Skip to content

Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και οι προεδρικοί υποψήφιοι

Posted by (Guest Contributor) on December 3rd, 2012 - 14 Comments
avatar

 Ερώτηση δημοσιογράφου: «Αν σας τιμήσουν οι ψηφοφόροι είστε έτοιμος να αναλάβετε την Προεδρία της χώρας;»

Προεδρικός υποψήφιος, Κύπρος, 2012: «Βεβαίως είμαι». 

 Υποψήφιος Μπάρακ Ομπάμα, 2008: «Κανένας δεν είναι έτοιμος να γίνει Πρόεδρος μέχρι να γίνει Πρόεδρος».

 Θέλουμε ηγέτες με αυτοπεποίθηση για τις ικανότητες τους και της ικανότητες της κοινωνίας να επιτυγχάνει φιλόδοξους στόχους.  Μαζί με την αυτοπεποίθηση, ωστόσο, χρειαζόμαστε επιμονή, αποφασιστικότητα και μεθοδικότητα και αυτά πηγάζουν από την ταπεινοφροσύνη και ένα αίσθημα ενοχής — προσωπικής ευθύνης — για τα μεγάλα προβλήματα που καλείται να διαχειριστεί ένας Πρόεδρος.  Η αυτοπεποίθηση είναι το καρότο, η ταπεινοφροσύνη και η προσωπική ενοχή είναι το μαστίγιο.  Όποιος φιλοδοξεί να ηγηθεί ενός λαού σε περιόδους μεγάλων κρίσεων, αβεβαιότητας και αναταραχών, χρειάζεται και τα δύο.

 Ο Πρόεδρος που θα επιλέξουμε πρέπει να διαθέτει όλα τα δυνατά εργαλεία και τα απαραίτητα χαρακτηριστικά.  Βεβαίως η επιλογή δεν είναι απλή και μονοδιάστατη, γι’ αυτό και η δημοκρατική διαδικασία παραμένει η καλύτερη μέθοδος να εκλέξουμε με συλλογική σοφία την ηγεσία μας.

 Η πρωτοβουλία ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ είχε επαφές με τους προεδρικούς υποψήφιους Νίκο Αναστασιάδη, Γιώργο Λιλλήκα και Σταύρο Μαλά που υποστηρίζονται από μεγάλα κοινοβουλευτικά κόμματα.  Συναντήσαμε επίσης την ανεξάρτητη υποψήφια Μακαρία Στυλιανού, της οποίας η παρουσία στο Δημόσιο Διάλογο για την οικονομία που οργάνωσε η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ κέρδισε το σεβασμό μας.

 Ως πολιτική κίνηση που δρα οριζόντια δεν θα πάρουμε θέση υπέρ κάποιου υποψηφίου.  Είμαστε ωστόσο δυναμικά παρόντες για να προωθούμε αξίες που οδηγούν τη χώρα μας στην Πρόοδο και την Περηφάνια, όπως διατυπώνονται στην ιδρυτική μας διακήρυξη, καθώς και τη μελέτη-πρόταση «Κυπριακή Οικονομία. Πραγματικότητα και επιλογές» που επεξεργάστηκε 16μελής ομάδα εμπειρογνωμόνων, όπως διαμορφώθηκε μέσα από Δημόσιο Διάλογο.  Οι εισηγήσεις μας αφορούν τη διαχείριση της κρίσης και του κράτους, το δημόσιο και ημιδημόσιο τομέα, την καταπολέμηση της διαφθοράς, τη διαχείριση του φυσικού αερίου.  

 Οι υποψήφιοι άκουσαν με ενδιαφέρον – όπως πάντα γίνεται σε περιόδους εκλογών.  Για κάποιες εισηγήσεις εξέφρασαν πρόθεση να τις υιοθετήσουν, γι’ άλλες είχαν διαφορετικές προσεγγίσεις, τις οποίες ακούσαμε με ενδιαφέρον και θα αξιολογήσουμε.  Ως ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, ωστόσο, δεν ικανοποιούμαστε με προθέσεις, ούτε σταματάμε στις μελέτες.  Στην Ιδρυτική Διακήρυξη δεσμευτήκαμε ότι θα φροντίζουμε να μην μένουν οι επιλογές μας στο χαρτί, και γι’ αυτό και θεσμοθετούμε συστηµατικό έλεγχο.

 Θα επανέλθουμε λοιπόν για να αξιολογήσουμε τις προτάσεις των υποψηφίων αντιστοιχώντας τες με το δικό μας τρίπτυχο: Ερωτούμε-Ερευνούμε-Προτείνουμε.  Απαντούν οι υποψήφιοι στα καίρια ερωτήματα; Έκαναν την έρευνα τους πριν προχωρήσουν σε προτάσεις; Έχουν προτάσεις που να είναι τεκμηριωμένες, εφαρμόσιμες, απλές και λειτουργικές;  Με αυτά τα κριτήρια θα αξιολογήσουμε τις επαφές που είχαμε και τα προγράμματα που ετοιμάζονται.   

 Πέραν όμως των συγκεκριμένων προγραμμάτων, ακόμη πιο σημαντικά είναι τα χαρακτηριστικά και η συμπεριφορά των υποψηφίων.  Θα διερωτηθούμε «Τι είδους ηγεσία χρειαζόμαστε σήμερα;».

 Χρειαζόμαστε ηγεσία που να μετασχηματίσει τις αντιλήψεις που έχουμε για τον εαυτό μας και να τις συνδέσει με τη συλλογική ταυτότητα για αντιμετώπιση της δύσκολης κατάστασης.  Που να επιδιώκει τη δημιουργική επίλυση συγκρούσεων προτείνοντας ολοκληρωμένες λύσεις στα πολυδιάστατα προβλήματα, να επιζητά την αντίθετη άποψη και να αξιοποιεί τον επιστημονικό λόγο, να βλέπει μακριά και πέραν από βραχυχρόνιους συμβιβασμούς, επιδιώκοντας φιλόδοξα οράματα.

 Μέσα από τα προγράμματα των υποψηφίων αναζητούμε τις βαθύτερες αξίες τους.  Βοηθούν την κοινωνία να αντιληφθεί τη σημασία φιλόδοξων στόχων; Καθοδηγούν τους οπαδούς να υπερβούν προσωπικά συμφέροντα για χάρη του κοινού καλού; Ωθούν την κοινωνία στην επιδίωξη ανώτερων οραματισμών;

 Επιστημονικές μελέτες προσφέρουν καθοδήγηση στα χαρακτηριστικά δημιουργικών ηγετών που πέτυχαν να μετασχηματίσουν τις κοινωνίες τους σε περιόδους κρίσεων.  Αυτοπεποίθηση, η έντονη επιθυμία να επηρεάσουν, η επιβλητικότητα, οι ισχυρές ηθικές αξίες είναι χαρακτηριστικά των επιτυχημένων ηγετών.  Η συμπεριφορά τους προσφέρει ένα θετικό υπόδειγμα, αποκαλύπτει δεξιότητες, εκφράζει με σαφήνεια και πειστικότητα στόχους και ανώτερες προσδοκίες, προκαλεί τον ενθουσιασμό.

 Ποιός υποψήφιος ικανοποιεί πλειοψηφικά τα κριτήρια των ψηφοφόρων θα το μάθουμε στις 17 Φεβρουαρίου.  Ευθύνη μας ως τότε είναι να εκλεπτύνουμε τα κριτήρια μας, να αποσαφηνίσουμε τις επιλογές που μας προτείνουν και να ανεβάσουμε τον πήχη των προσδοκιών.  Στην κατάσταση που βρίσκεται η χώρα, οι επερχόμενες εκλογές είναι ίσως οι σημαντικότερες από το 1974.  Από την επιλογή μας θα εξαρτηθεί αν θα ανακάμψουμε μέσα στην επόμενη τριετία, ή αν η επόμενη πενταετία θα καθηλώσει την Κύπρο σε μια «οικονομία ζόμπι», με διαφθορά στην αξιοποίηση του φυσικού αερίου, ψηλά επίπεδα ανεργίας και βαθιά κοινωνικά προβλήματα.

 Οι συγγραφείς είναι μέλη του προεδρείου της πρωτοβουλίας ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ.  Ο Σταύρος Α. Ζένιος είναι καθηγητής χρηματοοικονομικών στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και πρόεδρος των πρυτάνεων των Πανεπιστημίων των Ευρωπαϊκών Πρωτευουσών. Ο Κώστας Καδής είναι περιβαλλοντολόγος, καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Φρέντερικ, διετέλεσε Υπουργός Υγείας.  Η Ηλιάνα Νικολάου είναι νομικός, διδάκτωρ νομικών επιστημών, διετέλεσε δικαστής και Επίτροπος Διοικήσεως της Κυπριακής Δημοκρατίας.  

 Αναρτήθηκε στο μπλοκ zenios.wordpress.com στις Dec 2, 2012 @ 13:05

Categories → Οικονομία

14 Comments
  1. avatar
    Επιλήσμων on December 3, 2012 - (permalink)

    Ελπίζω και εύχομαι να έχω την απαιτούμενη ταπεινοφροσύνη κατά την διάρκεια που γράφω το σχόλιο.
    Το ότι χρειάστηκε την ομαδική προσπάθεια τριών επιφανών ανθρώπων της κοινωνίας μας να γράψουν αυτό το άρθρο με εκπλήττει. Μας προειδοποιούν ότι εάν επιλέξουμε τον λάθος υποψήφιο πρόεδρο γιά την επόμενη πενταετία, θα καταντήσουμε μιά “οικονομία ζόμπι”, θα υπάρξει διαφθορά στην αξιοποίηση του φυσικού αερίου κλπ.

    Δεν έχουν όμως την ευχέρεια να μας υποδείξουν τον κατάλληλο.

    Μας γνωστοποιούν ότι “η δημοκρατική διαδικασία παραμένει η καλύτερη μέθοδος να εκλέξουμε με συλλογική σοφία την ηγεσία μας”.

    Μα δεν είναι με αυτή τη “συλλογική σοφία” που εκλέξαμε και τον κ.Χριστόφια, και προηγουμένως όλους τους άλλους συμπεριλαμβανομένου και του Αρχιεπισκόπου Μακαρίου?

    Εκτός και εάν τώρα θα κατέβει το Άγιο Πνεύμα εν είδη περιστεράς και προκύψει Θεία Επιφώτησις.

    Και τι γίνεται στη περίπτωση που κανένας από τους υποψηφίους δεν είναι ό κατάλληλος – έστω βάσει των προδιαγραφών που θέτετε στο άρθρο σας?

    ΥΓ. Εκτιμώ την εργασία που επιτελείται από την ομάδα της ΕΛΕΥΘΕΡΙΑΣ και διάβασα με ενδιαφέρον τη μελέτη για την Κυπριακή Οικονομία.

  2. avatar
    Trianon on December 3, 2012 - (permalink)

    Couldn’t agree more with you professor. For far too long our politicians have not been challenged by all and sundry to backup their empty promises.

    It’s upto us as concerned citizens to hold them to task and to make them accountable for us all rather than to allow them a free ride to serve their own self serving agenda.

  3. avatar

    Αγαπητέ Επιλήσμων,

    αυτό που λέμε είναι οτι ΘΑ ΣΧΟΛΙΑΣΟΥΜΕ τα προγράμματα τους. Αυτό από μόνο του είναι συμβολή στην πολιτική διαδικασία, βοηθά και τους λιγότερο καταρτισμένους να κρίνουν και αποφασίσουν. Όμως δεν θεωρούμε την ομάδα μας οτι έχει κάποια ιδιαίτερα προσόντα να υποδείξει. Αυτή είναι η δική μας “ταπεινοφροσύνη” όπως λες.

    Εξάλλου η δημοκρατία μας χρειάζεται περισσότερο διάλογο και περισσότερη ανάλυση, όχι απλά προεκλογικούς μονολόγους.

    Δες το πολύ ενδιαφέρον άρθρο του ECONOMIST για υποστήριξη του Ομπάμα. Θα μπορούσαν να είχαν καταλήξει και στον Ρόμνει με την ΙΔΙΑ ανάλυση.

    http://www.economist.com/news/leaders/21565623-america-could-do-better-barack-obama-sadly-mitt-romney-does-not-fit-bill-which-one

    Ευχαριστούμα για την εκτίμηση για την ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και την πρόταση για την οικονομία. Λυπούμαι αν σε απογοητεύουμε με το να μην καταλήξει η ανάλυση μας “ΨΗΦΙΣΤΕ Χ” –αυτό το αφήνουμε σε εσένα.

  4. avatar
    The Invisible Hand on December 3, 2012 - (permalink)

    Κατανοώ την προσεκτική σας τοποθέτηση και, ίσως, την έλλειψη ενθουσιασμού για τους υποψηφίους προέδρους μας. Επειδή στο τέλος της ημέρας φαίνεται καθαρά ότι ο βέλτιστος που θα ψηφίσουμε θα είναι ο μη χείρων.

    Πολυ καλή η προσέγγισις σας να αναλύσετε τες προτάσεις των υποψηφίων και να τες αξιολογήσετε με αντικειμενικά κριτήρια. Δυστυχώς, όμως,οι προεκλογικές προτάσεις που θα ακούουμε δεν νομίζω να αντανακλούν τες πραγματικές προθέσεις των υποψηφίων και τες πράξεις τους μετά την εκλογή. Για παράδειγμα, δεν νομίζω ότι θα πουλήσωμε μερίδια της αφροδίτης με εκτίμηση 80 δις, όπως και δεν πιστεύω ότι ο γάμος ΔηΣυ και ΔηΚο θα έχει βιο μακρή και ανθόσπαρτο.

    Θα ήταν ακόμη πιό χρήσιμο άν μπορούσετε να εξακριβώσετε από τους ίδιους ποιοί θα στελεχώσουν τον νέο πρόεδρο. Ο νέος πρόεδρος πολύ λίγα μπορεί να επιτύχει χωρίς άξιους βοηθούς. Θα ήταν παράλογο να απαιτήσουμε να μας πεί από τώρα ποιοί θα είναι στες 3-4 θέσεις κλειδιά; Στο προεδρικό, στά βασικά υπουργεία; Ανανέωσις ή ανακύκλωσις;

  5. avatar
    αθηνα on December 4, 2012 - (permalink)

    Παρόλο που συμφωνώ σχεδόν απόλυτα με τις αγαθές προθέσεις των αρθρογράφων,εν τούτοις να μου επιτραπεί να πω ότι η απαράδεκτη κατ’αρχήν συμφωνία της παταγωδώς αποτυχημένης κυβέρνησης με την Τρόικα,καθορίζει πλέον την ατζέντα.Τα όποια περιθώρια του επόμενου προέδρου,είναι πολύ περιορισμένα,διότι αν υπογραφεί τελικά τέτοιο μνημόνιο,θα έχουμε ήδη εκχωρήσει μεγάλο μέρος της κυριαρχίας μας στους δανειστές μας.Η Κύπρος θα βυθιστεί για τις τράπεζες σε ένα φαύλο κύκλο επαναλαμβανόμενων μνημονίων,χειρότερων και της Ελλάδας.Οπως είπε και ο κ.Τταντής(νομίζω),η Ευρώπη είναι γεμάτη τράπεζες-ζόμπι,και δεν ήρθε το τέλος του κόσμου.Πρέπει να υπάρξει άλλη προσέγγιση.Τα λα’ι’κίστικα μέτρα της κυβέρνησης είναι έντονα υφεσιακά,κι ας κόπτεται για ανάπτυξη.Γιατί τί άλλο απο πνίξιμο της ανάπτυξης είναι η εξοντωτική αναθεώρηση των κλιμάκων του φόρου ακίν.περιουσίας την τελευταία στιγμή,μόνο και μόνο για να διασώσει τους υψηλόμισθους του δημοσίου.Η λογική μου αρνείται να δεχθεί ότι ένας μη πτυχιούχος 42χρονος αστυνομικός,επειδή προάχθηκε σε υπαρχηγό λόγω του ότι ήταν σωματοφύλακας του προέδρου,θα έχει μείωση απο τα 8500 ευρώ,στα 7500.Ας έπεφτε στα 5000,και δεν θα πεινούσε.

  6. avatar
    NAN on December 5, 2012 - (permalink)

    Δυστηχως η ζημια εχει γινει απο την ωρα που αναγαγαμε την πολιτικη ως επαγγελμα. Προσωπικη μου αποψη ειναι οτι οι εκλελεγμενοι πολιτικοι δεν πρεπει να πληρωνονται ή τουλαχιστον να παιρνουν κατι υποτυποδες οπως τον ελαχιστο μισθο. Απο εκει και περα να αποζημειωνονται με βαση τα πραγματικα έξοδα τους. Ετσι δεν θα ειχαμε ή τουλαχιστον θα περιοριζαμε αυτην την αδυσωπητη μάχη του βολεματος για προσωπικη επαγγελματική ανελιξη αλλα θα ειχαμε μονο αυτους που πραγματικα θελουν να προσφερουν. Εννοειτε φυσικα οτι δεν θα δικαιουνται και καμμια βουλευτικη ή προεδρικη συνταξη αφου δεν εχουν συνεισφερει το παραμικρο στις κοινωνικες ασφαλισεις.

    Εχω την εντυπωση οτι αυτο το πιο πανω ειναι και το δικαιοτερο αφου η πλεινοτητα των πολιτικων εκτος του οτι παιρνουν τον περισσοτερο χρονο τους στις κανονικες τους εργασιες οι οποιες εχουν ενισχυθει λογω της πολιτικης τους θεσης, ολα οσα τους διδονται μεχρι σημερα ειναι πραγματικα υπο μορφη δωρου. Κανεις δεν ξερει ποσες ωρες την μερα ή βδομαδα απασχολουνται με θεματα της βουλης και κανεις δεν ξερει τι εργο πραγματικα επιτελουν στις θεσεις που βρισκονται αφου στις πλειστες των περιστασεων απλα ακολουθουν συγκεκριμενη πολιτικη γραμμη ενω δεν εχουν ιδεα για το αντικειμενο.

    Υπενθυμιζω οτι οι υπουργοι αντιθετως διοριζονται και αφου αυτο αποτελει καθημερινη εργασια, δεν εμπιπτουν στα πιο πανω.

  7. avatar
    Andreas on December 5, 2012 - (permalink)

    Κυριοι, κυρία μου σας χαιρετω.

    Εγω παντως αν και μαλλον εν θα παω να ψηφισω (και θα ειναι η τριτη στη σειρα) μπορει να πιαστει καποιος που λλια πραματα που ειδε στους υποψηφιους προεδρους.Π.χ
    Ο κ. Λιλληκας λαλει ρητα οτι θελει να προωθησει λύση ενιαιου κράτους.Αρα εαν καποιος θεωρει σημαντικο το ζητημα Κυπριακο και εν θιασωτης τουντης λυσης μπορει να στηριχτει πανω του.Επισης ειπε οτι θ αξιοποιησει τεχνοκρατες της κοινωνιας μας και όι κομματικα στελεχη.Τουντα 2 εσυγκρατησα.

    Για τον κ. Μαλα απ οτι εκαταλαβα θελει παρα πολλα να δωκει κονδύλια για την ερευνα στο νησι μιας τζιαι ενω διουμε πολλα ριαλια στην 1θμια και 2θμια εκπαιδευση , η ερευνα εν ο φτωχος συγγενης τζιαι οι μονο εν εργοδοτει τους επιστημονες του τοπου μας αλλα εχουμε και ως χωρα χαμηλην ανταγωνιστηκοτηταν. Για το κυπριακο ενιξερω αλλα μαλλον εννα ακολουθησει καπως την γραμμη χριστοφια.

    Για τον κ. Αναστασιαδη εν εκαταλαβα ακομα τπτ μιας τζαι εν ακουσα κατι συγκεκριμενο.Μαλλον τουτη η περιεργη συνεργασια με το δηκο εν που περιπλεκει τα πραματα(?) και φοουνται να πουν κατι ξεκαθαρα.Για το κυπριακο ειπεν ρητα οτι εν θα φερει λυση τυπου ανναν και ακουεται φυσιολογικο αφου τελικα εσυνεγραστηκε με το δηκο. Παντως κι εμενα συμφωνει η αισθηση μου με το φιλο ινβιζιπολ χαντ οτι δυσκολα εννα σιει βιον ανθοσπαρτον τουτος ο γαμος ελεω μη καθαρων θεσεων.
    Ειδα ομως κατι που σας αφορα κ. Ζενιο και εννα το κρατησω να δω αν θα γενει πραξη.Σχετικα με τα διδακτρα του πανεπιστημιου.Θελει ο κ. Αναστασιαδης να επιβαλει διδακτρα με οικονομικα κριτηρια.Οι αλλοι 2 υποψηφιοι οι.
    Εγω ειμαι πολλα υπερ τουντης θεσης μιας και οι ευκαταστατοι πρεπει να πιερωνουν ενα αλφα ποσο.Οπως επισης τασσομαι και η παραχωρηση επισης της φοιτητικης χορηγιας με κριτηρια και οι ισοπεδωτικα για ουλλους οπως λανθασμενα εδιδετουν τοσα χρονια.
    Τουντο πραμα θα το καμει?Θα δω ποσον αποφασιστηκος θα ειναι σε τουντο ζητημα.

    Παντως λλια πραματα .Η απογοητευση εν εκδηλη και παμε γενικα με χαμηλους τονους.Το τελευταιο θεωρω το καλο.
    Και κατι αλλο.

    Εφκηκε σημερα ο δεικτης διαφανειας.Νομιζω εχουμε την καλυτερη βαθμολογια που ειχαμε ποτε? (εστω και μικρη ανοδο)

    http://www.transparency.org/cpi2012/results

    • avatar
      αθηνα on December 6, 2012 - (permalink)

      Ανδρέα,είναι απο τις λίγες φορές που συμφωνώ σε κάποια σημεία μαζί σου.Τα ταμπού του τύπου:Δωρεάν παιδεία,δωρεάν υγεία,θα πρέπει επιτέλους να πέσουν.Γιατί δηλαδή θα πρέπει κάποιος που δεν έχει παιδιά,να χρηματοδοτεί τις σπουδές του παιδιού του εκατομμυριούχου;Και γιατί θα πρέπει ο Βούλγαρος που εργάζεται στη Κύπρο,να απολαμβάνει εντελώς δωρεάν υγείας,απλά και μόνον διότι είναι χαμηλόμισθος;Nα εφαρμοστεί άμεσα το ΓΕΣΥ,όπου ο καθένας θα πληρώνει όπως με τις Κοιν.Ασφαλίσεις, ένα 3-4% επί του εισοδήματός του.Είναι αυτές οι χρόνιες στρεβλώσεις,που μας έχουν φέρει σ’αυτή την κατάντια,και όχι μόνο οι τράπεζες.

      • avatar
        Παναγιώτης on December 10, 2012 - (permalink)

        Ωραία, τότε ο εκατομμυριούχος θα πρέπει να κάνει ειδική δήλωση που να αφαιρεί από τους φόρους που πληρώνει οτιδήποτε έχει να κάνει με εκπαίδευση και υγεία, κάτι περίπου το 25% των φόρων του. Αν έχει και ιδιωτική φρουρά, θα πρέπει να αφαιρέσει ένα επιπρόσθετο 10%.

        Όσο για τον Βούλγαρο, θα πληρώνει €400 το χρόνο για να έχει αυτός, η σύζυγος του και τα δύο του παιδιά δωρεάν ιατροφαρμακευτική περίθαλψη στο Απολλώνιο συν δωρεάν εκπαίδευση που κοστίζει €7-8,000 για κάθε παιδί τον χρόνο. Για να μην μιλήσω για τα επιδόματα.

        Κάπου δεν τα έχεις υπολογίσει σωστά.

        • avatar
          αθηνα on December 10, 2012 - (permalink)

          Παναγιώτη,μάλλον εσύ δεν τα υπολόγισες σωστά,ή γιά να είμαι ακριβέστερη,έχεις συγχίσει τα πράγματα.Πρώτον,ο εκατομμυριούχος θα πληρώνει για το σύστημα υγείας,το 3-4% επί των εισοδημάτων του,όπως σε όλες τις χώρες που έχουν παρόμοιο σύστημα υγείας,άσχετα αν πληρώνει όπως όλοι,φόρο εισοδήματος.Οσον αφορά την ανώτατη εκπαίδευση του παιδιού του,βεβαίως να πληρώνει.Βγες λιγάκι έξω απο το καβούκι σου,και δες τί γίνεται σε Ευρώπη και Αμερική.Τα καλά πανεπιστήμια έχουν δίδακτρα.Σε τελική ανάλυση φίλε μου,το καλό πληρώνεται.Εμ πώς να το κάνουμε;Οσον αφορά τον κάθε κοινοτικό που εργάζεται στην Κύπρο,ότι ισχύει για τον Κύπριο,να ισχύει και γι αυτόν,βάσει του μισθού του.Αφού τώρα ο αντίστοιχος Κύπριος δεν πληρώνει,εκμευταλλεύεται το σύστημα και ο κοινοτικός.

      • avatar
        Επιλήσμων on December 10, 2012 - (permalink)

        Αγαπητή αθηνα,

        Όλες αυτές οι χρόνιες στρεβλώσεις που αναφέρεις πιό πάνω, και εκατοντάδες άλλες, είναι το αθροιστικό αποτέλεσμα της πολιτικής μας κουλτούρας – που βασίζεται σε μεγάλο βαθμό (αποκλειστικά θα έλεγα) στη κομματοκρατία. ‘Οσες στρεβλώσεις και λάθη δεν μπορούμε να τα αποδώσουμε στη κομματοκρατία, τότε οφείλονται στην ανικανότητα της κυβερνητικής μηχανής.

        Θεωρητικά κάθε εκλογή (Προεδρική και όχι Βουλευτικές – διότι δεν υπάρχει περίπτωση οι Βουλή των Αντιπροσώπων να προβεί σε τομές σε αυτό το θέμα γιά ευνόητους λόγους!) είναι και μιά ευκαιρία γιά διόρθωση αυτών των χρόνιων στρεβλώσεων. – Υποθέτω είναι και ένας λόγος που η “Τρόικα” έγραψε το άρθρο ” Η ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ και οι προεδρικοί υποψήφιοι”.
        Λέω θεωρητικά, διότι η επιλογή που μας δίνεται δεν διαφέρει και πολύ από αυτή που έδινε ο Henry Ford στους πελάτες του (τουλάχιστο μεταξύ 1914-1925 γιά το Ford Model T) : “You can have any colour as long as it’s black”.

    • avatar
      Andreas on December 10, 2012 - (permalink)

      .Αθηνα
      Να σε παρακαλεσω πριν να λαλεις οτιδηποτε να καμνεις πρωτα μιαν αυτοκριτικη.
      Εν ευκολο καταφερεσε εναντια σε καποιους λαους(βουλγαρους ρουμανους κτλ) που εχουν καποια χαρακτηριστικα που εξ αναγκης σε πολλους που μας εν μας αρεσκουν, την στιγμη που καποιοι ελαλουσαν μας οτι στην ευρωπη θα τρωμε με χρυσα κουταλια τζιαι εν εδεχουνταν ψιγματα σκέψεων αμισβητησης(παρε επισης και το προσφατα περιστατικο με το ευρω).
      ΑΛΛΑ
      Εφ οσον αποφασισες να καμεις τον εκπροσωπο ενος μορφωματος με παμπολλες μεταλλαξεις να σου θυμισω οτι οταν εμπαιναμεν στην Ευρωπη δεν αιτηθηκαν απλα την …ενεργοποιηση κανονισμου που να επιτρεπει την ρυθμιση του αριθμου κοινοτικων στη χωρα μας οπως εχουν ηδη καμει μαλτα και λουξεμβουργο. Ε και οπως καταλαμβαινεις εν θα χαμε τωρα 12% ανεργια (ενω η μαλτα μονο 6,5 ).Προφανως αντιλαμβανονταν την οικονομια σε ρυθμους …νεοφιλελευθερισμου αλλα το μονο που εκαμασιν ηταν η απορρυθμιση των εργασιακων σχεσεων τζιαι τωρα προσπαθουν να μεν αναφερουνται στο συγκεκριμενο θεμα.

      Αυτοκριτικη λοιπον πρωτιστως , βαζουμε το μυαλο μας να δουλεψει , σχηματιζουμε δικη μας αποψη, και οι να καλύυκουμεν λαθη αλλων (που αννεν τζια μεταλλαγμενοι δεν μπορουν να καλυφτουν), τζιαι αρθρωνουμε λογο με συνεση τζιαι με συνοχη.

      • avatar
        αθηνα on December 10, 2012 - (permalink)

        Δεν κατάλαβες τίποτα.Εγώ απλά είπα ότι ελλείψει σχεδίου υγείας,οι κοινοτικοί δεν πληρώνουν σεντ για την υγεία τους,διότι είναι χαμηλόμισθοι.Ενώ αν είχαμε ΓΕΣΥ,θα πλήρωναν όπως θα πλήρωναν και στην πατρίδα τους,ένα ποσοστό 3-4% επι του μισθού τους,για την υγεία τους.Τώρα,αν νόμιζες ότι οι χαμηλόμισθοι θα εξαιρούνταν καταβολής ασφαλίστρων,τότε είσαι βαθειά νυχτωμένος.

  8. avatar
    anonymos on December 7, 2012 - (permalink)

    ego ime enas aplos ke iperifanos kyprios politis pou pantote diabazontas tin istoria ke tes sterisis pou ipoferan i progoni mas mesa pou opion xenon kataktitin pantote me to kefalin psila ke me ametrites iroikes thisies katafernan na katapolemoun to adiko pou ixame sa afto to topo mexri pou piramen tin anexartisian mas. fenete omos me tin pollin empistosini pros tis eklegmenes kibernisis ke episis i polli isos adiaforia na anazitoume ti ginete siga siga ftasame se mia katastrofikin katastasin pou den xeroume pos tha ta kataferoumen pali .elpizo san polites na stamatisoumen na akolouthoume sta tyfla tous komatikous mas igetes ken na apetoumen afta mou mas legoun an ine thinaton na tekmiriothoun .oloi mas telika sa afton ton topon prepi na enothoumen ke na prospathisoumen me thisies na anteksoumen ke me megales prosefxes o theos na mas boithisi ke pali. ps elpizoumen

Leave a Reply

Note: XHTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to this comment feed via RSS