Skip to content

Καλά νέα από Τράπεζα Κύπρου

Posted by (Regular StockWatch Contributor) on October 13th, 2014 - 53 Comments
avatar

Τις τελευταίες εβδομάδες είχαμε καλά νέα από την Τράπεζα Κύπρου.  Η ανακεφαλαιοποίηση με ένα δισεκατομμυρίου ευρώ από εξωτερικούς επενδυτές (που δεν ήταν αναγκασμένοι να επενδύσουν τα χρήματα τους στην Τράπεζα και που είναι επαγγελματίες επενδυτές αντί κουρεμένοι καταθέτες) ήταν τα πρώτα καλά νέα.  Τα δεύτερα καλά νέα ήταν η ποιότητα του Διοικητικού Συμβουλίου που έχουν εισηγηθεί αυτοί οι επενδυτές.

Ας αρχίσουμε από την επένδυση του ενός δισεκατομμυρίου ευρώ.  Αυτή ήταν ίσως η μεγαλύτερη ξένη επένδυση που έγινε ποτέ στην ιστορία της κυπριακής οικονομίας. Και αυτή η επένδυση είναι μακροπρόθεσμη καθώς θα περάσουν χρόνια για να υπάρξει αρκετό κέρδος που να αποζημιώνει τους επενδυτές αυτούς για τον κίνδυνο που έχουν πάρει.  Άρα, έχουμε ένα κλασσικό παράδειγμα μεγάλης ξένης επένδυσης, από επαγγελματίες που έχουν την τεχνογνωσία την οποία φέρνουν μαζί τους και επιλέγουν την Κύπρο για την επένδυση τους.  Αυτό είναι ένα εξαιρετικά σημαντικό σήμα προς πολλούς άλλους επενδυτές να ακολουθήσουν.  Είναι επίσης μια σημαντική ψήφος εμπιστοσύνης στις μελλοντικές προοπτικές της κυπριακής οικονομίας (είτε αυτές ονομάζονται τουρισμός, είτε υπηρεσίες ενέργειας, υγείας, εκπαίδευσης, ναυτιλίας ή χρηματοοικονομικών).

Τα δεύτερα καλά νέα είναι η ποιότητα των Διοικητικών Συμβούλων (και ξένων και κυπρίων) που έχουν αποδεχθεί την πρόσκληση να συμμετάσχουν στη νέα δομή.  Όλοι οι σύμβουλοι έχουν εξαιρετικά βιογραφικά και σε τομείς συναφείς είτε με το τραπεζικό αντικείμενο, είτε με εταιρική διακυβέρνηση, είτε και με τα δύο.  Για παράδειγμα, ο προτεινόμενος για την προεδρία Δρ Άκερμαν είναι διεθνώς γνωστός για την προϋπηρεσία του στην Deutsche Bank, ενώ συνδυάζει και την ακαδημαϊκή γνώση καθώς έχει διδάξει σαν επισκέπτης καθηγητής σε πανεπιστήμια όπως το Σικάγο και το London School of Economics.

Αξίζουν συγχαρητήρια στη διοίκηση της Τράπεζας Κύπρου που έχει πείσει ξένους επενδυτές να αντικρύσουν θετικά τις προοπτικές της κυπριακής οικονομίας, και να επιλέξουν επενδυτές που με τη σειρά τους μπόρεσαν να πείσουν διεθνώς αναγνωρισμένα ονόματα να πάρουν το κυπριακό ρίσκο συνδέοντας το όνομα και τη φήμη τους με το μακροπρόθεσμο στοίχημα ανάπτυξης της κυπριακής οικονομίας.

Ο Αλέξανδρος Μιχαηλίδης είναι καθηγητής χρηματοοικονομικών στο Imperial College Business School.

Categories → Οικονομία

53 Comments
  1. avatar
    Επιλήσμων on October 13, 2014 - (permalink)

    Το σημερινό άρθρο του κ. Μιχαηλίδη, μου φέρνει στο νου τη φράση κλισέ “έχω καλά νέα και κακά νέα, ποιά θέλετε να ακούσετε πρώτα?”

  2. avatar
    John on October 13, 2014 - (permalink)

    “θα περάσουν χρόνια για να υπάρξει αρκετό κέρδος ;”Οχι ακριβως.Τα funds αυτα σε 2-3 χρονια εφυγαν

  3. avatar
    The Invisible Hand on October 14, 2014 - (permalink)

    Πιστεύω είναι καλό νέο η επιτυχής αύξησις κεφαλαίου. Θα είναι και άλλο καλό νέο αν εκλεγεί το ΔΣ που προτείνει ο κ. Ρος, που φαίνεται ότι αποτελείται από έμπειρους τεχνοκράτες και όχι από ερασιτέχνες τοποτηρητές κομμάτων και μητροπόλεων ή ακαδημαϊκούς.

    Το κακό νέο είναι ότι οι νέοι επενδυτές είναι κερδοσκοπικά funds, που θα επιδιώξουν μεν να “στρώσουν” την τράπεζα αλλά δεν θα φέρουν άμεσα την εμπιστοσύνη του καταθέτη που σήμερα προτιμά να φυλάει τα χρήματά του κάτω από το πάπλωμα ή σε θυρίδες. Η εμπιστοσύνη θα επανέλθει μόνο όταν ο κ. Ρός πουλήσει το μερίδιό του (με καλό κέρδος) σε σοβαρή ξένη τράπεζα, σε 2-3 χρόνια.

  4. avatar
    Marios on October 14, 2014 - (permalink)

    Είναι τουλάχιστον προσβλητικό στους Κουρεμένους Καταθέτες να αναφέρεται (και από τον κ. Χούρικαν) ότι η επενδύση τους €1 δις στη ΤΚ είναι η μεγαλύτερη επένδυση που έγινε στη Κύπρο.
    Η μεγαλύτερη επένδυση που έγινε στη Κύπρο ήταν το Μάρτιο του 2013 και ήταν €3,8 δις και ήταν και αυτή στη ΤΚ. Και νομίζω ότι τουλάχιστον 50% (δηλαδή €2 δις) ήταν από ξένους οπόταν είναι και η μεγαλύτερη ξένη επένδυση.
    Το ότι ήταν καταναγκαστική επένδυση (κλοπή ή αλλιώς) δεν παύει από να ήταν η μεγαλύτερη. Δεν έχω ακούσει διθυραμβικά σχόλια για αυτήν τη επένδυση. Η τουλάχιστο ένα ευχαριστώ από την ΤΚ και άλλους για αυτήν την επένδυση.
    Είναι κόντρα προσβλητικό για τους Κουρεμένους να λεγεται ότι έχει έρθει ο Κ. Ross να σώσει την ΤΚ ενώ στην πραγματικότητα έχει δημιουργήσει έξτρα κούρεμα για τους Κουρεμένους και την ΤΚ την έχουν σώσει οι Κουρεμένοι

  5. avatar
    Takis Xenopoulos on October 14, 2014 - (permalink)

    Κύριοι παρτε το χαμπάρι δυστυχώς ο Χρηματοοικονομικός μας Τομέας, εδώ στην Κύπρο έχασε πλέον την Αξιοπιστίαν του και ο Κόσμος έχασε πλέον, και πάσα εμπιστοσύνη, απέναντι του, ένεκα ακριβώς των ατασθαλιών, των Διοικητικών Συμβουλίων αλλά και της
    ανωτάτης Διοικησης των.
    Που είτανε η Κεντρική Τράπεζα για τόσα χρόνιά ???? που είχε την ευθύνη του ελέγχου, για όλα αυτά που έγινα.
    Τι έκανε επιτέλους για να σταματίσει την κατρακίλα, Δυστυχώς Τίποτα…… και την πλήρωσε Ο μέτοχος, ο Καταθέτης και οι Κάτοχοι Αξιογράφων.
    Μήπως είδατε ακόμα μέχρι σήμερα να πληρώσουν όλοι αυτοί που ευθύνοντε γι’ αυτή την Τραγωδία που βρήκε τον Κυπριακό Λαό ???? δυστυχώς κανείς και γιατί ???? δεν υπάρχου Ένοχοι, που όλοι οι πιο πάνω ακόμα μέχρι σήμερα παραμένου ατιμώρητοι. Που ειναι η Δικαιοσύνη….. Τί κανει….. εδώ και 17 μήνες. Μόνο έτσι θα έλθη η παραγματική κάθαρσης, κι όχι με την Ατιμωρησία….. Αυτό περιμένει να δεί ο Κυπριακός Λαός απο την Κυβέρνηση του κι’ όχι λόγια… λόγια μόνο.
    Γνωρίζουμε ότι έγινα λάθη και κακές εκτιμήσεις, από τις τελευταίες δύο Πενταετίες του Κυρίου Χριστόφια αλλά και του Κυρίου Αναστασιάδη, τόσο με το Κούρεμα όσο και με το Ξεπούλημα των Κυπριακών Τραπεζών εις την Ελλάδα που έχει δυστυχώς απωλέσει η Κύπρος ενα σημαντικό ποσό του ΑΕΠ της, αλλά και με το Ομόλογα των Τραπεζών μας στην Ελλάδα, χωρίς να διεκδικήσουμε ότιδήποτε απο την Τροικα αλλά και σήμερα για το Ξεπούλημα των Κυπριακών Τραπεζών που μας επέβαλε η Τρόικα για να αποφύγου τυχών Ντόμινο στην Ελλάδα. Και δεν φθάνου μόνο αυτά, που μεγάλη ευθύνη πάλι έχει και η Κεντρική Τράπεζα που επέτρεπε στην Λαική Τράπεζα να πάρη άλλα 9500000.00 Δις εκατομμύρια απο την Ευρωπαική Τράπεζα, μιά Τράπεζα που δυστυχώς είτανε υπό πτώχευση, και εις τον αναπνευστήρα, να τα φορτώσανε στην Τράπεζα Κύπρου, Μέγα λάθος, που στο κάτω κάτω , όφειλα τήν Λαική να εκκαθαρήσουν απο έκτοτε, ούτως ώστε να μήν μεγάλωνε το κακό… αλλά εδώ βρίσκω και λάθος στην Βουλή μας, που έδωσε με την ψήφον της άλλο 18000000.00 δις, χωρίς κάν να ζητήσει τουλάχιστο αποτελεσματικούς λογαριασμούς….. Λάθος.
    Στόν δε Κύριο Αναστασιάδη που παρά τις διαβεβαιώσεις του, τόσο προεκλογικά όσο και μετεκλογικά, δυστυχώς δεν μπόρεσε να τις τηρήσει παρά τις καλές σχέσεις που είχε τόσο με την Μέρκελ αλλα και με άλλους αρχηγούς, δίνοντυας μας τουλάχιστο κάποια ανταλλάγματα για τά τόσα που έχουμε υποστεί ως Κυπριακός Λαός με τά κουρέματα, ως και με τα πιό πάνω. Δυστυχώς έγινα λάθη ??? Και το μνημόνιο έπρεπε να γίνει για να διορθωθούν αρκετά λαθη δεκαετιών…. αλλά και με κάποιες λογικές διεκδικήσεις που δικαιούμεθα, όχι όπως μας μεταχειρίστηκα δυστυχώς σαν πειραματόζωο.. Άλλοστε μπήκαμε σ΄αυτή τν μεγάλη οικογένεια και μέσα στο σκληρό πυρήνα του ευρώ για 2 λόγους, Πρώτο για το Εθνικό και 2 για την Οικονομία.

  6. avatar
    Anonymous on October 15, 2014 - (permalink)

    Αν η κεντρική τράπεζα δεν επέτρεπε τη χρηματοδότηση της λαϊκής, ολόκληρο το τραπεζικό σύστημα θα κατέρρεε, το κράτος θα πτώχευε, και οι ζημιές για την οικονομία θα ήταν τεράστιες, πολυ πιο μεγάλες απο αυτές που υπέστησαν οι μέτοχοι και οι ανασφάλιστοι καταθέτες των δυο τραπεζών που πτώχευσαν. Τότε θα είχαμε την πραγματική καταστροφή.

    Η πώληση στην Ελλάδα με έκπτωση δεν ήταν τίποτα περισσότερο απο την αναγνώριση των ζημιών απο τα ΜΕΔ της Ελλάδας, το γεγονός οτι πήραμε και 500 εκ, ευρώ για να φύγουμε απο εκεί, ενώ άλλες χώρες που έφυγαν πλήρωσαν και απο πάνω για να φύγουν, ειδικά κάτω απο πιεστικές συνθήκες, ειναι θετικό.

    • avatar
      Νεφέλη on October 15, 2014 - (permalink)

      Πραγματικά τετραγωνική λογική.Με το σκεπτικό σου,θα πρέπει να στήσουμε έναν ανδριάντα στο Δημητριάδη για το ότι κράτησε τη Λαική στον αναπνευστήρα μέχρι να εκλεγεί άλλος πρόεδρος και άλλον έναν ανδριάντα στο Σάλλα της Πειραιώς,που αγόρασε το μπελά των υποκαταστημάτων στην Ελλάδα.Ασχέτως αν εγώ πχ,είχα τα λεφτά μου στην τρ.Κύπρου στην Αθήνα,θα την έβγαζα καθαρή,ενώ εσύ που τα είχες στη Κύπρο κατακουρεύτηκες.Μα το κούρεμα του ελλ.χρέους,ήταν τρόπον τινά προαιρετικό.Και αν ο Χριστόφιας δεν ήταν αχάπαρος,μαζί με τους γύρω του,θα μπορούσε να ζητήσει ανακεφαλαιοποίηση των υποκαταστημάτων μας,απο τα λεφτά που δόθηκαν στη Τράπεζα της Ελλάδος για ανακεφαλαιοποίηση των εκεί τραπεζών.

      • avatar
        Anonymous on October 15, 2014 - (permalink)

        Αγαπητή Νεφέλη,

        Η απόφαση να μην κουρευθούν οι καταθέτες των ελληνικών καταστημάτων πάρθηκε απο το Eurogroup, όχι μόνο για να προστατευθεί η χρηματοπιστωτική σταθερότητα στην Ελλάδα, αλλά και για να εχουν κάποια αξία τα καταστήματα, διαφορετικά δε θα έβρισκετο αγοραστής. Εσύ θα αγόραζες μια τράπεζα που οι καταθέτες εχουν κουρευθεί και θέλουν να φύγουν τα χρήματά τους; Έστω και σε μηδενική τιμή, όταν τα ΜΕΔ ειναι στα ύψη;

        Να προσθέσω επίσης οτι οι περισσότερες καταθέσεις στην Ελλάδα ήταν ασφαλισμένες και υποχρέωση του κυπριακού ταμείου προστασίας καταθετών.

        Η πώληση των καταστημάτων ήταν prior action για το κυπριακό πρόγραμμα.

        Ακόμη και αν η Κύπρος αποφάσιζε μονομερώς να επιβάλει κούρεμα στην Ελλάδα, το μόνο που θα πετύχαινε θα ήταν την εθνικοποίηση των καταστημάτων απο το ελληνικό κράτος, άρα θα παίρναμε 0, δεν θα είχαμε πρόγραμμα, θα μας εξοστρακίζαν και απο την ΕΕ και θα είχαμε τη λίρα, πολύ πιθανόν την τουρκική.

        Εκ των υστέρων όλα φαίνονται πολύ εύκολα φυσικά.

        • avatar
          Ακαδημαϊκός on October 15, 2014 - (permalink)

          Ου με πείσεις καν με πείσης: δε θα με πείσεις, έστω κι αν με πείσεις.

        • avatar
          Anonymous on October 16, 2014 - (permalink)

          Greek deposits should have taken a haircut to reflect the losses on Greek assets (loans ). Had the Greek government nationalised the Greek branches, we would have not received the payment from the sale of the branches but would have also not been held liable for the considerably higher losses on non-performing Greek loans (i.e. much smaller haircut on Cypriot depositors). There is no way the Greek affair benefited us financially; we just took one for the “motherland”.

          Regarding all your other theories about what “might have been” there is no sound economic argument grounded in theory or empirical observations to back your assertions, not in your post, nor anywhere else.

      • avatar
        Μ on October 15, 2014 - (permalink)

        Νεφέλη (ή άλλως πως),

        Υπάρχουν πολύ καλύτερα σχόλια από αυτά της Αθηνάς για να υιοθετείς και να επαναλαμβάνεις.

        Δεν χρειάζεται τετράγωνη λογική για να αντιληφθεί κάποιος τι θα επακολουθούσε εάν τη δεδομένη στιγμή δεν παρείχετο ρευστότητα στην τράπεζα.

        Εν πάση περιπτώσει:

        Εάν κοιτάξεις τις οικονομικές καταστάσεις της Λαϊκής για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου 2011 (http://www.stockwatch.com.cy/media/announce_pdf/April30_2012_CPB_FinalResults2011.pdf), θα διαπιστώσεις ότι σύμφωνα με τη σημείωση 31 οι οφειλές σε κεντρικές τράπεζες ξεπερνούν τα 9 δις στις 31 Δεκεμβρίου 2011 και τα 6,9 δις στις 31 Δεκεμβρίου 2010.

        Εάν κοιτάξεις την κατευθυντήρια γραμμή της ΕΚΤ σε σχέση με τα μέσα και διαδικασίες άσκησης νομισματικής πολιτικής του Ευρωσυστήματος (https://www.ecb.europa.eu/ecb/legal/pdf/01_a_en_ecb_2000_7.pdf), θα διαπιστώσεις ότι στην παράγραφο “1.3.1 Open market operations” αναγράφονται αναφορικά με τις πράξεις κύρια αναχρηματοδότησης “main refinancing operations” μεταξύ άλλων τα εξής: “These operations are executed by the National Central Banks on the basis of standard tenders.”, αναφορικά με τις πράξεις πιο μακροπρόθεσμης αναχρηματοδότησης “longer-term refinancing operations” μεταξύ άλλων τα εξής “These operations aim to provide counterparties with additional longer-term refinancing and are executed by the National Central Banks on the basis of standard tenders.”.

        Τα υπόλοιπα τα αφήνω σε εσένα να τα διαβάσεις και να εξάγεις συμπεράσματα.

    • avatar
      Anonymous on October 15, 2014 - (permalink)

      Το σχόλιο μου ήταν απάντηση προς τον κ. Ξενόπουλο.

    • avatar
      Marios on October 15, 2014 - (permalink)

      Anonymous
      Δεν ισχύει αυτό που έγραψες “Η πώληση στην Ελλάδα με έκπτωση στη τιμη των 500 εκ,” τουλάχιστο για τη ΤΚ.
      Η τιμή πωλήσης των εργασιών της ΤΚ στην Ελλάδα ήταν -1.153 εκατ. (αρνητική τιμή πωλήσης)
      Η αξία του Καθαρού Ενεργητικού σε Fair Value ήταν 212 εκατ. και τους πληρώσαμε και από πάνω ακόμη 1.153 εκατομ. για να τους τη δώσουμε. (δες σημείωση 54,1 των Οικ. Κατ. του 2013)
      Είναι το άκρω άωτο του παραλογισμού.
      Ο μόνος λόγος που έγινε ήταν για να σωθεί η Ελλάδα. Δεν υπήρχε τόποτε θετικό για τη ΤΚ ή τη Κύπρο και αυτό είναι τόσο ξεκάθαρο όσο τίποτε άλλο με όσα έγιναν. Ο μόνος λόγος που δεκτήκαμε (εκτός του Πατριωτικού) ήταν ο εκβιασμός της Τρόικας και η κόντρα Τρόικας Κύπρου με Τρόικας Ελλάδας.

      • avatar
        Anonymous on October 16, 2014 - (permalink)

        Αυτό που έγραψα ισχύει για το σύνολο και όχι για την τράπεζα Κύπρου. Η Λαϊκή πήρε €1.6 Δις απο την πώληση και έγινε netting με εκείνο που όφειλε να πληρώσει η ΤΚ, έτσι ως Κύπρος πήραμε καθαρά περίπου 500 εκ. Δεν αντιλαμβάνομαι το σχόλιο σου για το fair value των ελληνικών assets της ΤΚ, ποίος το έκανε μετά την πώληση αυτό το valuation;

        Όσον αφορά τη σωτηρία ποιου, φαίνεται Μάριε ξεχάσεις οτι όλες οι υποβαθμίσεις της κυπριακής δημοκρατίας πρωτίστως γίνονταν λόγω της έκθεσης του τραπεζικού μας συστήματος στην Ελλάδα, και οτι αυτός ήταν και ο βασικός λόγος που η Κύπρος αποκλείστηκε απο τις αγορές και χρειάσθηκε μνημόνιο, εκείνο ήταν το μεγάλο κόστος της μητέρας μας!

        Τα πρόςφατα γεγονότα στην Ελλάδα και ο λόγος γιατί σήμερα ο κίνδυνος της Κύπρου δεν συνδέεται πλέον με αυτόν της Ελλάδας διαφεύγει απο πολλούς. Το Grexit ειναι και πάλι στον ορίζοντα, που θα είμαστε σήμερα αν είχαμε ακόμη τα ελληνικά καταστήματα;

        • avatar
          Marios on October 17, 2014 - (permalink)

          Τα 500 εκ. που πήραμε είναι ένα θεωρητικό νούμερο. Αν η ΤΚ πλήρωσε και από πάνω 1.153 τότε σημαίνει ότι η Λαική πήρε 1.653. Δεν νομίζω ότι θα βρεις στο ταμείο της Λαικής 1.653 εκ. Απλώς η Πειραιώς πήρε περισσότερα liabilities από assets από την Λαική Ελλάδος για αυτό το ποσό. Τα liabilities που πήρε κατά κύριο λόγο ήταν οι Καταθέσεις Ελλάδος. Δηλαδή οι Καταθέτες Ελλάδος πήραν αυτό το 1.653 εκ. όχι η Κύπρος. Αν δεν εγίνοταν η πράξη ήταν οι Καταθέτες Ελλάδας που θα τα έχαναν όλα (και οι κάτω των €100κ) και ας κυνούσαν αγωγές στη ΚΔ (όπως κάνουν σήμερα οι Κύπριοι Κουρεμένοι).

          Το Fair Value νομικά υπολογίστηκε από την ΤΚ (διεύθυνση)και ελέχτηκε από τους Ελεγκτές της ΤΚ. Πρακτικά το έκαναν οι Ελεγκτές ΕΥ. Και επειδή αυτά που έγιναν είναι προτωφανή και πολύ ρίσκο για τους Ελεγκτές πιθανότατα υπήρξε επικοινωνία της ΕΥ Κύπρου με ΕΥ International Technical Dept για καθοδήγηση και συμβουλή σε αυτά τα Valuations. Δεν είναι νούμερα του κουτουρού. Η βάση του Fair Value είναι όμως IFRS.

          Έχεις δίκιο ότι το πρόβλημα αρχικά ήταν της Ελλάδας (Grexit) με επίπτωση στη Κύπρο και πιθανότητα μετάδοσης σε όλη την ΕΕ.
          Τον 03/2013 το πρόβλημα ήταν της Κύπρου με επίπτωση στην Ελλάδα, δηλαδή αντιστράφηκαν οι όροι. Υπήρχε σίγουρη μετάδοση στην Ελλάδα αν δεν υπήρχε η λύση της πώλησης των εργασιών στην Ελλάδα. Αν κατάρεε η Λαική (και η ΤΚ) στην Ελλάδα με χάσιμο καταθέσεων είτε δεν θα έμενε γρόσι καταθεσεις στην Ελλάδα σε καμία τράπεζα είτε θα έβαζαν τους περιορισμούς που μπήκαν στη Κύπρο (€300 αναλήψεις μόνο, όχι εμβάσματα εξωτερικού κλπ)

  7. avatar
    Επιλήσμων on October 15, 2014 - (permalink)

    @ John
    Συμφωνώ, και η ηλικία του μεγαλομετόχου δεν αφίνει και μεγάλα περιθώρια για long-term investment. Σαν κάποιος πχ 75-80 χρονών να αγοράσει γιά την κάβα του μία μεγάλη ποσότητα νέων φιαλών κρασιού Chateau d’ Yquem το οποίο θα είναι έτοιμο γιά κατανάλωση το 2040-2080, (εκτός και εάν έχει μικρά εγγόνια).
    @ Anonymous
    Αυτά που γράφεις, και με τα οποία συμφωνώ 100%, δεν πρόκειται να αλλάξουν την προπαγάνδα που στήθηκε και την ενορχρηστρωμένη προσπάθεια που έγινε εναντίον του τέως Διοικητή, μέχρι που εξαναγκάσθη σε παραίτηση.
    Αυτοί που ήταν και είναι εις θέση να αντιληφθούν την ορθότητα αυτών που γράφεις πιό πάνω, νομίζω έπεισαν μέχρι και τους εαυτούς τους ότι γιά όλα ευθύνεται ο τέως Διοικητής. Αρκετοί άλλοι, απλώς λαϊκίζουν.
    Επομένως:
    ” … τούτο εκείνο κατά πετρών σπείρειν, και λαλείν εις ώτα μη ακουώντων.”
    Και εάν προτιμάς, “φωνή βοώντος εν τη ερήμω …”

    Μερικοί στίχοι του Σεφέρη
    -Τώρα καλύτερα να λησμονήσουμε πάνω σε τούτα τα χαλίκια -
    δε φελά να μιλάμε -
    τη γνώμη των δυνατών ποιός θα μπορέσει να τη γυρίσει?
    ποιός θα μπορέσει ν’ ακουστεί? …….
    - Ναι – όμως ο μαντατοφόρος τρέχει
    κι όσο μακρύς κι αν είναι ο δρόμος του, θα φέρει ….
    Φωνή Κυρίου επί των υδάτων
    Νήσος τις έστι.
    ……..

    • avatar
      Νεφέλη on October 15, 2014 - (permalink)

      Αγαπητέ Επιλήσμων,ελάχιστοι,και πάντως όχι η … υπερφαινόμενη,θεωρούν ότι για όλα φταίει ο τέως διοικητής,αλλά νομίζω ότι είναι μάταιο να επιμένεις ότι ήταν και κανένα αστέρι. Μάλιστα για να είμαστε πιό σωστοί,αυτό το κράτος άρχισε να πάσχει απο τα γεν 80.οοοφάσκια του, με τη φαυλοκρατία που ίσχυσε για 54 χρόνια.Τα οικονομικά … θαύματα για τα οποία παινεύονται μερικοί,ήταν μία εικονική πραγματικότητα που δημιούργησε στον κόσμο την εντύπωση πως οι Κύπριοι έχουν το κοκκαλάκι του πουπούξιου,και μπορεί η Κύπρος ξοδεύει συνεχώς,πολύ περισσότερα απ’όσα παράγει.Τρανό παράδειγμα η χτεσινή επικαιρότητα με την Επιτροπή Σιτηρών.Ενας οργανισμός που μπορούσε κάλλιστα να μην υπάρχει,και στον οποίο ο μέσος ετήσιος μισθός ήταν 80.000.Το πάρτυ τελείωσε,μάλλον συνεχίζεται για μερικούς,αλλά με φοβερές συνέπειες για τις μελλοντικές γενειές,
      όταν έκλεισε η στρόφιγγα του εξωτερικού δανεισμού.

  8. avatar
    apistos on October 15, 2014 - (permalink)

    Κύριε Μιχαηλίδη αν σας έλεγαν πως η αμοιβή των συμβούλων θα αυξηθεί σε 60χιλ. ετησίως από 10χιλ. που είναι σήμερα και πως δύο από τους προτεινόμενους δεν έχουν άλλη πηγή εισοδήματος θα εξακολουθούσατε να τους θεωρείτε καλή επιλογή;

    • avatar
      The Invisible Hand on October 15, 2014 - (permalink)

      You pay peanuts you get monkeys.

      • avatar
        Επιλήσμων on October 16, 2014 - (permalink)

        Αγαπητέ Invisible,
        Και προηγουμένως που πληρώναμε τους μεγαλοτραπεζίτες και Δ.Συμβούλους με εκατοντάδες χιλιάδες ευρώ, τι παίρναμε?
        Ειδικά γιά το ΔΣ της ΤΚ, οι Σύμβουλοι πρέπει να το θεωρήσουν μεγάλη τιμή και προσφορά προς την Κύπρο, να υπηρετήσουν από αυτή τη θέση και όχι ως ευκαιρία γιά 50-60 χιλιάδες ευρώ ετησίως (και extra γιά συμμετοχή σε επιτροπές κλπ).
        Η πιό πάνω θέση μου δεν ισχύει φυσικά γιά CEO και Chairman of the Board.

        • avatar
          The Invisible Hand on October 17, 2014 - (permalink)

          Φιλε Επιλήσμονα

          Δεν αμφιβάλλω ότι και με ψηλές απολαβές μπορεί να έχεις ανίκανους διευθυντές/συμβούλους, αν δεν κάνεις καλή επιλογή. Αλλά είμαι βέβαιος ότι με χαμηλές απολαβές δεν θα βρείς άξιους επαγγελματίες για θέσεις ευθύνης. Αν δε εισάξεις ξένους, ολίγον τους ενδιαφέρει η “τιμή και προσφορά στη Κύπρο”, εφ’ όσον έχουν ήδη αξιολογηθεί αλλού.
          Σαν παρένθεση, η άποψη σου ότι ο πρόεδρος και ο CEO μπορούν να εξαιρεθούν από την λιτότητα που προτείνεις, σίγουρα θα βρίσκει σύμφωνους και τους προκατόχους αυτών των καρέκλων. Ας μην τους ονομάσουμε.

  9. avatar
    T on October 15, 2014 - (permalink)

    http://www.stockwatch.com.cy/media/announce_pdf/April04_2013_A&M.pdf

    Τα σχόλια περιττά, ένας από τους προτεινόμενους για το νέο ΔΣ, πρωταγωνιστής στην Αγορά Ελληνικών Ομολόγων στην ΤΚ μαζί με Ηλιάδη, αν αυτό αποτελεί νέα αρχή, ή ψήφο εμπιστοσύνης, να το κρίνει ο κόσμος! Και αν ποτέ ολοκληρωθεί η πολύκροτη έρευνα για την οικονομία και αυτός ο κύριος κατηγορηθεί, τότε η εμπιστοσυνη στην τράπεζα θα πάει σε νέα ύψη, άσε που αν τον εγκρίνει η ΚΤΚ ως ´κατάλληλο´ Η εμπιστοσύνη προς αυτή την εποπτική αρχή θα πάει Έβερεστ, αλλά τα ΜΜΕ που όλα τα βρίσκουν, ούτε που αναδεικνύουν το μέγα θέμα αυτό, που σε άλλες χώρες θα ήταν πρωτοσέλιδο σε οικονομικά έντυπα. Ξεχάσαμε βέβαια ότι στο νησί των Αγίων, δεν θα συνεχίσει η έρευνα για την οικονομία, κανείς δεν θα τημωρηθει, δεν θα αναδειχθεί καν το θέμα αφού, θα κρύψουν όλοι για να περάσουμε για να μην χαθεί η μεγάλη εμπιστοσύνη σε ΤΚ και ΚΤΚ ως την επόμενη μεγάλη καταστροφή…βέβαια στην Κύπρο όλα γίνονται ανάποδα αντί να προλαβαίνουμε το κακό συνηθίζουμε να κατηγορούμε αυτό που αναδεικνύει το κακό/ατασθαλία για χάρη των κατεστημένων! Κάπως έτσι την έπαθε και ο τέως διοικητής.

    • avatar
      • avatar
        T on October 17, 2014 - (permalink)

        Ναι αλλά κανείς δεν το επανέφερε τώρα, που ο εν λόγω κύριος έχει αναβαθμησθεί και επιπλέον είναι προτεινόμενος για το νέο ΔΣ!!!!!!!!!

        • avatar
          Μ on October 17, 2014 - (permalink)

          Τ,

          Ήταν απλώς ένας σύνδεσμος για ένα άρθρο, που φαίνεται να έχει κάποια περαιτέρω αποσπάσματα από την έκθεση της A&M. Δεν εννοούσα κάτι.

  10. avatar
    Aristotelis Psyllos on October 15, 2014 - (permalink)

    Αξίζουν συγχαρητήρια στη διοίκηση της Τράπεζας Κύπρου που έχει πείσει ξένους επενδυτές να αντικρύσουν θετικά τις προοπτικές της κυπριακής οικονομίας, και να επιλέξουν επενδυτές που με τη σειρά τους μπόρεσαν να πείσουν διεθνώς αναγνωρισμένα ονόματα να πάρουν το κυπριακό ρίσκο συνδέοντας το όνομα και τη φήμη τους με το μακροπρόθεσμο στοίχημα ανάπτυξης της κυπριακής οικονομίας.

    Τα συγχαριτήρια νομίζω ότι αξίζουν στους κουρεμένους καταθέτες/΄μετόχους, στους παλιούς ζερωμένους μετόχους και κατόχους αξιογράφων και γενικά τον Κυπριακό Λαό που στήριξε την Τράπεζα και πολλοί ακόμα συνεχίζουν να έχουν τα λεφτά τους υποχρεωτικά με τα δεσμευμένα, για να έχει ΄μούτρα΄η Τράπεζα και αναζητήσει νέους μετόχους. Τους πιό πάνω πότε θα τους ευχαριστήσει και να τους ανταμείψει για τις θυσίες τους; Με τους τόκους υπερημερίας, την αύξηση επιτοκίων και τις χρεώσεις των επιστολών για τα δάνεια τους που δεν μπορούν να αποπληρώσουν; Πέστε και κάτι για το Κυπριακό Λαό κ. καθηγητά.

  11. avatar
    IoannisTakis on October 15, 2014 - (permalink)

    1. Σε ότι αφορά το σύντομο σχόλιο (δεν μπορεί να θεωρηθεί άρθρο) του κ. Μιχαηλίδη, κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει ότι είναι μάλλον θετικό παρά αρνητικό γεγονός η πέμπτη! κατά σειρά ανακεφαλαιοποίηση της Τ.Κ. και η προδιαγεγραμμένη ανάμειξη στο Δ/Σ της έμπειρων τραπεζιτών διεθνούς κύρους. Από την άλλη κανένας δεν μπορεί να νοιώθει περήφανος για το κατάντημα της Τ.Κ. και ευρύτερα του τραπεζικού συστήματος μας αφού όλες σχεδόν οι τράπεζες «πτώχευσαν» μέσα από μια ελεγχόμενη διαδικασία και κατέληξαν όλες σε χέρια ξένων.

    2. Συνδέοντας την πιο πάνω αναφορά με διάφορα άλλα σχόλια άλλων εδώ σχολιαστών που παραμένουν για τους δικούς τους υποκειμενικούς λόγους “αμετανόητοι” υποστηρικτές του τέως Δ/κτή της ΚΤΚ, σημειώνω απλά ότι κανένας δεν μπορεί να ξεχάσει ότι αυτής της τελευταίας ανακεφαλαιοποίησης της Τ.Κ. με βάση την οποία οι νέοι μέτοχοι ελέγχουν πλέον την Τ.Κ. αγοράζοντας με έκπτωση 75% και που σήμερα χαρακτηρίζεται ως «καλό νέο» προηγήθηκαν άλλες τρεις εκδόσεις αναξιογράφων οι οποίες κατέληξαν να αξίζουν όσο και η κόλλα χαρτί στην οποία εκτυπώθηκαν και το… τραγικότερο υποχρεώθηκαν οι καταθέτες άνω των €100χιλ. να απολέσουν το 47,5% των καταθέσεων τους και να γίνουν μέτοχοι οι οποίοι στην συνέχεια… έχασαν ξανά την αξία των μετοχών αφού χωρίς να ερωτηθούν είδαν τον Ross και την παρέα του να αναλαμβάνουν τον έλεγχο της Τράπεζας πληρώνοντας μόνο το 1/4 σε σχέση με αυτό που αναγκάστηκαν οι ίδιοι να πληρώσουν.

    3. Και αφού ο τέως Δ/κτης της ΚΤΚ δεν είχε καμιά ευθύνη γιατί δεν τους προστάτευσε επιμένοντας να υπάρξει μεγαλύτερο ποσοστό μετατροπής καταθέσεων σε μετοχές? Αλλά κάποιοι βέβαια ξέχασαν τις δηλώσεις του στις οποίες έλεγε ότι η Τ.Κ. είναι μια από τις καλύτερα κεφαλαιοποιημένες τράπεζες της Ευρώπης με ένα δείκτη κεφαλαιακής επάρκειας 18% το οποίο τελικά κατέληξε κοντά στο 10% και τελικά χρειάστηκε -μέχρι την επόμενη ανακεφαλαιοποίηση- ακόμα €1,1δισ νέα κεφάλαια. Ίσως ο πάνσοφος Πανίκος να μην κατάλαβε ότι με την υιοθέτηση -εν καιρώ ύφεσης- του πιο αυστηρού ορισμού για τον καθορισμό των μη-εξυπηρετούμενων δανείων ότι αυτά θα εκτινάσσονταν σε υπέρμετρα ψηλά επίπεδα που αυτόματα θα απαιτούσαν νέα κεφάλαια και θα έφερναν dilution των καταθετομετόχων… που είχε δημιουργήσει.

    4. Για όποιον θέλει να βλέπει και να κρίνει τα πράγματα αντικειμενικά μακριά από κομματικά, προσωπικά, ακαδημαϊκά, ταξικά, εκκλησιαστικά συμφέροντα και κατεστημένα είναι πολύ εύκολο να αντιληφθεί ότι για να καταρρεύσει το τραπεζικό σύστημα και να πτωχεύσουν τα δημόσια οικονομικά ΕΓΙΝΑΝ ΚΑΤΑ ΣΥΡΡΟΗΝ ΚΑΙ ΚΑΤ ‘ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΗΣΗ ΕΓΚΛΗΜΑΤΑ ΑΠΟ ΟΛΟΥΣ ΟΣΟΥΣ ΕΙΧΑΝ ΤΗΝ ΕΥΘΥΝΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΟΥΣ. Σε αυτούς περιλαμβάνονται οι τρεις πρώην διοικητές της ΚΤΚ τα λάθη των οποίων έχουν καταγραφεί πάρα πολλές φορές σε αυτό εδώ το blog, τον τέως πρόεδρο και όλους τους υπουργούς οικονομικών που είχε διορίσει, τους βουλευτές, ανώτατους τεχνοκράτες όπως Γ.Δ. υπουργείων κ.λ.π. Πέραν βεβαίως των διαφόρων κρατικών αξιωματούχων που είχαν την νομική ευθύνη προστασίας του κράτους και των πολιτών του, ένοχο ρόλο στην οικονομική καταστροφή έπαιξαν το γνωστό σάπιο οικονομικό/νομικό κατεστημένο των μεγάλων “επιχειρηματιών”, ελεγκτικών και νομικών οίκων που πίεσαν με ανήθικο τρόπο στο να διατηρήσουν και να διαφυλάξουν τα ιδιοτελή τους συμφέροντα εις βάρος όμως της ίδιας τους της πατρίδας. Και σίγουρα κανείς δεν μπορεί να ξεχάσει την μεγάλη “στήριξη” που είχαμε από την μητέρα πατρίδα (και ειδικότερα από τον τότε Δκτη της Κεντρικής Τράπεζας της Ελλάδας, τον Έλληνα υπουργό οικονομικών και το κατεστημένο των Ελλαδιτών τραπεζιτών/εφοπλιστών) στην οποία χαρίσαμε ούτε λίγο ούτε πολύ πάνω από €13δισ-€14δισ! (€4,5 δισ Ελληνικά ομόλογα που μας πίεσαν ασκώντας πολιτικούς εκβιασμούς να ξαναγοράσουμε, το ELA €5δισ-€6δισ. που διοχετεύθηκε στα Ελληνικά υποκαταστήματα για να βοηθήσουμε τους εκεί καταθέτες να αποσύρουν τις καταθέσεις και τα €3,4 δισ που δώσαμε στην Πειραιώς.)

    5. Αγαπητέ Μ, η τιμή πώλησης των Κυπριακών καταστημάτων της Ελλάδας στην Πειραιώς καθορίστηκε με επιπρόσθετη έκπτωση €3,4δισ μετά που είχαν αφαιρεθεί οι προβλέψεις της PIMCO και γι’αυτό η Πειραιώς αμέσως μετά την εξαγορά τους ανακοίνωσε ισόποσα κέρδη/αυξημένα κεφάλαια. Σε ότι αφορά το ELA της Λαϊκής εάν το σταματούσαμε χωρίς να υπάρχει σε ισχύ το νομοσχέδιο περί εξυγίανσης τραπεζών συμφωνώ ότι θα έκλεινε η Λαϊκή, θα κατέρρεε ολόκληρο το τραπεζικό σύστημα και μαζί η οικονομία. Όμως το ερώτημα δεν είναι αυτό, αλλά τι έκανε ο τέως δ/κτης της ΚΤΚ και ο τέως πρόεδρος για να σταματήσουν την κατρακύλα της Λαϊκής και την αύξηση του ΕLA με αποτέλεσμα η Κύπρος να καταστεί όμηρος της κάθε τρόϊκας? Μήπως βοήθησαν καθόλου οι δηλώσεις τους για τράπεζες καζίνο? Μήπως βοήθησαν στην υπέρμετρη απόσυρση καταθέσεων και αύξηση του ELA οι δηλώσεις τους ότι η μια μεγάλη τράπεζα του νησιού κινδυνεύει με κλείσιμο? Μήπως βοήθησαν με διορισμό ενός ικανού Δ/Σ και εκτελεστικών διευθυντών μετά που έφυγε ο Βγενόπουλος ή άφησαν ένα τσούρμο ανίκανων να οδηγήσουν την Λαϊκή στο κλείσιμο και την απώλεια €δισ από τους καταθέτες? Μήπως έκαναν οποιαδήποτε διορθωτική ενέργεια για αποκοπή της γάγγραινας που ονομαζόταν “Ελληνικές εργασίες” απομυζώντας €δισ ρευστότητας και κεφαλαίων.¨Οτι δεν έγινε το 2011 με το να αφήσουν ανοιχτή την στρόφιγγα του ELA σε μια φερέγγυα τράπεζα (έτσι λένε οι οδηγίες της ΕΚΤ) το κατάφεραν τον 03/2013 με το κλείσιμο της Λαϊκής αφού πάλι το τραπεζικό σύστημα και η οικονομία κατέρρευσαν αλλά αυτή την φορά με ένα αργό, ελεγχόμενο και ίσως πιο επώδυνο θάνατο…

    • avatar
      Μ on October 16, 2014 - (permalink)

      Τάκη,

      Τα θέματα που θέτεις έχουν απαντηθεί επανειλημμένα από διάφορους “αμετανόητους υποστηρικτές”, αλλά καθότι απευθύνεσαι σε εμένα στο σχόλιο σου, σου επισύρω την προσοχή στις αναφορές που υπάρχουν στις ανακοινώσεις του Eurogroup ημερομηνίας 16 και 25 Μαρτίου 2013, σε σχέση με την πώληση των εργασιών των Κυπριακών τραπεζών στην Ελλάδα και στην ακόλουθη κοινή ανακοίνωση του Υπουργείου Οικονομικών και της ΚΤΚ: http://www.mof.gov.cy/mof/mof.nsf/All/108EB11A6B73ECC0C2257B870036060C/$file/%CE%91%CE%BD%CE%B1%CE%BA%CE%BF%CE%AF%CE%BD%CF%89%CF%83%CE%B7%20%CE%A5%CF%80%CE%BF%CE%B9%CE%BA%20&%20%CE%9A%CE%A4%CE%9A%CE%A0%CF%89%CE%BB%CE%B7%CF%83%CE%B7%20%CE%A4%CF%81%CE%B1%CF%80%CE%B5%CE%B6%CF%89%CE%BD%20%CE%95%CE%BB%CE%BB%CE%B1%CE%B4%CE%B1%20110613.pdf

      Σύμφωνα με τη δική μου αντίληψη δεν υπάρχει επιπρόσθετη απομείωση πέραν των αναμενόμενων ζημιών του ακραίου σεναρίου της PIMCO. Το ποσό το οποίο αναφέρεις ότι παρουσίασε η Πειραιώς, αφορά σε αρνητική υπεραξία που προέκυψε κατά την αποτίμηση των περιουσιακών στοιχείων και υποχρεώσεων μετά την απόκτηση τους, στην εύλογη αξία σύμφωνα με τα δικά τους κριτήρια. Η Πειραιώς έκτοτε συνεχίζει να καταγράφει υψηλές προβλέψεις για απομείωση, παρά τα υψηλά ποσά προβλέψεων τα οποία έχει καταγράψει από το 2008 μέχρι και σήμερα. Έχει επίσης προχωρήσει σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου ύψους 1,75 δις και φαίνεται οι αγορές και οι διάφοροι αναλυτές να αναμένουν ότι θα χρειαστεί εκ νέου κεφάλαια.

      Σε σχέση με το ELA σε παραπέμπω στο πιο πάνω σχόλιο μου, όπου φαίνεται ότι η τράπεζα όφειλε το ποσό των 9 δις σε κεντρικές τράπεζες από το 2011. Αν δεις στη σημείωση 31 των οικονομικών καταστάσεων της τράπεζα για το έτος που έληξε στις 31 Δεκεμβρίου του 2011 (http://www.laikibankgroup.com/EN/InvestorRelations/FinancialInformation/AnnualReports/Documents/MPB/MarfinPopularBankAnnualReport2011EN.pdf) και συγκεκριμένα το ποσό που οφείλεται σε κεντρικές τράπεζες και τη γεωγραφική κατανομή του οφειλόμενου ποσού, μπορείς να εξάγεις συμπεράσματα για το πότε ενδέχεται να διοχετεύθηκε το μεγάλο μέρος της ρευστότητας στο οποίο αναφέρεσαι στην Ελλάδα.

      Το casino banking είναι έκφραση που έχει χρησιμοποιηθεί στο παρελθόν από τον Mervyn King για να περιγράψει πρακτικές υψηλού κινδύνου που εφάρμοζαν οι τράπεζες. Η πηγή του προβλήματος πλήττει την εμπιστοσύνη και όχι η αναγνώριση του. Η φερεγγυότητα είναι δυναμική και σε σχέση με το ύψος του κουρέματος ανέτρεξε στις κατά τον ουσιώδη χρόνο ειδήσεις.

  12. avatar
    Erol Riza on October 16, 2014 - (permalink)

    Good news indeed that the Bank of Cyprus was able to recapitalize before the stress tests were known. The decision of those who supported the recapitalization based on market conditions that were friendly have been proved right and prudent. Imagine if the Bank of Cyprus required to raise equity in the market conditions we are witnessing now. A cocktail of bad news includes a weak economic growth in the EU, the IMF concerns about recession in the Eurozone and problems with banks, China slowing down and question marks about the sustainability of equity levels. Also it is the time of the year when asset managers may want to lock in gains so they sell not buy equities.
    Just imagine if the Bank of Cyprus was to seek equity in such an environment?
    The Cyprus economy is likely to be tested further from external economic and political events as it is not ring fenced against such developments as some politicians thought in the previous government or may think now. The sooner the Parliament passes the laws required and the financial sector is supported by the Umbrella of the Single Supervisory Mechanism the better for the banks. The fortunes of the shareholdes are inextricably linked with progress in the economy and the Minister’s warning of the economy’s endurance without the next tranche must put the political parties on credit watch. They can make or break the progress hitherto made in public finances.
    On a more international comment, which impacts Cyprus, the IMF’s silo thinking (Mrs Lagarde’s comments not mine) have clearly shown that focus on debt sustainability solely has been a major failure and we can hope that Abenomics, which includes public investment, will come back. The EU has shown some interest but Germany seems to be the problem.
    It is highly relevant to Cyprus since it must be obvious that growth will not be sustainable only if bank lending is the source. Cyprus needs to attract more investment and to mobilise domestic savings towards infrastructure. What has happened to the legal framework for public private pArtnwrships? We need these to boost private sector financing.
    A mixed bag but clearly the recpIlisarion was the right decision and those who were against it should eat humble pie as they say.

    • avatar
      Marios on October 17, 2014 - (permalink)

      Nobody (including the Kouremenoi) diasagreed about a BOC share capital increase in principle. The problem was with the the Bargain Price of €0,24 of less than 1/2 of its Book value.
      I disagree that the timing was the correct. The timing was at the worst possible moment with BOC getting the worst possible price.
      And there were Options in the future from the ‘market’. Part of the market are the Kouremenoi. They subsribed at 52% of their alloted €200 million. Not bad for people who had their money stolen from the same entity to come back and invest another €104 million.
      There is an IPO coming for another €100 million. I predict a much higher allotment than the 52%. Smaller kouremenoi wanting to invest less than €100k could not take part in the 2nd phase and there are money of those.

      There were Insurance Options if things get worse in the future.
      MoU Buffer of €1 billion AND
      Kouremenoi Depositors Frozen 3rd Fixed Deposit of €1 billion.

      The price that could have been obtained from the market if the issue happened later would be higher than €0,24.

      • avatar
        Erol Riza on October 17, 2014 - (permalink)

        Marios
        The bail in was an extreme measure and that was forced upon Cyprus by the Eurogroup. No one who has understood the dislocation caused would agree that all creditors, including depositors, should have suffer the losses which BoC depositors have experienced. However, my comment must be seen as to the timing when markets are receptive and where investors take risk as opposed to market conditions when investors are selling shares and risk taking is off.
        It is a matter of judgment whether the time would have been better if left later and allow me to suggest that the Central Bank is better placed than both of us to have insisted to have the recapitalization done early. I happen to agree with that view.
        In so far as the 1billion cushion that is left if I am not mistaken that is just in case the Co Op needs it. In any case the BoC was to be bailed in with own funds and not tax payers money as it would be a contradiction in the meaning of bail in.
        I have no real clear idea about what should have been the fair issue price since I defer my opinion as I do not think the standard valuation counts in the case of BoC when so much uncertainty is out there. Only the market will tell us over time when the BoC is listed and earnings reflect the true picture.

  13. avatar
    Takis Xenopoulos on October 17, 2014 - (permalink)

    ΠΡΟΣ Ανονυμους.
    Δεν θα ήθελα να απαντήσω, αλλά θα του φέρω στην μνήμην του τις Λανθασμένες αποφάσεις των τέως Διοικητών της Κεντρικής Τράπεζας που είτανε οι καθ’ ην αρμόδιοι για ενδελεχή έλεγχο και έρευνα των Τραπεζών και προστασία του Κόσμου, που αντ’ αυτού κοροίδευα με αποφάσεις και ανακοινώσεις των, ολόκληρο το Κυπριακό Λαό παραπλανώντας των ότι τάχατε όλα ειναι μια χαρά, μάλιστα επέτρεψα και στίς Τράπεζες να εκδώσου τότε Αξιόγραφα, διαβεβαιώνοντας ότι ειναι αρκετά φερέγγυες και Κεφαλοποιημένες και καλούσανε τον Κόσμο να τις εμπιστεύοντε. Έτσι πολλά δεινά που παιρναμε σήμερα προερχονται απο Λάθη και παραλείψεις των. Και εξηγούμαι όπως η αποδοχή της Κεντρικής μας Τράπεζας για συγχώνευση της Μαρφί Εγνατίας έκτοτε με την Λαική Τράπεζα επί εποχής Κυρίου Βγεννόπουλου που αν δεν εγίνετο τότε θα περιλάμβανετο μέσα στο πακέττο της Ευρωπαικής Τράπεζας που έδωσε στην Τράπεζα Ελλάδος για επανακεφαλοποίηση των Ελληνικών Τραπεζών, που ίσως θα υποβοηθούσε και την Λαική Τράπεζα να σταθεί κάπως στα πόδια της, που σήμερα μας εστοίχησε ουκ ολίγα, ως επίσης τα κουρέματα, τα Ξεπουληματα των Κυπριακών Τραπεζων στην Ελλάδα, τα Αξιόγραφα και το χάσιμο των Μετοχών, και γενικά την εμπιστοσύνη του Κόσμου που πολύ δύσκολα θα επανέλθη μετα απ’ όσα έγινα εν μια Νυκτί.
    Εις ότι αφορά την Λαική τράπεζα εάν απο το 2009-2010-2011 ακολουθείτο σωστά η διαδικασία εκκαθάρησης της, πιστεύω ότι οι Ζημιές θα είτανε πολύ ολιγότερες αλλα και οι συνέπειες θα είτανε πολύ ελάχιστες διότι δεν θα είχαμε 11-12 δις εκατομμύρια απο το ΕΛΑ, αλλά 3-4 κι’ επιπλέον οι συνθήκες έκτοτε είτανε πολύ καλύτερες τόσο στη ψυχολογία όσο και εις την εμπιστοσύνη του Κόσμου,απο τώρα με τα μνημόνια, τα κουρέματα τα Ξεπουλήματα και την γενική απαξίωση του Κόσμου απο τις Τράπεζες, και τις πτώσεις των ακινήτων.

    • avatar
      T on October 17, 2014 - (permalink)

      Όλα αυτά που αναφέρετε έγιναν κυρίως επι διοίκησης Αθανασίου Ορφανίδη στην ΚΤΚ: Αξιόγραφα, βεβαιώσεις ότι οι Κυπριακές Τράπεζες είχαν κεφαλαία με Βασιλια 3 πέραν των Ευρωπαϊκών, συγχώνευση Μαρφίν Εγνατιας με Λαϊκή με έδρα την Κύπρο, επέκταση σε εξωτερικό σε χώρες όπως Ρουμανία, Ουκρανία, αγορά Γιουνιαστρουμ σε Ρωσία, περαιτερω επέκταση στην Ελλαδική αγορά με δάνεια προς Ελλαδικές Επιχειρήσεις και νοικοκυριά ύψους 22 δις, αγορά Ελληνικών Κρατικών ομολόγων και κούρεμα των ομολόγων. Αρχή του ΕΛΑ από Νοέμβριο 2011.
      Επι Δημητριαδη έγινε η έρευνα των Αλβαρέζ και Μαρσαλ για όλα τα πιο πάνω, συνέχισε ο ΕΛΑ προς Λαϊκή διότι δεν υπογράφτηκε μνημόνιο από Χριστοφια και μετά στο Eurogroup τον Μάρτιο 2013 για να συμφωνηθεί το κούρεμα και η ´διάσωση¨ μπήκε όρος να πουληθούν τα Ελλαδικα καταστήματα των τραπεζών μας. Όσον αφορά την τιμή, ναι ήταν χαμηλή βάση του ακραίου σεναρίου Πιμκο, όμως υπό τις περιστάσεις ήταν εντάξει, διότι η Γαλλική Credit Agricole όταν πούλησε την Εμπορική στην Άλφα δεν πήρε σεντ, ΠΛΗΡΩΣΕ για να φύγει από την Ελλάδα!! το ίδιο και η Societe General για να πωλήσει την Γενική στην Πειραιώς,το ίδιο και η Πορτογαλική BCP για να δώσει την Μιλενιουμ στην Πειραιώς.
      Με την πώληση των Ελλαδικών καταστημάτων η Ελληνική Τράπεζα ξεφορτώθηκε καταστήματα που ουδέποτε της απέφεραν κέρδος, οι δυο μεγάλες ήταν μεν κερδοφόρες στο παρελθόν, αλλά η Κυπριακή Δημοκρατία ήταν υπεύθυνη για τις ασφαλισμένες καταθέσεις των Ελλαδικών καταστημάτων κάτω των 100χιλ Ευρώ. Πουλώντας τα Ελλαδικα καταστήματα, έστω και φθηνά, ο Κύπριος φορολογούμενος γλίτωσε από το να πρέπει να καλύψει, σε τυχόν κατάρρευση τους, τις ασφαλισμένες καταθέσεις που ήταν ανω των 10δις, οι μέτοχοι έχασαν, αλλά οι μέτοχοι παίρνουν ρίσκο και οφέιλουν να σταματούν τις διοικήσεις των τραπεζών από το να παίρνουν υπέρμετρα ρίσκα! Επίσης τώρα με την αναταραχή στην Ελλάδα έχοντας κόψει τον ομφάλιο λόρο με την Ελλάδα (καταστήματα τραπεζών σε Ελλάδα) η κρίση στην Ελλάδα, δεν επηρεάζει τα σπρεντς του Κυπριακού ομολόγου και δεν οδηγεί τους οίκους αξιολογηςης σε υποβάθμιση της Κυπριακής οικονομίας.
      Η ιστορία θα κρίνε,ι αλλά φρονώ πως τα παραπάνω κακά έγιναν επι Ορφανιδη, με το πάρτυ των τραπεζιτών και ο Δημητριαδης αναγνωρίζοντας τα ρίσκα αυτά και προσπαθώντας να τα διορθώσει έκανε και αυτός λάθη, αλλά στο τέλος τα παραπάνω που έκανε μάλλον προστάτευσαν τον Κύπριο φορολογούμενο, αντίθετα ο Αθανάσιος κρέμασε τον φορολογούμενο με την χαλαρή του εποπτεία!

  14. avatar
    Σάββας Τταντής on October 18, 2014 - (permalink)

    Καλά Νέα Απο Τράπεζα Κύπρου !!!!!!!!!!!

    Αλέξαντρε , Σκεφτήτε λίγο έξω απο το Κουτί. Εάν σε διαβαζει ο Ρος και η ομάδα του , οπως και ο Χουριγκαν θα γελάνε πονηρά καθώς καπνίζουν τον Κοχίπα τους πινωντας τα Chiva τους.

    Τους δίνεται και συγχαρητήρια !! Πολύ πεζός τρόπος σκέψης…Ακαδημαικος τρόπος σκέψης. Θεωρίες . Εσεις ασχολείστε με θεωριες και αυτοι ζωγραφίζουν και παίρνουν την ουσία ενώ η Κυπριακή οικονομία και ο Κυπριακος Λαος θα υποφέρει….

    Αλλάζει ολη η δομή της Οικονομίας στα επόμενα 2 χρόνια….Μια νέα τάξη πραγμάτων θα υπάρχει στην Κυπρο……..

    Αλέξαντρε δινεις συγχαρητήρια στους πιο κάτω….

    1. Αφήσανε την ΤΚ εκτος ΧΑΑ και ΧΑΚ 19 μηνες για να μην μπούνε πάνω της δυνατα ταμεία τα οποια δεν ελέγχει η διοικηση (Χουριγκαν). Την αφήσανε χωρις κεφάλαια λιγο πριν τα stress tests για να αναγκαστει η ΤΚ να πάει για γρηγορη αυξηση κεφαλαιου έτσι ώστε να δώσουνε τις μετοχές στα 24 λεπτά σε δικα τους ταμεια.και να κάνουν dilute τους Ρώσσους στους οποιους δώσανε τις μετοχές στο 1 ευρω…..

    2. Εκανε αυξηση κεφαλαιου 1 δις. Τα λεφτα πήγανε στο ΕΛΑ στο οποιο έχουμε κοστος μονον 0.5%. Δωσανε την πιο ακριβή μορφή χρηματοδοτησης (cost of equity) για να αποληρώσουν δανεισμο με πολύ φθηνοτερο κοστος ! Αφησανε την πραγματική οικονομία χωρις ρευστότητα και την ΤΚ με λιγότερα κέρδη . Γιατι ομως να χάνει ο νέος μεγαλομέτοχος κέρδη?????????

    3. Γιατι δεν δοθηκαν σε επειχηρήσεις το 1δις και πηγε στο ΕΛΑ? γιατι να θελει ο μεγαλομέτοχος να χάνει κέρδη η ΤΚ και άρα να έχει λιγοτερο μέρισμα? ??????

    Ο λόγος είναι ο ακολουθος. Εχουν ιδη ετοιμαστει ταμεία δυνατά στο Λονδίνο να αγοράσουν απο τις Τράπεζες και κυριος την ΤΚ , δάνεια σε εκπτώσεις πολύ καλών και μεγάλων ακινήτων οπως καλά ξενοδοχεια. Η Τιμή στοχος είναι να αγοράζονται τα δάνεια στο 35% της αξιας του ακινήτου.

    Αυτο θα γίνεται συνεχώς στα επομενα 2 χρόνια. Η οικονομια θα στεγνώσει απο ρευστότητα για να μείνουνε πολλές επειχήρεις χωρις ρευστότητα για να μπούνε σε διαχείριση απο τις τράπεζες έτσι ώστε να πωλούνται τα δάνεια απο την Τράπεζα ολοισια προς το επενδυτικο ταμειο….

    Με άλλα λογια…..

    α)Αγοράζεις μια Τράπεζα,
    β) κάνεις ένα ταμειο στο εξωτερικο….
    γ).αφού εισαι μέσα στην Τραπεζα βλέπεις ποια επειχήρηση έχει καλά ακινητα τα οποια ειναι υποθυκευμένα στην τράπεζα σου…
    δ) εάν έχει κυμαινομενη επιβάρυνση , βάζεις μέσα διαχειριστή και πουλά αυτος τα ακινητα στο ταμειο σου….(βλεπε Aqua Sol)
    ε) εαν δεν υπάρχει κυμαινομενη επιβάρυνση πουλας τα ιδιο το δάνειο στην 35% της αξιας του.
    ζ) Μετα απο 3 χρονια πουλάς το δάνεια σε πιο συντηρητικά και πιο σοβαρα ταμεια στο 80% της αξιας του ακινήτου.

    Ο ΒΛΑΚΑΣ, Ο ΕΞΥΠΝΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΚΑΔΗΜΑΙΚΟΣ

    Ο βλάκας αγοράσει πιστόλι , κλέβει μια τράπεζα και πάει φυλακή.

    Ο εξυπνος, αγοράζει μια τράπεζα, κλέβει ολο τον Κοσμο και πάει με το ιδιωτικο του Τζετ μόνιμες διακοπές στις μπαχάμες.

    Ο ακαδημαικός γράφει άρθρα ότι ξένοι επενδυτές αγοράζουν τράπεζες και οτι έχουν εμπιστοσύνη στο τραπεζικό μας σύστημα.

    Το 2007-2008 αγοράσανε την Λαική και τα μαζέψανε κάνοντας δάνεια στους εαυτούς τους

    το 2014 αγοράσανε την ΤΚ και θα τα μαζέψουνε αγοράζοντας δάνεια και ακινητα…..

    Σάββας Τταντής , Χρηματιστής

  15. avatar
    Επιλήσμων on October 18, 2014 - (permalink)

    Αγαπητέ Invisible,

    Δεν διαφωνώ. Εξ άλλου γνωρίζεις ότι μεγάλη συμπάθεια μου είναι και ο Ezra Pound και είναι αυτός που είπεν “.. το καλόν decreed in the market place.” Όμως σχετικά με CEO and Chairman αναφερόμουν στη post bail in εποχή. Και ναι σίγουρα δεν χρειάζεται να αναφέρουμε ονόματα αφού όλοι μας τους γνωρίζουμε. Αλλά να ήταν μόνο ο μισθός τους!?
    Έστω να ήταν και τα bonus τους….! Κατάφεραν να διαλύσουν τις 2 μεγαλύτερες μας τράπεζες – ξέχασα τον Συνεργατισμό – και το μόνο που έγινε ήταν μερικά στελέχη και μεγαλοτραπεζίτες / Golden Boys να παραιτηθούν.
    Και υπήρχεν η ευκαιρία να σωθούν οι τράπεζες εάν οι πολιτικοί μας,
    μάς το επέτρεπαν.
    Το φαιδρό που ακούω σήμερα, είναι ότι ο τέως Διοικητής ευθύνεται γιά την χρεωκοπία της Λαϊκής επειδή της παραχωρούσε ELA.
    Kαι δεν έπρεπε να το κάνει διότι ο Γερμανός Κεντρικός Τραπεζίτης είχεν διαφορετική άποψη!
    Τουλάχιστο έτσι το ερμήνευσαν μερικοί, συμπεριλαμβανομένου δυστυχώς και του ΡΙΚ.
    Δεν είναι όμως η πρώτη φορά που ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος από την Αμερική, ασχολείται με τον τέως Διοικητή. Αυτό σας λέει κάτι?

    ΥΓ Το γεγονός ότι τα πρακτικά των συνεδριών της ΕΚΤ είναι απόρρητα δεν έχει καμιά σημασία γιά εμάς και γιά την ανάλυση των γεγονότων. Ελπίζω το ίδιο να ισχύει και γιά την Κεντρική μας Τράπεζα έναντι των υποχρεώσεων της προς την ΕΚΤ.

    • avatar
      Νεφέλη on October 20, 2014 - (permalink)

      Πολύ ωραία Επιλήσμων.Πυροβόλησες τον αγγελιοφόρο δημοσιογράφο εξ’Αμερικής,και νομίζεις ότι έχεις προστατεύσει το πουλαίν σου,το Δημητριάδη.Μα δεν είναι εσύ που μιλάς πιό πάνω, για μαντατοφόρους;

      • avatar
        Επιλήσμων on October 21, 2014 - (permalink)

        Αγαπητή φίλη “Νεφέλη”,

        ‘Οχι μόνο δεν είμαι εις θέση να προσφέρω προστασία σε οιονδήποτε, αλλά ούτε και το επιθυμώ.
        Σχετικά με τους μαντατοφόρους,
        Εντελώς διαφορετική η έννοια και το persona του Μαντατοφόρου στο ποίημα “Σαλαμίνα Της Κύπρος” του Σεφέρη από αυτό που αντιλαμβάνομαι έχεις υπ’ όψη σου.
        Επομένως, άλλο ο μαντατοφόρος του Σεφέρη και το τι εννοώ εγώ (και όσοι θέλουν και μπορούν να είναι ανεπηρέαστοι) και άλλο η σημασία του χαφιέ, του λακέ, του σπιούνου κλπ. Δεν θέλω να επεκταθώ περισσότερο στην ανάλυση ποιημάτων γιά να μην χάσουμε και τον κ. Τταντή, εννοώ το ενδιαφέρον του.

  16. avatar
    Σάββας Τταντής on October 19, 2014 - (permalink)

    Τ

    Ο Ορφανίδης όπως σωστά ανάφερες έκανε πολλά λάθη αρκετά απο τα οποία σωστά ανάφερες. Ο Ορφανίδης οπως είχα αναφέρει πολλές φορές δεν ήταν Κεντρικός τραπεζίτης αλλά Τροχονόμος.

    Ο Δημητριάδης ομως ενέργησε κακόβουλα, και κακόπιστα τουλάχιστον σε μια περίπτωση . Οταν η Λαική έκανε αυξηση μετοχικού κεφαλαιου το 2012. Εκει έπρεπε να κλήσει την τράπεζα και οχι να παραπλανήσει την βουλή να δώσει το 1.8 δις παρουσιάζονταν ισολογισμο και προοπτικές ψευτικες και παραπλανητικές. Αυτη η κακοβουλη ενέργεια τουΔημητριάδη έγινε για να κρατηθει η Λαικη μεχρι τις εκλογές , για πολιτικούς ευνοητους λογους. Αλλωστε το παραδέκτηκε και ο ιδιος οτι ηταν “θεμα εκλογών”

    Αυτη η κακοβουλη ενέργεια ειχε τις πιο κάτω επιπτώσεις,.

    1. Εχασε ο Κυπριακος λαος 1.8 δις απο τηνεπενδυση

    2. Φυγανε πολλά δις σε ΕΛΑ απο την ημέρα στήριξης εως την ημέρα της καταρευσης.

    Και ενα τελευταιο…..γιατι δεν πιεσε να γικει κουρεμα και στα καταστηματα των τραπεζών μας στην ΕΛΛΑΔΑ????? Ξέρεις ποσα δις χαθηκαν εκει?

    Εχουν δικιο το άρθρο τους οι New York times. Φουσκωναν την Λαική να αντλουν κεφάλαια απο το ΕΛΑ………Οσο αφορά τους συνεργατες του Δημητριάδη που φουσκωναν τον ισολογισμο της Λαικης για χρόνια αυτοι θα το πληρώσουν συντομα………(σε κανένα μήνα θα εχουμε εξελιξεις)

    Σάββας Τταντης 19/10/2014

    • avatar
      Anonymous on October 19, 2014 - (permalink)

      Πως θα την έκλεινε την Τράπεζα τον Ιούνη του 2012, χωρίς να υπάρχει νομοθεσία για αξυγίανση πιστωτικών ιδρυμάτων, ο Δημητριάδης; Μπορείς κ. Τταντή να μας εξηγήσεις; Ποιος θα πλήρωνε τους ασφαλισμένους καταθέτες; Τι θα γινόταν με τους δανειολήπτες σε περίπτωση εκκαθάρισης;

    • avatar
      Τ on October 19, 2014 - (permalink)

      Μάλλον ο τροχονόμος και ο Σαρρης με Σιαρλη είχαν σκεφτεί το σχέδιο με το 1.8δις κρατικό ομόλογο στην Λαϊκή. Ο Δημητριαδης το βρήκε έτοιμο και δεν είχε χρόνο να το αλλάξει, διότι η ΕΚΤ ήθελε άμεση ανακεφαλοποιηση της Λαϊκής που είχε αποτύχει στο στρες τεστ της Ευρωπαϊκής Αρχής τραπεζών. Το πέρασαν από Βουλή οι τέως τραπεζίτες ο Σιαρλη και ο Σαρρης. Ο Δημητριαδης τους επόμενους μήνες συμφώνησε με τρόικα για το τραπεζικό κομμάτι του μνημονίου Νοέμβριο του 2012 αλλά η κυβέρνηση δεν συμφώνησε το δημοσιονομικό κομμάτι άρα προ του φάσματος της κατάρρευσης των 2 συστημικών τραπεζών συνέχισε τον ΕΛΑ προς αυτές, μέχρι να υπογραφτεί το μνημόνιο, οι επιλογές ήταν όλες κακές αλλά άτακτο κλησιμο της Λαϊκής θα παρέσυρε την Κύπρο αφού λεφτά για τους ασφαλισμένους καταθέτες δεν υπήρχαν….

      • avatar
        Anonymous on October 20, 2014 - (permalink)

        Έτσι ακριβώς ήταν, γιά το 1.8 Δις, και η ΕΚΤ το αποδέχθηκε υπό τον όρο οτι η κυπριακή κυβέρνηση θα έκανε αίτηση για πρόγραμμα το οποίο και έγινε. Η κυβέρνηση τελικά συμφώνησε το Νίοβρη με την τρόικα, έπειτα απο πιέσεις του Δημητριάδη, αλλά τότε η Γερμανία αποφάσισε να περιμένει την νέα κυβέρνηση, για να έχει την ιδιοκτησία του προγράμματος. Μάλιστα ο Δημητριαδης έπεισε το Χριστόφια να κάνει και δήλωση οτι ήταν έτοιμος να υπογράψει τα συμφωνηθέντα το Δεκέμβρη του 2012, αλλά απάντησε ο Σόιμπλε και έιπε τα γνωστά. Η ευθύνη του Χριςτοφια εινα η καθυστέρηση απο τον Ιούλιο μέχρι το Νιόβρη. Τα υπόλοιπα που λέγονται είναι για εσωτερική κατανάλωση, domestic politics.

  17. avatar
    Σάββας Τταντής on October 20, 2014 - (permalink)

    Κύριοι Ανωνυμε και Τ

    Εάν η Τράπεζα πήγαινε για κλείσιμο το 2012 θα είχαμε το ακόλουθο σενάριο.

    1. Το κράτος δεν θα έχανε 1.8 δις.

    2. Εκεινη την περιοδο η Τράπεζα είχε κάπου 20 δις καταθέσεις και 20 δις δάνεια . (περιπου μισα Κύπρο και μισα Ελλαδα)

    α) Η τράπεζα ειχε και κάποια ρευστοτητα και επενδυσεις και ακινητα. Πωλουνται αυτα πρώτα.
    β) Πωλουνται καλά δάνεια ….

    γ) Δινονται αναλογικα τα πρώτα λεφτα στους καταθέτες ΕΛΛΑΔΑ και ΚΥΠΡΟ.

    Οσο αφορα τα καλά δάνεια υπάρχουν διάφορες επιλογες , α) πωλουνται ολα. β) γινεται μια καλη καινουργια μικρη , υγιες τραπεζα και την παιρνουν οι καταθέτες μετατρεποντας καταθέσεις σε μετοχες.

    Τα άλλα δάνεια σιγα σιγα ρευστοποιούνται. Τωρα που τα έχει η Τράπεζα Κυπρου δεν ειναι χειροτερα? δεν θα ρευστοποιηθουνε?

    Τελοσπαντων το τελικο αποτέλεσμα δεν υπάρχει αμφιβολια οτι ΟΙ καταθέτες θα επαιρναν περισσοτερα χρηματα εάν η τράπεζα εκλεινε πιο νωρις. Επισης θα ηταν πιο δικαιο επιδη την ζημια θα την μοιράζονταν και ΟΙ ελληνικες καταθέσεις και οχι μονον οι ΚΥπρος.

    • avatar
      Anonymous on October 20, 2014 - (permalink)

      Πόσο καιρό θα έπαιρναν οι πωλήσεις 20 Δις assets κ. Τταντή, μάλιστα μέσα στην αβεβαιότητα που επικρατούσε και χωρίς κανένα due diligence? έν των μεταξύ τι θα έκαναν οι καταθέτες;

      • avatar
        Anonymous on October 22, 2014 - (permalink)

        Take what happened in March 2013 with capital controls and the works, put it in place in the summer of 2012, and you have a solution with less ELA on Laiki’s funding structure and the haircut therefore spread across a wider range of debt holders (i.e. smaller haircut). Negotiate a rescue package in record time, enact the resolution framework into law in record time, with capital controls nobody goes nowhere, the ECB will rollover its funding (since Laiki increased its dependence on ELA at that time, there is no reason to believe that a rollover would be an issue if all ECB funding attained super senior status over all other debt), and problem solved. While you’re on it impose a haircut on Greek deposits as well and let the Bank of Greece intervene and take over the branches for free if they wish to do so, they would assume responsibility for losses on Greek assets and that problem is solved too. You don’t have to engage in any firesales, the same way you did not have to in 2013.

  18. avatar
    Σάββας Τταντής on October 20, 2014 - (permalink)

    Εάν ελέγξετε τον Ισολογισμο της ΛΑΙΚΗΣ τον Μαιο του 2012 και αφαιρέσετε απο μέσα τον δανεισμο σε ομολογα θα δειτε οτι υπήρχε σοβαρη πιθανότητα , οι καταθέτες να ΕΠΑΙΡΝΑΝ ΟΛΑ , τους τα λεφτα και θα έχαναν μονον οι κατοχοι ομολογων και οι μέτοχοι. ……

    Σάββας Τταντης

    • avatar
      T on October 20, 2014 - (permalink)

      Κύριε Τταντη,

      Η ανάλυση σας για τα τραπεζικά είναι πάντοτε ορθολογιστική από λογιστικής σκοπιάς και κατα γενική ομολογία συμφωνώ μαζί σας. Όμως είναι “with the benefit of hindsight” εκτός από τους Αμερικανούς, που έχουν το Federal Deposit Insurance Corporation για ασφαλή κλησιμο τραπεζών, γενικά στην Ευρώπη δεν υπήρχε η τεχνογνωσία ούτε το σωστό νομικό υπόβαθρο για κλησιμο συστημικής τράπεζας 2 φορές του ΑΕΠ μιας χώρας, αλλά αν κάναμε αυτό που λέγατε, σίγουρα το κράτος θα γλίτωνε 1.8δις αλλά μέσα σε όλη την αβεβαιότητα ΠΡΙΝ υπογράφει το μνημόνιο ούτε τα hedge funds δεν θα έδειχναν ενδιαφέρον για ακίνητα και δάνεια στην Κύπρο αφού δεν είχε καν ολοκληρωθεί ανεξάρτητο due diligence για το ύψος τον ΜΕΔ…όταν ο κ Σαρρης πήγε Κίνα, Βραζιλία κτλ για να βρει αγοραστή ή επενδυτές για την Λαϊκή, το ενδιαφέρον ήταν μηδέν. Κακά τα ψέματα αν ως χώρα δεν μπεις σε μνημόνιο, με τον τροπο που δουλεύουν σήμερα οι ιδιώτες επενδυτές, έστω και οι βραχυπρόθεσμοι δεν θα τολμούσαν να αγοράσουν με τόση αβέβαιοτητα, μετά την ΠΙΜΚΟ όμως και το μνημόνιο πολλά αμερικανικά επενδυτικά ταμεία ενδιαφέρθηκαν….και μην ξεχνάμε άλλο το fair/market value ενός περιουσιακού στοιχείου και άλλο το book value στις οικονομικές καταστάσεις/ισολογισμό…ως χρηματιστής είμαι βέβαιος πως το γνωρίζετε καλύτερα από όλους μας!

  19. avatar
    T on October 20, 2014 - (permalink)

    Επίσης πρέπει να σκεφτήτε και τυχόν contagion effects από το κλησιμο μιας συστημικής τράπεζας 2 φορές του ΑΕΠ, τι θα έκαναν οι καταθέτες που δεν έπαιρναν αναλογικά τα λεφτά από τα liquidated assets; Bank run; οι υπόλοιποι καταθέτες σε κυπριακές τράπεζες, ιδιαίτερα οι ξένοι, δεν θα ήθελαν να φύγουν τις καταθέσεις τους από όλες τις Κυπριακές τράπεζες;
    Πέστε ότι τα δάνεια τα αναλάμβανε άλλη μικρή υγιείς τράπεζα πως θα καλυπτόταν το funding gap μεταξύ δανείων και καταθέσεων πάλι με ΕΛΑ; Τα κάκια δάνεια ποιος θα τα αναλάμβανε; Ή θα είχαμε μαζικές αγωγές; Αν τα καλά δάνεια πωλούνταν σε οντότητες με πιο βραχυπρόθεσμο επενδυτικό ορίζοντα αυτό δεν θα δημιουργούσε πιέσεις στα Κυπριακά νοικοκυριά και επιχειρήσεις για πιο άμεση απομοχλευση και αποπληρωμή του δανεισμού; Αυτό δεν θα έβλαπτε την κυπριακή οικονομία πολύ παραπάνω από 1.8δις;

  20. avatar
    T on October 20, 2014 - (permalink)

    Κύριε Τταντη,

    Προσέχετε λίγο την προπαγάνδα για τον ΕΛΑ ο συγκεκριμένος δημοσιογράφος που διέρρευσε τα πρακτικά μόνο από συγκεκριμένη Κυπριακή πηγή μπορούσε να τα πάρει. Το παραμύθι για το ΕΛΑ είναι για να ξεχάσουμε τα πραγματικά αίτια της κρίσης τον τροχονόμο και τους πρώην τραπεζίτες που κάποιος καλώς τους έδιωξε. Όταν όλη η Κύπρος πλέον κατάλαβε ποια ήταν η κυρία αιτία κατάρρευσης της οικονομίας μας μερικοί πολιτικοί αναθερμαίνονται το παραμύθι του ΕΛΑ για να σώσουν τα κατεστημένα…

    • avatar
      Anonymous on October 20, 2014 - (permalink)

      Συμφωνώ απόλυτα. Εκείνο που δεν αντιλαμβάνεται πολύς κόσμος είναι οτι ο ELA ειναι μηχανισμός αντιμετώπισης κρίσεων και όχι η αιτία της κρίσης…τι κρίνεται πίσω απο τη διαρροή όμως, η οποία είναι η χειρότερη στην ιστορία της ΕΚΤ; Μήπως τελικά κάποιοι θέλουν να γλυτώσουν το Βγενόπουλο και τον τροχονόμο μαζί; Στο τέλος θα φάμε κόκκινη κάρτα απο την ΕΚΤ.

  21. avatar
    Σάββας Τταντής on October 20, 2014 - (permalink)

    Αγαπητέ Τ

    Συμφωνώ με αυτά που αναφέρεις οτι δεν είχαμε την πείρα να χειρηστούμε μια τόσο μεγάλη χρεωκοπία απο μόνοι μας. Επέτρεψε μου να προσθέσω και ολο τον Λαικισμό που θα ζούσαμε απο τους διάφορους πολιτικούς .

    Αυτά είναι τα ελαφρυντικα του δημητριάδη. Δεν υπάρχει αμφιβολία οτι το κλείσιμο μιας συστημικής τράπεζας είναι τεράστα ευθύνηνα την αναλάβει ένας ανθρωπος απο μόνος του. (διοτι ολοι θα τον άφηναν μονον του)

    Εάν την έκλεινε ομος το 2012 , η ζημια θα ήταν λιγοτερο περαν πάσης αμφιβολίας παρόλο που κάποια περιουσικά στοιχεία θα είχαν χαμηλότερη fair value σε σχέση με την λογιστική τους αξια οπως αναφέρεις….

    Οσο αφορά τον τροχονόμο, και οτι έγινε στην Λαική μεταξυ 2006 εως 2011, κάντε υπομονή το αργότερο 2 μήνες και θα δοθουν στην δημοσιότητα πράγματα τα οποία θα προκαλέσουν παγκόσμια αίσθηση. Πρόκειται για πολύ σοβαρές παρατυπιες οι οποιες παραπλανούσαν τους επενδυτές για χρόνια . Μιλάμε για περίπου 2 δις . Να δώσω ένα clue . , Η Λαική μοιάζει πολύ με την περίπτωση της World com ….αλλά ένας συγκεκριμένος λογιστικός χειρισμος στην Λαική είναι τοσο λανθασμένος (επιτηδες) που αποτελεί παγκόσμια προτωτυπία και μαθητές του intermediate λογιστικής θα αναγνώριζαν οτι είναι λάθος ……ένας λάθος 450 εκ ευρω ! Ενα λάθος/απάτη κρυμένο 7 χρόνια….(λογο συμφωνίας εμπιστευτικότητας δεν μπορώ να επεκταθώ)

    Σάββας Τταντής , χρηματιστής

  22. avatar
    Μ on October 20, 2014 - (permalink)

    Τ,

    Ως επί το πλείστον συμφωνώ απόλυτα με σχόλια σου. Φυσικά το σχέδιο για τη στήριξη της Λαϊκής δεν θα μπορούσε να ετοιμαστεί μέσα σε μερικές μέρες θητείας του Δημητριάδη. Ως εκ τούτου ανακύπτει το ερώτημα πότε κατέστη γνωστό ότι η Λαϊκή θα χρειαζόταν στήριξη από το κράτος και μήπως τελικά κάποιος σε τεχνοκρατικό επίπεδο περίμενε να αναλάβει ο επόμενος? Κάποιοι διαρρηγνύουν τα ιμάτια τους γιατί δεν εφαρμόστηκε το απονενοημένο, να εκκαθαριστεί δηλαδή μια συστημική τράπεζα χωρίς να συνυπολογίζουν ούτε τα συνεπακόλουθα ούτε το ότι υπήρχε συμφωνία που προέβλεπε 10 δις για ανακεφαλαιοποίηση των τραπεζών.

    Σε σχέση με την ορθολογιστική προσέγγιση του κ. Τανντή να μου επιτρέψεις να διαφωνήσω, καθότι ο κ. Τανντής δεν έλαβε υπόψη στους υπολογισμούς του αναφερόμενος στα τριμηνιαία αποτελέσματα της Τράπεζας (περίοδος κατά την οποία Διοικητής δεν ήταν ο Δημητριάδης) ότι: Εκ των περιουσιακών στοιχείων της Λαϊκής, περιουσιακά στοιχειά καλής ποιότητας και αξίας περίπου 13 δις (η πληροφορία δεν υπάρχει στις ενδιάμεσες καταστάσεις του 2012 αλλά φαίνεται στις ετήσιες για το 2011) ήταν ενεχυριασμένα για την άντληση ρευστότητας από ΚΤ (ELA και πράξεις νομισματικής πολιτικής). Τα εναπομείναντα στοιχεία της τράπεζας θα πωλούνταν σε τιμή καταναγκαστικής πώλησης (όχι τη θεωρητική, αυτή που πραγματικά θα έδινε κάποιος για να τα αποκτήσει), η οποία (και) λόγω ποιότητας θα ήταν με αρκετή έκπτωση. Από το ποσό που θα μαζευόταν, θα έπρεπε να καλυφθούν οι καταθέσεις κάτω των 100 χιλιάδων ευρώ, οι οποίες ανέρχονταν περίπου στα 4-5 δις (σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις της Τράπεζας Κύπρου μετά τη συγχώνευση). Ως εκ τούτου ο ισχυρισμός ότι οι καταθέτες θα λάμβαναν τα χρήματα τους δεν ευσταθεί. Στο ενδιάμεσο ακόμη και οι ασφαλισμένοι καταθέτες δεν θα είχαν πρόσβαση στη ρευστότητα τους. Τα προαναφερθέντα θα δημιουργούσαν πανικό σε ολόκληρο το τραπεζικό σύστημα, οι υπόλοιπες τράπεζες θα κατέρρεαν από τη μαζική φυγή κεφαλαίων και το κράτος θα χρεοκοπούσε.

    Σε σχέση με την “είδηση” του εν λόγω δημοσιογράφο που φαίνεται να βρίσκει ένα ιδιαίτερο δημοσιογραφικό ενδιαφέρον στον Δημητριάδη, εγώ διάβασα ότι ο Γερμανός κεντρικός τραπεζίτης είχε ενστάσεις για την παροχή ρευστότητας στη Λαϊκή, τις οποίες μερικώς μοιράστηκαν ακόμη δύο κεντρικοί τραπεζίτες αλλά όχι όλα τα υπόλοιπα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου της ΕΚΤ. Δεν γνωρίζω εάν χρειάστηκε να πείσει τους υπόλοιπους ο Δημητριάδης καθότι υπήρχε σχέδιο για εφαρμογή προγράμματος και ως εκ τούτου κατά την άποψη μου η τράπεζα εδικαιούτο ρευστότητα, αλλά εάν το έκανε τότε προφανώς πέτυχε αυτό που οι πολιτικοί μας με τη στρατιά συμβούλων που είχαν μαζί τους στο Eurogroup δεν κατάφεραν να πετύχουν.

  23. avatar
    Σάββας Τταντής on October 23, 2014 - (permalink)

    Aγαπητέ Τ

    τώρα οι ακάλυποι καταθέτες θα πάρουν στο καλύτερο 10 λεπτα ανα μετοχή.

    Εάν έκλεινε η Τράπεζα νωρίτερα δεν υπάρχει αμφιβολια οτι το κράτος δεν θα έχανε το 1.8 δις και οι καταθέτες θα έπαιρναν περισσοτερα χρήματα.

    Ακομα και εάν η αξια των περιουσιακών στοιχειων ηταν στο μισο , οι ακαλυπτοι καταθέτες θα έπαιρναν τουλάχιστον 30 λεπτα.

    Το μόνον ελαφρυντικο του Δημητριάδη ήταν οτι μια τέτοια κινηση θα ήταν πολύ μεγάλη ευθύνη για ενα ανθρωπο, τον οποιο ολοι θα αφηναν μονον του…

    Εχω αναφέρει πολλές φορές οτι η ΛΑΙΚΗ πτώχευσε τουλάχιστον απο το 2010. Αυτο το ανάφερα συνεχώς απο το 2011 οταν ξεκινησα να γράφω στο αυτο το Μπλοκ. Οταν λέω πτώχευσε εννοώ οτι ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ πτώχευσε.

    Με λανθασμένους λογιστιους χειρισμούς απέκρυβαν τον πραγματική εικονα της τράπεζας . Απεκρυβαν για χρόνια ζημιες παραπλανώντας ολους, επενδυτες , καταθέτες, κεφαλαιαγορα κλπ

    Ο τροχονομος δεν πήρε χαπάρι και η φούσκα έσκασε στα χέρια του Δημητριάδη.

    Αυτα που ανάφερε ο δημοσιογράφος για θέματα φουσκώματος περιουσιακών στοιχειων δεν ειναι τίποτα μπροστα σε οτι γινοταν στους λογαριασμούς της ΛΑικης απο το 2007 εώς το 2011.

    Μετά απο 2 μήνες το αργότερο θα γίνουν γνωστά ολα οσα αναφέρω πιο πάνω….

    Σάββας Τταντής

  24. avatar
    Σάββας Τταντής on October 23, 2014 - (permalink)

    δεν ειναι 10 λεπτά ανα μετοχή αλλά 10 λεπτα ανα κατάθεση 1 ευρω.

    ΑΠολογούμαι για το λάθος…..

Leave a Reply

Note: XHTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to this comment feed via RSS