Skip to content

Τα πράγματα με το όνομα τους … το πρόβλημα δεν είναι ο ELA!

Posted by (Author) on April 24th, 2013 - 46 Comments
avatar

 Το παιγνίδι των αλληλοκατηγοριών γύρω από το τραπεζικό σύστημα και την οικονομία ευρύτερα, δεν είναι καθόλου παραγωγικό.  Το τραπεζικό μας σύστημα δυσλειτουργεί, ενώ σύμφωνα με την τελευταία έκθεση του οίκου πιστοληπτικής αξιολόγησης Moody’s εξακολουθεί να ελλοχεύει ο κίνδυνος εξόδου από το ευρώ με ακόμα δυσμενέστερες επιπτώσεις για την οικονομία.  Το ζητούμενο είναι πώς επαναφέρουμε το τραπεζικό μας σύστημα στην ομαλότητα το συντομότερο δυνατό.  Και αυτό δεν το πετυχαίνουμε επικρίνοντας την Κεντρική Τράπεζα της Κύπρου και την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα για την έκτακτη ρευστότητα που παρείχαν στη Λαϊκή Τράπεζα μέσα στο δεύτερο εξάμηνο του 2012.

 Ας μη ξεχνάμε ότι αυτή η έκτακτη ρευστότητα, είναι τώρα στον ισολογισμό της Τράπεζας Κύπρου.  Και αν αναλογισθούμε ότι η απορρόφηση της Λαϊκής από την Τράπεζα Κύπρου θα σημαίνει μεγαλύτερη μείωση καταθέσεων παρά δανείων έναντι της κατάστασης που επικρατούσε πριν την εξυγίανση, τότε η ανάγκη έκτακτης χρηματοδότησης θα αυξηθεί, δεν θα μειωθεί.  Ο κ. Ντράγκι μας υποσχέθηκε απρόσκοπτη ρευστότητα.  Μήπως κάνει λάθος εκτιμήσεις όπως τον κατηγορούμε ότι έκανε στην περίπτωση της Λαϊκής; Δεν νομίζω.  Να πούμε τα πράγματα με τ’ όνομα τους.

(1)  Ο Μηχανισμός Έκτακτης Χρηματοδότησης, ELA, δεν είναι ίδιο με χρέος και από μόνο του δεν αποτελεί απειλή για την Τράπεζα Κύπρου που το κληροδοτεί από τη Λαϊκή μαζί με το αντίστοιχο ενεργητικό.  Ο Μηχανισμός Έκτακτης Ρευστότητας είναι διαθέσιμος από το Ευρωσύστημα και αποτελεί σημαντικό μηχανισμό σταθερότητας του χρηματοπιστωτικού συστήματος ολόκληρης της Ευρωζώνης.  Χρησιμοποιείται ευρέως, και για μεγάλα χρονικά διαστήματα.  Τον Ιανουάριο 2013, για παράδειγμα, η Ελλάδα συνολικά αντλούσε ρευστότητα από το Ευρωσύστημα €122 δισ.  Ο ELA αντικαθιστά την απώλεια καταθέσεων και είναι καθόλα συμβατός με τη λειτουργία του ευρωσυστήματος και τη βιωσιμότητα των τραπεζών μέσα σε αυτό.

(2)  Το πρόβλημα των κυπριακών τραπεζών και δη των δύο μεγαλυτέρων, δεν είναι και δεν ήταν ποτέ ζήτημα έκτακτης ρευστότητας, η καταθέσεων ακόμα.  Ήταν εξ’ αρχής ζήτημα επισφαλών δανείων στην Ελλάδα και κακών επενδύσεων σε ελληνικά ομόλογα.  Οι δύο μεγάλες τράπεζες του τόπου χρησιμοποίησαν τη ρευστότητα τους, που σε ένα σημαντικό βαθμό στηριζόταν στις ξένες καταθέσεις, αναλαμβάνοντας υπέρμετρους κινδύνους στην Ελλάδα.  Ας μη ξεχνάμε ότι οι ζημιές από την αναδιάρθρωση του ελληνικού χρέους και την απομείωση των ελληνικών ομολόγων για την κυπριακή οικονομία ξεπερνούσε τα €4 δισ. ή το 25% του ΑΕΠ περίπου.

(3) Η Λαϊκή Τράπεζα χρειάστηκε €9½ δισ. έκτακτης χρηματοδότησης λόγω μιας συνεχούς εκροής καταθέσεων η οποία ξεκίνησε το καλοκαίρι του 2011 και όταν πια το κυπριακό κράτος είχε τεθεί εκτός διεθνών αγορών.  Αυτή η εκροή οφειλόταν κυρίως στην αβεβαιότητα που δημιουργούσε η αδικαιολόγητη καθυστέρηση στη συνομολόγηση μιας τελικής συμφωνίας με την τρόικα.

(4)  Το δανειακό χαρτοφυλάκιο της Λαϊκής στην Ελλάδα μπορεί να ήταν περισσότερο προβληματικό, οι εργασίες του Ομίλου στην Κύπρο, όμως, ήταν επικερδείς το 2011, ενώ κατά τους πρώτους εννέα μήνες του 2012 η ζημιά ήταν μόλις οριακή.  Οι εργασίες της Λαϊκής στην Κύπρο ήταν βιώσιμες.  Στην ουσία, οι εργασίες όλων των κυπριακών εμπορικών τραπεζών στην Κύπρο είναι περίπου το ίδιο βιώσιμες γιατί μοιραζόμαστε τους ίδιους πελάτες μέσα στην ίδια οικονομία.  Είναι ενδεικτικό ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα των κυπριακών τραπεζών του εννιαμήνου 2012 τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια στην Κύπρο ως ποσοστό του συνόλου των δανείων δεν είχαν σημαντικές διαφορές μεταξύ τους: 15,8% για την Τράπεζα Κύπρου, 17,2% για τη Λαϊκή και 17,5% για την Ελληνική.

(5)  Δεν υπήρχε καμία ανάγκη κλεισίματος της Λαϊκής Τράπεζας και το πρώτο σχέδιο διάσωσης του Eurogroupτης 16ης Μαρτίου δεν προέβλεπε κάτι τέτοιο.  Η Λαϊκή και η Τράπεζα Κύπρου θα ανακεφαλαιώνονταν από το φόρο επί των καταθέσεων σε ολόκληρο το τραπεζικό σύστημα, ενώ τα Συνεργατικά Πιστωτικά Ιδρύματα και η Ελληνική Τράπεζα θα ανακεφαλαιώνονταν στο βαθμό που θα χρειαζόταν, από το πακέτο στήριξης των €10 δισ.  Γιατί κλείσαμε τη Λαϊκή και ακρωτηριάσαμε τη Τράπεζα Κύπρου; 

Η κυπριακή βουλή απέρριψε το πρώτο σχέδιο διάσωσης του Eurogroup με αποτέλεσμα η τελική διευθέτηση να είναι σαφώς χειρότερη για το τραπεζικό σύστημα της Κύπρου και την οικονομία γενικότερα.  Το κούρεμα των ασφαλισμένων καταθέσεων ήταν μια λανθασμένη επιλογή την οποία όμως μπορούσαμε να διορθώσουμε.  Το Eurogroup άφησε σε μας να επιλέξουμε την κατανομή του φόρου ώστε να συμποσούνται τα €5,8 δισ.  Αποτύχαμε να το κάνουμε για ένα και μοναδικό λόγο, ότι κυριάρχησε η επιδίωξη μας να περισώσουμε τις ξένες επενδύσεις, εκεί που δεν θα μπορούσαμε ούτως ή άλλως.  Μερικοί είχαν την εντύπωση ότι μπορούσαμε να εκβιάσουμε το Eurogroup, ή ακόμα ότι μπορούσαμε να βρούμε τα χρήματα από άλλες πηγές και να διώξουμε την τρόικα ολοκληρωτικά! Είναι πραγματικά εξωφρενικό αν αναλογιστούμε ότι με τα ίδια μας τα χέρια ρίξαμε τη χώρα σε μια τραγική κατάσταση.

 Ότι προέχει όμως τώρα είναι η επικέντρωση στο μέλλον, στην επανεκκίνηση της οικονομίας.  Και κάτι τέτοιο δεν μπορεί να γίνει χωρίς να επανέλθει η ομαλότητα στο τραπεζικό μας σύστημα.  Και η ομαλότητα στο τραπεζικό σύστημα δεν θα επανέλθει χωρίς τη συνεργασία της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας που θα διασφαλίζει τη ρευστότητα.  Ο ELA δεν είναι το πρόβλημα, μάλλον η λύση, αν το χειριστούμε σωστά.

 Γιάννης Τιρκίδης, Οικονομολόγος

 Δημοσιεύθηκε στο Φιλελεύθερο, Κυριακή 21 Απριλίου 2013

Categories → Οικονομία

46 Comments
  1. avatar
    Σάββας Τταντής on April 24, 2013 - (permalink)

    Συμφωνώ οτι η ΛΑΙΚΗ δέν έπρεπε να κλείσει και ούτε είταν μέσα στην πρώτη συμφωνία . Η απόφαση για κλείσιμο της είταν του διοικητή. Σπάσαμε συστημική τράπεζα , οι ζημιά στην οικονομία θα είναι τεράστια…..

    Αυτό που έπρεπε να γίνει είταν συγχώνευση των 2 τραπεζών με την Τράπεζα Κύπρου να εκδιδει κεφάλαιο προς τους μετόχους της Λαικής . Με αυτόν τον τρόπο θα είχαμε τα εξης ωφελήματα.

    1. Δέν θα έχαναν οι μετόχοι της Λαικής ολα τους τα λεφτά.
    2. δεν θα έχανε το κράτος ολο το 1.8 δις και θα γινοταν μεγαλομέτοχος το κράτος στην τράπεζα Κύπρου.

    3. Το Κούρεμα των καταθετών της ΤΚ θα είταν λιγότερο επιδή θα κουρευονταν και οι καταθέτες της Λαικής.

    4. Οι ανασφάλιστοι καταθέτες της Λαικής θα είχαν προσβαση σε μεγάλο μέρος των καταθέσεων τους το οποίο τώρα δέν έχουν.

    5. Μείωση κινδύνου αγωγών απο τους μετοχους της ΤΚ.

    έμαθα πριν λίγες μέρες οτι στην¨κακή” Λαική τελικά δέν θα μείνουν καθόλου δάνεια αλλα μονον οι ακούρευτες καταθέσεις !! Η “κακή” Λαική θα έχει μόνον τις καταθέσεις των ΚΑΛΩΝ πελατών, δηλαδή αυτών που είχαν πάνω απο ευρω 100,000. Θα μείνουν επίσης κάποιες ζημιογόνες εργασίες στο εξωτερικό.

    Αυτό θα το κάνει η κεντρική Τράπεζα επιδή ο ισολογισμός της ΤΚ θα έιχε περισσότερες υποχρεώσεις παρά περιουσιακά στοιχεία όπως έχω αναφέρει σε προηγούμενο άρθρο μου . Θα φέρουν τα κακά δάνεια απο την Λαική για να αυξήσουν τα περιουσιακά στοιχεία της ΤΚ. ΄Και αυτό θα γίνει παρόλο που η ΚΤ είπε σε επίσημη ανακοίνωση της οτι θα αφήσει κακα δάνεια στην κακή λαική οσες και οι ανασφάλιστες καταθέσεις.

    Μιλάμε για κωμικοτραδικά πράγματα. Μιλούμε για ερασιτεχνικά πειράματα .

    Συμφωνώ οτι οι εργασίες της Λαικής στην Κύπρο είταν βιώσιμες και κερδοφόρες. Η Λαική Τράπεζα στην κύπρο θα μπορούσε να έχει ευκολα 75 εκ κέρδη μετά την φορολογία με 250 εκ πριν τις πρόνοιες για επισφαλή χρέη και την φορολογία.

    Η Λαική όπως και η Κύπρου χρειάζονταν εξυγίανση. Αυτό όμως που κάναμε στην κύπρο δέν ειναι εξυγιανση αλλά ένα ερασιτεχνικό πείραμα το οποίο θα μας προκαλέσει τεράστια οικονομικά και κοινωνικά προβλήματα.

    Σάββας Τταντής , χρηματιστής

    • avatar
      Γιάννης Τιρκίδης on April 25, 2013 - (permalink)

      Αγαπητέ Σάββα, θα κάνω τρείς παρατηρήσεις για τα σχόλια σου: για τον Διοικητή, για τη Συγχώνευση και για την κακή Λαϊκή.

      (1) Σε ότι αφορά τον Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας, έχω την εντύπωση ότι είμαστε πολύ αυστηροί μαζί του και δεν είμαι σίγουρος ακριβώς ποιές είναι οι ευθύνες του. Η Λαϊκή έκλεισε σε ένα πλαίσιο εξυγίανσης του τραπεζικού μας συστήματος βάση των αποφάσεων του Eurogroup της 26ης Μαρτίου μετά που η Βουλή απέρριψε το πρώτο σχέδιο του Eurogroup της 16ης Μαρτίου. Ο Διοικητής της Κεντρικής Τράπεζας δεν είχε συμμετοχή σε καμία από τις δύο συναντήσεις του Eurogroup για την Κύπρο. Η όποια διαπραγμάτευση ήταν με την Κυβέρνηση. Η Κεντρική Τράπεζα και ο Διοικητής καλούνται να υλοποιήσουν αυτές τις δύσκολες αποφάσεις. Έτσι θέλω να είμαι προσεκτικός όταν επικρίνεται η Κεντρική Τράπεζα και ζητείται λίγο ή πολύ, η κεφαλή του Διοικητή επί πινάκι. Την ίδια στιγμή να μη μας διαφεύγει ότι η ανεξαρτησία της Κεντρικής Τράπεζας είναι ουσιώδης θεσμική ρύθμιση του ευρωσυστήματος και πρέπει να διαφυλάσσεται. Οι σχέσεις δε, κυβέρνησης και κεντρικής πρέπει να είναι πάντοτε καλές και θα πρέπει όλοι να εργασθούν προς αυτή την κατεύθυνση. Συνεντεύξεις στο εξωτερικό ή μακροσκελής επιστολές στον κο Ντράγκι δε νομίζω ότι είναι παραγωγικές.

      (2) Σε ότι αφορά τη συγχώνευση Λαϊκής και Τράπεζας Κύπρου, κάτι που πρότεινε και ο Βγενόπουλος παλιότερα και μας το επαναφέρει τώρα για να μας πεί ότι αν του δίναμε και την Τράπεζα Κύπρου σε ένα σχήμα συγχώνευσης, δε θα είμαστε εδώ που ειμαστε σήμερα, επέτρεψε μου να εκφράσω κάποιες ενστάσεις. Μιλάμε για την προ της κρίσης εποχή.

      Εν πρώτης, δε νομίζω ότι ο Ανδρέας Βγενόπουλος πρότεινε τη συγχώνευση επειδή αντιλαμβανόταν ότι κάτι τέτοιο θα ήταν η καλύτερη λύση για την κυπριακή οικονομία. Και αν το πίσευε δεν ήταν το κίνητρό του. Αν κοιτάξουμε λίγο τις ενέργειες του Ανδρέα Βγενόπουλου, αυτό το οποίο προκύπτει είναι μια αντίληψη και πρακτική πυραμίδας. Δηλαδή από τον έλεγχο της Λαϊκής τον οποίο απέκτησε το 2006, στη δημιουργία της MIG το 2007 αν δεν εχω λάθος, και μετά στη χρηματοδότηση των εταιρειών που αγόραζε αυτό το σχήμα, δημιούργησε ένα λίγο ή πολύ κλειστό μαγαζί. Δηλαδή ο Όμιλος Λαϊκής χρηματοδότησε την έκδοση μετοχών της MIG με σημαντικά δάνεια, και μετά χρηματοδοτούσε τις εταιρείες, τον έλεγχο των οποίων αποκτούσε η MIG. Και όλα αυτά κάτω από τον απόλυτο έλεγχο ενός και μόνο ανθρώπου. Η σύγκρουση συμφερόντων ήταν περισσότερο από οφθαλμοφανής αλλά κανένα εποπτικό όργανο δεν παρενέβη. Οι ευθύνες εδώ είναι πολλές και βαριές. Είδαμε που κατέληξε η Marfin Egnatia. Φαντάσου τώρα που θα βρισκόμασταν αν Λαϊκή και Τράπεζα Κύπρου συγχωνεύονταν το 2008 για παράδειγμα.

      Αλλά πέρα από την πυραμίδα Βγενόπουλου, μια συγχώνευση Λαϊκής και Τράπεζας Κύπρου θα δημιουργούσε ενα σχήμα με μερίδιο αγοράς γύρω στο 45%-50% το 2008. Πρώτον, αυτό το μερίδιο αγοράς δεν θα ήταν βιώσημο και δεύτερο δεν είναι συμβατό με ένα ανταγωνιστικό τραπεζικό σύστημα. Αμφιβάλλω αν θα ενέκρινε μια τέτοια συγχώνευση η Ευρωπαϊκή Ένωση.

      (3) Για την κακή Λαϊκή μπορεί τα πράγματα να είναι λίγο μπερδεμένα αλλά υπάρχει μια εξήγηση γύρω από το τι συμβαίνει, και σίγουρα γίνεται με την έγκριση αν όχι με την προτροπή της Τρόϊκα. Στη κακή Λαϊκή μεταφέρονται οι μη ασφαλισμένες καταθέσεις μετά τον συμψιφισμό τους με τα αντίστοιχα δάνεια τα οποία δεν είναι κατ΄ ανάγκη κακά. Αυτό γίνεται λόγω μιας ιδιομορφίας στην Κύπρο όπου εταιρείες και νοικοκυριά διατηρούν τις καταθέσεις τους και προσάπτουν δάνεια ταυτόχρονα. Χωρίς αυτό τον συμψηφισμό, το ποσοστό των νοικοκυριών και τω εταιρειών που θα πτώχευαν θα αυξανόταν. Με την πρακτική όμως του συμψηφισμού μεταφέρονται στην νέα Τράπεζα Κύπρου περισσότερα εξυπηρετούμενα δάνεια από ότι αρχικά είχε υπολογισθεί. Αυτό δημιουργεί επιπρόσθετες κεφαλαιακές ανάγκες γι΄ αυτό το κούρεμα των καταθέσεων συνολικά θα ανέλθει στα €10 δις περίπου σε σχέση με €5,8 δις που ήταν η εκτίμηση βάση του πρώτου σχεδίου του Eurogroup.

      Όλα όμως γίνονται υπό την αίρεση ότι η κεφαλαιακή επάρκεια της νέας Τράπεζας Κύπρου, στο τέλος της περιόδου προσαρμογής, θα είναι ικανοποιητική, δηλαδή το Τier 1 ratio, θα είναι στο 9%. Αυτό σημαίνει ότι το αρχικό Τier 1 θα είναι πολύ μεγαλύτερο. Η νέα Τράπεζα Κύπρου δηλαδή θα έχει ισχυρή κεφαλαιακή επάρκεια καθόλη την περίοδο προσαρμογής.

      • avatar
        kax on April 25, 2013 - (permalink)

        Αγ Κύριε Τιρκίδη

        Αν μου επιτρέπετε θα κάμω εγώ κάποια σχόλια για την συνένωση των τραπεζών όπως συζητήθηκε εδώ σε προηγούμενα μπλόκ.Δεν μιλούμε για συγχώνευση πριν το Eurogroup.Εκεί απεφασίσθει να μείνει μία τράπεζα με το όνομα Τράπεζα Κύπρου,χωρίς τους μετόχους της.Σε αυτήν την Τράπεζα θεωρούμε δίκαιο να μεταφερθεί από πριν η υπό εκκαθάριση Λαική ώστε οι καταθέτες,πελάτες υπάλληλοι της και όλοι οι άλλοι εμπλεκόμενοι να τύχουν της ίδιας ακριβώς μεταχείρισης.Και οι δύο τράπεζες είχαν προβλήματα,την ίδιαν λύση πρότειναν οι Ευρωπαίοι για τις δύο,μας έκαμαν το χατήρι για την μιαν ,ας το επωφεληθούμε όλοι.Τα νούμερα δεν αλλάζουν,δεν νοιάζει τους Ευρωπαίους πως θα κάμουμε τις δύο τράπεζες μιά.

        Κάμνεις αναφορά σε συμψηφισμούς.Όπως ασφαλώς ξέρεις στις συμφωνίες δικαίωμα συμψηφισμού έχει μόνον η Τράπεζα,όχι οι πελάτες.Εξηγάς γιατί πρέπει να γίνει συμψηφισμός.Δεν παίρνω θέση αν είναι σωστό η άδικο αλλά από την ώρα που η απόφαση είναι να γίνει συμψηφισμός δεν πρέπει να υπάρχει ο περιορισμός ότι η κατάθεση και το δάνειο πρέπει να είναι στο ίδιο όνομα.Υπάρχουν άτομα ,μέτοχοι εγγυητές εταιρειών που εχουν καταθέσεις στο όβνομα τους που εγγυάται χρέη εταιρειών τους.Πολλές καταθέσεις είναι δσεσμευμένες για τα δάνεια και σύμφωνα με την απόφαση της Κεντρικής δεν γίνεται συμψηφισμός. Η κατάσταση είναι δύσκολη για όλους και γι αυτό δεν πρέπει να υπάρχει διακριτική ευχέρεια στην εφαρμογή των διαταγμάτων ,η όλοι η κανένας.Όσο υπάρχει διάκριση τόσο θα καθυστερά η διαδικασία συγχώνευσης.Αν μπορείτε εξηγάτε μου πως με τους συμψηφισμούς στην Λαική μεταφέρονται περισσότερα δάνεια στην Τράπεζα Κύπρου.Η δική μου λογική λέει ότι τα δάνεια που μεταφέρονται είναι λιγότερα.Στην Λαική λιγοστεύουν οι ανασφάλιστες καταθέσεις και αυξάνεται το κούρεμα ενώ με τον συμψηφισμό στην ίδια την Τραπεζα Κύπρου στον βαθμό που γίνεται αυξάνεται κι εδώ το κούρεμα αφού πάλι λιγοστεύουν οι επηρεαζόμενες καταθέσεις.

        • avatar
          Γιάννης Τιρκίδης on April 26, 2013 - (permalink)

          Συμφωνώ με την γενική σου τοποθέτηση για ίδια μεταχείρηση. Η αναφορά μου στο συμψιφισμό στόχο είχε να εξηγήσει στο σημείο του Σάββα Τταντή ότι μεταφέρονται πολλά κακά δάνεια στην νέα Τράπεζο Κύπρου και ότι αυτό προδιαγράφει την αποτυχία της. Έλέγα λοιπόν ότι λόγω συμψιφισμού μεταφέρονται περισσότερα κακά δάνεια, όχι κατ’ ανάγκη περισότερα δάνεια, και ότι ως αποτέλεσμα η νέα τράπεζα Κύπρου θα αρχίσει με ψηλή κεφαλαιακή επάρκεια που θα προέλθει μέσα από μεγαλύτερο κούρεμα καταθετών. Οι συμψιφισμοί μειώνουν τα δάνεια, μειώνουν όμως και τις καταθέσεις και εχει σημασία η διαφορά των δύο. Αν λειτουργούσε η κακή Λαϊκή με την σωστή έννοια και σε αυτήν μεταφέρονταν τα μη εξυπηρετούμενα δάνεια αυτά δε θα πήγαιναν στη νέα Τράπεζα Κύπρου. Είναι με αυτή τη έννοια που λέω ότι μεταφ΄ρονται περισσότερα κακά δάνεια. Σημασία έχει ότι δημιουργείται ικανοποιητική κεφαλαιακή επάρκεια.

  2. avatar
    Costas on April 24, 2013 - (permalink)

    Καλή η ανάλυση σου Γιάννη. Οι λαϊκιστές και ανεύθυνοι στην πλειοψηφία τους βουλευτές αντί να σκεφτούν σοβαρά και, αν απέρριπταν το κούρεμα των ασφαλισμένων καταθέσεων, να αντιπροτείνουν και να ψηφίσουν κάτι ισόποσο και λογικό. όπως άλλωστε μας κάλεσε τότε το Eurogroup, θέλησαν να το παίξουν μάγκες. Βλέπεις μάθανε με τα μεγάλα και ηχηρά “ΟΧΙ”. Και τώρα την πληρώνουμε όλοι πλήν εκείνων που ήσαν οι υπέυθυνοι.

  3. avatar
    P. Antoniades on April 24, 2013 - (permalink)

    Η λύση ήταν εμφανείς σε όλους εκτός από αυτούς που διοικούσαν τις δύο τράπεζες…. Αν συγχωνεύονταν εγκαίρως η σωτηρία θα ήταν δεδομένη… αλλά τα συμφέροντα αυτων που δοιηκούσαν ήταν πολύ μεγαλύτερα ….

    • avatar
      Γιάννης Τιρκίδης on April 25, 2013 - (permalink)

      Αγαπητέ Αντωνιάδη, δες την απάντηση μου στο πρώτο σχόλιο το Σάββα Τταντή πιο πάνω. Το δεύτερο μου σημείο αφορά τη συγχώνευση.

  4. avatar
    Σάββας Τταντής on April 24, 2013 - (permalink)

    Ορθός ο Κύριος Αντωνιάδης

  5. avatar
    Επιλήσμων on April 24, 2013 - (permalink)

    Δεν είμαι οικονομολόγος ούτε τραπεζικός (ή τραπεζι τι κός, κατά τον κ.Συλλούρη). Η κοινή λογική όμως υπαγορεύει, υποθέτω, ότι το ELA είναι και πρέπει να παραμένει απόρρητο, τόσο γιά την Κεντρική Τράπεζα όσο και γιά την Τράπεζα που το λαμβάνει.

    Ο Λόγος?

    Εάν οι καταθέτες και υποψήφιοι καταθέτες, μέτοχοι και υποψήφιοι μέτοχοι, γνωρίζουν ότι η συγκεκριμένη Τράπεζα λαμβάνει ELA, τι νομίζετε ότι θα κάνουν??
    Είμαι σίγουρος ότι εάν ερωτούσα τον Αρχιεπίσκοπο μας, θα μου απαντούσε ευθέως: “Καλά γιέ μου, θέλεις και παπά να σου το πεί?”

    • avatar
      αθηνα on April 24, 2013 - (permalink)

      Επιλήσμων,μα ήταν απόρρητο το ιλιγγιώδες ποσό των 9 δις που άντλησε απο τον ELA.Τον όρο αυτό,η συντριπτική πλειοψηφία του κόσμου τον έμαθε μετά το πανηγύρι.Απεναντίας,αν ήξερε απο το περασμένο χρόνο η κοινή γνώμη ότι στον πίθο των Δανα’ί’δων,παρντόν,της Λα’ι’κής ήθελα να πώ,ο κ.Δημητριάδης,κάνοντας το χατήρι αυτού που τον διόρισε, έρριξε 9 δις μέχρι να γίνουν εκλογές,τότε ίσως να ήταν διαφορετικά τα πράγματα.

    • avatar
      Γιάννης Τιρκίδης on April 25, 2013 - (permalink)

      Αγαπητοί Επιλήσμων και Αθηνά. Θέλω να επιμείνω λίγο για τον ELA. Δεν ειναι το πρόβλημα. Τπ πραγματικό πρόβλημα στην ουσία ήταν εξ’ αρχής τα επισφαλή δάνεια στην Ελλάδα και οι κακές επενδύσεις σε ομόλογα του ελληνικού δημοσίου. Ακόμα, η καθυστέρυση στη λήψει αποφάσεων για τη συνομολόγηση μιας τελικής συμφωνίας με την Τρόϊκα, διατήρησε την αβεβαιότητα για μεγάλο χρονικό διάστημα με αποτέλεσμα μια συνεχή διαρροή καταθέσεων από την Λαϊκή.

      Αλλά ακόμα και με αυτό το δεδομένο, το μεγαλύτερο μέρος του ELA της Λαϊκής, περίπου τα 2/3, ήταν αποτέλεσμα του χρηματοδοτικού διαστήματος στις εργασίες Ελλαδος, λόγω της μαζικής διαφυγής καταθέσεων από τη χώρα.

      Οι ελληνικές τράπεζες όπως και οι τράπεζες της Ιρλανδίας άντλησαν και αντλούν ακόμα, τεράστια ποσά από τον ELA. Δεν ήταν ποτέ πρόβλημα.

      Ο ELA είναι μια πηγή φτηνής ρευστότητας όταν μια τράπεζα δεν έχει τις αντίστοιχες καταθέσεις ή δανειακό κεφάλαιο για να χρηματοδοτήσει το ενεργητικό της. Ως τέτοιο, ο ELA αποτελεί λύση. Και αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την περίπτωση της Κύπρου όπου αναμένεται σημαντική εκροή καταθέσεων, από όλες ενδεχομένως τις τράπεζες.

      • avatar
        αθηνα on April 25, 2013 - (permalink)

        Κύριε Τιρκίδη,μα και βέβαια ο ELA σαν μηχανισμός επείγουσας ρευστότητας δεν είναι κακός σαν εργαλείο.Και απορώ γιατί επιμένετε να μας πείσετε για τα αυτονόητα.Εκείνο που συνιστά έγκλημα,είναι το ότι ο διοικητής της ΚΤ,παρόλο που έβλεπε την κατά συρροήν,εν είδει ακατάσχετης αιμορραγίας, εκροή κεφαλαίων μέσω των εργασιών της Λα’ι’κής στην Ελλάδα,εν τούτοις τα βράδια κοιμόταν ήσυχος όπως και ο κ.Σιαρλή,μέχρι να γίνουν εκλογές.Δηλαδή,για να μιλήσω με ιατρικούς όρους,μεταγγίζαμε τον αιμορραγούντα ασθενή επι εννέα μήνες με αίμα,διότι δέν τολμούσαμε ή δεν ξέραμε πως να σταματήσουμε την αιμορραγία,απλά ελπίζοντας στο θαύμα.Και στο τέλος τί καταλάβαμε; Οτι το ”ποπανοπρίτζιην” των 9 δις,χάθηκε για ένα ”πουκάμισο αδειανό”…

        • avatar
          Επιλήσμων on April 26, 2013 - (permalink)

          Αγαπητή αθηνα,

          Δεν σκόπευα να συνεχίσω την συζήτηση για το ELA. Δεν είμαι οικονομολόγος γιά να γνωρίζω εάν όντως το ELA αποτελεί πρόβλημα ή όχι. Ελπίζω ο κ.Τιρκίδης να έχει δίκαιο και όντως το ELA να είναι έτσι όπως μας εξηγεί.
          ΟΜΩΣ,
          Επιμένω στην “κοινή λογική” που γνωρίζω ότι διαθέτω και μου λέει ότι το ELA δεν διαφημίζεται και η εμπλεκόμενοι (Κεντρικές Τράπεζες κλπ) κάνουν ότι είναι δυνατό γιά να παραμείνει ‘απόρρητο’.
          Σε αυτό το σημείο είναι και το μοναδικό που με βρίσκει σύμφωνο και με την “απολογία” της κας Ειρήνης Καραμάνου που δημοσιεύεται εδώ στο blog (25 Απριλίου 2013). “….the Federal Reserve fought for more than two years to keep details of the largest bailout in U.S. history a secret. Why? As the Fed itself revealed, identifying borrower details would create a stigma. …. the slilghtest possibility of trouble can not only bring a Bank down but also take with it the whole economy.” ……
          Δεν θα σχολιάσω την ουσία του άρθρου της κας Καραμάνου “How many does it really take to tango?” Ο λόγος που δεν το κάνω είναι η απόφαση μου να παραμένω ευγενής προς τους συνανθρώπους μου.
          Την ευχαριστώ πάντως διότι θεώρησα το άρθρο της ως “ΑΠΟΛΟΓΙΑ” και μου έδωσε το έναυσμα να ξαναδιαβάσω την “Απολογία” του Σωκράτη όπως μας την έδωσε ο Πλάτων. Η διαφορά μεταξύ των δύο βρίσκω να είναι μεγαλύτερη από την απόσταση που διάνυσαν οι Αμερικανοί αστροναύτες από την ίδρυση της NASA. Και όμως ο Σωκράτης καταδικάστηκε σε θάνατο.

          Τώρα, αγαπητή αθηνα, γιά το “ποπανοπρίτζιην των 9 δις που χάθηκε γιά ‘ένα πουκάμισο αδειανό’ ” που μας λες, δεν μπορώ να το αφήσω ασχολίαστο καθώς μου θύμισες ένα από τα αγαπημένα μου ποιήματα του Σεφέρη.
          Λοιπόν, εάν οι παντογνώστες και θαρραλέοι Βουλευτές μας αντιλαμβάνονταν τα στοιχειώδη περί διεθνούς/εξωτερικής πολιτικής, και περιόριζαν την λαϊκίστικη έξαρση που αρμόζει μόνο σε περιόδους τοπικής πολιτικής διαμάχης (γιά να εκλεγούν/επανεκλεγούν στα πόστα τους από τον κυρίαρχο Κυπριακό λαό) και όχι όταν η απόφαση/ψήφισμα αφορά και άλλους Διεθνείς πάικτες – τότε δεν θα μας έμενε “ένα πουκάμισο αδειανό…” .
          Ας περιορίζουμε τις εξυπνάδες μας εντός των χωρικών μας υδάτων – αν και αυτό πάλι είναι επικίνδυνο – γιά να έχουμε τις μικρότερες δυνατές απώλειες.

        • avatar
          Γιάννης Τιρκίδης on April 26, 2013 - (permalink)

          Αγαπητή Αθηνά, η βασική μου θέση είναι ότι η Λαϊκή, παρά τα προβλήματα στην Ελλάδα, δεν είχε διαφορά στην επικυνδυνότητα των εργασιών της στην Κύπρο σε σύγκριση με άλλες τράπεζες. Δεν υπήρχε λόγως να κλείσουν δηλαδή οι εργασίες της στην Κύπρο. Το πρώτο σχέδιο του Eurogroup δεν προέβλεπε το κλείσιμο της Λαϊκής, προέβλεπε την αποκοπή των εργασιών στην Ελλάδα. Οι αναφορές που γίνονται περί αιμορραγούσας Λαϊκής και μεταγγίσεις ΕΛΑ μέχρι τις εκλογές είναι άτοπες κατά την άποωη μου.

          Ακόμα κάτι για τον ΕΛΑ που βρίσκω πολύ προβληματικό είναι το εξής: Στην προσπάθεια μας να ρίξουμε φταίξιμο για το τι συμβαίνει αλλού από εκεί που πρέπει στην πραγματικότητα, φτιάξαμε μια επικίνδυνοι ιστορία. Αν κακώς η Λαϊκή στηρίκτηκε με 9 δις ΕΛΑ, και κακώς δεν την άφησαν να κλείση από το καλοκαίρι, τότε η Τράπεζα Κύπρου που αποκτά αυτό το ΕΛΑ δε θα κλείση. Και αφού ο κος Ντράκι έκανε λάθος που δέκτηκε την μετάγγιση των 9 δις στη Λαϊκή, γιατί να δεκτεί παρόμοια μετάγγιση για την Τράπεζα Κύπρου?

          Πρέπει να ξεφύγουμε από την ιστορία ότι τάχα κακώς η Λαϊκή στηρίκτηκε με 9 δις ΕΛΑ για να αντέξη μέχρι τις εκλογές. Απόδειξη είναι ότι βάση του πρώτου σχεδίου toy Eurogroup η Λαϊκή δε θα έκλεινε και θα είχε ακόμα 9 δις ΕΛΑ. Αυτές οι αναφορές για τον ΕΛΑ και τη Λαϊκή που τη στήριξαν μέχρι εκλογών είναι άτοπες και επικίνδυνες. Επαναλαμβάνω μερικά πράγματα για τον ΕΛΑ, φορτικά ίσως, γιατί νιώθω αυτό τον κινδυνο.

          • avatar
            αθηνα on April 26, 2013 - (permalink)

            Κύριε Τιρκίδη,διερωτάστε γιατί ο Ντράγκι να δεχτεί παρόμοια μετάγγιση στη τράπεζα Κύπρου, απο τον ΕLA. Μα αν δεν κάνω λάθος,η Τρό’ι’κα ήθελε να κλείσει και την τρ.Κύπρου,αλλά ”υποχώρησε” προσωρινά λόγω των δικών μας αντιρρήσεων.Σου λέει,άσε τους χαζοκούμπαρους ”να κάνουν με το νου τους μπα’ι’ράμι”,φόρτωσε με ένα κάρο βαρίδια έναν ζωντανό νεκρό,και άστον να πέσει σαν ώριμο μήλο,ερχόμενοι μετά να μας λένε:Eμείς σας τα λέγαμε!

          • avatar
            Γιάννης Τιρκίδης on April 29, 2013 - (permalink)

            Αγαπητή Αθηνά, το εγκληματικό με το Eurogroup είναι ότι έκλεισε τη Λαϊκή ακρωτηριάζοντας ταυτόχρονα και την Τράπεζα Κύπρου. Οι δύο μαζί ήταν το 40% του τραπεζικού συστήματος. Δε συμπεριφέρεσαι έτσι στο 40% του τραπεζικού συστήματος. Το πρώτο σχέδιο του Eurogroup θα είχε πολύ ηπιότερες επιπτώσεις από το δεύτερο σχέδιο. Όμως ότι η Τράπεζα Κύπρου μπορεί να επιβιώσει είναι θετικό στοιχείο. Και πρέπει να παρθούν όλα εκείνα τα μέτρα που μπορούμε να πάρουμε για να βοηθήσουμε προς αυτή την κατεύθυνση.

  6. avatar
    Andreas on April 24, 2013 - (permalink)

    To Epilismon

    I believe that according to the laws of ECB, ELA is not top secret, and this information is publicized. This is also reflected in the FS of each bank (quarter, and annual).

    To Savvas TTantis:
    The problems of the two Cypriot Banks were liquidity, capitalisation, and NPL. Since both of them (and also Hellenic and Coop) did not have adequate provisions on NPL, then there would have been a time where they could not fool their investors any more. That time is now. This problem was known to the INFORMED investors.
    The best solution now, it would have been to close both banks, sell the portfolios to other banks (mainly to Hellenic and Coop), in order to cleanse the system.

    • avatar
      Γιάννης Τιρκίδης on April 25, 2013 - (permalink)

      Dear Andreas, I agree with you that the Cypriot banks were not adequately capitalised for the risks they were taking. This is also another failure of supervision.

      What I want to stress though, is that, despite of the Group picture, the operations of the larger banks were easily discernible into three distinct segments: Cyprus, Greece and the Rest of the operations. The best of these three segments was the Cyprus segment. So in a resolution of sorts, you keep that and you sell the other two, which is what the first Eurogroup plan was doing. Instead we did the opposite.

      You may argue that this is not strictly speaking the norm, that other banks should not be taxed, but when you take into account the size of these two banks and the dislocation that is being imposed on the entire economy by what is happening now, taxing the whole system would amount to an insurance against this dislocation. We now have depression in our hands and the entire system will be affected by it. The first plan of the Eurogroup would have reduced the dislocation, would have cut out the Greek risk and would have allowed all local bank operations to survive.

  7. avatar
    CPP on April 24, 2013 - (permalink)

    Μου αρεσει παντως που ολοι ειναι 100% σιγουροι οτι το ΟΧΙ της βουλης ηταν λαθος. Διοτι ξερουμε σιγουρα τι θα γινοταν με την Λαικη και την Τρ Κυπρου αν ψηφιζε η βουλη ΝΑΙ… Η βουλη ψηφισε οχι για τους λαθος λογους αλλα αυτο δεν σημαινει αναγκαστικα οτι ηταν και η λαθος αποφαση..

    Οσο αφορα τη συγχωνευση που θα ελυνε ολα μας τα προβληματα και ολα θα ηταν καλα και ωραια τωρα, οι συγχωνευσεις στην Ελλαδα (αυτες που ηταν να γινουν και δεν εγιναν – βλεπε Εθνικη-Αλφα, βλεπε Αλφα-Eurobank, βλεπε Εθνικη-Eurobank – νομιζω πρεπει να σας κανουν να το ξανασκεφτειτε λιγο..

    • avatar
      Γιάννης Τιρκίδης on April 25, 2013 - (permalink)

      Αγαπητέ CPP, συμφωνώ με τα σχόλια σου για τις συγχωνεύσεις. Σε παραπέμπω επίσης στην απάντηση μου στο πρώτο σχόλιο του Σάββα Ττταντή πιο πάνω, σημείο 2.

      Σχετικά με το ΟΧΙ της Βουλής, δε μπορούμε σε καμιά περίπτωση να ξέρουμε ακριβώς τι θα ακολουθούσε μια μας απόφαση. Πρέπει όμως να μπορούμε νηφάλια και χωρίς συναισθηματισμούς να κάνουμε την ανάλυση μας και να παίρνουμε τις αποφάσεις που ελαχιστοποιούν το κόστος. Οι αποφάσεις πάντα έχουν ένα βαθμό ρίσκου γιατί δεν έχεις όλη την πληροφόρηση εκ των προτέρων.

      Η άποψη μου τότε και τώρα ήταν ότι το πρώτο σχέδιο του Eurogroup θα ελαχιστοποιούσε το όποιο κόστος. Δεν είχαμε κανένα δικαίωμα να ρισκάρουμε σύγκρουση με το Eurogroup. Τι νομιζαμε ότι θα συνέβαινε? Θα τα μάζευαν και θα μας έλεγαν πάρτε 17 δις μήπως και σας τα δώσουν οι Ρώσοι?

      Δημοσίευσα την άποψη μου με άρθρο στο Φιλελεύθερο την 19η Μαρτίου, την ημέρα που ψήφισε η Βουλή. Συζήτησα επίσης την άποψη μου έντονα απο τηλεοπτικά κανάλια εκείνο το Σαββατοκυρίακο που προηγήθηκε της ψηφοφορίας. Δυστυχώς, κατά την άποψη μου πάντα, στην Κύπρο δεν κάνουμε νηφάλιες και ορθολογιστικές συζυτήσεις αναζητώντας την καλύτερη λύση. Αντιμετωπίζουμε τα πράγματα με μια ποδοσφαιρική αντίληψη, να μη χάση η δική μας τοποθέση. Και καταλήγουμε να κάνουμε κακή υπηρεσία στη χώρα μας και τους εαυτούς μας.

    • avatar
      CPP on April 25, 2013 - (permalink)

      Κ. Τιρκίδη, ευχαριστω για την απαντηση. Ακριβώς επειδή στη Κύπρο δεν κανουμε νηφάλιες συζητησεις, δεν μπορουμε να παρουμε σωστες αποφασεις σε συντομο χρονικο διαστημα. Το Eurogroup μας εδωσε λιγοτερο απο τρεις μερες για να αποφασισουμε για κατι που θα επηρεαζε τη χωρα μας για τις επομενες δεκαετιες. Οφείλαμε να δώσουμε χρονο στον εαυτό μας να απορροφήσει τα καινουργια δεδομένα οσο καλύτερα γινόταν, και γιατί οχι να ψάξει εναλλακτικές λύσεις. Μετα το οχι της βουλης, η Κ. Μερκελ ειπε οτι η αρχικη προσφορα ακομα ισχυει. Κανονικα αν εδειχνε την απαραιτητη αλληλεγγυη η Ευρωπη, θα επρεπε να μπορουσαμε να ανακαλεσουμε την αποφαση της βουλης (με καποιες αλλαγες για να κρατησουμε τα προσχηματα π.χ οχι κουρεμα σε κατω των 100 χιλ. καταθεσεις). Αυτο δεν εγινε και ειναι κατι που πρεπει να καταλαβει ο κοσμος γιατι δεν εγινε. Το πως αντιδρασε η πολιτικη μας ηγεσια εκεινη την εβδομαδα δεν μας ξαφνιασε. Το πως αντιδρασαν οι εταιροι μας ομως μετα το οχι της βουλης (ειδικα η ΕΚΤ και το ΔΝΤ) ειναι κατι που πρεπει να μας κανει να καταλαβουμε οτι κανεις δεν μπορει να ξερει αν το πρωτο σχεδιο θα ηταν τελικα καλυτερο..

      • avatar
        Γιάννης Τιρκίδης on April 26, 2013 - (permalink)

        Αγαπητέ CPP, θα ήταν κατά πολύ καλύτερο. Συμφωνώ όμως μαζί σου για όλα τα υπόλοιπα που λές σε σχέση με τους Ευρωπαϊους. Υπαρχει έλλειμμα αλληλεγγύης γιατί σήκωσαν από το τραπέζι το πρώτο σχέδιο τόσο γρήγορα. Είναι σίγουρα πολύ ενδιαφέρον να μάθουμε ακριβώς τι μσολάβησε εκείνβ τη βδομάδα από 19 μέχρι 26 Μαρτίου.

  8. avatar
    IoannisTakis on April 24, 2013 - (permalink)

    Συμφωνώ με Σάββα Ταντή και Γιάννη Τιρκίδη. Δεν κλείνεις έτσι απλά την δεύτερη μεγαλύτερη συστημική τράπεζα του τόπου τραυματίζοντας σοβαρά και την πρώτη. Η μεταφορά της θεωρίας για δημιουργία μιας “καλής” και μιας “κακής” τράπεζας στην πράξη μπορεί να λειτουργήσει (α) σε χώρες (όπως τις ΗΠΑ) με εμπειρίες και τεχνογωσία σε τέτοια εγχειρήματα και (β) σε μη-συστημικές τράπεζες που κατέχουν πολύ μικρά μερίδια αγοράς. Τα δύο πιο πάνω κριτήρια δεν ίσχυαν στην περίπτωση της Κύπρου. Τα σοβαρά κράτη κρατικοποιούν τις συστημικές τράπεζες, τις εξυγιαίνουν και τις επαναπωλούν σε τρίτους δεν τις κλείνουν. Βεβαίως η πτωχευμένη Κυπριακή Δημοκρατία δεν είχε αυτή την δυνατότητα. Είχε όμως την δυνατότητα να ψηφίσει την πρώτη απόφαση του Eurogroup διαφοροποιώντας -εάν ήθελε- με φορολόγηση καταθέσεων μόνο για ποσά πάνω από €100χιλ. μαζεύοντας ποσό ίσως και μεγαλύτερο από €5,8δισ. που μας ζήτησαν εφαρμόζοντας έτσι την ισονομία, ισότιμη κατανομή βαρών και πετυχαίνοντας πιο ομαλή προσαρμογή της οικονομίας. Αν αναλογιστούμε ότι η Λαϊκή και η Τράπεζα Κύπρου παρείχαν διευκολύνσεις σε πέραν του 50% των επιχειρήσεων και ιδιωτών της Κύπρου μπορούμε εύκολα να αντιληφθούμε που οδηγούμαστε με την σημερινή κατάσταση. Δεν αποφασίζεις επίσης να φορτώσεις το ELA που θα έπρεπε να αναλάβει η ΚΤ και η ΕΚΤ στην μοναδική συστημική τράπεζα του τόπου που παραμένει εν ζωή τραυματισμένη και χωρίς διοίκηση για πάνω από ένα μήνα. Οι συνέπειες των χειρισμών της ΒΟΥΛΗΣ και της Κεντρικής Τράπεζας είναι δυστυχώς ολέθριες και τις βλέπουμε ήδη να συμβαίνουν με απολύσεις, μειώσεις μισθών, κλείσιμο επιχειρήσεων με την πιθανότητα για πλήρη κατάρρευση της οικονομίας και της κοινωνίας να αυξάνεται καθημερινά. Ωστόσο δεν ωφελεί να βλέπουμε πίσω εάν δεν μπορούμε να πάμε πίσω..αλλά να ζήσουμε με τα σημερινά δεδομένα και να παλέψουμε για την ενδυνάμωση της Τράπεζας Κύπρου για να βοηθήσουμε στην επιβίωση της Κυπριακής οικονομίας. ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΤΥΧΟΥΜΕ ΑΥΤΟ ΘΑ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΔΙΟΧΕΤΕΥΤΕΙ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑ ΣΤΗΝ ΑΓΟΡΑ.
    Η επανεκκίνηση της οικονομίας δεν μπορεί να γίνει απλά με εξαγγελίες μέτρων αμφιβόλου αποτελεσματικότητας τα οποία δεν περιέχουν καθόλου πρωτότυπες ιδέες αλλά κυρίως δεν έχουν το απαραίτητο συστατικό που χρειάζεται για να δοθεί ώθηση στην οικονομία. Το στοιχείο αυτό ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΔΙΟΧΕΤΕΥΣΗ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ ΣΤΗΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ κάτι που θα δημιουργήσει ανάπτυξη, θέσεις εργασίας, θα αυξήσει τα έσοδα του κράτους και θα σταματήσει ένα φαύλο κύκλο ύφεσης. Η ΕΝΕΣΗ ΡΕΥΣΤΟΤΗΤΑΣ που χρειάζεται η οικονομία μας μπορεί να εξευρεθεί με δραστικές λύσεις και μέτρα όπως: (α) Άμεση παραχώρηση μέσω διατάγματος για 3-6 μήνες περιόδου χάριτος για μη-αποπληρωμή δανείων έτσι ώστε τα ποσά που θα πήγαιναν για αποπληρωμή δανείων να διοχετευτούν για ενίσχυση της ρευστότητας των επιχειρήσεων και των ιδιωτών. (β) Δραστική Μείωση επιτοκίων κατά 2%-3% μέσω διατάγματος (γ) Προπώληση 5 αδειών καζίνο ένα σε κάθε πόλη, η ανέγερση των καζίνο θα δημιουργήσει θέσεις εργασίας και η λειτουργία τους θα φέρει έσοδα και θα κτυπήσει τον υπόκοσμο (δ) Εξεύρεση 1000 ξένων αγοραστών με κίνητρο ότι με κάθε επένδυση για 3εκ. ευρώ σε ακίνητα ή αλλού θα λαμβάνει Κυπριακή Υπηκοότητα-έτσι μαζεύουμε 3δισ. (ε) Διάταγμα για πραγματοποίηση όλων των πληρωμών πάνω από 10 ευρώ με την χρήση κάρτας και λήψη 0,5% επί του ποσού της πληρωμής από την JCC για το κράτος, έτσι εξαλείφεται και η φοροδιαφυγή και αυξάνονται και τα έσοδα του κράτους αφού όλοι όσοι εισπράττουν πάνω από 10 ευρώ ανά συναλλαγή (γιατροί, δικηγόροι, ηλεκτρολόγοι, υδραυλικοί κ.λ.π.) δεν θα μπορούν να κρύψουν εισοδήματα (στ) Να σταματήσει το ΓΕΣΥ και τα εκατομμύρια που ξοδεύουμε κάθε χρόνο τα τελευταία χρόνια χωρίς αποτέλεσμα και να ψηφιστεί νομοθεσία για υποχρεωτική ασφάλιση υγείας φυσικών προσώπων, να πληρώνει ας πούμε καθένας μας ένα ποσό τον χρόνο (όπως ασφαλίζουμε το αυτοκίνητο μας) €700 για κανονική ασφάλεια (θα καλύπτει το 80% των εξόδων μας σε όποια ιδιωτική κλινική και 100% σε κρατικά νοσηλευτήρια), €1000 (ασφάλεια Gold) για κάλυψη 100% παντού και €1500 (ασφάλεια platinum) για κάλυψη 100% και στο εξωτερικό και (ζ) ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΗΝ ΠΡΑΞΗ με το να βάλουμε ένα τέλος σε όλες τις καταθέσεις από €1 μέχρι όσα έχει ο καθένας για να μαζέψουμε €2δισ. -€3δισ.. Το τέλος αυτό θα μπει σε όλες τις τράπεζες πλην όσων έχουν κουρευτεί σε Τ.Κ. και Λαϊκή για να βοηθήσουμε το κράτος μας να διοχετεύσει λεφτά σε επιχειρήσεις και ιδιώτες που έχουν ανάγκη, να δώσει κίνητρα για δημιουργία θέσεων εργασίας, ανάπτυξης, πληρωμής ανεργιακού έτσι ώστε το κράτος να μην μπει σε ένα φαύλο κύκλο ύφεσης με φόρους, μειώσεις μισθών, απολύσεις κ.λ.π. (η)Μείωση του fat που υπάρχει στα δημόσια έξοδα/δαπάνες σε επιδόματα, ψηλούς μισθούς, διπλές συντάξεις και άλλα έξοδα. Τα ποσά που πάνε σε αυτά τα έξοδα δεν επηρεάζουν την κατανάλωση αλλά απλά αποταμιεύονται και έτσι δεν μειώνουν τα έσοδα του κράτους και (θ) Εκσυγχρονισμός/απλοποίηση διαδικασιών στις δημόσιες υπηρεσίες για μείωση χρόνου εξυπηρέτησης των πολιτών και αφοσίωση χρόνου σε παραγωγικές διαδικασίες, για παράδειγμα όπως έχουν γίνει τα ΚΕΠ, παρόμοιες διευθετήσεις να γίνουν σε κτηματολόγια, φόρους, κοινωνικές ασφαλίσεις, ΦΠΑ, νοσοκομεία με απλοποίηση διαδικασιών και αυτοματοποιήσεις, ΘΑ ΜΠΟΡΟΥΣΕ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΜΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ να ονομαστεί ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΚΕΠ και να μπορεί ο πολίτης να ρωτά και να λαμβάνει την απάντηση τι χρειάζεται να κάνει, τι έγγραφα να συμπληρώσει που να πάει/ να αποταθεί για να διεκπεραιώσει ότι δουλειά χρειάζεται Ι) ΤΕΛΟΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑΣ ΓΙΑ ΚΑΤΑΧΩΡΗΣΗ ΕΙΣΗΓΗΣΕΩΝ ΑΠΟ ΠΟΛΙΤΕΣ ΓΙΑ ΒΕΛΤΙΩΣΗ ΤΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΚΡΑΤΟΥΣ.

  9. avatar
    Christos Savva on April 25, 2013 - (permalink)

    Εάν λάβουμε υπόψη τις πρακτικές που εφάρμοζαν οι Τράπεζες οι οποίες περιγράφονται αναλυτικά στην Έκθεση Pimco, όπως και ότι μεγάλο μέρος των εισοδημάτων τους τα τελευταία χρόνια προέρχονταν από ομόλογα σκουπίδια, είναι πολύ αμφίβολο ότι είχαν όντως κερδοφορία. Επιπλέον τα μισθολογικά κόστη των Τραπεζών κάνουν τα μισθολογικά κόστη του δημοσίου να φαίνονται πενιχρά.

    • avatar
      Γιάννης Τιρκίδης on April 25, 2013 - (permalink)

      Αγαπητέ Χρήστο, η κατάληξη είναι ότι οι εργασίες όλων των κυπριακών τραπεζών στην Κύπρο, όχι στην Ελλάδα και αλλού στο εξωτερικό, δεν έχουν αρκετό βαθμό διαφορετικότητας για να δικαιολογείται τόσο εύκολα η διάλυση της δεύτερης μεγαλύτερης τράπεζας και ο ακρωτηριασμός της πρώτης μεγαλύτεσης. Το μισθολόγιο αν θεωρείς ότι αυτό ήταν το βασικό πρόβλημα, μπορούσε να διορθωθεί.

  10. avatar
    Σάββας Τταντής on April 25, 2013 - (permalink)

    Κύριε Ιωάννης Τάκης συμφωνώ απόλυτα με αυτα που αναφέρεις.

    Κυριε Χρίστο Σάββας συμφωνώ με τα μισθολογικά κόστα των τραπεζών . Εδώ είχαμε αξιωματούχους των τραπεζών να έχουν μισθούς 600,000 τον χρόνο και ΔΕΝ κατείχαν μετοχές. Δέν είχαν ρίσκο. Απραδάκτες πρακτικές.

  11. avatar
    Σάββας Τταντής on April 25, 2013 - (permalink)

    Κύριε Τρικίδη συμφωνώ απόλυτα με την θέση σου οτι δέν δικαιολογείται η διάλυση της Λαικής για τους λόγους που αναφέρεις. Συμφωνώ επίσης οτι η θεραπεία θα έπρεπε να είταν διαφορετική…..

  12. avatar
    Σάββας Τταντής on April 25, 2013 - (permalink)

    Κύριε Τρικίδη τώρα είδα την απάντηση σου στο πρώτο μου σχόλιο και θέλω να ξεκαθαρίσω 2 πράγματα.

    1. Η κριτική που κάνω στον διοικητή είναι για την ιδέα να σπάσει την λαική σε καλή και κακή Τράπεζα. Μέγα λάθος . Δική του είταν η απόφαση…

    2. Στα διατάγματα της η ΚΤΚ τις τελευτέες μέρες κάνει τεράστια λάθη, όπως οι διαφορετικές ταξεις μετοχών κλπ (βλέπε προηγούμενα άρθρα μου)

    3. Μίλησα για συγχώνευση τώρα . Γιατί αναφέρεσε στο 2008?? Αντί σπάσιμο Λαικής , η συγχώνευση με την Κύπρου θα είταν καλύτερη επιλογή.

    Σε όσα αναφέρεις για την Λαική στην Ελλάδα και τα δάνεια για αγορά μετοχών της ΜΙΓ συμφωνούμε. Να προσθέσω και τις πατάτες(π.χ Ολυμπιακή) που αγόραζε η ΜΙΓ και το γλυκό δένει ….

    • avatar
      Γιάννης Τιρκίδης on April 26, 2013 - (permalink)

      Αγαπητέ Σάββα, μπορεί να έχω λάθος αλλά η απόφαση για καλά και κακή Λαϊκή ήταν της Τρόικα.

      Συγνώμη αν πήγα στο 2008 για τη συγχώνευση, με παρέσυρε ίσως το κλίμα που δημιουργείται από τις τοποθετήσεις Βγενόπουλου τον τελευταίο καιρό. Αν περνούσε το πρωτο σχέδιο του Eurogroup, η προοπτική για συγχώνευση και αναδιάρθρωση σε ένα κατοπινό στάδιο θα ήτν σίγουρα μια επιλογή. Πάλι όμως θα είχα ενστάσεις λόγω δεσπόζουσας θέσης στην αγορά. Και αφού οι τράπεζες μας θα ήταν σχεδόν αποκλειστικά εγχώριες, γιατί να δημιουργήσεις μια μεγάλη του 40% αντί να έχει 5-6 μικρότερες του 15%-20% μερίδια αγοράς? Ποιό σύστημα θα ήταν πιο ανταγωνιστικό και πιο ωφέλιμο για την οικονομία και την ανάπτυξη?

  13. avatar
    Σάββας Τταντής on April 25, 2013 - (permalink)

    Κύριε Τρικίδη ακολουθά ένα άρθρο που έβαλα εδώ στα blogs, stis 5/1/2012 gia tin Laiki Trapeza . Simfonw se osa anfereis gia Laiki stin Ellada……..

    “Δυστηχώς υπάρχουν μεγάλα ερωτηματικά για μεγάλες ζημίες όπως

    1. ποιο είναι τελικά το ποσό σε δάνεια που δόθηκαν απο την Λαική για αγορά μετοχών την ΜΙΓ? (κάποιοι μιλάνε για ποσο πάνω απο 1 Δις)

    2. Πόσα δάνεια δόθηκαν στην Μιγ απο την Λαική και τις θυγατρικές της όπως την ζημιογόνα ολυμπιακή ?

    3. Πόσα ομόλογα της ΜΙΓ κρατά η Λαική?

    εδώ να πώ οτι η ΜΙΓ είναι ένας σκουπιδότοπος , φορτωμένος ζημιογόνες ετερείες με διαθέσιμα μετρητά μονον 250 εκ και δάνεια 2 Δις.
    Λογο της κακής διαχειρησης της ετερειας τα τελευταια χρόνια δεν νομίζω οτι θα ξανακαταφέρει να βρεί κεφάλαια απο τις αγορές αρα εδώ υπάρχει κίνδυνος κατάρευσης . Για αυτό και ο Βγενόπουλος ρίχνει αβολίδοτα στην Λαική , δέν μπορεί να συμετάσχει σε αυξηση μετοχικού κεφαλαίου και λασπολογά για να υπάρχει η δικαιολογία οτι ο λόγος που δεν συμετείχε η ΜΙΓ στην αυξηση κεφαλαίου είναι επιδή δεν είρθε η Πλακροκο στην Κύπρο……..ένα κολπάκι που κάνει τώρα είναι οτι ζήτησε εκτακτη γενική συνέλευση για να πάυσει το παρον διοικιτικό συμβούλιο της Λαικής ξέροντας εκ των προτέρων οτι δεν θα περάσει το ψηφισμα του και έτσι να έχει δικαιολογία για το γεγονος οτι η ΜΙΓ δεν θα συμμετάσχει στην αυξηση κεφαλαίου . Αυτός είναι ένας απο τους λόγους που αναφέρω οτι η ΛΑική θα έχει προβλημα στο να βρει 2.1 στους επόμενους μήνες. Η μονη ελπίδα που υπάρχει είναι να βρεθούν ξένοι επενδυτές …………εαν δεν ενδιαφερθουν ξένοι τότε η κρατική παρέμβαση θα είναι δεδομένη

    συνεχίζουμε

    4 Πόσα δάνεια δοθηκαν απο την Λαική σε ετερείες συνδεδεμένες με τον Βγενόπουλο και τα τσιράκια του για αγορά μετοχών ? Τι εγγυήσεις υπάρχουν για αυτά τα δάνεια?

    5. Γιατί διαγράφησαν 291 εκ αξίας δάνεια την 30-9-2011 ενώ περσι την αντοιστιχη περιόδο ειταν μονον 28 εκ? Το Θέμα αυτό είναι πολύ σοβαρό διοτι αντιστοιχά με το 1.3% των συνολικών δανείων της Λαικής? Ποιος εγκρινε τοσο μεγάλες διαγραφές και γιατί?? Η περιόδος που ‘εγιναν οι διαγραφές είναι υποπτές αφου λίγες εβδομάδες μετά φυγανε οι Βγενοπουλος και η παρέα του….

    6. Ποσα δάνεια δοθηκαν σε προβληματικές ελληνικές επειχηρήσεις?

    7. Ποσα δάνεια δοθηκαν σε ετερείες ανάπτυξης γης οι οποίες θα χρεοπωπήσουν?

    8. Πόσα δάνεια δοθηκαν για αγορά ακινίτων φουσκων στην Ρουμανια και Βουλγαρία το 2006-2008??

    η Λίστα είναι μεγάλη , σχεδόν οσα αναφέρω πιο πάνω ισχυουν και για την Εγνατία θυγατρική της Λαικής,,,,,,είναι και τα contigent liabilities….etc etc etc etc”

    • avatar
      Γιάννης Τιρκίδης on April 26, 2013 - (permalink)

      Αυτό το άρθρο σου είναι εξαιρετικό. Οι δικές μας ευθύνες ώς Πολητείας και θεσμών, είναι γιατί αφήσαμε αυτό τον άνθρωπο να ελέγχει απόλυτα την Λαϊκή μέχρι και το τέλος του 2011 και αφού έκανε τη ζημιά, πριν τον στήλουμε σπίτι του. Δεν είναι εδώ πολλές και βαριές οι ευθύνες;

  14. avatar
    αθηνα on April 25, 2013 - (permalink)

    Κύριε Τιρκίδη,αφού δεν μας επιτρέπετε να θίγουμε τον Ντράγκι ή τον εδώ εντολοδόχο του,ευτυχώς που υπάρχουν οι ξένοι.Διαβάστε σας παρακαλώ τις σημερινές δηλώσεις του βουλευτή των Φιλελευθέρων της Γερμανίας, Φράνκ Χέφλερ,κατά του Ντράγκι και του Δημητριάδη,ακριβώς για το σκάνδαλο του ELA,και θα δείτε τί εννοούμε.

    • avatar
      αθηνα on April 25, 2013 - (permalink)

      Είναι δημοσιευμένες εδώ στο Stockwatch.

  15. avatar
    Γιάννης Τιρκίδης on April 26, 2013 - (permalink)

    Αγαπητή μου Αθηνά, έχω διαβάση τις δηλώσεις του Βουλευτή. Η συμβουλή μου είναι να μη δίνεις κάθε φορά και πολλή χροιά στις δηλώσεις των βουλευτών εκτός και αν ένας βουλευτής σε έχει πείση για την αξιοπιστία του και την ευκρίνεια του. Λόγια βερεσέ οι περισσότεροι. Δες τους δικούς μας λίγο, όχι όλους, πολλούς όμως! Απέρριψαν ένα σχέδιο για να διώξουν την Τρόϊκα, έκλεισαν μια τράπεζα, υποσκάπτουν μια άλλη χωρίς να το καταλαβαίνουν, και ανακάλυψαν ότι φταίει ο Δημητριάδης που δεν έκλεισε εκείνος τη Τράπεζα το καλοκαίρι του 2012 και πρέπει να τον δικάσουν και να τον παύσουν, γιατί εμείς πληρώνουμε τον μισθό του και όχι ο κος Ντράκι. Νομίζεις ότι όλα αυτά είναι σοβαρά πράγματα;

    • avatar
      αθηνα on April 26, 2013 - (permalink)

      Μα ο συγκεκριμένος βουλευτής,δεν είναι όποιος κι όποιος,αλλά ο υπεύθυνος σε θέματα οικονομίας των Γερμανών Φιλελευθέρων.Αλλά εν πάση περιπτώσει,και για να το κλείσουμε το θέμα,εγώ η αδαής κρίνω εκ του αποτελέσματος.Και το αποτέλεσμα ήταν η κατάρρευση της Λα’ι’κής,παρόλα τα 9 δις του ELA απο τον… απλόχερο Ντράγκι.

      • avatar
        Γιάννης Τιρκίδης on April 29, 2013 - (permalink)

        Ναι αλλά ξεχνάς ότι η Λαϊκή δε θα κατέρρεε με το πρώτο σχέδιο του Eurogroup. Αν είναι όμως να ψάξουμε γιατί κατέρρευσε η Λαϊκή, το λέω και στο άρθρο, είναι λόγω κακών δανείων και κακών επενδύσεων στην Ελλάδα. Το κυπριακό κομμάτι θα μπορούσε να επιβιώσει και δε θα είχαμε τώρα όλη αυτή τη ζημιά στο εσωτερικό.

        • avatar
          αθηνα on April 30, 2013 - (permalink)

          Κύριε Τιρκίδη,δεν σκόπευα να επανέλθω,αλλά νομίζω πως είναι ηλίου φαεινότερον ότι το πρώτο σχέδιο-απόφαση του Eurogroup,ήταν μία μπλόφα γιά να την απορρίψει η βουλή,οπότε με τη δεύτερη απόφαση κτύπησαν ρέστα.Λυπούμαι που μιλώ με όρους πόκερ,αλλά δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι απλά άλλαξαν δραματικά τα δεδομένα σε μιά βδομάδα.Τα πάντα ήταν προσχεδιασμένα.

          • avatar
            Γιάννης Τιρκίδης on April 30, 2013 - (permalink)

            Αγαπητή μου Αθηνά. Να σου υπενθυμίσω δύο πράγματα. Πρώτον ότι το Eurogroup μας πίεζε από την Κυριακή 17 Μαρτίου να ψηφίσουμε το πρώτο σχέδιο πριν ανοίξουν οι αγορές τη Δευτέρα, που δεν ήταν αργία για εκείνους. Μετά το σάλο που έγινε για τις ασφαλισμένες καταθέσεις το Eurogroup είχε έκτακτη συνεδρία ειδικά για την Κύπρο, μέσω τηλεδιάσκεψης και στην ανακοίνωσε που εξέδωσαν μας είπαν να διαφοροποιήσαμε όπως εμείς θα θέλαμε τη φορολογία των ασφαλισμένων και μη καταθέσεων φτάνει να συμποσούνταν τα 5,8 δις. Τι υπάρχει που να συνηγορεί ότι το Eurogroup μπλόφαρε; Τίποτε κατά την άποψη μου. Ότι καταψηφίσαμε το πρώτο σχέδιο είναι πλήρης αποτυχία του πολιτικού μας συστήματος. Πώς πήγαμε από το πρώτο στο δεύτερο σχέδιο δεν είμαι σίγουρος, έχω όμως μια θεωρία. Δεν είμαι όμως από εκείνους που πιστεύουν ότι το σύμπαν συνομωτεί εναντίον μας!

  16. avatar
    Σάββας Τταντής on April 26, 2013 - (permalink)

    Κύριε Τρικίδη

    Με βάση αυτά που μάθαμε απο τα διάφορα μέσα ενημέρωσης είναι οτι η απόφαση για σπάσιμο της Λαικής είταν της ΚΤΚ και προσωπική απόφαση του Διοικητή.

    Συμφωνώ σε όλα όσα αναφέρεις.

    • avatar
      Γιάννης Τιρκίδης on April 30, 2013 - (permalink)

      Επιμένω, όταν βρεθούμε από κοντά θα μου εξηγήσεις το σκεπτικό.

  17. avatar
    Επιλήσμων on April 26, 2013 - (permalink)

    Και όλοι αυτοί που – μεταφορικά – εκτελούν τον Διοικητή, μου θυμίζουν και τους παρομοιάζω με τους τέσσερεις Iππότες “Knights” από το έργο του T.S.ELIOT “Murder in the Cathedral” . Η ιστορία είναι αληθινή και εξελλίσσεται μεταξύ 2-29 Δεκεμβρίου, 1170, επί βασιλείας του Ερρίκου ΙΙ, στον Καθεδρικό ναό της Καντεμβουργίας. Ο Αρχιεπίσκοπος Thomas Becket, αρνείτο να υποκύψει στις διαταγές του Βασιλιά και υποστήριζε την ανεξαρτησία της Εκκλησίας της Αγγλίας από το Κυρίαρχο Κράτος και αναγνώριζε την κυριαρχία της Ρώμης, δλδ του Πάπα, επί της Εκκλησίας της Αγγλίας. (Σημ. είμαστε πριν το Σχήσμα της Αγγλίας από την Καθολική Εκκλησία – πολύ πριν τον Ερρίκο τον 8ον, θυμάστε υποθέτω το έργο “The Six Wives of Henry VIII”).
    Οι τέσσερεις Ιππότες (Knights) εισέρχονται εντός του Καθεδρικού Ναού και εις το όνομα του Βασιλιά δολοφονούν τον Αρχιεπίσκοπο Thomas Becket.

    Κάποιος θα μπορούσε να παραλληλίσει αυτή την σχέση με την Κεντρική Τράπεζα κάποιου Κράτους της Ευρωζώνης viz a viz με το ίδιο το Κράτος και την έδρα της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας. (Φραγκφούρτη αντί Ρώμη, Ντράγκι αντί Πάπας, και Διοικητής αντί Thomas Becket.

    Κάνω έκκληση στο Προεδρικό να αντιληφθεί και να δεχτεί αυτή την de facto αλλα και de jure σχέση και να την σεβαστεί. Με καλή θέληση και χωρίς επίδειξη δυνάμεως από εκατέρωθεν, αλλά όλοι σεβόμενοι τις αρμοδιότητες του καθ’ ενός, είμαι σίγουρος ότι θα πετύχουμε το καλύτερον υπό τις περιστάσεις.

    • avatar
      αθηνα on April 27, 2013 - (permalink)

      Φίλε Επιλήσμονα,χωρίς να μπαίνω στην ουσία του παραλληλισμού σου,και επειδή σου αρέσει η σωστή χρήση της γλώσσας,έχε υπ’όψιν σου ότι το ”εκατέρωθεν” της τελευταίας παραγράφου σου,δεν χρειαζόταν να συνδυαστεί με την περιττή πρόθεση ”από”:)

      • avatar
        Επιλήσμων on April 29, 2013 - (permalink)

        Αγαπητή μου αθηνα,
        Σε ευχαριστώ γιά την ορθή υπόδειξη ότι μπροστά από το “εκατέρωθεν” η πρόθεση “από” είναι περιττή και επομένως λανθασμένα την χρησιμοποίησα.
        Θα σου είμουν όμως πραγματικά ευγνώμων, εάν προχωρούσες και μου υποδείκνυες ότι και η λέξη “εκατέρωθεν” δεν ήταν η ενδεδειγμένη γιά την περίπτωση.
        Το ορθό επίρρημα που έπρεπε να χρησιμοποιήσω είναι το “αμφοτέρωθεν”.
        Η διαφορά του “εκατέρωθεν” από το “αμφοτέρωθεν” είναι ότι το “εκατέρωθεν” σημαίνει “από τους δύο αλλά χωριστά από τον καθένα” και το ‘ΑΜΦΟΤΕΡΩΘΕΝ’ σημαίνει “και από τους δύο μαζί”.

        Επομένως, με την βοήθεια σου, τώρα όλοι γνωρίζουμε πότε να χρησιμοποιούμε το “εκατέρωθεν” και πότε το “αμφοτέρωθεν”.

        Σημ. όπως σου ομολόγησα και σε προηγούμενο σχόλιο, ουδέποτε υπήρξα άριστος μαθητής. Την Ελληνική γλώσσα την ερωτεύθηκα σε πολύ αργότερο στάδιο και δεν προσποιούμαι ότι γνωρίζω ή μπορώ να την χειρίζομαι. Μου φτάνει όμως ότι μπορώ να την απολαμβάνω, στον μέγιστο δυνατό βαθμό.

  18. avatar
    Σάββας Τταντής on April 26, 2013 - (permalink)

    Πιο κάτω ακολουθούν σημερινές δηλώσεις αξιωματουχων της ΠΕΙΡΕΩΣ,,,,,,,είναι τα δώρα που έδωσε η ΚΤΚ προς την Πειρεώς…..Μετά τις δηλώσεις της Πειρεώς είναι η ανάλυση για την πώληση την οποία έβαλα εδώ πριν απο 15 μερικές μερες……….

    “Όπως δήλωσε η διοίκηση της Πειραιώς στην τελευταία γενική συνέλευση, με την οποία αποφασίστηκε η αύξηση κεφαλαίου ως 7,33 δισ. ευρώ (ως 733 εκατ. με μετρητά), η pro forma καθαρή θέση του ομίλου, μετά και τις τελευταίες εξαγορές, ανέρχεται σε 800 εκατ. ευρώ.

    Το γύρισμα από αρνητική σε θετική καθαρή θέση επήλθε ως αποτέλεσμα των εξαγορών των κυπριακών τραπεζών και της Millennium.

    Στην περίπτωση της εξαγοράς των στοιχείων ενεργητικού των εν Ελλάδι υποκαταστημάτων των κυπριακών τραπεζών, η Πειραιώς ενέγραψε υπεραξία ύψους 980 εκατ. ευρώ, καθώς πλήρωσε 524 εκατ. ευρώ και αγόρασε κεφάλαια 1,5 δισ. ευρώ.

    Ταυτόχρονα, όμως υπάρχει και η διαφορά μεταξύ του δυσμενούς σεναρίου της Pimco και του αντίστοιχου της BlackRock.

    Το ενεργητικό των εν Ελλάδι υποκαταστημάτων των κυπριακών τραπεζών πουλήθηκε με υψηλότερες προβλέψεις σε σχέση με αυτές που εκτιμά το δυσμενές σενάριο της BlackRock.

    Πρόκειται για διαφορά 2,5 δισ. ευρώ την οποία χρεώθηκαν οι κυπριακές τράπεζες και από την οποία επωφελείται η Πειραιώς.

    Το αν αυτό το όφελος αναγνωρισθεί άμεσα θα κριθεί εν πολλοίς από την οριστική αποτίμηση του μεταβιβασθέντος χαρτοφυλακίου την οποία έχει αναλάβει ήδη ελεγκτική εταιρεία. Με βάση αυτήν την αποτίμηση, θα κινηθεί λογικά και ο ορκωτός. ”

    Σάββας Τταντής 11-4-2013

    “Η ονομαστική αξία των δανείων που πωλήθηκαν είταν 23.9 δις.
    Υπηρχαν πρόνοιες στα βιβλια των τραπεζών περίπου 4.7 δισ (20%)
    Εμεις , πουλησαμε τα δάνεια με ΑΞΙΑ 16.2 δις επιδή έγιναν σε αυτά προβλέψεις υψους 32% με βάση το ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ζημιές που υπολόγισε η ΠΙΜΚΟ δηλαδή με εκπτωση 7.7 δις ευρω. (23.9-16.2)
    Αρα υπάρχει μια επιπλέον διαγραφή ύψους 3 δις (7.7-4.7) η οποία έγινε τώρα και δέν ειταν στα βιβλια των τραπεζών εώς σήμερα.
    Τα συνολικά μη εξυπηρετουντα δάνεια (πανω απο 90 μέρες) των τραπεζών στην Ελλάδα ειταν 38%….έγινε προβλεψη για 32% . Διαγράψαμε σχεδόν ολα τα μη εξυπηρετούντα δάνεια ενώ σχεδόν ολα έχουν εμπράγματες η προσωπικές εξασφαλίσεις.
    Η τελική πράξη έχει ως εξης. Πουλησαμε δάνεια Κουρεμένα κατά 32% 16.2 δις σύν 200 άλλα περιουσιακά στοιχεια δηλαδη 16.4 δις , για αυτα δώσαμε καταθέσεις 15 δις άρα μια διαφορα 1.4 δις. Πιάσαμε 500 εκ και μένει μια επιπροσθετη ζημιά 900 εκ ευρω.
    Η τράπεζα Πειρεώς ειχε συνολικές προβλέψεις μονον 12% εμεις τους δώσαμε τα δικά μας δάνεια με 32% προβλεψεις (κούρεμα)
    Αυτοί είναι και οι λόγοι που η Πειρεώς έβγαλε ανακοίνωση οτι ο ισολογισμός της βελτιώθηκε απο την εξαγορά.
    Και ένα τελευταιο………..Η Ελλάδα μας προκάλεσε ζημία περίπου 12 δις (αναλυση ειχα σε προηγούμενο μύνημα) . Εμεις τους δώσαμε κουρεμενα δάνεια και ακούρευτες καταθέσεις. Εφόσον στην Ελλάδα είταν υποκαταστήματα μας , γιατί δεν κουρέψαμε τους καταθέτες στα ελληνικά καταστήματα μας????”

  19. avatar
    Σάββας Τταντής on April 27, 2013 - (permalink)

    kύριε Επιλήσμων

    εγώ είμουν απο τους πρώτους που ευχήθηκε στον διοικητή καλή επιτυχία στο δύσκολο έργο του , του ευχήθηκα κουράγιο επιδή στην θητεία του θα έβλεπε τον πάτο.

    Οπως έκανα κριτική στον προηγούμενο διοικητή και στους τραπεζίτες του , θα κάνω κριτική και για τα λάθη του νύν διοικητή . Εχουμε σοβαρό προβλημα, η ΚΤΚ έχει κάνει τεράστια λαθη τις τελευταιες εβδομάδες. Μιλάμε για ερασιτεχνικές και επικύνδινες και προχειρες αποφάσεις. Δέν ξέρουν τι τους γίνεται και θα αυτό θα επηρεάσει τις αξιολογήσεις της Νεας Τράπεζας Κύπρου απο τους ξένους οικους αξιολόγισης. Η ΚΤΚ δέν έχει ιδέα πώς δουλέυουν οι αγορές. Οι αγορές θέλουν σταθερότητα, εμπιστοσύνη, ξεκάθαρες αποφάσεις και στρατηγική. Αυξηση κερδών, μελλον! Ακολουθούν τραγικά λάθη της ΚΤΚ τα οποία θα μας στοιχίσουν πολύ ακριβά…..

    1. Σπασιμο Λαικής. Μας είπαν οτι θα άφηναν τα κακά δάνεια της Λαικής στην Κακή Λαική για να μειωθεί το κούρεμα στους καταθετες της ΤΚ και επιδή ειναι κακά δάνεια να μήν επηρεάσουν τον ισολογισμό της ΤΚ . Τώρα μαθαινουμε οτι ΟΛΑ τα δάνεια της Λαικής θα πάνε στην ΤΚ και μεινανε οι ανασφάλιστες καταθέσεις της ΛΑΙΚΗΣ στην κακή ΛΑΙΚη ΑΚΟΥΡΕΥΤΕΣ!!!! Γιατι δέν κάναμε κανονική συγχώνευση να κουρευτούνε και οι καταθετες της Λαικής έτσι ώστε το κούρεμα των καταθετών της ΤΚ να είταν λιγότερο?

    2. Η ΚΤ πούλησε τα καταστήματα στην Ελλάδα με 3.5 δις περίπου ζημία(δώρο προς πειρεώς) . Αυτό δημιούργησε μια τρύπα μεταξύ περιουσιακών στοιχείων και υποχρεώσεων στην Κύπρο. Ο ισολογισμος της ΤΚ ειχε περισσοτερες υποχρεώσεις απο οτι περιουσιακά στοιχεία!! Ο μόνος τρόπος να λυθεί αυτό το προβλημα που η ΚΤ δημιούργησε ειταν να φέρει τα κακά δάνεια της ΛΑΙΚΗΣ στην ΤΚ ! Τι εξυγίασνη της ΤΚ ειναι αυτή οταν της φορτώνεις το ΕΛΑ και τα κακά δάνεια της ΛΑΙΚΗΣ?

    3. Στην Κακή ΛΑΙΚΗ εγκλωβίστηκαν περίπου 3-4 δις καταθέσεις οι οποιες ανήκουν σε μεγαλοεπενδυτές/ επειχηρησεις ΚΛΠ. Η επειχήρηση που έχασε τις καταθέσεις της και έμεινε με τα δάνεια της ποσο θα αντέξει?? Η Ανεργία που πάει?/

    4. Στο διάταγμα εξυγιανσης της ΤΚ λέει οτι το 30% των ανασφάλιστων καταθετών της ΤΚ θα πάψει να ειναι κατάθεση και δέν καθορίζει ποτε θα έρθει πισω!! ξέριες τι σημαίνει αυτό για την οικονομία μας και νομικα?? Ξέρεις γιατι το έπραξε αυτο η ΚΤ?? επιδή με αυτον τον τροπο βγάζει εκτος ισολογισμού της ΤΚ τις καταθέσεις αυτες για να συμφωνήσει ο ισολογισμος! Εφυγε τεράστια ρευστότητα απο το συστημα και την οικονομία μας. Ειναι σοβαροι στην ΚΤ?? που παέι η εμπιστοσύνη στο τραπεζικό μας σύστημα?

    Πιστευω οτι τώρα που θα φέρουν τα κακά δάνεια της Λαικής στην Τράπεζα Κύπρου θα μπορέσουν να επιστρέψουν αυτές τις καταθέσεις στο συστημα…

    5. Η ΚΤΚ της Κύπρου αποφάσισε να έχει η ΝΕΑ Τράπεζα Κύπρου 5 τάξεις μετοχών !! με δικαιώματα στην τάξη Α να ελέγχει για πάντα την Τραπεζα! Ειναι σοβαρά πράγματα αυτά?

    6 Η ιδια η ΚΤΚ δήλωσε οτι θα άφηνε στην Κακή ΛΑΙΚΗ κακά δάνεια οσα είταν οι ανασφάλιστες καταθέσεις. Μετα απο 2 εβδομάδες μαθαινουμε άλλα……μιλάμε για τούμπες. Οι αγορές δεν αρέσκονται στις τούμπες και στα πειράματα….

    7. η ΚΤ μας έχει πεί οτι χρειάζεται 5-6 μήνες να ολοκληρώσει μια απλή διαδικασία συγχώνευσης μεταξύ 2 τραπεζών οι οποίες έχουν απλούς ισολογισμούς. Διερωτάμε τι θα έκανε ο διοικητής της ΚΤΚ εάν είταν ο διοικητης της FED το 2008! Ευτυχώς που δέν είταν διοτι θα κατάρεε το παγκοσμιο τραπεζικό σύστημα΄……

    Η ΚΤΚ με την αποφαση της σπάσει την ΛΑΙΚΗ Τράπεζα και να πουλήσει ολα τα Ελληνικά καταστήματα των τραπεζών μας το μόνον πράγμα που έχει καταφέρει ειναι να σπάσει ένα παγκοσμιο ρεκορο σμικρυνσης τραπεζικού τομέα σε τοσο μικρό χρονικο διάστημα. Θα πρέπει να μας μας γράψουν στο βιβλίο Γκινες. Το άλλο που έχει καταφέρει η ΚΤΚ είναι να οδηγήσει ένα όμορφο νησί στο απόλυτο οικονομικό χάος περιορίζοντας απότομα την ρευστότητα σε μια οικονομία που είχε ιδη προβλημα ρευστότητας. Η ΚΤΚ προκάλεσε Οικονομική ασφυξία , σταματησε την κυκλοφορία αιματος……

    Η Κύπρος στους επόμενους μήνες/χρόνια θα χάσει χιλιάδες θέσεις εργασίας επιδή θα πτωχευσουν πολλές επειχηρήσεις λογο έλλειψης ρευστοτητας. Θα ζήσουμε μια κοινωνική εξαθλιωση που δέν ειχε προηγούμενο. Θα πτωχευσουν επειχηρήσεις μεγάλα ονόματα που αυτήν την στιγμή δέν φαντάζεστε…Η οικονομική αναπροσαρμογή που θα γίνει στην Κύπρο θα είναι πρωτογνωρη. Θα ζήσουμε τον οικονομικό κανιβαλισμό τον οποίο ανάφερα πολλές φορές……

    Η περίπτωση της Κύπρου , η αποφαση του Eurogroup για συνεισφορά των καταθετών για ανακαιφαλεωποιηση των τραπεζών και η απόφαση της ΚΤΚ να σπάσει συστημική τράπεζα και ο τρόπος που έγινε, θα διδάσκονται στα πανεπιστήμια ώς μια απο τις μεγαλύτερες οικονομικές γκάφες στην ιστορία της ανθρωποτητας …….. και θα αναφέρονται σε αυτά ώς το “πειραμα της Κύπρου”……….

  20. avatar
    Μιχάλης Συρίμης on April 27, 2013 - (permalink)

    Παρακολουθώ με ενδιαφέρον τις συζητήσεις στο μπλογκ μετά τα τελευταία γεγονότα, αν και μηχανικός στο επάγγελμα.

    Σχετικά με το θέμα της συγχώνευσης των δύο τραπεζών αντί του διαχωρισμού σε ‘καλή’ και ‘κακή’ Λαϊκή, μου κάνει εντύπωση που δεν αναφέρθηκε καθόλου κατά την προεκλογική περίοδο. Σε κάποιες συζητήσεις που θυμάμαι, οι εκπρόσωποι των υποψηφίων θεωρούσαν ότι ο διαχωρισμός της Λαϊκής, ίσως και της Τράπεζας Κύπρου δεν είμαι σίγουρος, ήταν η σωστή λύση. Εκτός και αν θεωρούσαν ότι θα συνέχιζαν να λειτουργούν οι ‘καλές’ τράπεζες. Πάντως η συγχώνευση δεν αναφερόταν ως επιλογή.

    Υπάρχει εξήγηση για αυτό ή είναι απλά απόδειξη του επιπέδου της τότε αντίληψης των πραγμάτων από τους υποψηφίους και τα επιτελεία τους;

Leave a Reply

Note: XHTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to this comment feed via RSS