Skip to content

Ώρα για απολογία και παραιτήσεις

Posted by (Regular StockWatch Contributor) on October 5th, 2015 - 20 Comments
avatar

Η είδηση έχει βάθος.

«Έρευνα του Γενικού Ελεγκτή της Δημοκρατίας έδειξε ότι οι φοιτητές που είχαν κάνει αίτηση για μετεγγραφή στο Πανεπιστήμιο Κύπρου δεν έχουν καμιά συγγενική σχέση με την οικογένεια του Πρύτανη του Πανεπιστημίου. Η έρευνα έγινε με αίτημα του Πρύτανη μετά από καταγγελίες του Προέδρου της ΟΕΛΜΕΚ Δημήτρη Ταλιαδώρου και του βουλευτή του ΔΗΣΥ Ανδρέα Θεμιστοκλέους».

Πολλά μαθαίνουμε από αυτή την είδηση.

Πρώτον, ο Πρύτανης έδωσε ένα υπόδειγμα συμπεριφοράς θεσμικών αξιωματούχων και σεβασμού των θεσμών. Αφέθηκε στην κρίση του ανεξάρτητου θεσμού του Γενικού Ελεγκτή, προστατεύοντας με τον τρόπο αυτόν το θεσμό που ο ίδιος εκπροσωπεί, δηλαδή του Πανεπιστημίου.

Προσέξτε τη διαφορά του Πρύτανη του Πανεπιστημίου Κύπρου από τον παυθέντα Βοηθό Γενικό Εισαγγελέα, ο οποίος όταν παραπέμφθηκε στο Ανώτατο Δικαστήριο πέρασε σε αντεπίθεση κατηγοριών επικαλούμενος, μεταξύ άλλων, τον Θεό και την οικογένεια του. Θλίβουν όλους τους πολίτες, που διαθέτουν ελάχιστο ίχνος ευαισθησίας, τα επαγγελματικά προβλήματα του κ. Ερωτοκρίτου αλλά, περί θεσμών η συζήτηση και όχι περί προσώπων.

Ομοίως, είχα εισηγηθεί στη Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας να παραπέμψει στο Ανώτατο Δικαστήριο τις κατηγορίες για σύγκρουση συμφερόντων της ίδιας με τις επαγγελματικές υποθέσεις της θυγατέρας της και του εν διαστάσει συζύγου της αναφορικά με τις υποθέσεις Αντρέα Βγενόπουλου.  Δυστυχώς, η εισήγηση προκάλεσε έναν συνδυασμό θυμηδίας (να παραπέμψει κάποιος τον εαυτό του στο δικαστήριο!) και αγανάκτησης (ουδέν μεμπτό!). Ας αναλογισθούμε όμως πόσο καλύτερη θα ήταν η κατάσταση για τον θεσμό της Κεντρικής Τράπεζας αν η εισήγηση είχε εισακουστεί.  Είτε το δικαστήριο θα απέρριπτε τις κατηγορίες, ανεβάζοντας το κύρος της Διοικητού και προστατεύοντας την αξιοπιστία της Κεντρικής Τράπεζας, ή θα τις υιοθετούσε οπόταν η κ. Γιωρκάτζη όφειλε να παραιτηθεί (έστω και αν η ίδια δεν είχε προσωπική ανάμειξη στις υποθέσεις της θυγατέρας και του εν διαστάσει συζύγου της).  Και πάλι περί θεσμών και όχι περί προσώπων η συζήτηση.

Περί θεσμών όμως και όχι περί προσώπων στρέφεται τώρα η συζήτηση για τους κατήγορους του Πρύτανη: Τον Πρόεδρο της ΟΕΛΜΕΚ Δημήτρη Ταλιαδώρο και τον βουλευτή του ΔΗΣΥ Ανδρέα Θεμιστοκλέους.  Κατηγόρησαν δημοσίως τον Πρύτανη χωρίς οποιοδήποτε τεκμήριο. Σύμφωνα με την Ελεγκτική Υπηρεσία, «ο πρόεδρος της ΟΕΛΜΕΚ όταν ρωτήθηκε αν έχει οποιαδήποτε στοιχεία παρέπεμψε σε δηλώσεις του στο ΡΙΚ.  «Εδώ λέγεται ότι πιθανόν να έχουν και συγγενικά πρόσωπα», ενώ δεν κατέστη δυνατή επικοινωνία με τον κ. Θεμιστοκλέους».  

Το δεύτερο που μαθαίνουμε είναι με πόση επιπολαιότητα κατηγορήθηκε ένας θεσμός για ευνοιοκρατία και νεποτισμό.  Αντιλαμβάνονται οι κ.κ. Ταλιαδώρος και Θεμιστοκλέους ότι αν οι κατηγορίες τους ευσταθούσαν ο Πρύτανης του Πανεπιστημίου θα οδηγείτο σε παραίτηση; Αναλογίστηκαν τις συνέπειες στον θεσμό του Πανεπιστημίου αλλά και στον κ. Χριστοφίδη από τους εντελώς αβάσιμους ισχυρισμούς τους;

Αλλά, το πιο σημαντικό για όλους μας είναι ακριβώς αυτό. Δηλαδή, ότι οι κατήγοροι του Πρύτανη δεν φαίνεται να κατανοούν τη σοβαρότητα των θεσμών που οι ίδιοι εκπροσωπούν. Ο κ. Ταλιαδώρος εκπροσωπεί τους δασκάλους των παιδιών μας.  Ο κ. Θεμιστοκλέους είναι μέλος της επιτροπής της Βουλής που καθορίζει το μέλλον της παιδείας για τους νέους μας.

Με επιπολαιότητα που δεν ταιριάζει στους θεσμούς που εκπροσωπούν, προσφέροντας κάκιστα παραδείγματα στους νέους μας, κατηγόρησαν δημόσια, κατηγόρησαν ατεκμηρίωτα και κατηγόρησαν ψευδώς.

Τώρα, οφείλουν μια δημόσια απολογία σε όσους κατηγόρησαν. Αλλά αυτό δεν αρκεί. Μας οφείλουν την ίδια μεταχείριση που θα είχε ο Πρύτανης αν οι κατηγορίες τους ευσταθούσαν: Την παραίτηση.

Απολογηθείτε και παραιτηθείτε λοιπόν κύριοι Ταλιαδώρε και Θεμιστοκλέους.Συμπεριφερθείτε όπως ακριβώς θα αναμένατε να συμπεριφερθεί ο Πρύτανης αν οι κατηγορίες σας ευσταθούσαν.  Αν το πράξετε αποδεικνύετε το γνήσιο ενδιαφέρον σας για την παιδεία και τους νέους μας.  Διαφορετικά αποκαλύπτετε μια δειλία και επιπολαιότητα που δεν την χρειάζεται η παιδεία της χώρας.

* Καθηγητής χρηματοοικονομικών στο Πανεπιστήμιο Κύπρου και Senior Fellow, the Wharton School, University of Pennsylvania, Πρόεδρος των Πρυτάνεων των Πανεπιστημίων των Ευρωπαϊκών πρωτευουσών.

Ο Σταύρος Α. Ζένιος είναι καθηγητής στο Πανεπιστήμιο Κύπρου στο Norwegian school of Economics, και senior fellow στο Wharton School, University of Pennsylvania. Διετέλεσε πρόεδρος της συνόδου των πρυτάνεων των Πανεπιστημίων των Ευρωπαϊκών πρωτευουσών (2007-2015) και πρύτανης του Πανεπιστημίου Κύπρου (2002-2010). Έχει δημοσιεύσει πέραν το 150 επιστημονικών άρθρων σε χρηματοοικονομικά και διοικητική επιστήμη. Βιβλία του έχουν μεταφραστεί στα κινέζικα και βραβεύτηκαν από την Αμερικανική Επιστημονική Εταιρεία Επιχειρησιακής Έρευνας. Το 2006 βραβεύθηκε με το Βραβείο Αριστείας της Ευρωπαϊκής Ομοσπονδίας Επιχειρησιακής Έρευνας. Απέκτησε διδακτορικό τίτλο από Princeton University (1986) και διετέλεσε επίκουρος καθηγητής και αναπληρωτής καθηγητής στο University of Pennsylvania.

Categories → Οικονομία

20 Comments
  1. avatar
    MM on October 5, 2015 - (permalink)

    Mr. Zenios,

    With all due respcet, I think you are asking too much!
    These people exist and thrive by selling scandals to the masses.

    As for having the decency to resign, you are expecting far too much from a society that is middle-east mided.

  2. avatar
    K.K. on October 5, 2015 - (permalink)

    Κύριε Ζένιο Καλημέρα,
    Αυτό που ζητάς και συμφωνώ, θα μπορούσε να συμβεί σε μια χώρα με αυξημένο το αίσθημα του πολιτικού πολιτισμού της αξιοκρατίας του σεβασμού και της χρηστής διοίκησης.
    Στη μπανανιά μας Νήσο όμως δυστυχώς δεν ιδρώνει το αυτί κανενός από τους δύο που αναφέρεστε στο κείμενο σας πολύ περισσότερο δε, μακάρι να κάνω λάθος, η επίθεση τους θα στραφεί και σε εσάς προκειμένου να αποπροσανατολίσουν ακόμα περισσότερο…..

  3. avatar
    Phylarchus on October 5, 2015 - (permalink)

    Συμφωνώ με τον. κ. Ζένιο στο κύριο μέρος της εισήγησής του που αφορά την ευκολία με την οποία πρόσωπα που θάπρεπε να σέβονται θεσμούς και με τη λεπτότητα, ευγένεια και αβρότητα τους τους να δίνουν το παράδειγμα σε όλους, καταφεύγουν σε ψευδείς, φτηνές, και βρώμικες κατηγορίες, προσπαθώντας, κατά τον Βασίλη Βασιλικό “να κόψουν τα πόδια των πιο ψηλών απ’ αυτούς για να φτάσουν στο ύψος τους”. Ντροπή!
    Ο κ. Πρύτανης έχει επιτελέσει και επιτελεί στο Πανεπιστήμιο Κύπρου ένα θεάρεστο, σπουδαίο και πολυδιάστατο έργο για το οποίο και άλλοι πριν απ’ αυτόν (πχ. η αείμνηστη μ.Τσουγιοπούλου) είχαν πολεμήσει αλλά σκόνταφταν και αποτύγχαναν λόγω παρόμοιων εμποδίων που τους έβαζαν οι επαγγελματίες πολιτικάντηδες. Είναι πια καιρός αυτούς, από τους οποίους βρίθει η κυπριακή, σε πιστή αντιγραφή της ελλαδικής κοινωνίας, να τους απομονώσουμε και να τους εξαποστείλουμε εκεί όπου δε θα μπορούν να κάνουν αλλο κακό: Στην αφάνεια και την περιφρόνηση.

  4. avatar
    Φεραίος on October 5, 2015 - (permalink)

    Δεν νομίζω ότι ο κ. Ζένιος ειλικρινά πιστεύει ότι, θα απολογηθούν και παραιτηθούν. Παρά ταύτα συμμερίζομαι πλήρως την ανάγκη που ένοιωσε να κάμει τες υποδείξεις.
    Δεν συμφωνώ ότι οι ενέργειες τους έγιναν από επιπολαιότητα. Είναι, αχρείαστα ευγενής ο κ. Ζένιος αποδίδοντας τους απλή επιπολαιότητα.
    Η στόχευση αυτών των δύο ήταν αποτέλεσμα βαθύτερης εμπάθειας που νοιώθουν γιά οτιδήποτε το ορθόν περιπλανάται στον ορίζοντα. Για εκείνα τα ορθά από τα οποία νοιώθουν ότι απειλούνται και ξέρουν πολύ καλά ότι οι χαρακτήρες τους δεν τους επιτρέπουν να αντιμετωπίσουν με δίκαιη και ιπποτική αντιπαράθεση.
    Περιμένω από τους ακαδημαϊκούς μας και περισσότερη εμβάθυνση στους χαρακτήρες και νοοτροπίες ανθρώπων των οποίων οι ενέργειες είναι βλαπτικές για τον τόπο.
    Ενώνω την φωνή μου με αυτήν του κ. Ζένιου και προχωρώ ένα βήμα πάρα πέρα και απαιτώ από τα σύνολα στα οποία ανήκουν όπως χωρίς καθυστέρηση συνέλθουν και ζητήσουν από αυτούς την άμεση παραίτηση τους και/ή τους αποπέμψουν από αυτά. Δεν γίνεται αυτά τα σύνολα να μένουν χωρίς γρατσουνιά όταν μέλη τους ενεργούν με αυτόν τρόπο.

  5. avatar
    Μ on October 5, 2015 - (permalink)

    Κύριε Ζένιο,

    Χωρίς να έχω την πρόθεση να υποστηρίξω τις θέσεις του κ. Θεμιστοκλέους, οι οποίες συνήθως δε με βρίσκουν σύμφωνο, ούτε τις θέσεις του κ. Ταλιαδώρου, καθότι σε αρκετές περιπτώσεις θεωρώ ότι ο συνδικαλισμός, στο όνομα της προστασία των δικαιωμάτων των εργαζομένων (με την οποία συμφωνώ), περιορίζει τη δυνατότητα εκσυγχρονισμού σε κάποιους τομείς (με το οποίο διαφωνώ), δε θεωρώ ωστόσο ότι είναι εντελώς άτοπες οι ανησυχίες που προέκυψαν από αυτήν την ενέργεια του Πανεπιστημίου Κύπρου.

    Το να χαρακτηρίσει το Πανεπιστήμιο την τελευταία στιγμή ως μεταγραφή, την αποδοχή φοιτητών που έχουν γίνει αποδεκτοί από ξένα ακαδημαϊκά ιδρύματα, αλλά δεν έχουν φοιτήσει σε αυτά ούτε ένα εξάμηνο και να αποκλείσει από τη διαδικασία αυτή όλους όσοι είχαν παρακαθίσει στις Παγκύπριες εξετάσεις, εγείρει ευλόγως θεωρώ ερωτήματα.

    Περαιτέρω διαφωνώ γενικά με τον τρόπο εισδοχής των φοιτητών στο Πανεπιστήμιο Κύπρου, θεωρώ ότι τα κριτήρια θα έπρεπε να είναι ομοιόμορφα για όλους και η διεκδίκηση θέσεως να μπορεί να γίνει από όλους στη βάση οποιουδήποτε αποδεκτού κριτηρίου.

    Όσον αφορά στο πόρισμα της ελεγκτικής υπηρεσίας, για την ύπαρξη ή όχι ενδεχόμενης συγγενικής σχέσεως, θα ήταν ενδιαφέρον να μαθαίναμε εάν συμμετείχε και το ινστιτούτο νευρολογίας και γενετικής στην έρευνα για τη διεξαγωγή των αναλύσεων δεσοξυριβονουκλεϊκού οξέος (DNA) ή εάν το δείγμα είχε αποσταλεί σε κέντρο του εξωτερικού, καθώς επίσης εάν για την εξέταση ύπαρξης ενδεχόμενης φιλικής σχέσης επιστρατεύθηκε ειδικός εμπειρογνώμονας.

  6. avatar
    Σταύρος Ζένιος on October 5, 2015 - (permalink)

    @M

    Το άρθρο μου αναδεικνύει την επιπολαιότητα με την οποία κατηγορούμε θεσμούς και την ελαφρότητα των κατηγορούντων. Αν κατάλαβα καλά ούτε εσύ δικαιολογείς αυτή τη συμπεριφορά.

    Στο θέμα της εισδοχής φοιτητών ας απαντήσει το Πανεπιστήμιο. Την ίδια μάχη κάναμε το 2008. Μας υποστήριξε ο μ. Άκης Κλεάνθους με τον οποίο είχαμε συμφωνήσει για το μέτρο, άλλαξε Κυβέρνηση, είπαν θα το δούν, πέρασαν 7 χρόνια…καταστράφηκε η οικονομία…ανατινάχτηκε το Μαρί… Ακόμη τίποτε δεν είδαν οι εκάστοτε Κυβερνώντες και όταν το Πανεπιστήμιο αποφάσισε αρχίσαν τα ψέματα.

    Δεν πάει μπροστά μια κοινωνία με τέτοιο τρόπο.

    • avatar
      Φεραίος on October 7, 2015 - (permalink)

      Τα του Καίσαρος τω Καίσαρι
      Ούτε και είναι αποδεκτόν να μήν μπορεί το Πανεπιστήμιο σε ένα διάστημα 7 χρόνων να πείσει. Όποιουσδήποτε έπρεπε να πείσει.
      Η αδυναμία αυτή του ΠΚ μας έφερε σε μιάν αχρείαστη αντιπαράθεση. Ούτε την χρειαζόμαστε ούτε και την θέλαμε.

  7. avatar
    Ανώνυμος on October 6, 2015 - (permalink)

    Κ. Ζένιο,
    Οτι κάποιοι ξεφτιλίζουν τους θεσμούς και λαϊκίζουν είναι γεγονός το όποιον πλέον δεν εκπλήσσει. Ελπίζω το εκλογικό σώμα να τους στείλει σπίτι τους, ομως δεν είμαι καθόλου σίγουρος.

    Ομως οι δικες μου πληροφορίες λεν οτι πρύτανης δεν είναι η λευκή περιστέρα που τον παρουσίαζετε. Άλλαξε η μηπως δεν άλλαξε τα κριτήρια εισδοχής φοιτητών έν μέσω του Αυγούστου και ζήτησε εκ των υστέρων απο τη σύγκλητο να εγκρίνει τις πράξεις του; Αν πράγματι ετσι εχουν τα πράγματα, πως το δικαιολογείτε; Ενα πανεπιστήμιο που θέλει να θεωρείτε σοβαρό αλλάζει τα κριτήρια εισδοχής τουλάχιστον ενα χρόνο πριν την εισδοχή φοιτητών, ώστε να μπορούν οι φοιτητές να προγραμματίσουν, διαφορετικά δημιουργούνται υποψίες για ευνοιοκρατία.

    Οι δοσοληψίες δεν σταματούν σε συγγενικά πρόσωπα, θεωρώ γελοίοτητα να καλεί κάποιος τον γενικό ελεγκτή και να τον περιορίζει σε συγγενικά πρόσωπα. Οι δοσοληψίες μεταξυ μη συγγενικών προσώπων είναι πολύ πιό επικίνδυνες, ´αρα δεν με πείθει αυτο που έγινε με την έρευνα του γενικού ελεγκτή.

  8. avatar
    Αγοραίος on October 6, 2015 - (permalink)

    Δηλαδή φίλε Ανώνυμε, αντίο να ζητάς από τους κατήγορους να τεκμηριώσουν τις κατηγορίες τους ζητάς από τον κατηγορούμενο να αποδείξει ότι δεν είναι ελέφαντας; Σαν και ανάποδα δουλεύει η δημοκρατία και η δικαιοσύνη, δεν νομίζεις;

    Γιατί να μην μπορούμε να δεχτούμε την απλή και προφανή εξήγηση ότι το Πανεπιστήμιο απλώς θέλει καλούς φοιτητές;

  9. avatar
    Σταύρος Ζένιος on October 7, 2015 - (permalink)

    O Αγοραίος βρήκε το καρφί στο κεφάλι!

  10. avatar
    Επιλήσμων on October 7, 2015 - (permalink)

    Εγώ και όσοι συμφωνούν με το άρθρο του κ. Ζένιου, δυστυχώς αποτελούμεν κλασική περίπτωση “Φωνή βοώντος εν τη ερήμω”.
    Οι συνδικαλιστές θέλουν να διοικούν τις Τράπεζες, γιατί όχι και τα κρατικά Πανεπιστήμια? Και οι πολιτικοί μάς θεωρούν “κύμβαλον αλαλάζον”, με απλά λόγια “μας γράφουν στα παλιά τους τα παπούτσια”.

    Όσο γιά την Διοικήτρια, εσείς κ. Ζένιο σίγουρα γνωρίζετε το παρασκήνιο καλύτερα από εμένα, γιά τον κ. Σ….., κλπ, κλπ.

    Εν πάση περιπτώσει, ούτε απολογίες ούτε παραιτήσεις αναμένω.

  11. avatar
    Ioannis Takis on October 7, 2015 - (permalink)

    Για να μπορέσει κάποιος να αναλάβει πραγματικά την ευθύνη των πράξεων ή δηλώσεων του θα πρέπει να είναι ικανός να προβεί σε αυτοκριτική και κυρίως να διαθέτει έστω κάποιο ίχνος ευθιξίας και αξιοπρέπειας που θα του δείξει τον δρόμο της παραίτησης.

  12. avatar
    Σταύρος Ζένιος on October 8, 2015 - (permalink)

    Φεραίος:

    ενδιαφέρουσα τοποθέτηση (ειλικρινά το λέω).

    Αλλά έχει το Πανεπιστήμιο δύναμη να πείσει αν κάποιοι δεν θέλουν να πεισθούν? Όταν εγείραμε το θέμα σε προηγούμενους Υπουργούς και έλεγαν “Δεν αποτελεί προτεραιότητα”. Το Πανεπιστήμιο έχει το νομικό δικαίωμα να αποφασίσει και το έπραξε.

    Για παράδειγμα, φταίμε εμείς που δεν πείσαμε την Βουλή οτι κούρεμα 15% θα έβγαζε τα 5.8δις που ήθελαν οι δανειστές χωρίς να χρειαστούμε το 50% κούρεμα που ακολούθησε?

    Φταίω που δεν έπεισα την Διοικήτρια να χειριστεί την σύγκρουση συμφερόντων?

    Μπορεί….Βεβαίως ο καθένας σε υπεύθυνο πόστο έχει ευθύνη να πείσει για το σωστό. Αλλά, νομίζω, πρέπει να τηρούμε και κάποιες αναλογίες.

  13. avatar
    Σταύρος Ζένιος on October 8, 2015 - (permalink)

    Επιλήσμων:

    ούτε εγώ περιμένω παραιτήσεις και απολογίες. Αλλά διαμορφώνουμε κοινή γνώμη και αυτή αλλάζει τα πράγματα, δεν είμαστε φωνές βοόντων εν τη ερήμω.

    Αλλά και να είμαστε θα μπορούμε να λέμε στα παιδιά μας “ο οφείλομεν ποιήσαι πεποιήκαμεν”.

    • avatar
      Επιλήσμων on October 12, 2015 - (permalink)

      Σίγουρα αγαπητέ Καθηγητά, είναι πολύ σημαντικό να μπορεί κάποιος να λέει “ο οφείλαμεν ποιήσαι πεποιήκαμεν”.
      Όπως είπε και ο Μάρκος Αυρήλιος (Ρωμαίος Αυτοκράτωρ και στωικός φιλόσοφος) “αδικεί πολλάκις ο μη ποιών τι, ου μόνον ο ποιών τι″.

      • avatar
        Σταύρος Ζένιος on October 13, 2015 - (permalink)

        Καλό! “αδικεί πολλάκις ο μη ποιών τι, ου μόνον ο ποιών τι”. Θα το χρησιμοποιώ.

        Έχω τα είς εαυτόν στο τραπέζι μου, αλλά αυτό δεν το άρπαξα….καλύτερα να τα διαβάζει κανείς το πρωι φαίνεται, όχι το βράδυ…..

  14. avatar
    Φεραίος on October 9, 2015 - (permalink)

    Δεν μπορώ ούτε και έχω πρόθεση να προσδιορίσω ποσοστά φταιξίματος σ`αυτά που λές. Υπάρχει όμως σε όλους μας ένα εσωτερικό μέτρο που προσδιορίζει την προσπάθεια που καταβάλουμαι για να πείσουμαι ή να πειστούμαι σε κάτι και για κάτι.
    Αλλά γιατί το Πανεπιστήμιο, αφού είχε το δικαίωμα, όπως λες, δεν το έπραξε πολύ πιό πρίν, Και γιατί ζητούσε συναίνεση για κάτι που μπορούσε να κάνει. Για κάτι που πίστευε ότι είναι και ήταν ορθό.
    Είμαι σίγουρος ότι κάποια ευθύνη νοιώθεις ότι έχεις που δεν πείσετε την Βουλή και την Διοικητή της ΚΤΚ. Είναι ανθρώπινο, σε περιπτώσεις που είμαστε σίγουροι για κάτι και δέν πείθουμαι. Και απο την στιγμή που διερωτάσε αν φταίς, σίγουρα πιστεύεις ότι κάτι περισσότερο μπορούσες να κάμεις.
    Αυτά χωρίς πνεύμα αντιπαράθεσης,

  15. avatar
    Φεραίος on October 9, 2015 - (permalink)

    Το πιό πάνω σχόλιο είναι για τον Κο. Ζένιο.

  16. avatar
    Σταύρος Ζένιος on October 11, 2015 - (permalink)

    Φεραίος:

    Δεν έχω καμία αμφιβολία ούτε για την θέση του Πανεπιστημίου, ούτε για την ΚΤΚ! Αλλά ως επιστήμονας δεν θεωρώ οτι έχω το αλάθητο, γι′ αυτό βρήκα ενδιαφέρουσα την παρέμβαση σου oti φταίει το Πανεπιστήμιο.

    Το να έχει κάποιoς εσωτερικές αμφιβολίες δεν το θεωρώ ούτε αδυναμία του ίδιου, ούτε αδυναμία της θέσεως του. Ρωτόντας και αμφισβητόντας ΜΟΝΟ θετικά έχει…είτε αναθεωρείς λανθασμένη θέση σου, είτε την ενδυναμώνεις σωστή θέση σου.

    Δεν έχω πεισθεί ακόμη οτι το Πανεπιστήμιο ευθύνεται…. :)

  17. avatar
    Φεραίος on October 12, 2015 - (permalink)

    Σταύρος Ζένιος
    Δεν ήταν σκοπός μου να εξισώσω ευθύνες. Αν έτσι το αντιλήφθης είναι δικό μου λάθος
    Διαφορετικές τακτικές υπάρχουν για να μπορεί να επιλεχθεί η πιό κάταλληλη για να πείσουμε κάποιο για κάτι. Αυτή όμως πρέπει απαραίτητα να συνδιάζεταιι με το χάρισμα πειθούς που έχει ο κάθε ένας απο εμάς και η μελέτη του χαρακτήρα που θέλουμε να πείσουμε.
    Μιά τακτική είναι του πωλητή που έπεισε τον εσκιμόω ότι το ψύγείο του ήταν απαραίτητο. Η άλλη είναι του πωλητή Ρόλλς Ρόυς που έπεισε τον πελάτη να αγοράσει το αυτοκίνητο λέγοντας ότι αυτόν δέν του κάνει διότι σπαταλά πολλά καύσιμα.
    Ως μή επιστήμονας, αλλά με μόνο βιώματα ζωής, επιμένω ότι ένα ποσοστό ευθύνης΄έχει το ΠΚ.

Leave a Reply

Note: XHTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to this comment feed via RSS