τη διαφθορά.  Αυτό προϋποθέτει διαφάνεια, δημόσια διαβούλευση, υιοθέτηση διεθνών προτύπων εταιρικής διακυβέρνησης της Δημόσιας Εταιρείας Ορυκτού Πλούτου και του Ταμείου Φυσικού Αερίου.  Στη χώρα μας δεν εφαρμόζονται οι εισηγήσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης για τη διαφάνεια στη χρηματοδότηση των κομμάτων και ιδιαίτερα για χρηματοδότηση από ξένα νομικά πρόσωπα.  Αντιλαμβανόμαστε τις συνθήκες διαπλοκής που δημιουργούνται όταν ξένες εταιρείες κάνουν συνεισφορές σε πολιτικά κόμματα, μέλη των οποίων διαχειρίζονται τη Δημόσια Εταιρεία Ορυκτού Πλούτου;».

 Τις τελευταίες βδομάδες παρακολουθούμε την αντιπαράθεση για την κρατική εταιρεία υδρογονανθράκων ΚΡΕΤΥΚ.  Ο νόμος προβλέπει ότι τα συμφέροντα του κύπριου πολίτη εκφράζει αποκλειστικά ο Υπουργός Εμπορίου — ο οποίος δικαιούται να μεταφέρει τις μετοχές στη σύζυγο ή τα παιδιά του.

Ταυτόχρονα βρίσκεται υπό συζήτηση νομοσχέδιο για τα οικονομικά των κομμάτων.  Σύμφωνα με έκθεση του Συμβουλίου της Ευρώπης, ο Περί Πολιτικών Κομμάτων Νόμος πρέπει να περιέχει απαγορευτικές διατάξεις για χρηματοδότηση κομμάτων από ξένα συμφέροντα.  Ωστόσο, η τροποποίηση του Νόμου συζητείται σε ad hoc επιτροπή με ΑΠΟΡΡΗΤΑ πρακτικά, οι πολίτες δεν έχουν λόγο στη διαδικασία και οι ουσιώδεις εισηγήσεις της επιτροπής GRECO δεν υιοθετούνται.  Οι προτεινόμενες νομοθετικές ρυθμίσεις επιτρέπουν δωρεές από ξένα συμφέροντα.

Βάζοντας τα δύο μαζί παρατηρούμε οτι είναι δυνατόν να γίνονται ανώνυμες εισφορές από ξένες εταιρείες στο πολιτικό κόμμα του υπουργού που έχει την απόλυτη εξουσία για τον ορυκτό μας πλούτο! Εύλογα διερωτάται ο καθένας μας: Δεν αντιλαμβανόμαστε τι συνθήκες διαπλοκής δημιουργούνται; Η μήπως αντιλαμβανόμαστε πολύ καλά και αυτές ακριβώς επιδιώκουν τα πολιτικά κατεστημένα;

Δεν πιστεύω σε θεωρίες συνωμοσίας ότι κάτι μαγειρεύεται.  Πιστεύω όμως οτι ο πολιτικός πολιτισμός της χώρας δεν βρίσκεται σε επίπεδο που να μας προστατεύει από τον κακό μας εαυτό.  Σε αυτή την άποψη δυστυχώς δεν είμαι μόνος.  Το Economist Intelligence Unit μας βάζει στην κατηγορία των «ελλειμματικών δημοκρατιών».  Κατέχουμε την 40η θέση παγκοσμίως και την 20η στην ΕΕ.  Αυτό δεν είναι ιδιαίτερα άσχημο – στην ίδια κατηγορία βρίσκονται η Ελλάδα, το Ισραήλ και η Πολωνία και είμαστε ακριβώς δίπλα στην Ινδία, μια χώρα με παρόμοια ιστορική εμπειρία με τη δική μας.  Ενδιαφέρουσα είναι η εξής αντίφαση: Ενώ βρισκόμαστε μεταξύ των δέκα πρώτων όσο αφορά τις εκλογικές διαδικασίες και τις πολιτικές ελευθερίες, βρισκόμαστε κάπου μεταξύ 60ης και 90ης θέσης στη λειτουργία της κυβέρνησης, τη συμμετοχή των πολιτών και την πολιτική κουλτούρα.  Βρισκόμαστε κάπου μεταξύ ελλειμματικής δημοκρατίας και πολιτευμάτων που θεωρούνται υβρίδια δημοκρατίας-απολυταρχίας.

Οι πολίτες πρέπει να ενεργοποιηθούν και να απαιτήσουν πλήρη συμμόρφωση των πολιτικών κομμάτων με τις ευρωπαϊκές συστάσεις.  Ήδη η μη κυβερνητική οργάνωση Διαφάνεια Κύπρος, παράρτημα της Διεθνούς Διαφάνειας, η πρωτοβουλία «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ-για Πρόοδο και Περηφάνια» και η ομάδα ανεξάρτητων πολιτών «Πολίτες Μπροστά» συντονισμένα ζητούν όπως υιοθετηθούν αυτούσιες οι εισηγήσεις της έκθεσης GRECO.  Αν τα καταφέρουμε θα είναι ένα σημαντικό βήμα προς τα εμπρός για τη δημοκρατία στη χώρα μας.  Αν δεν τα καταφέρουμε θα καταντήσουμε όπως τη Νιγηρία αντί να μοιάσουμε της Νορβηγίας.

Αναρτήθηκε στο μπλογκ zenios.wordpress.com στις Nov 12, 2012 @ 1:03

 Ο Σταύρος Α. Ζένιος είναι μέλος του προεδρείου της πρωτοβουλίας ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.  Είναι καθηγητής χρηματοοικονομικών στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και πρόεδρος των πρυτάνεων των Πανεπιστημίων των Ευρωπαϊκών Πρωτευουσών.  

Ο Σταύρος Α. Ζένιος είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου στο Norwegian school of Economics, και senior fellow στο Wharton School, University of Pennsylvania. Διετέλεσε πρόεδρος της συνόδου των πρυτάνεων των Πανεπιστημίων των Ευρωπαϊκών πρωτευουσών (2007-2015) και πρύτανης του Πανεπιστημίου Κύπρου (2002-2010). Έχει δημοσιεύσει πέραν το 150 επιστημονικών άρθρων σε χρηματοοικονομικά και διοικητική επιστήμη. Βιβλία του έχουν μεταφραστεί στα κινέζικα και βραβεύτηκαν από την Αμερικανική Επιστημονική Εταιρεία Επιχειρησιακής Έρευνας. Το 2006 βραβεύθηκε με το Βραβείο Αριστείας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Επιχειρησιακής Έρευνας. Απέκτησε διδακτορικό τίτλο από Princeton University (1986) και διετέλεσε επίκουρος καθηγητής και αναπληρωτής καθηγητής στο University of Pennsylvania.

Categories → Οικονομία

33 Comments
  1. avatar
    NAN on November 12, 2012 - (permalink)

    Πραγματι, τα πραγματα ειναι αυτονοητα. Το προβλημα ομως ειναι οτι οι πολιτικοι μας ή ειναι ανοητοι και δεν μπορουν να καταλαβουν τα αυτονοητα ή νομιζουν οτι ο λαος ειναι τοσο ανοητος που νομιζουν οτι θα μπορουν να μας μαντρωνουν οπως τα καλα προβατακια και στο μελλον.

    Συμφωνω απολυτα με τις θεσεις σας για τη χρηματοδοτηση των κομματων (πως οποιοσδηποτε νοημον ανθρωπος θα μπορουσε να διαφωνησει ακομα δεν καταλαβα). Ισως ετσι εξακριβωθει εαν πραγματι το ΑΚΕΛ ειχε παρει μιζες καποια εκατομυρια για το ακυρωθεν συμβολαιο των 300 εκ με την Shell, ή κατα ποσο εχει παρει οποιεσδηποτε αλλες μιζες σχετικα με τα οικοπεδα του φυσικου αεριου. Σε οποιαδηποτε περιπτωση που εξακριβωθει το παραμικρο τοτε απλα μιλαμε για εσχατη προδωσια αφου η θελημενη εξαπατηση και καταδολιευση του κρατικου πλουτου δεν μπορει να ειναι οτιδηποτε διαφορετικο.
    Ισως επισης ετσι διαφανει και πως το ΑΚΕΛ εχει γεμισει με δικους του διαφορες επιτροπες αφου ενα μεγαλο μερος της αμοιβης τους ειναι συμφωνημενο να κατατιθεται απευθειας στα ταμεια του κομματος.

  2. avatar
    αθηνα on November 12, 2012 - (permalink)

    Κύριε καθηγητά,απο τη παρούσα διακυβέρνηση,να μην ελπίζετε σε τίποτα.Αποταθείτε στον επόμενο πρόεδρο,μπας και αλλάξει κάτι.Το πρόβλημα είναι ότι οι 3+ μήνες που απομένουν ακόμα,δείχνουν να εξαντλούνται εκνευριστικά αργά.

  3. avatar
    andreas on November 12, 2012 - (permalink)

    1.πως σχολιάζεται τη μη δημιουργία καζίνο τη στιγ΄μη που όλοι ξέρουμε ότι ηκύπροςείναι γεμάτη καζίνα? μήπως επειδή μπορεί όλα τα κόμματα να δέχονται και εισφορές από αυτούς που διαχειρίζονται τα καζίνα?
    2. πως σχολιάζεται το γεγονός ότι οι υπουργοί λαι οι βοθλευτές του ακελ δίνουν τους κυβερνητικούς τους μισθούς στο κόμμα και πληρώνονται από αυτό-τι λέει αυτό όσον αφορά τη διακυβέρνηση/και από ποιον εργοδοτούντε?

    • avatar
      αθηνα on November 13, 2012 - (permalink)

      Συμφωνώ μαζί σου ότι τα καζίνο έπρεπε να λειτουργήσουν…χτες, όπως λειτουργούν σε όλη την Ευρώπη- νόμιμα, φορολογούμενα,και με κάποιον έλεγχο των ντόπιων,για κοινωνικούς κυρίως λόγους, σχετικά με την οικονομική τους κατάσταση.Εκεί που διαφωνούμε,είναι που βάζεις όλα τα κόμματα στο ίδιο καλάθι. Μόνο ο κ.Χριστόφιας και το ΑΚΕΛ αντιδρούν.Ολοι οι προεδρικοί υποψήφιοι τάσσονται υπέρ.Ακόμα και ο Μαλάς,αλλά δεν ξέρω αν απλά το λέει προεκλογικά γιατί ξέρει ότι δεν εκλέγεται.

      • avatar
        Επιλήσμων on November 19, 2012 - (permalink)

        Αγαπητή αθηνα,

        Δεν γνωρίζω εάν ο κ.Μαλάς “ξέρει ότι δεν εκλέγεται″.
        Εσύ όμως ξέρεις ότι εάν δεν πριμοδοτήσεις τον κ.Μαλά, πιθανό ο εκλεκτός σου να μην εκλεγεί.

        ΥΓ Δεν έχω ειδικότητα στα μαθηματικά, αλλά σίγουρα γνωρίζω να μετρώ ως το 51.

  4. avatar
    G on November 13, 2012 - (permalink)

    K Ζενιο σας άρεσε η έρευνα τύπου Vickers με 4 εμπειρογνώμονες που ανακοίνωσε η Κεντρική; Δεν είναι βέβαια Κυπριοι ακαδημαϊκοι όπως φαίνεται πως θέλατε, αλλά βάλανε τον κ Χαραλαμπους και 3 ξένους πως σας φαίνονται και οι όροι εντολής; σας ικανοποιεί η διαφάνεια;

  5. avatar
    Πόλυς Καλλής on November 13, 2012 - (permalink)

    Εύστοχες Διαπιστώσεις. Σε μια χώρα με απόλυτη κομματική εξουσία είναι τρομερά δύσκολο να υπάρξει διαφάνεια.

    Είμαστε παγκόσμιο φαινόμενο στο να μετατρέπουμε κάθε ευκαιρία που μας παρουσιάζεται σε κρίση και εφιάλτη. Ο λόγος είναι γιατί μας λείπουν τρία πράγματα: Πρώτο μας λείπουν οι Αρχές (η κοινή συνισταμένη ΟΛΩΝ των ανθρώπων), δεύτερο μας λείπουν (ανέκαθεν) οι Ηγέτες και τρίτο γιατί μας διακατέχει Νοοτροπία του Ομο-Θησαυρισμού. Τουτέστιν εκλέγουμε ανθρώπους για τους λανθασμένους λόγους, αυτοί διοικούν βασισμένοι στις λάθος αρχές, ένα λαό που ελέω λανθάνουσας νοοτροπίας ακόμα και τις ευκαιρίες τις μετατρέπει σε πρόβλημα.
    Ευχόμαστε μηνύματα, όπως τα ανωτέρω, να συνδράμουν στην αλλαγή. Με πρώτο στόχο την αλλαγή της δική μας νοοτροπίας.

  6. avatar
    Andreas on November 13, 2012 - (permalink)

    Νομιζω κ. Ζενιο ο παραλογισμος φαινεται ακομα στο πως πολιτευονται σημερα οι υποψηφιοι προέδροι δλδ με λογους ωσαν να μεν εκυβερνήσασιν στο παρελθόν τζιαι κυριως αυτοκριτικη στο μηδεν.Σε κανενα εν διουν εξηγησεις για τα πεπραγμένα τους .Γιατι?Μ αφου ο “σοφος λαος” προκειται να τους καμει εξουσια.Γιατι να μπουν σε περαιτερω μπελάδες?

    Αντι να αδραξουμε την ευκαιρια με το περιστατικο του μαρι και να πουμε εν παει αλλο τζιαι να δουμε τι καμνουμε με το συνταγμα και τι θελουμε να καμουμε σαν κοινωνια , αναλαβαν το καποιοι εγκαθετοι να δειξουν ταχα την αγανακτηση τους και οταν σε μια νύχτα εξαφανιστηκασιν , συνεχιζουν τα πραματα που τζιαμε ακριβως που εμεινασιν.
    Παρεπιπτοντως να το ξαναπω οτι λαμπρο παραδειγμα για μενα εν η Ισλανδια οπου οι πολιτες εδιαμορφωσαν το νεο συνταγμα.

  7. avatar

    Κύριε Ζένιο,
    Εμείς, οι κύπριοι, είμαστε στην πλειονότητα αμόρφωτοι. Παρά τον μεγάλο αριθμό αποφοίτων ανωτέρων και ανωτάτων σχολών. Δεν υπάρχει η κοινωνική και ηθική μόρφωση ούτε πολιτισμός που χρειάζεται για να ωθεί ένα λαό σε πρόοδο. Ως μισταρκοί ανά τους αιώνες, οι κύπριοι έμαθαν πολύ καλά πώς να γελούν του μάστρου αλλά και του διπλανού των, για δικό τους όφελος. Οι πολιτικοί είναι ακόμα πιο αμόρφωτοι. Βασίζονται στον παραγοντισμό και στην δύναμη που αποκτούν από τον πλούτο που τους υποστηρίζει. Δεν τους χαρακτηρίζει ούτε ο πλούτος των γνώσεων ούτε η οξυδέρκεια πνεύματος. Δεν υπάρχει πολιτικός πολιτισμός. Μόνο ένας ερασιτεχνισμός που τις πιο πολλές φορές παράγει αποτυχίες. Αυτός ο ερασιτεχνισμός, που κάθε άλλο είναι παρά αυτό του εραστή της τέχνης, κυριαρχεί γενικά σε όλες τις εκφάνσεις της κυπριακής κοινωνίας. Κυριαρχεί και στα θέματα του φυσικού αερίου, για την προσπάθεια διαχείρισης του οποίου με διακατέχει μεγάλος φόβος.
    «…
    Σ’ ό,τι δουλειά με βάλουν θα πασχίσω
    να είμαι στην χώρα ωφέλιμος. Αυτή είν’ η πρόθεσίς μου.
    …» (Κ.Καβάφης – «Ας φρόντιζαν»)

    • avatar
      Επιλήσμων on November 14, 2012 - (permalink)

      Συμφωνώ, Δεν διαφέρουμε καθόλου από τον μισταρκό του Χοτζα, που όταν ο Χότζας αποφάσισε να πωλήσει τον γάιδαρο του, και ο μισταρκός θέλησε να τον αγοράσει.
      Ο μισταρκός ζήτησε όμως πριν την αγορά, να του δώσει ο Χότζας τον γάιδαρο γιά 2-3 μέρες να τον δοκιμάσει στο χωραφάκι που του χάρησε ο Χότζας.
      Του λέει λοιπόν ο Χότζας, “Αθεόφοβε, είναι 5 χρόνια που εχουμε αυτό το γάιδαρο και δουλεύετε μαζί σχεδόν κάθε μέρα”.
      Του απαντά ο μισταρκός, “Ναί αφέντη, αλλά ως τώρα τον δούλευκα γιά σένα, τώρα θέλω να δω τι μπορεί να κάμει άμα τον δουλεύκω γιά μένα”.

      Το ποίημα “Ας φρόντιζαν” το έβαλα ολόκληρο στο άρθρο του κ.Κωνσταντίνου Στεφάνου, 6 Ιουνίου 2012, “Περιμένοντας τους βαρβάρους”, που το θεώρησα και πιό κατάλληλο τίτλο για το άρθρο του.
      Πολύ καλά ταιριάζει και εδώ.

  8. avatar
    Takis Xenopoulos on November 13, 2012 - (permalink)

    Εγώ πάντως συμφωνώ πλήρως με τις απόψεις του Καθηγητή κυρίου Ζένιου, τόσο για τα Πολιτικά Κόμματα όσο και για την διαφθορά που δυστυχώς φαίνεται να υπάρχει σε πολύ μεγάλο βαθμό, που πράγματι ειναι σήμερα και επίκαιρα.
    Επίσης συμφωνώ και επικροτώ ότι πρέπει Τα Οικονομικά των Κομμάτων πρέπει να ελέγχοντε με διαφάνεια και να γίνοντε γνωστά μέσον του Τύπου και να συνάδουν σύμφωνα με τις εκάστοτε εκθέσεις Του Συμβουλίου της Ευρώπης με απαγορευτικές διατάξεις για χρηματοδοτίσεις απο ξένα συμφέροντα Εταιρειών, που εύλογα δημιουργούντε συνθήκες διαπλοκής συμφερόντων, ούτως ωστε να μήν φθάσουμε εκεί που έφθασε η Ελλάδα με το Πολιτικό κατεστημένο
    Η στο κάτω κάτω ας δεκτούνε τις εισηγήσεις της έκθεσης GRECO, που θα διασφαλίζει αν μη τι άλλο την διαφθορά και ενισχύει τους θεσμούς.

    Να γιατί ο Κόσμος σήμερα απαξιεί τα Πολιτικά Κόμματα, και δεν τα εμπιστεύετε, γιατί ακριβώς δεν νοιάζοντε για τον τόπον η για την οικονομία,που βρισκεται ενα βήμα μπροστά στο κρεμμό, αλλά νοιάζοντε μόνο πως θα μεγαλώσουν αποσπώντας ψήφους, με διάφορες αντιπαραθέσεις δημιουργώντας στο τέλος κακές εντυπωσεις.

  9. avatar

    Αγαπητέ G,

    είχα αναρτήσει το εξής στην σελίδα http://www.feacebook.com/protovoulia.eleftheria μόλις έμαθα την απόφαση της ΚΤΚ:

    “Ένα σημαντικό μέρος των εισηγήσεων που κατάθεσε η πρωτοβουλία ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ για το τραπεζικό σύστημα υιοθετείται από την Κεντρική Τράπεζα. Ο εκ των συγγραφέων της εισήγησης και μέλος της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ οικονομολόγος Γιώργος Χαραλάμπους μέλος της διεθνούς Επιτροπής.”

    Νομίζω αυτό απαντά καταφατικά το ερώτημα σου. Και δείχνει οτι είμαι έτοιμος να αναγνωρίσω όταν γίνεται κάτι που κρίνω ορθό.

    Δεν ζήτησα να είναι κύπριοι οι εμπειρογνώμονες, ούτε όπως έγραψε κάποιος στο Stockwatch “κάποιο ψάχνουν θέσεις να διοριστούν”! Τέτοια επιχειρήματα δείχνουν έλλειψη σοβαρότητας και, επαναλαμβάνω, δεν μένουν αναπάντητα.

    Θα προτιμούσα την διερεύνηση από επιτροπή που διορίζει η Βουλή, όπως έκανε η Ισλανδία. Όμως επιτροπή τυπου VICKERS καλύπτει πολύ μεγάλο μέρος των θεμάτων που εισηγηθήκαμε.

    Χαίρομαι για την διαφάνεις στους όρους εντολής -καιρός ήταν!

    Θα χαιρόμουν επίσης αν κύπριοι που έχουν τα ίδια ή και ακόμη καλύτερα προσόντα από εξωτερικούς συμβούλους αξιοποιούνταν. Αλλά δεν εγείρω αυτό το θέμα για τα οικονομικά και χρηματοοικονομικά διότι με αφορά και προσωπικά. Θα το εγείρω όμως σχετικά με τα θέματα φυσικού αερίου. Η Νορβηγία ζητούσε από τους ξένους να εκπαιδεύσουν τους ντόπιους. Εμείς αγνοούμε και τους εκπαιδευμένους ντόπιους.

  10. avatar
    Antonis on November 14, 2012 - (permalink)

    Συμφωνώ με τις απόψεις του άρθρου. Το πρόβλημα της μη-διαφάνειας, και όχι μόνο, πηγάζει από το ότι δεν έχουμε την ΠΑΙΔΕΙΑ (όπως λ.χ. οι Ισλανδοί) να δημιουργήσουμε ένα καλύτερο σύστημα.
    Θα είχε ενδιαφέρον να γράψετε κ. Ζένιο ένα άρθρο με τις ιδέες σας για το εκπαιδευτικό σύστημα.
    Το εκπαιδευτικό σύστημα καλλιεργεί το στυγνό ανταγωνισμό και χάνεται η έννοια της δημιουργικότητας. Αυτό τουλάχιστο πιστεύω εγώ. Στα σχολεία αντί να ενθαρρύνεται η κριτική σκέψη, μαθαίνεται η παπαγαλία. Και πολλά μαθήματα είναι υποβαθμισμένα, όπως η μουσική, η τέχνη και ο αθλητισμός στα πρώτα στάδια – που θα βοηθούσαν στη δημιουργικότητα, όπως η ιστορία που διδάσκεται μέχρι εκεί που ξεκινά το πιο ενδιαφέρον κομμάτι της, όπως τα ελληνικά – αφού πολύ λίγα παιδιά μπορούν να εκφραστούν σωστά, όπως η πολιτική αγωγή σε μεταγενέστερο στάδιο – που είναι σχεδόν ανύπαρκτη. Αξίες όπως το φιλότιμο και ο σεβασμός έχουν χαθεί.
    Χωρίς κριτική σκέψη, ή παραμυθιαζόμαστε εύκολα, ή δεν καταλαβαίνουμε τι μας λένε, ή απλά ήμαστε αδιάφοροι.
    Νομίζω ότι έχουμε έξυπνους νέους (κόβει στροφές ο νους τους) αλλά όχι τόσο ανοιχτόμοιαλους (δεν καταλαμβαίνουν σωστά πως λειτουργεί το περιβάλλον γύρω τους). Μια βόλτα να πας και να προσέξεις τον καθημερινό τρόπο συμπεριφοράς μας, θα νευριάσεις, προχειρότητα παντού. Δεν έχουμε ποιότητα ζωής γιατί δεν την αντιλαμβανόμαστε. Και όλοι δυσανασχετούμε για το κακό σύστημα. Ουσιαστικά όμως δεν κάνουμε τίποτα για να το αλλάξουμε, δεν έχουμε τόλμη. Ίσως γι΄αυτό ήμαστε ανίκανοι να διεκδικήσουμε τα απλά και αυτονόητα, όπως τη ΔΙΑφΑΝΕΙΑ. Ήμαστε παγιδευμένοι μόνιμα στο καρκίνωμα της κομματοκρατίας επειδή δεν έχουμε την παιδεία να σκεφτούμε κάτι καλύτερο. Οι Σκανδιναβοί κάποια καλή ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΑ στρατηγική θα έχουν εφαρμόσει για να έχουν σήμερα τα απλά και αυτονόητα, και πέραν απ’ αυτά. Φαντάζομαι δε χρειάζονται κάποιο σαν εσάς να γράψει ένα άρθρο για να τους ξυπνήσει.

  11. avatar

    Λιανικό εμπόριο/Πτωχέυσεις/ Κίνδυνος στάσης πληρωμών/Τροικα/ εθνική Κυριαρχία

    Στούς επόμενους μήνες περιμένω μεγάλα καταστήματα υπεραγορών να κλείσουν και θα έρθει μεγάλη ζημία στην οικονομία, θα έχουμε μεγάλη άυξηση στους άνεργους και χιλίδες έμποροι θα χάσουν τεράστια κεφάλαια απο πωλήσεις που έκαναν σε υπεραγορές με αποτέλεσμα πολλοί απο αυτούς να οδηγηθούν σε χρεοκωπία. Η Κύπρος είναι πολύ μικρή για τόσο μεγάλο αριθμό υπεραγορών. Ο ανταγωνισμός μεταξύ τους είναι τεράστιος, το κόστος δανεισμού τους ψηλό ενώ το κόστος ρευματος είναι δυσανάλογο ψηλό σε σχέση με τα μικτά κέρδη τους . Εδώ θα έχουμε κραχ….

    ΣΤΑΣΗ ΠΛΗΡΩΜΩΝ. Μειώνεται συνεχώς η δυνατότητα του κράτους να εξευρει ρευστότητα. Η μοναδική σοβαρή/μεγάλη πηγή ρευστότητας για το κράτος είναι οι τράπεζες οι οποίες με την σειρά τους έχουν και αυτές προβλήματα ρευστότητας. Το κράτος δανείζετε συνεχώς απο εγχώρια ταμία. Αυτό οδηγά σε μειώση της ρευστότητας απο μια οικονομία η οποία βρίσκετε σε ύφεση και η οποία με αυτόν τον τρόπο οδηγήτε σε μεγαλύτερη ύφεση. Εάν δεν συμφωνήσουμε με Τροικα σύντομα , το κράτος θα αναγκαστεί να κάνει μερική στάση πληρωμών και θα πληρώνει μονον τα πολύ επίγων.

    Παρακολουθώντας απόψε στις ειδήσεις τις στάσεις των συντεχνιών και γενικώς την στάση μας και την αντίληψη μας σχετικά με αυτήν την κρίση και την έλλειψη κατανόησης της σοβαρότητας της κατάστασης στην οποία βρισκόμαστε τόσο το κράτος οσο και σαν οικονομία έχω να πώ το εξής…..Η Κύπρος θα οδηγηθεί σε ΟΙΚΟΝΟΜΚΗ ΤΡΑΓΩΔΙΑ. Πριν 1 χρόνο το έλεγα οικονομικό Μαρί, δέν θα είναι Μαρί, θα είναι εθνική τραγωδία.

    Οι άνεργοι θα πάνε περαν των 50,000,θα καταστραφεί ο κοινωνικός ιστός, θα αυξηθεί σημαντικά το εγκλημα. Οπως κινούμαστε, οι τράπεζες θα περάσουν σε ξένα συμφέροντα. Τα εισοδήματα απο το φυσικό αέριο θα πηγαίνουν σε ξεχωριστό λογαριασμό που θα ελεγχετε απο τον Τροικα για να πληρώνονται τα μεγάλα δάνεια τα οποία θα αναγκαστούμε να πάρουμε για να σώσουμε τις τράπεζες και για το κρατικό χρέος που λήγει στα επόμενα χρόνια. (Για τις τράπεζες επιμένω οτι θα πρέπει να συμφωνήσουμε σταδιακή αυξηση κεφαλαιών με τον τρόπο που περιέγραψα σε προηγούμενο άρθρο. Εάν δώσουμε στις τράπεζες μεγάλα κεφάλαια άμεσα, Η Κύπρος θα γίνει όμηρος των πιστωτών της για πολλά χρόνια.)

    Δέν αντιλαμβανόμαστε μια πολύ βασική πραγματικότητα, ενώ οι πόροι στον πλανήτη είναι περιορισμένοι, η ανθρώπινη απληστία είναι απεριόριστη. Αυτή η ανθρώπινη απληστία , εδώ και χιλιάδες χρόνια οδηγούσε κράτη σε πολέμους και κατακτήσεις με σκοπό την αρπαγή/κλοπή πλούτου/ αγαθών κλπ Αυτό συνεχίζει να γίνετε μέχρι σήμερα , με την διαφορά οτι στο “παιχνίδι ” αυτό μπήκαν και εταιρείες οι οποίες ειναι πιο μεγάλες και δυνατές ακομα και απο μικρά κράτη οπως η Κύπρος. Εμείς , ενώ εκ πρώτης οψεως φένεται οτι έχουμε πλούτο(υδρογονάθρακες) δέν προστατευσαμε τους εαυτούς μας και είμαστε ευάλωτοι, εκτεθημένοι όλοι σε ψηλό δανεισμό, σε ψηλά επιτόκια, εκτεθιμένοι σε μια οικονομία οπως την Ελληνική η οποία είναι έτοιμη να εκραγεί και εκτεθιμένοι σε ψηλο κοστος ενέργειας.

    Δυστηχώς έχουμε περάσει τις κόκκινες γραμμές,(και δέν εννοώ μόνον το κράτος) όλα τα πιο πάνω θα συμβούν, κινουμαστε αργά, κινούμαστε χωρίς εθνική οικονομική στρατηγική. Ολοι οι πολιτικοί μας , νομίζουν οτι έχουν την δυνατότητα , τις εμπειριες , τις γνώσεις να οδηγήσουν την Κύπρο έξω απο αυτήν την κρίση . ΛΑΘΟΣ. Αυτά που πρέπει να γίνουν, οι πολιτικοί φοβούνται να τα πράξουν.

    Το επόμενο στάδιο στην Κύπρο θα είναι το εξής. Ολοι οι πολιτικοί και ολα τα μέσα ενημέρωσης, οργανωμένα , θα ξεκινήσουν να πολεμούν την Τροικα, θα κτυπούν την “κακιά” Τροικα που ήρθε να μας “καταστρεψει″ θα ξεχάσουν οτι χωρις αυτούς θα είχαμε χρεοκωπήσει.Η ενέργεια μας αντί να πηγαίνει προς βελτιωση της αθλιας κατάστασης μας, θα εξαντλήτε σε πόλεμο ανεμώμυλων. Είμαστε σήμερα η Ελλάδα του 2009, σύντομα θα είμαστε η Ελλάδα του 2012 ….

    Σάββας Τταντής 14-11-2012.

  12. avatar

    Αγαπητέ Antonis

    συμφωνώ με την γενική σου προσέγγιση σε θέματα παιδείας. Είμαστε outliers στην ικανότητα να μετατρέπουμε επενδύσεις στην παιδεία σε επιχειρηματικότητα.

    Οι απόψεις μου αναλύονται στο βιβλίο μου ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΚΥΠΡΟΣ. Πολιτική μεταρρύθμιση για την Κύπρο του 21ου αιώνα.

    Χαρακτηριστικό απόσπασμα:

    “Η εκπαίδευση καλείται να προετοιμάσει δημιουργικούς και ευφυείς ενεργούς νέους πολίτες. Αλλά πώς αναπτύσσουμε την ικανότητα των νέων να σκέφτονται ριζοσπαστικά, να δημιουργούν το νέο και να τολμούν να οδηγούν τον εαυτό τους και τη χώρα στη συνεχή βελτίωση; Πως ενεργοποιούμε την επιχειρηματικότητα και τις δημιουργικές τους δυνάμεις;”

    Οι δικές μου απόψεις στις σελ. 227-233, http://www.fbrh.eu/zenios/

  13. avatar
    Economist on November 15, 2012 - (permalink)

    Ξέρω πολλά, θα πω ελάχιστα:

    κάντε ακόμα λιγη υπομονη κ. Τταντή.

    • avatar
      αθηνα on November 15, 2012 - (permalink)

      Economist,μα αν αυτά που ξέρεις συμφωνούν με τα λεγόμενα του κ Τταντή,τότε κομίζεις γλαύκαν εις Αθήνας.Το νέο θα ήταν αν αυτά που ξέρεις,είναι πιό αισιόδοξα από τη μαυρίλα του κ.Τταντή.

  14. avatar
    R on November 15, 2012 - (permalink)

    Κύριοι,

    Μα πότε επιτέλους θα το πιστέψετε ότι έχουμε να κάνουμε με ανεύθυνους?

    Και αυτός είναι ο πιο απαλός χαρακτηρισμός που μπορώ να δώσω!

    Εδώ και πέραν του ενός έτους μετρώ τις μέρες αντίστροφα (104 ακόμα).

    Το τί θα γίνει μέσα σε αυτές τις μέρες δεν θα πιστεύετε στα μάτια σας και στα αυτιά σας.

    Η οποιαδήποτε επιστημονική ανάλυση είναι αχρείαστη!

    Προσδεθείτε…

    • avatar
      Επιλήσμων on November 16, 2012 - (permalink)

      @ R

      Η απέχθεια σου, (όσο και πολλών άλλων πχ και της φίλης αθηνας) γιά το κυβερνών κόμμα και τον Πρόεδρο, είναι πέρα γιά πέρα εμφανής. Τόσο, που αγγίζει τα όρια της παράνοιας. Παρά του ότι ΔΕΝ είμαι υποστηρικτής της παρούσης Διακυβέρνησης, δεν εναποθέτω τις ελπίδες μου γιά μιά πραγματική αλλαγή, πόσο μάλλον σωτηρία, από την νέα τάξη των πραγμάτων, που έρχεται μετά από 104 ημέρες, όπως εσύ τις μετράς – μιμούμενος την παιδική συνήθεια των στρατιωτών μας να μετρούν τον αριθμό των ημερών που τους απέμεινε μέχρι την αποστράτευση τους, τελειώνοντας με την φράση ” 103 και πόψε” κλπ.

      Εν πάσει περιπτώσει, και στην καλύτερη των περιπτώσεων, μετά από 104 ημέρες, θα μας καλύπτει το γνωστό και αποκαρδιωτικό: “Στους στραβούς …. κυβερνά ο μονόφθαλμός”.

      • avatar
        αθηνα on November 17, 2012 - (permalink)

        Επιλήσμονα,πραγματικά με εκπλήττει η επιτήδεια ουδετερότητά σου,μέχρι του σημείου να διερωτώμαι αν είναι έτσι τα πράγματα,ή είναι καμουφλαρισμένη υποστήριξη της νυν προεδρίας.Δηλαδή τί θέλεις να μας πεις;Οτι,αφού δεν θα αλλάξει τίποτα,ας συνέχιζε ο κ.Χριστόφιας,με το σκεπτικό ότι όλοι ίδιοι είναι.Μπράβο,λαμπρή και νούσιμη προσέγγιση!

        • avatar
          αθηνα on November 17, 2012 - (permalink)

          Κατά τα άλλα ευχαριστούμε για τη δωρεάν διάγνωση της παράνοιας,από την οποία με ύφος περισπούδαστο,γνωμοδότησες ότι πάσχουμε.Αλλά ας είναι.Καλύτερα παρανο’ι′κοί,παρά τυφλοί,σε σημείο που να μην είδαμε τίποτα…

        • avatar

          -Αθηνά, Δεν γνωρίζω τα πρόσωπα αλλά δεν διακρίνω τόσην ουδετερότητα στο προηγούμενο σχόλιο. Θα μπορούσε να ερμηνευτεί και ως: ´Μα είναι δυνατό να βρεθεί κάποιος μετά από 103 μέρες που να καταφέρει να επαναφέρει σε τάξη τα τόσα όσα λάθη, εκούσια και ακούσια και τα χάλια που έχει διαπράξει η παρούσα διακυβέρνηση;´

      • avatar
        R on November 17, 2012 - (permalink)

        Αγαπητέ Επιλήσμων,

        Έχεις παραδεχθεί 2 πραγματικότητες:

        Α. Είπες ότι “δεν εναποθέτω τις ελπίδες μου για μια πραγματική αλλαγή, πόσο μάλλον σωτηρία, από την νέα τάξη των πραγμάτων, που έρχεται μετά από 104 ημέρες” και έχεις απόλυτο δίκαιο. Απλώς σε 104 μέρες θα τραβήξουμε χειρόφρενο στην κατηφόρα του οχήματος ΚΥΠΡΟΣ. Δεν λέω ότι θα μπορέσει να σταματήσει! Αλλά οφείλουμε να ελπίζουμε ότι θα σταματήσει!

        Β. “Στους στραβούς …. κυβερνά ο μονόφθαλμός”. Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Δυστυχώς ξέρουμε όλοι ποιοί είναι οι στραβοί και ποιος μπορεί (λέω μπορεί/πιθανόν) να έχει τον ένα όφθαλμο!

        Καλή δύναμη σε όλους μας να αντέξουμε τις 104 μέρες… συγνώμη 102 μέρες.

      • avatar
        Andreas on November 17, 2012 - (permalink)

        Γεια σου φίλε επιλήσμονα.
        Λατρεύκω τις τοποθετησεις σου.
        Ετσι οπως παμε μαλλον ουτε ο μονοφθαλμος εννα μας κυβερνα αλλα ενας αποδεδειγμενα στραβος.Ιδωμεν…
        2ο. Ως λατρης της γλωσσας νομιζω το “πάση” εν το σωστο.

        • avatar
          Επιλήσμων on December 19, 2012 - (permalink)

          Φίλε Andrea,
          Δεν πρόσεξα το σχόλιο σου παρά μόνο μόλις τώρα!
          Το “εν πάση περιπτώσει″ ορθώς με διόρθωσες ότι γράφεται με “η” και όχι με “ει″ όπως λανθασμένα το έγραψα εγώ. Είναι η δοτική του “πάσα”.

      • avatar
        The Invisible Hand on November 17, 2012 - (permalink)

        Φίλε επιλήσμονα

        Μας παρεξηγείς ότι απεχθανόμαστε το κυβερνών κόμμα και το πρόεδρο. Εγώ προσωπικά τον λυπάμαι, που μπήκε με τόσες ελπίδες για κοινωνικές, πολιτικές και οικονομικές αλλαγές, και τώρα θυμίζει, δυστυχώς, τζογαδόρο που παίζει τα ρέστα του και που θα χρειαστεί δανεικά για να παει σπίτι από το καζίνο.

        Και πώς να χαρακτηρίσω τες καθημερινές σχεδόν ανέμελες παρουσίες του προέδρου σε άσημες τοπικές συγκεντρώσεις και τους λεονταρισμούς κατά των δανειστών μας ενώ η οικονομία καίγεται και η ανεργία καλπάζει; Που είναι ο ηγέτης;

        Να σου επαναλάβω τους στοίχους από το προφήτη του Παλαμά;

        Και δεν είδε να προβάλει
        μεσ’ από το τριμπουνάλι
        τ’ αεροκρέμαστο, την όψη
        τη λειτουργική του ο Ρήγας.
        Και τον είδε με τους μίμους,
        και τον είδε με τους νάνους,
        με του τσίρκου τους παλιάτσους,
        με του τσίρκου τες καρούχες,
        με του τσίρκου τους ηρώους…

        Λυπούμαι πραγματικά και το ΑΚΕΛ, που έχει πολλά αξιόλογα στελέχη που παροπλίστηκαν και που είχαν και έχουν ακόμη ρόλο να παίξουν στη πολιτική, αν τους αφήσουν.

  15. avatar
    αθηνα on November 16, 2012 - (permalink)

    Τελικά,ακόμα και ο κ.Χριστόφιας κατάλαβε ότι η κατάσταση είναι απελπιστική.Γιατί έχει μέρες να τον ακούσουμε να μιλά για 13ο.Και είναι λογικό, όταν δεν έχεις να πληρώσεις το 12ο.Τ’ακούς Georgie;

  16. avatar
    soto on November 16, 2012 - (permalink)

    Βλέποντας οσα συμβαίνουν σε όλο τον κόσμο, μου ειναι αδιανόητο να κατανοήσω πως κάποιοι επιμένουν οτι θα βρουν λυσεις μέσα απο το συγκεκριμένο σύστημα. Κυριοι η λεγομενη ελευθερη οικονομια απετυχε παταγωδώς….

    Τότενες τὸ μαῦρο φίδι
    τὸ διπλό του τὸ γλωσσίδι
    πίσω ἀπὸ τὴν ἀστοιβιὰ
    βγάζει καὶ κουνάει μὲ βιά:

    «Φῶς ζητᾶνε τὰ χαϊβάνια
    κι᾿ οἱ ραγιάδες ἀπ᾿ τὰ οὐράνια,
    μὰ θεοὶ κι᾿ ὀξαποδῶ
    κεῖ δὲν εἶναι παρὰ δῶ.

    Ἂν τὸ δίκιο θές, καλέ μου,
    μὲ τὸ δίκιο τοῦ πολέμου
    θὰ τὸ βρῇς. Ὅπου ποθεῖ
    λευτεριά, παίρνει σπαθί.

    Μὴ χτυπᾷς τὸν ἀδερφό σου-
    τὸν ἀφέντη τὸν κουφό σου!
    Καὶ στὸν ἵδρο τὸ δικὸ
    γίνε σὺ τ᾿ ἀφεντικό.

  17. avatar
    Savvakis Savvides on November 17, 2012 - (permalink)

    Δεν είναι η ελεύθερη οικονομία που απέτυχε. Η ελεύθερη οικονομία δεν είχε καμιά ευκαιρία να αποδώσει με τόσους τυχοδιώκτες να καραδοκούν και να χρησιμοποιούν το κράτος να την καταστρέψουν. Σε μια ελεύθερη καπιταλιστική οικονομία οι τράπεζες έχουν ένα συγκεκριμένο ρόλο να παίξουν τον οποίον εγκαταλείψαν για τα «εύκολα λεφτά». Οι κυβερνήσεις συνεργάστηκαν για να ρίξουν τους κινέζικους τοίχους που έπρεπε να υπάρχουν μεταξύ δανείων, επενδύσεων και ασφαλειών.

    Οι τράπεζες ουδέποτε έπρεπε να τους επιτραπεί να επεκταθούν και να κάνουν και τις τρεις οικονομικές δραστηριότητες. Αυτό ήταν και το κυριότερο μάθημα για τον κόσμο μετά το Great Depression. Αλλά κάποιοι επιτήδειοι είχαν ξεγελάσει το Πρόεδρο Clinton στο όνομα τάχα της ελεύθερης οικονομίας να ακυρώσει το «Glass Steagall Act of 1933» με το να περάσει το λεγόμενο «Financial Liberalization Act of 1999». Το αποτέλεσμα ήταν να νομιμοποιήσει την ζούγκλα όπου ο κάθε επιτήδειος μπορούσε πλέον με την κάλυψη και ευλογία του νόμου να δημιουργεί συνθήκες προς ίδιον όφελος.

    Η ιστορία είναι πολύ μεγάλη για να μπορεί να γίνει σωστή αναφορά σε ένα blog. Suffice to say that this is what created the pandemonium of financial alchemy that the world has been living in the past 10-12 years. Hedge funds, totally unregulated financial markets which can be manipulated by sophisticated algorithms in the hands of huge conglomerates, exotic derivatives, credit default swaps, dubious rating agencies completing the loop and directing monies to Governments as “risk free investments”, and so on and so forth. This is not a failure of the free market economy and capitalism. As Max Keiser has called it in his program the “Max Keiser Report” (on RT News), “this is not capitalism, this is crapitalism”.

    • avatar
      soto on November 17, 2012 - (permalink)

      ‘…..totally unregulated financial markets….’
      Δεν εχουμε ομως δει καμια κινηση προς αυτη την κατευθυνση’ και ξερεις γιατι κε Σαββιδη. Διοτι το ταχατε ελευθερο και δημοκρατικα εκλελεγμενο πολιτικο συστημα εχει εγκλωβιστει απο τις αγορες….
      Και δεν μπορω να δεχθω οτι σε “ελευθερες” οικονομιες καποιοι πρεπει οπωσδηποτε να διασωζονται εις βαρος των λαων οταν κινδυνευουν….Αφου η αρχη ειναι ο υγιης, ταχατε, ανταγωνισμος , το αποτελεσμα θα πρεπει να ειναι “οποιος αντεξει″.

      • avatar
        Savvakis Savvides on November 17, 2012 - (permalink)

        Πολύ σωστή η παρατήρηση σου ότι «το πολιτικό σύστημα έχει εγκλωβιστεί από τις αγορές….». Αυτή είναι και η αφετηρία του άρθρου μου «Financial Markets, Bloated Governments and the Misallocation of Capital».

        Επίσης το μεγαλύτερο έγκλημα που γίνεται σήμερα είναι η προσπάθεια να απεγκλωβίσουν ως έχει το υδροκεφαλομένο και διεφθαρμένο τραπεζικό σύστημα ως έχει. Οι Τράπεζες πρέπει πρώτα να περιοριστούν στις κανονικές τραπεζικές εργασίες (savings and loans), να πωλήσουν όλα τα αλλά (έτσι να μειωθεί και η ζητούμενη βοήθεια) και μετά να αποταθούν στους παθόντες φορολογούμενους για βοήθεια.

      • avatar
        Savvakis Savvides on November 17, 2012 - (permalink)

        Η εξυγίανση θα πρέπει να προηγηθεί τις διάσωσης του Τραπεζικού και χρηματοοικονομικού μας συστήματος.

        Unfortunately, what we see is too little too late. We have lost track of the question why we are in this mess in the first place and all we are concerned with is how to keep this crazy corrupt system going. Nothing has been corrected in my book. The banks can still do whatever they want and get away with it, the Euro is, as ever, a ticket to hell and the politicians are only concerned with how to get into and remain in power.

  18. avatar
    Κωνσταντίνος Χατζηιωάννου on November 17, 2012 - (permalink)

    Ο Κος Ζένιος είναι αξιέπαινος για την όλη προσπάθεια και του εύχομαι κάθε επιτυχία.Δυστυχώς ο χρονικός ορίζοντας των ακαδημαικών είναι κάπως μακρύς ,ας σκεφτούμε ότι ο φετεινός νικητής του Νομπελ Οικονομικών το πήρε στα 90 του για δουλειά που έκαμε πριν πολλές δεκαετίες ενώ ο άλλος καθηγητής που θα το έπαιρνε μαζί του πέθανε πριν να προλάβει την καταξίωση .Πέρσι έδωσαν το Νομπελ Ιατρικής σε νεκρό.Ελπίζω ο Κος Ζένιος να δει κάποια από τα πολλά που εισηγείται πολύ πριν να γίνει 90 χρονών.Δυστυχώς όμως η διαφθορά είναι βαθιά ριζομένη ,η διαπλοκή τεράστια και όσοι απέκτησαν χρήματα με οποιοδήποτε τρόπο και είναι αρκετά ικανοί να διοχετεύουν μέρους τους προς τις σωστές κατευθύνσεις είναι πάντα στα πράματα ,μέρος του κατεστημένου.Γι αυτό η δική μου προσδοκία για άμεσες αλλαγές τώρα είναι η Τρόικα είτε μέσω μνημονίου είτε λόγω αποτυχίας σύναψης μνημονίου.Εγώ λέω απερίφραστα ότι είμαι εναντίον οποιουδήπουτε μνημονίου που μόνο σκοπό έχει να σώσει ορισμένες οικογένειες που διοικούν συγκεκριμένη τράπεζα και έχουν νόμιμα αποκομίσει εκατοντάδες εκατομμύρια.Για τα παράνομα περιμένουμε φως από τις έρευνες.

    Μιλώντας για τις έρευνες της Κεντρικής αγαπητέ G να δούμε τα αποτελέσματα πρώτα και μετά να κρίνουμε.Αν θέλεις μου εξηγάς τι είναι εμπειρογνωμονας στα οικονομικά και πως μέσα από τις χιλιάδες αποφοίτους της ίδιας σχολής οικονομιικών και τόσων άλλων πανεπιστημίων έπρεπε η Κεντρική να διορίσει τον πρώην τραπεζίτη ,η τράπεζα του οποίου χρειάζεται στήριξη.Διευκρινίζω ότι δεν γνωρίζω τον εν λόγω τραπεζίτη αλλά γνωρίζω πολύ καλά άλλους και κατέχω και στοιχεία για ορισμένους .Δυστυχώς τα όποια μέτρα και εισηγήσεις επικροτούνται από όλους,γενικά και αόριστα,φτάνει να μην γίνεται αναφορά η έστω να φωτογραφίζονται συγκεκριμένα άτομα.Γι αυτό άλλωστε σε όσους θεσμούς κατά καιρούς αποτάθηκα με πολύ συγκεκριμένες αυταπόδεικτες καταγγελίες κανένας δεν με καλέι να καταθέσω ότι στοιχεία έχω.Όταν γίνεται ένα έγκλημα η αστυνομία αναζητεί αυτόπτες μάρτυρες και όσους ξέρουν οτιδήποτε να το καταθέσουν,είναι ο πιό εύκολος τρόπος.Βεβαίως να γίνουν οι επιτροπές ,οι έρευνες για να καταλήξουν σε πλήρες αποτέλεσμα και μετά να οδηγηθούμε σε δίκη “Νυρεμβέργης”..Τουλάχιστον όμως για τα χοντρά χοντρά έπρεπε ήδη να είχε γίνει κάτι και όχι να συνεχίζουν να διορίζονται άτομα που προέρχονται από την ίδιαν τράπεζα παντού,έστω και αν οι ίδιοι είναι τιμιότατοι.
    .
    Υπάρχει κατεστημένο όπως λέει ο καθηγητής και συμφωνούν οι υπόλοιποι.Ξέρουμε και ποιοί το αποτελούν.Το πρόβλημα ότι με τα εκατομμύρια που έχουν ορισμένοι συντρίβουν την κάθε διαμαρτυρία εκτός αν είναι ανώδυνη και απρόσωπη.

Leave a Reply

Note: XHTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to this comment feed via RSS