Skip to content

Όταν Ψεύδονται οι πολιτικοί

Posted by (Regular StockWatch Contributor) on November 25th, 2013 - 28 Comments
avatar
Με κεφαλαίο Ψ!

Στο 41ο λεπτό της εκπομπής 60-Λεπτά του Χρύσανθου Τσουρούλη ο πρόεδρος της Επιτροπής Θεσμών και Αξιών της Βουλής κ. Συλλούρης με διέψευσε  μπροστά σε χιλιάδες τηλεθεατές.  Όταν υπέδειξα ότι ζητάμε να εναρμονιστεί η νομοθεσία για διαφάνεια στα οικονομικά των κομμάτων για να μην κατακεραυνώνεται η χώρα μας από την επιτροπή GRECO μου απάντησε «ζητάτε αλλά δεν πήρατε χαμπάρι οτι άλλαξε η νομοθεσία» και η «GRECO δεν μας έχει κατηγορήσει».

Εκτός του ότι «δεν πήρα χαμπάρι», πρόσθεσε ότι «λέω οτι θέλω» όταν λέω οτι η αδιαφάνεια στα οικονομικά των κομμάτων επιτρέπει να διακινούν χρήματα σε μαύρες σακούλες, να δέχονται ανώνυμες δωρεές, να δέχονται δωρεές από ημικρατικούς οργανισμούς τα συμβούλια των οποίων διορίζουν.  Με διέψευσε οτι το Συμβούλιο της Ευρώπης μας ζητά να διορθώσουμε αυτές τις σημαντικές παραλείψεις και υπαινίχθηκε οτι η άγνοια μου είναι σκόπιμη ισχυριζόμενος «παραπλανάται τον κόσμο»!

Ως δάσκαλος, όταν μου λένε οτι κάτι δεν γνωρίζω το ψάχνω και ευχαριστώ αυτόν που μου το υπέδειξε.

Ως πολίτης, όταν μου λένε οτι κάτι δεν γνωρίζω το ψάχνω και αναθεωρώ τις απόψεις μου.

Ως πατέρας, όταν μου λένε οτι κάτι δεν γνωρίζω το ψάχνω και νιώθω περήφανος που τα παιδιά μου γνωρίζουν περισσότερα από εμένα.

Ωστόσο, ως δάσκαλος δυσανασχετώ όταν ο συνομιλητής μου ψεύδεται.

Ως πολίτης εξοργίζομαι να βλέπω τους υπεύθυνους για την τύχη της χώρας να μην γνωρίζουν, ούτε να ψάχνουν να μάθουν ούτε να τολμούν να αναθεωρήσουν τις απόψεις τους.

Ως πατέρας ντρέπομαι για την ποιότητα του πολιτικού λόγου που ακούνε τα παιδιά μας.

Διαψεύδω και εγώ λοιπόν, αλλά τεκμηριωμένα.  Παραθέτω αυτούσιες τις σχετικές παραγράφους της έκθεσης GRECO 5ης Απριλίου 2013, η οποία είναι αναρτημένη στο διαδίκτυο αλλά ο κ. Συλλούρης ισχυρίστηκε στο 43ο λεπτό οτι «η επιτροπή GRECO δεν έκαμε ενδιάμεση έκθεση για την Κύπρο»:

28. GRECO συμπεραίνει οτι η εισήγηση i [για δημοσιοποίηση των λογαριασμών] έχει υιοθετηθεί μερικώς.

34. GRECO συμπεραίνει οτι η εισήγηση ii [για να μην επιτρέπονται ανώνυμες δωρεές] δεν έχει υιοθετηθεί.

39. GRECO συμπεραίνει οτι η εισήγηση iii [για να δημοσιοποιούταν οι εισφορές σε είδος] δεν έχει υιοθετηθεί.

50. GRECO συμπεραίνει οτι η εισήγηση v [για έγκαιρη υποβολή λογαριασμών] έχει υιοθετηθεί μερικώς.

54. GRECO συμπεραίνει οτι η εισήγηση vi [για εισαγωγή αποτρεπτικών ποινών στην παραβίαση της νομοθεσίας] δεν έχει υιοθετηθεί.

55. Με βάση τα πιο πάνω, GRECO συμπεραίνει οτι η Κύπρος εφάρμοσε ικανοποιητικά 2 από τις 8 εισηγήσεις της Έκθεσης.  (Έμφαση όπως το πρωτότυπο).

Έχουμε και λέμε λοιπόν: Συλλούρης-Αλήθεια 8-2 στο 43ο λεπτό.

Ωστόσο όταν οι πολιτικοί ψεύδονται κερδίζει η διαφθορά.  Και όταν ψεύδονται στα μούτρα χιλιάδων πολιτών προκαλούν την απαξίωση τους.

Καλά κάνει ένας πολιτικός να είναι προσεκτικός όταν διαψεύδει τους συνομιλητές του.  Έχει δικαίωμα στην άποψη του αλλά όχι στην κατασκευή των γεγονότων.  Ο κύπριος πολίτης είναι ενημερωμένος, έχει φωνή και απαιτεί να ακούγεται.

Εγκρίνετε λοιπόν τις εισηγήσεις που προσυπόγραψαν οι 5000 πολίτες της πλατφόρμας Διαφάνεια Τώρα! και αφήστε τις υπεκφυγές για πραγματικά αχάπαρους.  Ευτυχώς, δεν θα βρείτε πολλούς πλέον στην Κύπρο.  Ακόμη και όσοι επιλέγουν να σιωπούν δεν είναι αχάπαροι.

 Αναρτήθηκε στο μπλογκ zenios.wordpress.com

Ο Σταύρος Α. Ζένιος είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου στο Norwegian school of Economics, και senior fellow στο Wharton School, University of Pennsylvania. Διετέλεσε πρόεδρος της συνόδου των πρυτάνεων των Πανεπιστημίων των Ευρωπαϊκών πρωτευουσών (2007-2015) και πρύτανης του Πανεπιστημίου Κύπρου (2002-2010). Έχει δημοσιεύσει πέραν το 150 επιστημονικών άρθρων σε χρηματοοικονομικά και διοικητική επιστήμη. Βιβλία του έχουν μεταφραστεί στα κινέζικα και βραβεύτηκαν από την Αμερικανική Επιστημονική Εταιρεία Επιχειρησιακής Έρευνας. Το 2006 βραβεύθηκε με το Βραβείο Αριστείας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Επιχειρησιακής Έρευνας. Απέκτησε διδακτορικό τίτλο από Princeton University (1986) και διετέλεσε επίκουρος καθηγητής και αναπληρωτής καθηγητής στο University of Pennsylvania.

Categories → Οικονομία

28 Comments
  1. avatar
    ... on November 25, 2013 - (permalink)

    Κύριε Ζένιο, μα το ερώτημα δεν είναι ποιος ψεύδεται αλλά γιατί συμμετείχατε σε εκπομπή με το Δημήτρη Συλλούρη.

  2. avatar
    Γιαννης on November 25, 2013 - (permalink)

    Ο κος Ζενιος πολυ συχνα και ειδικα τελευταιως,αντιλαμβανομενος πληρως τα σημεια των καιρων ,αποτελει μια οαση στη ξεραιλα που ζουμε καθημερινως

  3. avatar
    Γιαννος on November 26, 2013 - (permalink)

    Λυπούμαι που το λέω αλλά δεν θα περίμενα τίποτε διαφορετικό στη συμπεριφορά του κ Συλλούρη και τους υπόλοιπους πολιτικούς-βολευτές μας. Μας καταστρέψανε και εμείς τους ανεχόμαστε ακόμη.

  4. avatar
    Παναγιώτης Ευσταθίου on November 26, 2013 - (permalink)

    Αναφέρομαι σε άρθρο του καθηγητή κ. Σταύρου Ζένιου, σε καθημερινή εφημερίδα, ημερομηνίας 24/11/2013, με τίτλο «Όταν ψεύδονται οι πολιτικοί», στο οποίο ο κ. Ζένιος ξιφουλκεί κατά του Προέδρου του Ευρωπαϊκού Κόμματος και Προέδρου της Κοινοβουλευτικής Επιτροπής Θεσμών και συλλήβδην κατά των πολιτικών.

    Ο κ. Ζένιος αναφέρεται σε τηλεοπτική συζήτηση, στην οποία συμμετείχε με τον Δημήτρη Συλλούρη. Αντί όμως να πει αυτά που ήθελε να πει κατά πρόσωπο στον κ. Συλλούρη την ώρα της εκπομπής, επέλεξε τον μονόλογο ενός άρθρου. Μας θυμίζει χούλιγκαν, που επιλέγει να περιμένει να τελειώσει ο ποδοσφαιρικός αγώνας και αν δεν του αρέσει το αποτέλεσμα μετά να βγει στους δρόμους και να προκαλέσει ζημιές.

    Γιατί ο κ. Ζένιος δεν είχε το σθένος να τα βάλει με τον Δημήτρη Συλλούρη κατά την διάρκεια της τηλεοπτικής συζήτησης, παρά μόνο επέλεξε να αρθρογραφήσει γράφοντας αυτά που είχε την δυνατότητα να πει στην εκπομπή και δεν τα είπε;

    Γιατί άραγε επέλεξε αυτή τη τακτική;

    Επειδή εγώ, ως απλός πολίτης, που δεν είμαι ακαδημαϊκός ολκής και δεν με προσκαλούν σε τηλεοπτικές συζητήσεις, δεν μπορώ να έχω απέναντι μου τον κ. Ζένιο και επειδή και εγώ αγχώνομαι εξίσου, αν όχι περισσότερο από τον κ. Ζένιο για την οικονομία και τη διαφάνεια, απευθύνω στον κύριο καθηγητή εντύπως τα εξής ερωτήματα:

    -Μπορεί να μας πει ο κ. Ζένιος τι μισθούς λαμβάνει και σε τι ποσό αντιστοιχούν αυτοί οι μισθοί και αν αληθεύει ότι πέραν από τους μισθούς που λαμβάνει στο Πανεπιστήμιο, λαμβάνει και αμοιβή 30 χιλιάδων ευρώ ετησίως ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Κεντρικής Τράπεζας της Κύπρου;

    -Κατηγορεί ο κ. Ζένιος συνεχώς τα κόμματα, τους πολιτικούς και την πολιτική και χρίστηκε ο υπέρμαχος της διαφάνειας. Μέσω ποίου διορίστηκε στην Ερευνητική Επιτροπή για την οικονομία (θέση για την οποία αμειβόταν;) και μέσω ποίου διορίστηκε ως μέλος του Διοικητικού Συμβουλίου της Κεντρικής Τράπεζας; Ο δικός του διορισμός ήταν ο μοναδικός υπερκομματικός, αντικειμενικός και αξιοκρατικός;

    -Θέλει να μας θυμίσει ο κ. Ζένιος με ποιους συσχετισμούς δυνάμεων εκλεγόταν Πρύτανης του Πανεπιστημίου Κύπρου; Δεν είχε καμία στήριξη; Από κανένα κόμμα;

    Οι άνθρωποι του πνεύματος πρέπει να είναι πάντα μπροστάρηδες στους αγώνες του λαού. Όταν άλλοι αγωνίζονταν, ο κ. Ζένιος ήταν απών, βολεμένος και καλυμμένος πίσω από την πρυτανική τήβεννο. Γι’ αυτό καλά κάνει να προβεί πρώτα σε αυτοκριτική και μετά να γίνεται επιτιμητής των πάντων.

    *Παναγιώτης Ευσταθίου, φιλόλογος
    Δημοσιεύτηκε στο http://www.sigmalive.com/news/opinions_sigmalive/78508

    • avatar
      The Invisible Hand on November 26, 2013 - (permalink)

      Κατάλαβα. Δεν δικαιούται κανείς να σχολιάζει πολιτικούς με λογική και με τεκμήρια, εκτός αν είναι πένης και αδιόριστος. Και να στείλουμε όλους τους εύπορους (πλην των εύπορων πολιτικών, βέβαια) και όλους τους διανοούμενους στα χωράφια για να μάθουν. Όπως έκανε και ο Pol Pot;

      Επί της ουσίας, φίλε Παναγιώτη, έχεις να μας γράψεις κάτι;

      • avatar
        αθηνα on November 26, 2013 - (permalink)

        Μα επι της ουσίας μίλησε ο άνθρωπος φίλε Invisible.Διότι ο κ.Ζένιος δέν μιλά εδώ για την έκθεση GRECO,αλλά για να χαρακτηρίσει έναν άνθρωπο με τον οποίο συζητούσε στα 60′,ψεύτη.Αρα και ο κ.Ευσταθίου,δικαιολογημένα καυτηρίασε το γεγονός.Εσύ δηλαδή σχολίασες την έκθεση GRECO;

        • avatar
          The Invisible Hand on November 27, 2013 - (permalink)

          Αγαπητή Αθηνά

          Ο κ. Ζένιος δεν “χαρακτήρισε”. Το ΑΠΕΔΕΙΞΕ με αδιάσειστα τεκμήρια.

          Πρέπει με ανοικτό μυαλό να δεχόμαστε κριτική σε όλο το φάσμα της πολιτικής μας κάστας και όχι μόνο κατά της αριστερής παράταξης, όπου συνήθως με βρίσκεις σύμφωνο.

          • avatar
            αθηνα on November 27, 2013 - (permalink)

            Αγαπητέ Invisible,καθόλου δεν χαρίζομαι στη Δεξιά.Ξεκάθαρα εδώ στο blog,διαφώνησα κάθετα με τη κορυφαία και συνάμα καταστροφική επιλογή Αναστασιάδη,όσον αφορά το ληστρικό bail-in.Για μένα φίλε μου δεν υπάρχουν ”της παπαδιάς τα ξύλα”.

    • avatar
      Bohr on November 26, 2013 - (permalink)

      Παναγιώτη, θα περίμενες δηλαδή να έχει αποστηθίσει ολόκληρη την έκθεση της Greco για να αναφέρει αυτά τα τεκμήρια κατά τη διάρκεια της συζήτησης;

      Το αν είναι υψηλόμισθος ή όχι, γιατί είναι σημαντικό να αναφερθεί στο συγκεκριμένο άρθρο; Μήπως ο μισθός είναι αντιστρόφως ανάλογος της ικανότητας κάποιου να κάνει κριτική;

      Εκτός από φιλόλογος, θα μπορούσες να γίνεις και πολιτικός. Μπορείς να μιλάς εκτεταμένα, χωρίς να αναφέρεσαι στην ουσία του θέματος, όπως ανέφερε και ο Invisible Hand πιο πάνω.

    • avatar
      Cyprian on November 27, 2013 - (permalink)

      Κύριε Ευσταθίου, ο χουλιγκανισμός διακρίνεται πρωτίστως για την μικρόνοια και την απουσία λογικής συμπεριφοράς που χαρακτηρίζει όσους τον ασκούν. Τα χαρακτηριστικά αυτά δεν τα διακρίνει κανείς στο άρθρο του κ. Ζένιου, είναι όμως κραυγαλέα στα φληναφήματα και τις φθηνές κοινοτυπίες που γράφετε. Αλήθεια, αν εξασκείτε το επάγγελμα του φιλολόγου (και όχι του τρολ), αυτό τον τρόπο σκέψης διδάσκετε στα παιδιά;

  5. avatar
    αθηνα on November 26, 2013 - (permalink)

    Με όλο το σέβας κ.καθηγητή,να μου επιτρέψετε να σας υποδείξω ότι δεν προάγεται ο πολιτικός πολιτισμός,χαρακτηρίζοντας έναν άνθρωπο,ακόμα και αν δεν είναι ο πρόεδρος της κοινοβουλευτικής επιτροπής θεσμών, σαν κοινό ψεύτη. Και αν ένας απλός πολίτης, όπως η αφεντιά μου,ξεφεύγει εν τη ρύμη του λόγου του,οι πανεπιστημιακοί μας,ιδίως όσοι εμπλέκονται στα κοινά,πρέπει να δίνουν τόπο στην οργή τους,διότι έτσι θα είναι παραδείγματα προς μίμηση και όχι προς αποφυγήν.

    • avatar
      A on November 26, 2013 - (permalink)

      Nonsense Athena, seriously nonsense.

      Silouris misinformed the public in front of the cameras to “win” an argument, as politicians in Cyprus habitually do. Sure, Zenios could have been a bit more politically correct in his response, but to avoid the gist of his message and focus on his going overboard with the tone of his writing is missing the essence and focusing on the nonsense…”politkos politismos” kai alla prasina aloga are not a priority right now, evidence is king and Zenios provided that in his blog post.

      And no, there is no law societal or otherwise that says that you are allowed to lose it on occasion but Zenios is not. He puts himself in the line of fire, some things he gets right, others he gets wrong, but he definitely makes a net positive contribution to the admittedly low standard of public discourse supported by our politicians over the past few decades…the last thing we want to do is start firing away at these people just because every once in a while their conduct does not conform to whatever high standard our (your) sense of self-righteousness demands on any given day.

    • avatar
      The Invisible Hand on November 27, 2013 - (permalink)

      Φίλη Αθηνά

      Οι (πλείστοι) πολιτικοί μας ψεύδονται ασύστολα τα τελευταία 53 χρόνια. Καιρός είναι κάποιος να τους το λέει έξω από τα δόντια.

      Οι κανόνες της “πολιτικής ορθότητας”, αν εφαρμοστούν στο βαθμό που εισηγήσαι, θα άφηναν κάθε λαοπλάνο στη κυβέρνηση, στη βουλή και στα συνδικάτα να μας κοροϊδεύει για ακόμη 53 χρόνια.

      • avatar
        αθηνα on November 27, 2013 - (permalink)

        Πιστεύω ότι ο Συλλούρης έπεσε θύμα του πολιτικού του μεγέθους.Και δεν εννοώ το πολιτικό ανάστημα του ανδρός.Ο νοών,νοείτω.

    • avatar
      Cyprian on November 27, 2013 - (permalink)

      Κυρία Αθηνά, έχετε απόλυτο δίκαιο. Απέναντι στους πολιτικούς μας πρέπει να είμαστε πολλά ευγενικοί, να τους κάνουμε υποκλίσεις, να τους λιβανίζουμε ολίγον, όταν κλέβουν να τους λέμε ευχαριστώ και όταν ψεύδονται να κάνουμε ότι δεν το καταλάβαμε. Πόση ηθική αφασία τέλος πάντων μπορεί να αντέξει η Κύπρος πριν βουλιάξει στο βάθος της Μεσογείου;

      • avatar
        αθηνα on November 27, 2013 - (permalink)

        Cyprian,δεν έχω καθόλου δίκιο! Γιατί απλά, δεν αντιλαμβάνεσαι ότι η δύναμη των επιχειρημάτων,δεν έχει καμιά σχέση με την απαξίωση της πολιτικής.Σε κάθε περίπτωση όμως,το να μυξοκλαίμε εκ των υστέρων,όπως τις μωρές παρθένες της παραβολής,καθόλου δεν μας απαλλάσσει απο τις ευθύνες μας σαν λαού.Γιατί στη σοφή ρήση Πάγκαλου ότι ”μαζί τα φάγαμε”,μας παίρνει και μας το κολάνι.

  6. avatar
    Επιλήσμων on November 26, 2013 - (permalink)

    Οι πολιτικοί λοιπόν, όχι μόνο μπορούν να αερολογούν, αλλά μπορούν να ψεύδονται και κατά βούληση. Γιά το πρώτο τους καλύπτει η άγνοια ή η ανοχή ή η βλακεία εμάς των πολιτών και γιά το δεύτερο η νοοτροπία των ιδίων και η πολιτική ασυλία που απολαμβάνουν.
    Το ψέμα που δικαίως ενόχλησε τον κ. Ζένιο είναι απροκάλυπτο και εύκολα μπορεί να γίνει αντιληπτό και απο τον πλέον απλόν άνθρωπο που θα έχει πρόσβαση στα γεγονότα. Το πρόβλημα εδώ είναι ότι τα 60 λεπτά του κ. Τσουρούλη το βλέπουν μερικές χιλιάδες άνθρωποι ενώ το blog πολύ λιγότεροι. Η διόρθωση μπορεί να γίνει στο δελτίο ειδήσεων του κ. Τσουρούλη με καλεσμένο τον κ. Ζένιο.

    Και κάτι λίγο διαφορετικο, – στο τέλος θα έχει και ένα ποίημα!
    Στο χθεσινό Συνέδριο του Economist, ακούσαμε διάφορα.
    Εκείνο που με ενόχλησε περισσότερο (ως Έλλην Κύπριος) και θεωρώ ότι είναι λάθος και επομένως Ψέμα, είναι όταν ο κ. Maarten Verwey (Dep.Director General for Economic and Financial Affairs – European Commission), μας παρομοίωσε με τον μύθο του Ικάρου. Του άμυαλου νεαρού που παράκουσε τις συμβουλές του πατέρα Δαίδαλου, και πέταξε πιό ψηλά προς τον Ήλιο, με τα γνωστά αποτελέσματα.
    Οι περισσότεροι από τους παρόντες μειδίασαν ευχαριστημένοι που ένας ξένος γνωρίζει αρχαίους ελληνικούς μύθους. Ο Υπ.Οικ. μάλιστα μας είπε λίγο αργότερα πως παρά το γεγονός ότι έχουμε πολλούς διδακτικούς μύθους, δεν μαθαίνουμε από το παράδειγμα τους.
    Ο Ίκαρος όμως, είχε γνωστικό πατέρα που τον συμβούλευε. Η αιτία της καταστροφής του ήταν η παρακοή προς τις συμβουλές του πατέρα του. Εμείς δεν είχαμε “γνωστικό πατέρα” να μας συμβουλεύει. Εάν ο λαός, οι απλοί πολίτες, είμαστε ο υιός, πατέρας μας υποθέτω είναι οι ηγέτες μας.
    Και τέλος πάντων, το θεωρώ υποτιμητικό, ξένοι (βάρβαροι, με την αρχαία ελληνική έννοια της λέξης) να χρησιμοποιούν δικούς μας μύθους ως παράδειγμα γιά να μας γελοιωποιήσουν.
    Και δεν συμφωνώ με τον Υπ.ΟΙκ. που μας είπεν ότι δεν υπάρχει ” ο από μηχανής θεός” γιά να μας σώσει. (Το είπε και στα λατινικά “Deus ex machina” γιά να το καταλάβουν και οι ξένοι).
    Στην κατάσταση που είμαστε χρειαζόμαστε πολλούς “Dei ex machina” γιά να σωθούμε. Η Τρόικα δεν είναι ένας από μηχανής θεός? Το Φυσικό Αέριο δεν θα είναι ένας από μηχανής θεός? Και οι Κινέζοι (που προσπαθούν να φέρουν οι μεγαλοντεβέλοπερς – γνωστοί χρεώστες της Τράπεζας – εάν όντως έρθουν, θα είναι ένας από μηχανής θεός. Το Λόττο, είναι που δεν είναι, ένας από μηχανής θεός. Το πρόβλημα όμως είναι ότι κάποτε αυτοί οι θεοί φεύγουν, δεν μένουν μόνιμα, και μας αφήνουν ξανά στην τύχη μας.

    . Η ΕΠΕΜΒΑΣΙΣ ΤΩΝ ΘΕΩΝ

    Heartily know
    ……………..
    The gods arrive.
    . EMERSON

    REMONIN.- …Il disparaitra au moment necessaire,
    les dieux interviendront.
    Mme DE RUMIERS.- Comme dans le tragedies antiques?

    Mme DE RUMIERES.- Qy’y a-t-il?
    REMONIN.- Les Dieux sont arrives.

    ALEXANDRE DUMAS,FILS, L’Etrangere

    Θα γίνει τώρα τούτο, κ’ έπειτα εκείνο,
    και πιό αργά, σε μιά δυό χρονιές (ως κρίνω),
    τέτοιες θα είν’ οι πράξεις, τέτοιοι θάν’ οι τρόποι.
    Δεν θα φροντίσουμε γιά μακρυνό κατόπι.
    Γιά το καλλίτερον ημείς θα προσπαθούμε.
    Και όσο προσπαθούμε, τόσο θα χαλνούμε,
    θα μπλέκουμε τα πράγματα, ως να βρεθούμε
    στην άκρα σύγχυσι. Και τότε θα σταθούμε.
    Θα ήν’ η ώρα οι θεοί να εργασθούνε.
    Έρχονται πάντοτε οι θεοί. Θα κατεβούνε
    από τες μηχανές των, και τους μεν θα σώσουν,
    τους δε βίαια, ξαφνικά θα τους σηκώσουν
    από την μέση, και σαν φέρουνε μιά τάξι
    θ’ αποσυρθούν.- Κ’ έπειτα αυτός τούτο θα πράξη,
    τούτο εκείνος, και με τον καιρό οι άλλοι
    τα ιδικά των. Και θ’ αρχίσουμε και πάλι.

    Καβάφης [1899]

  7. avatar
    KikisM on November 26, 2013 - (permalink)

    Κόκκινος Συναγερμός , οι κομματικοί μηχανισμοί νοιώθουν ότι κινδυνεύουν από τις απ´λψεις του Σταύρου Ζένιου , και έχουν επιστρατεύση τα παπαγαλάκια για ρίξουν λάσπη. Κάτι που σημαίνει ότι έιμαστε σε καλό δρόμο πρός αναζήτηση της αλήθειας.

  8. avatar
    R on November 26, 2013 - (permalink)

    Κύριοι,

    Η ουσία είναι μια: Τα κόμματα παρόλο που εξακολουθούν να εισπράττουν από το υστέρημα του κυπριακού λαού εντούτοις εξακολουθούν να ΜΗΝ δίνουν λογαριασμό σε ΚΑΝΕΝΑ για τα οικονομικά τους.

    Το πως ή ποιος θα το διορθώσει δεν με ενδιαφέρει.

    Με ενδιαφέρει να διορθωθεί ΤΩΡΑ (δηλ. αυτή την στιγμή).

    Βλέπει κανείς οποιονδήποτε που θέλει να το διορθώσει;

  9. avatar
    Σταύρος Α. Ζένιος on November 27, 2013 - (permalink)

    @Παναγιώτη Ευσταθίου,

    πυροβόλησε το μήνυμα όχι τον αγγελιαφόρο!

    Για την εκλογή μου στην πρυτανεία είναι ένα μικρό αλλά σημαντικό σημείο υπερηφάνιας για μένα και πολύ σχετικό με την συζήτηση μας: με υποστήριξαν οι φοιτητές της δεξιάς, κέντρου, σοσιαλιστές και ο ένας ανεξάρτητος. Δύο φορές. Εϊχα καλή συνεργασία αλληλοσεβασμού με τα πολιτικά κόμματα αλλά διατηρώντας ΠΑΝΤΟΤΕ την ανεξαρτησία μου και ιδιαίτερα προσπαθώντας να διαφυλάξω την ανεξαρτησία του θεσμού.

    Να προσθέσω οτι ως Πρύτανης είχα καλή συνεργασία και με την κο Συλλούρη για θέματα του Πανεπιστημίου αρκετές φορές.

    Τώρα, ως ενεργό πολίτη, μας αγνοεί για την έκθεση GRECO εδω και ένα χρόνο. Και προχθές μας κοροίδεψε δημόσια.

    • avatar
      Σήφης on November 27, 2013 - (permalink)

      κ. Ζένιο

      Και στην περίπτωση που ο αγγελιαφόρος φορεί ως προμετωπίδα το μήνυμα για ίδια προβολή; Δε νομίζετε ότι η σφαίρα που προορίζεται για το μήνυμα θα πάρει και τον αγγελιαφόρο;

      Επίσης, γιατί δεν απαντάτε στα ερωτήματα που σας υπέβαλε ο κος Ευσταθίου;

      Σ.

  10. avatar
    Σταύρος Α. Ζένιος on November 27, 2013 - (permalink)

    @αθηνά

    Επι της ουσίας της έκθεσης GRECO δές τον σύνδεσμο που παραθέτει το άρθρο.
    http://www.coe.int/t/dghl/monitoring/greco/evaluations/round3/GrecoRC3(2012)24_Cyprus_EN.pdf

    Για το τι ζητάμε εδώ και ένα χρόνο απο την Επιτροπή Θεσμών και Αξιών δέστε την ιστοσελίδα που μαζεύουμε υπογραφές
    http://eleftheria-cy.org/node/14

    Και δεν συμφωνώ οτι προστατεύεται ο δημόσιος διάλογος αν αγνοούμε, όχι τα λευκά ψέματα ή λάθος στην ρύμη του λόγου ή έστω λίγη υπερβολή, αλλά κατ΄ επανάληψη ψεύδη επί της ουσίας μιας δημόσιας συζήτησης.

    Δεν είναι από οργή που αρθογράφησα αλλά από συνειδητή επιλογή να εκθέσω μια κατάσταση που αφήνει την χώρα χωμένη στην διαφθορά! 29% η παραοικονομία στην χώρα, ΑΤΗΚ-Δρομολαξιά ακόμη ψάχνονται, και μετά περιμένουμε να δείξουν οι ξένοι κατανόηση για “ξέπλυμα βρώμικου χρήματος”. Ποιός θα έπειθε τα ευρωπαικά κοινοβούλια αθηνά οτι στην Κύπρο είμαστε καθαροί? Αυτοί που αγνούν τις συστάσεις του Συμβουλίου της Ευρώπης?

    ΥΠΑΡΧΕΙ έκθεση GRECO!

    Και μας βαθμολογεί με ΑΠΡΟΒΙΒΑΣΤΟ!

    Θα συνεχίσω να αρθογραφώ μέχρι η Βουλή μας να εναρμονιστεί πλήρως. Συνήθως ήπια….όταν χρειαστεί εξοργισμένα…

    Λυπούμαι αν αυτή τη φορά σε απογοήτευσα…..αλλά έτσι είναι η δημόσια παρέμβαση.

    • avatar
      αθηνα on November 27, 2013 - (permalink)

      Κύριε Ζένιο,καθόλου δεν με έχετε απογοητεύσει. Αντιθέτως! Και εδώ,δράττομαι της ευκαιρίας να σας συγχαρώ για το γεγονός ότι ‘καταδέχεστε’ να απαντάτε στα σχόλιά μας,όσο καυστικά κι αν είναι. Ομως,παρόλο που επι της ουσίας,που αφορά την πλήρη και ανεπιφύλακτη εφαρμογή της έκθεσης GRECO,συμφωνώ μαζί σας,είναι η άποψή μου ότι ο τόνος και το ύφος της αντίδρασής σας,”were a bit, beyond the borderline”.Ιδίως όταν σε σοβαρότερη περίπτωση,όπως είναι η κόντρα Προέδρου vs Διοικητή,ζητήσατε κατάπαυση πυρός,για το κακώς νοούμενο ”καλό του τόπου”.Που αν πιστέψουμε το Θωμά του blog,έχουμε ν’ακούσουμε πολλά.

  11. avatar
    Σάββας Τταντής on November 27, 2013 - (permalink)

    Αγαπητέ R, Κύριε Ζένιο και άλλοι

    Αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία σήμερα δεν είναι οι χρηματοδοτήσεις των κομμάτων και τα λογιστικά τους βιβλία αλλά η σταθεροποιήση του τραπεζικού μας συστήματος και η ανάκαμψη της οικονομίας μας.

    Δστηχώς η ζημά που έγινε σην οικονομία μας απο ην ΚΤΚ τους τελευταιους μήνες είναι τεράστια. Χάθηκαν τεράστια περιουσιακά στοιχεία. ειχαμε ένα τραπεζικο σύστημα με πανω απο 100 δις καταθέσεις και μας μείναμε μονον λιγο πάνω απο 40 δις Η τράπεζα Κύπρου κάνει ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΚΕΣ ζημιές παρόλο που αυξήθηκε το περιθώριο επιτοκίου πάνω απο 3% , πόσα θα πληρώσους οι επειχηρήσεις???? Πάμε πανω σε κοκκινες γραμμές.

    Εισηγούμε στον Κύριο Ζένιο να συγκεντρωθει στα νέα του καθήκοντα ως ΔΣ ΚΤΚ και να προσπαθήσει με τα υπολοιπα μέλη να τελειώνουν με το θέμα συγχώνευσης ΤΚ και ΛΑΙΚΗΣ, διοτι οσο η συγχώνευση δεν τελειώνει τοσο πιο πολύ μεγάλη ζημιά κάνουμε στην οικονομια και επιδή ο Κυριος Ζένιος είναι πλεον ΔΣ έχει ευθύνη. Εαν ο Κύριος Ζένιος έχει πολιτικές βλέψεις (κάτι το οποίο δεν θεωρώ παράλογο) να το αναφέρει και να παρετηθεί απο ΔΣ της ΚΤΚ. Εμεις θέλουμε τον Κύριο Ζένιο να αφοσιωθεί στα καθήκοντα του ως ΔΣ της ΚΤΚ .

    Και ένα τελευταίο για τον Κύριο Ζενιο , τα τελευταια 2 χρόνια συνεχώς ανάφερα τον κίνδυνο ατυχήματος στην οικονομία μας και στιες τράπεζες μας, δυστηχώς είδαμε ενα ατύχημα τον Μαρτιο. Ακόμα αυτος ο κίνδυνος δεν έφυγε, συνεχίζει να υπάρχει και εάν δεν σοβαρευτούμε ισος ξαναέχουμε ατύχημα και αυτήν την φορά Κύριε Ζένιο ισος βρεθείς και εσύ κατηγορούμενος ως μέλος του ΔΣ ης ΚΤΚ…….

    Θα ακολουθήσει στις επόμενες μέρες ανάλυση της Τράπεζα Κύπρου.

    Σάββας Τταντής Λογιστής/ χρηματιστής

    • avatar
      ΓιάννηςΠ on November 27, 2013 - (permalink)

      Κύριε Ταντή,

      Τις προάλλες αναφέρτηκες σε προσωπικό σου μπλόγκ στο οποίο δημοσιοποιείς τις απόψεις σου. Μπορείς σε παρακαλώ να με πληροφορήσεις την ιστοσελίδα που βρίσκω αυτό το μπλογκ?

      Ευχαριστώ

  12. avatar
    Christos Savva on November 27, 2013 - (permalink)

    Η επίθεση στο κ Ζένιο ήταν άτοπη και αγενής, και ορθά απάντησε με αυτό το άρθρο.

  13. avatar
    Παναγιώτης Σαββίδης on November 27, 2013 - (permalink)

    Καλά έκανε ο Σταύρος και βγήκε δημόσια. Ο Δημήτρης είναι γνωστός ως παντογνώστης και όταν είσαι στην πολιτική για περισσότερα από 30 χρόνια πιστεύεις ότι μπορείς να την γλυτώσεις με αυτά που λες. Τώρα όλοι οι πολιτικοί θα πρέπει να μετρούν τα λόγια τους καλύτερα.

    Οι υποδείξεις GRECO πρέπει να εφαρμοστούν γιατί έτσι φτιάχνεις κουλτούρα διαφάνειας. Τα κόμματα θα ξοδέψουν ότι λεφτά πάρουν και σε όλες τις περιπτώσεις δεν έχουν κανένα πρόβλημα να εκδώσουν απόδειξη.

    Το πρόβλημα δεν είναι οι εισφορές στα κόμματα αλλά οι εισφορές στους πολιτικούς για τα κόμματα.

    Εκεί γίνεται η λαμογιά. Θέλει κάποιος κάτι να γίνει, ο πολιτικός λέει να βοηθήσει αλλά πρέπει και ο κάποιος να δώσει κάτι στο κόμμα γιατί έχει έξοδα. Ο κάποιος είτε δεν θέλει να φανεί οπότε ο πολιτικός παίρνει μετρητά και δίνει στο κόμμα όσα θέλει ως δική του εισφορά είτε ο πολιτικός λέει στον κάποιο ότι πρέπει να λαδωθούν μερικοί για να γίνει η δουλειά του και ο πολιτικός πάλι παίρνει μετρητά.

    Άλλες φορές ο πολιτικός προσφέρει μια υπηρεσία συνυφασμένη με το επάγγελμα του, π.χ. δικηγόρος ή γιατρός, ή στέλνει τον κάποιο σε ένα μιλημένο επαγγελματία που χρεώνει ένα ποσό για μια επαγγελματική δραστηριότητα το οποίο είναι εξωπραγματικό, αλλά για τον κάποιον γίνεται η δουλειά του και φαίνονται και όλα νόμιμα.

    Και επειδή θέλω να είμαι και ωφέλιμος στην συζήτηση, θα πρότεινα αντί 56 βουλευτές με μισθό, επιδόματα, βοηθό, γραμματέα, κλπ να έχουμε 300 βουλευτές και να τους πληρώνουμε €100-€300 τον μήνα τα οδοιπορικά τους χωρίς συνταξιοδοτικά ωφελήματα ή οτιδήποτε άλλο ωφέλημα, να είναι σε μια μόνο επιτροπή και μέχρι 2 θητείες μόνο. Και μην μου πει κανείς ότι έτσι θα γίνονται πιο επιρρεπείς σε δωροδοκία γιατί τότε θα πρέπει ο κάποιος να δωροδοκήσει πολύ περισσότερους πολιτικούς και κάπου η κομπίνα χαλάει γιατί όλο και κάποιος θα είναι εκτός της κουλτούρας.

  14. avatar
    Σάββας Τταντής on November 27, 2013 - (permalink)

    http://cypruseconomy.blogspot.com

Leave a Reply

Note: XHTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to this comment feed via RSS