Skip to content

Ευχαριστούμε κ. Μαυρομμάτη

Posted by (Regular StockWatch Contributor) on July 21st, 2011 - 30 Comments
avatar

Στη δύσκολη κατάσταση που βρέθηκε ενεργειακά η Κύπρος από τις 11/07/2011 είχαμε την πρωτοβουλία του προέδρου του ΚΕΒΕ, κ. Μάνθου Μαυρομμάτη, να διασφαλίσει ηλεκτρισμό από τους Τουρκοκύπριους.  Δεδομένης της άσχημης κατάστασης που βρίσκεται η οικονομία, και που θα γινόταν ακόμη χειρότερη χωρίς περισσότερο ηλεκτρισμό, θεωρώ ότι αυτή ήταν μια θαραλλέα, σωστή και υπεύθυνη πρωτοβουλία.

Θαρραλέα διότι παραγνώρισε τα άμεσα αντανακλαστικά που είδαμε ενάντια σε οποιαδήποτε βοήθεια που ενδεχόμενα θα μπορούσαν να δώσουν σε μας οι Τουρκοκύπριοι.  Σωστή και υπεύθυνη διότι είναι περισσότερο σημαντικό να διατηρήσουμε σε λειτουργία την οικονομία παρά να την αφήσουμε να παραλύσει, έστω και αν η βοήθεια προέρχεται από τα κατεχόμενα.  Ποιά άλλη επιλογή θα είχαμε; Δεν ξέρω για σας αλλά εμείς που δουλεύουμε με ηλεκτρονικούς υπολογιστές δεν μπορούμε να εργαστούμε χωρίς ηλεκτρισμό.  Και παρά να γίνει ακόμη χειρότερη η κατάσταση της οικονομίας, καλύτερα να ακολουθήσουμε μία λύση που μπορούμε να εφαρμόσουμε και μπορεί να δώσει κάποιες ανάσες.  Γιατί παράλυση της οικονομίας σημαίνει εισαγωγή σε μηχανισμούς στήριξης με κακά αποτελέσματα και για το εθνικό αλλά και για το φορολογικό θεσμικό πλαίσιο στην Κύπρο.

Θα καταλάβατε μέχρι τώρα ότι θεωρώ σωστή τη δήλωση του γγ του ΑΚΕΛ, κ. Άνδρου Κυπριανού, για το γεγονός ότι χρειαζόμαστε ηλεκτρισμό από όπου κι αν προέρχεται.  Ηλεκτρισμός από τα κατεχόμενα είναι προτιμότερος από τη μη λύση που ήθελε να δώσει ο κ. Νικόλας Παπαδόπουλος (πρόεδρος της Επιτροπής Οικονομικών της Βουλής τυγχάνων).  Δεν μπορώ να αναλύσω τη λύση διότι αδυνατώ να αντιληφθώ τι εννοεί με την «αξιοπρεπή ταλαιπωρία».  Θα έπρεπε δηλαδή να παραμείνουμε αδρανείς μπροστά από τους ηλεκτρονικούς υπολογιστές αναμένοντας το ρεύμα να έρθει να μας βρει; Θα περίμενα τουλάχιστον από τον πρόεδρο της Επιτροπής Οικονομικών της βουλής να προτείνει κάποιες ιδέες αν δε θέλει να αγοράζουμε ρεύμα από τα κατεχόμενα.  Και μετά να μας αναλύσει ποιό είναι το μη χείρον βέλτιστον, αν θέλει να πείσει για την ορθότητα των απόψεων του.

Με λίγα λόγια, ευχαριστούμε κ. Μαυρομμάτη για την πρωτοβουλία σας.

ΥΓ. Υποψιάζομαι ότι αυτό το κείμενο δεν θα γίνει «cut and paste» σε ιστοτόπους όπως η offsite και το apoel.net, όπως έγινε το άρθρο μου της περασμένης εβδομάδας.  Η επιλεκτική χρησιμοποίηση άρθρων κάποιου συγγραφέα όταν βολεύει τον τρόπο που σκεφτόμαστε, ούτε σοφότερους θα μας κάνει, ούτε περισσότερο αντικειμενικούς, ούτε θα μας βοηθήσει να αναλύουμε λίγο περισσότερο σφαιρικά τα γεγονότα που συμβαίνουν γύρω μας, είτε σε προσωπικό, είτε σε εθνικό επίπεδο.

Ο Αλέξανδρος Μιχαηλίδης είναι καθηγητής χρηματοοικονομικών στο Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Categories → Οικονομία

30 Comments
  1. avatar
    Aganaktismenos on July 21, 2011 - (permalink)

    Αγαπητέ καθηγητά,

    Προσωπικά επικρότησα το άρθρο σας με τίτλο “Επειδή…” της προηγούμενης βδομάδας. Στο σημερινό άρθρο σας έχω αντίθετη άποψη γιατί η Κύπρος δεν είναι η Γερμανία που αν χάσει το 60% της ηλεκτρικής ενέργειας λόγω του ότι είναι μια βιομηχανιοποιημένη χώρα θα υποστεί ανεπανόρθωτες ζημιές. Η Κύπρος οι ζημιές που θα υποστεί στην παραγωγή της δεν θα είναι τόσο μεγάλες όσο ισχυρίζεστε. Οι ζημιές θα έλθουν direct από το κόστος επιδιόρθωσης του Βασιλικού που το κράτος θα στηρίξει την ΑΗΚ για να μην κλείσει. Από τις διακοπές το κόστος δεν έχεις και τόσο μεγάλο αντίκτυπο αφού έτσι και αλλιώς η τουριστική μας βιομηχανία τροφοδοτείται με ρεύμα εδώ και μια βδομάδα ανεπηρέαστα.
    Η ευθύνη της κυβέρνησης είναι ότι έχει ήδη καθυστερήσει την ενοικίαση πλωτών παραγωγικών σταθμών που θα έπρεπε ήδη να βρίσκονται στην Κύπρο. Μόνο και μόνο από τις δηλώσεις Ερντογκάν οι θέσεις σας στο πιο πάνω άρθρο αντικρούονται με το τι αντίκτυπο θα έχει στο εθνικό μας θέμα η κίνηση να πάρουμε ρεύμα από τα αδέρφια μας…..

    • avatar
      Shortys on July 21, 2011 - (permalink)

      Προς τους αγανακτισμένους για την έλευση ρεύματος από τα κατεχόμενα, παιδιά συμμερίζομαι πλήρως την αγανάκτηση σας για το πως φτάσαμε ως εδώ. Πάρα ταύτα, ελλείψη εναλλακτικών λύσεων θεωρώ την ενέργεια της κυβέρνησης, του ΚΕΒΕ, και του κ Μαυρομμάτη προσωπικά ( να δείτε που κάποιοι ηλίθιοι θα πουν τον άνθρωπο τζιαι προδότη) θαραλλέα, για τον περιορισμό των αρνητικών επιδράσεων στην πραγματική οικονομία του τραγικού ατυχήματος. Για όσους λοιπόν παιδιά δε σας αρέσει το ψευδορεύμα τζια δεν το θέλετε να ώστε ψευτοπεράσετε ως πάρα τζιει, κλέιστε τα φώτα τζιαι πιάστε κεριά… Να μειωθεί τζι η επιβάρυνση στο ηλ. δίκτυο….

      Για το δε συγκεκριμένο άρθρο, ο Αλέξανδρος αποδυκνύει γι ακόμη μια φορά την αντικειμενικότητά του στην ανάλυση γεγονότων από καθαρά τεχνοκρατική σκοπιά χωρίς την όποιαν κομματική ή αγκύλωση (σπανίζων χαρακτηριστικό στις μέρες μας εξού και τα χάλια μας) …προς απογοήτευση των όσων βιάστηκαν να εκμεταλλευτούν το καταπληκτικό άρθρο της προηγούμενης εβδομάδας…

  2. avatar
    Strovoliotis on July 21, 2011 - (permalink)

    Συμφωνώ, και έγραψα και εγώ παρόμοιες σκέψεις.

    Υπάρχει και μια άλλη πτυχή που προκύπτει ως προέκταση της ενέργειας του Μάνθου: η διχοτόμηση δεν πάει στο νησί μας, και όταν έχουμε ανάλογες καταστροφές, μπορούμε να το δούμε ακόμα πιο καθαρά. Ούτε η πολιτική, ούτε η οικονομική διχοτόμηση.

    Καλό θα ήταν αν το αντιλαμβάνονταν αυτό όσοι φλερτάρουν με την ιδέα, ένθεν και ένθεν του συρματοπλέγματος.

    Ιδανικά, μετά από μια κολοσσιαία καταστροφή θα μπορούσε να γεννηθεί ένας καινούργιος, καλύτερος κόσμος.

    Λέμε τώρα…

  3. avatar
    Αντρέας on July 21, 2011 - (permalink)

    Αλέξανδρε διαφωνώ. Το προηγούμενό κείμενό σου ήταν εξαιρετικό. Αυτό όχι.

  4. avatar
    phylarchus on July 21, 2011 - (permalink)

    Συμφωνώ με τον κ. Μιχαηλίδη και συγχαίρω τον Μάνθο Μαυρομμάτη.
    1. Ο Έρτογαν είτε παίρναμε ρεύμα από τους Τ/Κ είτε όχι θα εύρισκε κάτι αρνητικό να πει. Προτιμώ να μάς ειρωνεύεται διότι δεχτήκαμε βοήθεια από τους Τ/Κ και δεν τους θεωρούμε μίασμα, παρά το αντίθετο. Η εντύπωση που μένει έτσι, και στο εξωτερικό, είναι υπέρ της πλευράς μας.
    2. Και οι Τ/Κ στο κοντινό παρελθόν είχαν “καταδεχτεί να παίρνουν ρεύμα (και νερό και άλλα αγαθά!) από εμάς.
    3. Άλλα προϊόντα και υπηρεσίες ανταλλάσσουμε εδώ και χρόνια από τους Τ/Κ, το ρεύμα μάς μάρανε;
    4. Είναι χιλιάδες οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις που δεν μπορούν να λειτουργήσουν χωρίς σταθερή παροχή ηλεκρρικού ρεύματος (μικρές κλινικές και ιατρεία-οδοντιατρεία, φαρμακεία, μικρές βιοτεχνίες παραγωγής και διάθεσης τροφίμων, ζαχαροπλαστεία κλπ) όπως και χιλιάδες οι συμπατριώτες μας (π. χ. γέροι και ασθενείς, παιδοκομικοί και βρεφοκομικοί σταθμοί, ψυκτικοί θάλαμοι) που δύσκολα μπορούν να επιβιώσουν χωρίς σταθερή παροχή ηλεκτρισμού.
    5. Η εγκατάσταση και λειτουργία νέων μηχανημάτων είναι μια ευαίσθητη υπόθεση και είναι ανεύθυνο να λέγεται ότι μπορεί κάτι τέτοιο να γίνει σε δυο-τρεις βδομάδες! Η ΑΗΚ, οι μηχανικοί και οι τεχνικοί της συγκαταλέγονται χωρίς αμφιβολία στους αθέατους ήρωες της όλης τραγωδίας.

  5. avatar
    Νίκος Κουντούρης - Αγανακτισμένος on July 21, 2011 - (permalink)

    Το άρθρο με κλινικό τρόπο αναλύει την νέα πραγματικότητα που έχει δημιουργηθεί. Ούτε εμένα μου αρέσει, αλλά οι ζητιάνοι δεν έχουν και πολλές επιλογές (beggars can’t be choosers).

    Για αυτή την κατάντια και την έμμεση αναγνώριση του ψευδοκράτους (όχι από το ΚΕΒΕ αλλά από το καθεστός Χριστόφια γιατί σίγουρα ο Κος Μαυρομμάτης δεν ενήργησε από μόνος του), ως αποτέλεσμα της ανικανότητας της κυβέρνησης να διαχειριστεί την πολιτική απόφαση να μείνουν τα εκρηκτικά στην Κύπρο, ο Χριστόφιας πρέπει να δικαστεί για το αποτρόπαιο έγκλημα της εσχάτης προδοσίας.

    Κατά τα άλλα, τα υπόλοιπα κόμματα συμπορεύουν με τον Χριστόφια κάνοντας όλοι τις πάπιες.

    Να τους χαιρόμαστε όλους, ο κάθε λαός αξίζει την εκάστοτε κυβέρνηση και τα κόμματα του. Και γι’ αυτό, απολογούμαι και εγώ για το δικό μου φταίξιμο, γιατί όλοι συλλογικά οι πολίτες επιτρέψαμε σε όλους αυτούς τους πολιτικούς οι οποίοι στην πλειονότητα τους δεν κάνουν ούτε να πλένουν πιάτα, να διαχειρίζονται κράτος.

    Και πάλι συλληπητήρια στις οικογένειες των νεκρών καθώς και στους συναδέλφους των αδικοχαμένων ανθρώπων.

    Συγγνώμη…

  6. avatar
    Anonymous on July 21, 2011 - (permalink)

    Τι έχετε να πείτε μετά τις δηλώσεις του τούρκου πρωθυπουργού για την ενέργεια και τα άλλα που ανέφερε στισ ομιλίες του;

    ‘Επρεπε να είχαμε καλίτερους διαχειριστές της κρίσης -αυτό θα ήταν πολύ δύσκολο αφού οι διαχειριστές της κρίσης είναι οι ίδιοι προκαλέσαντες την κρίση- και δεν θα χρειζόταν να πέρνουμε ρεύμα από κανένα αυτόκλιτο προμηθευτή.

  7. avatar
    Berdie on July 21, 2011 - (permalink)

    Διαφωνώ κάθετα μαζί σας για ένα πολύ απλό λόγο. Η ανάγκη μας αυτή την στιγμή ανέρχεται σε περίπου 800KVA. Οι κατακτητές μας προσφέρουν μόνο 20KVA που αντιστοιχεί σε μόνο 2.5% επί των αναγκών μας. Αρα δεν βλέπω τον λόγο που για μόνο το ανύπαρκτο ποσοστό των 2.5% δώσαμε την ευκαιρία στον κατακτητή να το εκμεταλλευτεί πολιτικά, πράγμα που ήδη έχει αρχίσει να πράττει. Αν η προσφορά των κατακτητών ήταν της τάξης πέραν του 50% τότε να το σκεφτόμαστε γιατί όπως έλεγαν και οι παλιοί άμα εν να βρωμίσεις, τουλάχιστον να αξίζει ο κόπος. Η θέση της κυβέρνησης ότι δεν διαπραγματεύτηκε επίσημα αλλά η συμφωνία έγινε σε προσωπικό επίπεδο με τον Μαυρομμάτη υποτιμά για ακόμη μια φορά το νοητικό επίπεδο της μεγαλύτερης μερίδας των Κυπρίων που εν πάση περιπτώση είναι κατα πολύ μεγαλύτερο από αυτό των κυβερνώντων και λοιπών δορυφόρων όπως ο Μαυρομάτης

  8. avatar
    Thanasis on July 21, 2011 - (permalink)

    Κ. Μιχαηλίδη θα διαφωνήσω κάθετα μαζί σας.

    Η ποσότητα ρεύματος που παίρνουμε από τα κατεχόμενα δεν είναι και τόσο μεγάλη για να κάνει την διαφορά αλλά είναι αρκετη για να μας εξευτελίσει σαν πολίτες της Κυπριακής Δημοκρατίας.
    Και είναι πολύ υποκριτικό να σχίζουμε τα ιμάτια μας όταν η Ευρωπαική Ενωση προωθούσε το απευθείας εμπόριο με τα κατεχόμενα και εμείς να ερχόμαστε να εμπορευόμαστε οι ίδιοι μαζί τους. Αλήθεια οι επιταγές που θα τους εκδίδουμε τι θα αναγράφουν πάνω?
    Επίσης συμφωνήσαμε στα 19 σέντ την κιλοβατώρα την ώρα που η ΑΗΚ μας χρέωνε 12-14 σεντ την κιλοβατώρα. Άρα όχι μόνο αναγνωρίσαμε απο μόνοι μας το ψευδοκράτος αλλά και μας εκμεταλλέυονται.
    Η απόλυτη ξεφτίλα.

  9. avatar
    observer on July 21, 2011 - (permalink)

    Dear Alexandros I would like to congradulate you for all articles you have written so far.They all demonstrate your high accademic training but most impotantly you clarity of mind,your ability to think outside the box,the fact that you show no signs of obssesive thinking behaviour and that you do not behave within the narrowminded confines of any political party.
    Keep writting.Keep being modest.

  10. avatar
    Per G on July 21, 2011 - (permalink)

    First, we are now getting a substantial amount of power from the Turkish Cypriot operator – much more than what it was the first day.

    Secondly, most commentators has still not understood what state the economy is in. There is a real risk that late next year the government can no longer pay the salaries to its employees.

    If our only hope is economic help from the EU then “the Germans”, and the rest, will obviously ask us to first raise our company tax, which will effectively kill the economy completely. Financial services, accountants, banks, tax income, will all be going south; as will salaries and pensions.

    There is no one to save us but ourselves, and it is about time some one did it…

    Thank you.

  11. avatar
    Strovoliotis on July 21, 2011 - (permalink)

    Μα πως λέτε τέτοιες ανακρίβειες για την ποσότητα του ρεύματος;

    Από χθεσινή ανακοίνωση του ΚΕΒΕ:

    “Πληροφοριακά, σήμερα ο διαχειριστής του συστήματος, μας ενημέρωσε ότι χθες η μεταφορά ρεύματος από τα κατεχόμενα έφθασε μέχρι 105 MW.”

    Η μήπως *δεν* είναι ανακρίβειες;

  12. avatar
    NAN on July 21, 2011 - (permalink)

    Δυστηχως εδω θα αναγκαστω να διαφωνησω καθετα μαζι σας κυριε. Δεν μπορουμε να βλεπουμε παντα τα πραγματα με οικονομικους ορους. Η πολιτικη εκμεταλευση και διασυρμος της κυπρου για μερικα μεγαβατ δεν μπορει να γινει αποδεκτη. Για μια χουφτα δολλαρια ή ευρω στην προκειμενη περιπτωση, δεν μπορουμε να ξεπουλαμε την αξιοπρεπεια μας για να εχουμε την πολυτελεια να καθομαστε στα γραφεια μας με τον κλιματισμο και να σερφαρουμε στο διαδυκτιο. διοτι πολυ απλα θα μπορουσαμε να καμουμε καποια υπομονη για βοηθεια απο αλλου ή θα μπορουσαμε να προωθουσαμε και καμμια αλλη επιλογη οπως τις ανανεωσημες πηγες ενεργειας που αυτη η κυβερνηση εχει διακοψει τελειως το 2011 με την δικαιολογια οτι υπαρχουν αρκετες χιλιαδες αιτησεις απο προηγουμενα ετη που ακομα δεν εχουν εξεταστει.

    Δυστηχως ακομη περιμενουμε να δουμε ποτε οι ακαδημαικοι θα μπορεσουν να κατανοησουν οτι ο πραγματικος κοσμος ειναι λιγο διαφορετικος απο τις θεωρειες που διαβαζουν στα βιβλια τους.

    Θα προτιμουσα να γραφατε ενα αρθρο για την ανικανοτητα της ΑΗΚ να διαχειριστει την κριση αφου ποτε δεν ειχε σχεδιο Β και παντα εφησιχαζοταν στις κλασσικες μεθοδους παραγωγης αφου αυτοσκοπος ηταν η συνεχης συντηρηση μηχανηματων και η συνεχης προμηθεια καυσιμων γιατι μονο ετσι η μιζα θα μπορει να συνεχισει επαπειρο.

    Και επειδη σε ενα λεπτο θα μου κοψουν παλι το ρευμα, κλεινω εδω αλλα θα επανερθω.

  13. avatar
    NAN on July 21, 2011 - (permalink)

    Επειδη εχω ακομα μερικα λεπτα πριν μου κοψουν το ρευμα, ας μας πει καποιος ολα αυτα τα χρονια ποσα εκατομυρια εχουν χαθει απο την δωρεαν παροχη ρευματος απο την ΑΗΚ σε ορισμενες κατεχομενες περιοχες. Αφου μας αγαπουν τοσο πολυ και λυπουνταν ας μας το διναν δωρεαν.

    Ο ΟΕΒ φυσικα ετρεξε να κλεισει την συμφωνεια γιατι πολλοι εργοστασιαρχες δεν ειχαν γεννητριες και αυτοι που ειχαν θα επρεπε να πληρωσουν κατι τις παραπανω γιατι δεν ειναι τοσο αποδοτικες οσο η παραγωγη σε μεγαλη κλιμακα. Ξαναλεω, για μια χουφτα δολλαρια . . .

  14. avatar
    Χ.Α. on July 21, 2011 - (permalink)

    Το άρθρο σας αγγίζει το θέμα στη σωστή διάσταση. Με τον ίδιο ακαδημαϊκό λόγο, που θίξατε τις προάλλες την ανικανότητα της κυβέρνησης του κ. Χριστόφια. Ξέρετε βασικό στοιχείο των προβλημάτων μας σήμερα είναι η διαχείριση θεμάτων βάσει της προκατάληψής μας ανάλογα με τις πολιτικές μας πεποιθήσεις, διαστρεβλώνοντας εσκεμμένα πραγματικότητες. Κύριοι που διαφωνήσατε πιο πάνω θα έπρεπε να γνωρίζετε τα εξής: Πρώτο ο κ. Μαυρομμάτης δεν είναι υποχείριο του κ. Χριστόφια γιατί ανήκει στις τάξεις της δεξιάς. Δεύτερο, τα όποια ψευδοκράτη νομικά δεν αναγνωρίζονται από άτομα, αλλά από κράτη. Τρίτο, ο αείμνηστος Τάσσος Παπαδόπουλος για αρκετά χρόνια προμήθευε πωλώντας ηλεκτρισμό στα κατεχόμενα. Τέταρτο, το κόστος των ηλεκτρογεννητριών που θα έρθουν στην Κύπρο, επίσημα με ανακοινώσεις της ΑΗΚ θα μας κοστίζουν 0,22 σεντ χωρίς ταυτόχρονα να είναι αρκετές για να μας λύσουν το πρόβλημα. Πέμπτο τα κατεχόμενα πάλι με επίσημες δηλώσεις της ΑΗΚ μας προμηθεύουν αυτή τη στιγμή ανάλογα με τις δικές τους ανάγκες, από 80 μέχρι 110 μεγαβάτ κι όχι 20 μεγαβάτ! Έκτο, η διάσωση της οικονομίας μας σε μια κρίσημη στιγμή είναι θέμα που θα έχει αντίκτυπο και στο εθνικό μας θέμα, αφού ειναι γνωστό ότι η δύναμη εξωτερικής πολιτικής ενός κράτους συνδέεται σημαντικά με την οικονομία του. Τέλος αν μας διέκρινε μια σοφία και αντικειμενική σκέψη χωρίς συναισθηματισμούς, θα επιλέγαμε τις σωστές κυβερνήσεις… Δυστυχώς οι Τούρκοι πήρανε χαμπάρι εδώ και καιρό το κομπλεξισμό μας και μας χωρεύουν στο ταψι! δεν είναι τυχαίο άλλωστε που σταδιακά αποενοχοποιούνται στη διεθνή κοινότητα εκμταλλευόμενοι αυτές τις αντιλήψεις και απόψεις μας που οι ίδιοι πολλές φορές σκόπιμα προκαλούν.

  15. avatar
    stamar on July 21, 2011 - (permalink)

    Η ΕΙΡΗΝΙΚΗ ΣΥΝΥΠΑΡΞΗ Τ/Κ ΚΑΙ Ε/Κ ΣΕ ΜΙΑ ΚΟΙΝΗ ΠΑΤΡΙΔΑ ΕΒΑΛΕ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΛΙΘΑΡΑΚΙ ΣΤΟ ΟΙΚΟΔΟΜΗΜΑ ΠΟΥ ΛΕΓΕΤΑΙ ΚΥΠΡΟΣ ΤΟΥ ΜΕΛΛΟΝΤΟΣ.ΑΣ ΓΙΝΕΙ ΑΥΤΟ ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ ΕΙΡΗΝΗΣ ΚΑΙ ΑΡΜΟΝΙΚΗΣ ΣΥΝΥΠΑΡΞΗΣ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΜΙΣΟΣ ΚΑΙ ΚΑΚΑ ΤΟΥ ΠΑΡΕΛΘΟΝΤΟΣ.ΚΟΙΤΑΖΟΥΜΕ ΜΠΡΟΣΤΑ! ΜΕ ΑΙΣΙΟΔΟΞΙΑ ΚΑΙ ΕΛΠΙΔΑ ΓΙΑ ΕΠΑΝΕΝΩΣΗ ΤΗΣ ΣΚΛΑΒΩΜΕΝΗΣ ΜΑΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ !
    ΥΣΤ: ΚΥΡΙΕ ΜΑΥΡΟΜΑΤΗ ΤΟΥ ΚΕΒΕ ΘΑ ΠΕΡΙΜΕΝΑ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟΥΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΜΟΥΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΠΡΟΣΩΠΟ ΣΑΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΜΑΣ “ΕΡΝΤΟΓΑΝ” ΓΙΑ ΤΗ ΠΡΑΞΗ ΣΑΣ.ΜΠΡΑΒΟ ΣΑΣ ΓΙΑ ΤΗ ΤΟΛΜΗ ΚΑΙ ΝΑ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ ΕΠΙΤΕΛΕΣΑΤΕ ΕΝΑ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΟ ΚΑΘΗΚΟΝ!
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΤΗ ΠΑΡΕΑ ΤΩΝ ΜΙΣΣΑΛΟΔΟΞΩΝ ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΑΛΕΣΑΝ ΝΑ ΤΗ ΒΓΑΛΟΥΜΕ ΜΕ ΤΑ ΚΑΝΤΗΛΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΘΥΜΙΣΟΥΜΕ ΟΤΙ ΒΡΙΣΚΟΜΑΣΤΕ ΣΤΟ 21ο ΑΙΩΝΑ ! Α!!! ΚΑΙ ΝΑ ΜΕΙΝΟΥΝ ΜΕ ΤΑ ΚΑΝΤΗΛΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΑΣ ΑΦΗΣΟΥΝ ΤΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ !! ΑΓΑΠΑΤΕ ΑΛΛΟΙΛΟΥΣ !!! ΑΜΗΝ !!

  16. avatar
    Constantinos on July 21, 2011 - (permalink)

    Άκουσα από το στόμα υψηλόβαθμου στελέχους της ΑΗΚ (διευθυντικό στέλεχος – όχι μέλος του ΔΣ), πόσο θα ήταν το κόστος για την οικονομία αν δεν παίρναμε ρεύμα από τα κατεχόμενα και πραγματικά έπαθα σοκ.
    Το εν λόγω διευθυντικό στέλεχος επικαλέστηκε μελέτες που έχουν γίνει από διεθνή εμπειρογνώμονες, υποστηρίζοντας ότι για κάθε μεγαβάτ το κόστος για την οικονομία κυμαίνεται από 1,700 ευρώ μέχρι 8,543 ευρώ την ημέρα, ανάλογα με την χρήση του.
    Την μέρα που συνομιλούσα με το διευθυντικό στέλεχος της ΑΗΚ, είχαν συνδεθεί 80 μεγαβάτ. Όταν τον ρώτησα πόσο θα ήταν το κόστος για την οικονομία, αν δεν είχαμε αυτά τα 80 μεγαβάτ, έκανε ένα πρόχειρο υπολογισμού και μου απάντησε: Το μίνιμουμ 2,5 εκ. ευρώ την ημέρα ή 75 εκ. ευρώ τον μήνα!!!!!

  17. avatar
    Per G on July 21, 2011 - (permalink)

    In Nicosia we have a sewerage system shared between the two sides of town.

    Has it caused any political cost? Is it a problem for the handling of the Cyprus problem? Does it injure our pride?

  18. avatar
    Ανώνυμος on July 21, 2011 - (permalink)

    Μπράβο στον κ. Μαυρομμάτη που αψήφισε το προσωπικό κόστος και έκανε αυτό που είναι σωστό για τον τόπο.

    Συμφωνώ ότι στο συγκεκριμένο θέμα, ο κ. Παπαδόπουλος ήταν υποδεέστερος των περιστάσεων, πουλώντας πατριωτικές κορώνες αντί να δει την ουσία του θέματος – ότι θα ήμασταν ένα βήμα πιο κοντά στην καταστροφή.

    Για μια ακόμη φορά, πολύ εύστοχες οι παρατηρήσεις του κ. Μιχαηλίδη.

  19. avatar
    M on July 21, 2011 - (permalink)

    Ολόκληρη η κοινωνία να θρηνήσει για το κατάντημα της που εξέλεξε ως Πρόεδρο τον πιο άχρηστο ψυχοπαθή μανιακό της εξουσίας από όλους. Πάντα ισχύει το μη χείρον βέλτιστο. Μέχρι να αλλάξουμε το σύστημα σε πραγματική άμεση δημοκρατία, αυτό έχουμε, με αυτό εκλέγουμε κυβερνήσεις. Ας ξέρουμε τι κάνουμε, ποιες είναι οι επιπτώσεις, όταν ψηφίζουμε ή δεν ψηφίζουμε. Το ποιόν του καθενός τους είναι γνωστό από τις πράξεις, τις δηλώσεις, την ιστορία τους, τι άλλο θα μπορούσε να περιμένει κανένας από τον συγκεκριμένο, ήταν απλά θέμα χρόνου. Η κάθε κοινωνία έχει τον ηγέτη που της αξίζει. Να αλλάξουμε, να συνειδητοποιήσουμε τι μας γίνεται, και να απομονώσουμε αποφασιστικά το κάθε φιλόδοξο μηδενικό.

  20. avatar
    kax on July 21, 2011 - (permalink)

    Ο Κος Μαυρομμάτης ενήργησε αποκλειστικά για τα συμφέροντα των μελών του ΚΕΒΕ που εκπροσωπεί.Αν και οι άλλοι έκαναν το ίδιο αντί να παρελαύνουν από τα κανάλια και να αυτοσυγχαίρονται διότι δεν μας κόβουν περισσότερες ώρες το ρεύμα ίσως να μην χρειαζόμαστε να εξευτελιστούμε σαν κράτος αγοράζοντας τουρκοκυπριακό ρεύμα.Η χθεσινή ανακοίνωση του ΚΕΒΕ είναι διαφωτιστική και η ΑΗΚ αντί να προχωρήσει αμέσως με αγορά ρεύματος από ιδιώτες γυρεύει πλωτές και άλλες κινητές μονάδες που κανένας δεν ξέρει πότε θα έρθουν.
    Ως αναφορά τα άρθρα του καθηγητή είναι ένα βήμα προς την σωστή κατεύθυνση αλλά η Κυπριακή κοινωνία δεν είναι ακόμα έτοιμη.Γίνεται σύσκεψη για την οικονομία χωρίς τον Διοικητή της Κεντρικής Τράπεζας(!!!) ενώ φιλτράρονται οι αντίθετες απόψεις από όλους.Ίσως ο μηχανισμός στήριξης να είναι τελικά η λύση στο ρουσφέτι,τα προσωπικά συμφέροντα και την αναξιοκρατία που αποτελούν τα μόνα ίσως κριτήρια με το οποίον όλοι οι εκάστοτε κρατούντες παίρνουν αποφάσεις.

  21. avatar
    Z on July 21, 2011 - (permalink)

    Σεβαστές οι απόψεις στο κύριο τμήμα του άρθρου, αν και διαφωνώ. Για το υστερόγραφο, όμως, δεν πρέπει να είναι περίφανος ο συγγραφέας. Είτε κατελήφθει από οίηση λόγω της επιτυχίας του προηγούμενου του άρθρου είτε προσπαθεί να κατευνάσει αυτούς που επέκρινε την προηγούμενη φορά. Ήταν εντελώς αχρείαστο

  22. avatar
    Phil Efstartiou on July 21, 2011 - (permalink)

    Ola ta alla ta dextikame ke tora fonazoume gia to revma pou tha agorasoume!!!!

    Toso kero den fonaxse kanenas gia ta osa eginan…

    Omos kirie Michaelide prepi sinama na stamatisoume na milame gia psevdokratos…

    Akoma ligo na mas poun oti itan lathos pou pirame PSEVDOREVMA.

  23. avatar
    Kostas P on July 21, 2011 - (permalink)

    Υπάρχει σωστό και λάθος. Σε θέματα εθνικής πολιτικής απλούστατα το σωστό είναι να βλέπεις το συμφέρον σου και πως επιβιώνεις. Οι συναισθηματισμοί στην πολιτική απλά δεν χωρούν και είναι λάθος. Αν κάποιος εξετάσει ολόκληρη την σύγχρονή ιστορία της Κύπρου όλα δείχνουν πως στις περιπτώσεις που σχεδιάσαμε την πολιτική μας με βάση συναισθματισμούς καταστραφήκαμε. Γι αύτο και εγώ θα συμφωνήσω με την άποψη του συγγραφέα.

  24. avatar
    The Invisible Hand on July 21, 2011 - (permalink)

    Πολύ σωστά Δρ Μιχαηλίδη και συγχαρητήρια στο Μάνθο του ΚΕΒΕ, ακόμη και στην ΑΗΚ και στη Κυβέρνηση που δέχτηκαν βοήθεια από τους αλλοθρήσκους συμπατριώτες μας.

    Αλλά τι να πώ για τες διάφορες πατριωτικές κορώνες των σχολιαστών που σας κατακρίνουν; Ποιοί και πόσοι είναι αυτοί οι οργανωμένοι και φωνασκούντες πλανόδιοπώλες φτηνού εθνικισμού που κάνουν πως δεν κατάλαβαν την οικονομική καταστροφή που μας βρήκε; Δεν αντιλαμβάνονται ότι χωρίς το οξυγόνο της ενέργειας η οικονομία θα γονατίσει;

    Την εθνική μας περιφάνεια την έχουν από καιρού εκφυλίσει αυτοί οι καλοί Έλληνες Χριστιανοί σε μια κουβέντα για τες πλατείες και τες σχολικές γιορτές. Δεν ξέρω αν μας κοροϊδεύουν χοντρά από τα κλιματιζόμενα πολιτικά γραφεία τους για μια χούφτα ψήφους ή αν είναι τόσο ξεκούραστοι και χορτάτοι (έστω και αν νηστεύουν τες σαρακοστές) που ισχύει η αρχαία εθνική μας ρήση:

    Παχεία γαστήρ λεπτόν ού τίκτει νόον

  25. avatar
    Παρατηρητής on July 22, 2011 - (permalink)

    Απόλυτα σωστές είναι ασφαλώς οι ενέργειες του Μάνθου Μαυρομμάτη. Αν ο Ερτογάν είναι άξεστος και αν η δική μας κυβέρνηση έχει προκαλέσει χάος, δεν σημαίνει πως θα πρέπει να σπρώξουμε την οικονομία μας με μεγαλύτερη δύναμη στον γκρεμό επειδή έτσι προτιμούν κάποιο επαγγελματίες δημαγωγοί.

  26. avatar
    Nicos Chrysanthou on July 22, 2011 - (permalink)

    Αλέκο συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Είμαστε πραγματικά στο χείλος της καταστροφής και πολλοί προφανώς δεν το αντιλαμβάνονται η έχουν άγνοια τι εστί οικονομικό κόστος σε κάθε επιχείρηση με την καθημερινή διακοπή του ρεύματος. Κύριοι σοβαρευτείτε, η κατάσταση είναι τραγική και δεν υπάρχει ούτε πολιτικό ούτε νομικό κόστος από το να λαμβάνεις παροχή από τα κατεχόμενα. Beggars can’t be choosers.

  27. avatar
    NAN on July 22, 2011 - (permalink)

    Μετα απο ενα απογευμα χωρις ηλεκτρισμο, επανηρθα. Κυριοι, φυσικα και γνωριζουμε οτι ειμαστε ενα βημα πριν την τελειωτικη καταστροφη. Ειδατε ομως οτι χτες 30 μεγαβατ ηταν ολα και ολα απο τους Τουρκους. Μαθαινουμε τωρα οτι θελουν να μας κανουν και πυρινικο σταθμο και να εφοδιαζουν ολοκληρη την κυπρο (αφου εμεις φανηκαμε κατωτεροι των περιστασεων και ανατιναξαμε απο μονοι μας τις δικες μας υποδομες). Αυτο που λενε οσοι αντιδρουν ειναι οτι πρεπει να τιμωρησουμε αυτους που μας καταληξαν σε αυτο το χαλι και μετα χωρις πανικο να δουμε και να αξιολογησουμε τις επιλογες μας και οχι πριν να μπουν στα φερετρα οι νεκροι μας εμεις να εχουμε ειδη συμφωνησει να παρουμε σχετικα φθηνο ρευμα για να προστατευσουμε τις επιχειρησεις μας.

    Ντροπη μας!

  28. avatar
    ΠΑ on July 22, 2011 - (permalink)

    Δυστυχώς κ. Καθηγητά δεν θα μπορούσα να διαφωνήσω μαζί σας περισσότερο.

    Μερικά πράγματα σε αυτή την ζωή, όπως η Πατρίδα και η Εθνική Αξιοπρέπεια, δεν έχουν τιμή…Αν σήμερα δεχθήκαμε (χωρίς μεγάλη σκέψη, προβληματισμό και δισταγμό απ’οτι φαίνεται) να μπούμε σε εμπορικές συναλλαγές με τον κατακτητή (ναι με τον κατακτητή και όχι με τους Τ/Κ) απλά για να μην ταλαιπωρηθούμε ή έστω για να μην υποστούμε μεγαλύτερο οικονομικό κόστος (άρα περί χρημάτων το θέμα), που τραβάμε την κόκκινη γραμμή για προστασία της Πατρίδας;

    Ξέρετε, το Κυπριακό δεν είναι απλά οικονομικό ή νομικό πρόβλημα αλλά (και) κυρίως Εθνικό και πολιτικό. Μπορεί νομικά η αγορά ρεύματος από τον κατακτητή να μην σημαίνει αναγνώριση του ψευδοκράτους (επειδή έγινε μέσω του κ. Μαυρομάτη), αλλά πολιτικά ΔΥΣΤΥΧΩΣ σημαίνει έμμεση αναγνώριση ξεχωριστής ‘οντότητας’ στις κατεχόμενες περιοχές. Από πού αγοράζει ο κ. Μαυρομάτης το ρεύμα; Με ποιους υπόγραψε την συμφωνία αγοράς; Ποίος είναι ο “ιδιοκτήτης” του “οργανισμού” που προμηθεύει το ρεύμα; Ας δημοσιοποιήσει ο κ. Μαυρομάτης τις συμφωνίες για να μάθουμε όλοι μας τι πραγματικά συμφωνήθηκε.

    Και για να απαντήσω γιατί επιμένω ότι είναι με την Τουρκία/κατακτητή που κάναμε την συμφωνία, απλά θα σας παραπέμψω στην απόφαση του ΕΔΑΔ που υποδεικνύει τον νομικό και πρακτικό απόλυτο έλεγχο της Τουρκίας (όχι των Τ/Κ) στις κατεχόμενες περιοχές.

    Πολύ φοβάμαι ότι αυτή η απερίσκεπτη ενέργεια της Κυβέρνησης (και του κ. Μαυρομάτη) θα μας δημιουργήσει προβλήματα σε Εθνικό επίπεδο. Για παράδειγμα, πως θα επιμένουμε στο βέτο για άνοιγμα του κεφαλαίου Ενέργειας της Τουρκίας – ΕΕ, όταν μας πουν “μα η Τουρκία σας έδωσε ρεύμα, εσείς γιατί βάζετε βέτο”; Ή μήπως δεν πρέπει να επιμένουμε σε βέτο;

    Και κάτι τελευταίο. Αν είναι από καλή διάθεση που μας ΠΩΛΗΣΕ το ρεύμα ο κατακτητής, γιατί δεν μας πληρώνει και το ρεύμα που τους δίναμε ΔΩΡΕΑΝ για τόσα χρόνια (που σύμφωνα με κάποιες εκτιμήσεις ανέρχεται σε EURO1 δις!);

  29. avatar
    Louis Solomou on August 5, 2011 - (permalink)

    μπράβο στο κύριο μαυρομάτη και απο μένα…η λογική πρέπει να κυριαρχεί του συναισθήματος αλλός επιπίπτεις σε λάθη. Αυτό το κάναμε πολλές φορές στην ιστορία μας μέχρι που φέραμε τους Τούρκους. Χέρομε που σήμερα υπάρχουν άνθρωποι στην Κυπρο σαν το Κ. Μαυρομάτη να διαχωρίζουν την λογική απο το συναίσθημα. Ο κινδυνος του black out ήταν πολύ μεγάλος για να αγνοηθεί στο βομό της εθνικής υπεριφάνειας και “μη αναγνώρισης”

Leave a Reply

Note: XHTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to this comment feed via RSS