Skip to content

Ορατή η ένταξη στο Μηχανισμό Στήριξης

Posted by (Regular StockWatch Contributor) on August 17th, 2011 - 18 Comments
avatar

Υπάρχουν δύο κίνδυνοι στα δημόσια οικονομικά αυτή τη στιγμή, ένας βραχυπρόθεσμος και ένας μακροπρόθεσμος.  Ο μακροπρόθεσμος έχει να κάνει μερικώς με διαρθρωτικές αδυναμίες που έχουν φανεί τώρα λόγω της οικονομικής κρίσης και μερικώς με τη ραγδαία αύξηση σε μόνιμες κυβερνητικές δαπάνες από το 2008 και εντεύθεν.  Υπάρχει όμως και ο βραχυπρόθεσμος κίνδυνος αδυναμίας πληρωμών των υποχρεώσεων του κράτους και να πεισθούν οι διεθνείς αγορές ότι τα μακροπρόθεσμα σχέδια μπορούν να υλοποιηθούν.

Τα μέτρα που συμφώνησε ο Πρόεδρος Χριστόφιας με τις Συντεχνίες, δίνοντας κάποια λήξη σε μια διαδικασία που άρχισε το Φεβρουάριο του 2010, έχουν να κάνουν με τα περισσότερο μακροπρόθεσμα μέτρα.  Αυτά τα μακροπρόθεσμα μέτρα όμως δεν λύουν το άμεσο πρόβλημα ρευστότητας που θα παρουσιαστεί, το αργότερο, στο πρώτο εξάμηνο του 2012, όπως επισημαίνει στην αξιολόγηση του της περασμένης εβδομάδας ο οίκος Fitch.

Συγκεκριμένα, οι εισηγήσεις της κυβέρνησης έχουν περισσότερο να κάνουν με αύξηση στους φόρους παρά με συγκράτηση των δαπανών.  Ας δεχτούμε ότι οι εισηγήσεις θα περάσουν από τη Βουλή.  Είναι αυτά τα μέτρα αρκετά για να λύσουν το άμεσο βραχυπρόθεσμο πρόβλημα ρευστότητας που αντιμετωπίζει η κυβέρνηση Χριστόφια; Τα επιτόκια στο κόστος δανεισμού των Κυπριακών ομολόγων μας λένε ότι οι αγορές δε συμμερίζονται την αισιοδοξία του οικονομικού επιτελείου της κυβέρνησης.  Δυστυχώς, αν ανατρέξουμε στα στοιχεία του Γραφείου Διαχείρισης Χρέους του υπουργείου Οικονομικών (από το καλοκαίρι του 2010 η διαχείριση του Δημόσιου Χρέους έχει περάσει από την Κεντρική Τράπεζα στο υπουργείο Οικονομικών), θα ανακαλύψουμε ότι τα στοιχεία των Fitch είναι ορθά.  Επίσης θα διαπιστώσουμε ότι υπάρχουν τουλάχιστον €410 εκ. χρέους που λήγει μέχρι το Μάιο του 2012, στοιχείο που αγνοείται από τους Fitch.

Επιπλέον, έχουμε και το μακροπρόθεσμο πρόβλημα.  Οι δηλώσεις από τον υπουργό Οικονομικών Κίκη Καζαμία ότι στόχος της κυβέρνησης είναι να μειωθεί το έλλειμμα στο 5.5% το 2011 και 2,5% το 2012 είναι υπεραισιόδοξες.  Το λέω αυτό διότι φέτος η συγκράτηση του ελλείμματος στο 5.5% βασίζεται σε αύξηση φορολογιών.  Από τα τελευταία στοιχεία της περασμένης εβδομάδας, φαίνεται ότι οι δαπάνες αυξάνονται, και χωρίς προσπάθεια μείωσης των δαπανών δεν καταλαβαίνω πως ο Υπουργός Οικονομικών θα μπορέσει να πετύχει το στόχο του 5.5%.  Οι δαπάνες στο Α’ εξάμηνο αυξήξηκαν 4% σε σχέση με το Α’ εξάμηνο του 2010 και τα έσοδα υποχώρησαν 1.4%.  Το συνολικό έλλειμμα βρίσκεται στο 3.4% του ΑΕΠ στο Α’ εξάμηνο 2011, έναντι 2.5% το 2010.  Πέρσι, το 2.5% διαμορφώθηκε σε 5.3% έλλειμμα για όλο το χρόνο.  Με μία πολύ ήπια αναγωγή, έστω ότι η Κυβέρνηση επιτύχει να πάρει τα €150 εκ. μέχρι το τέλος του 2011, η Κυβέρνηση δεν θα μπορεί να μείνει στο 5.5% λόγω των γεγονότων στο Μαρί και το επερχόμενο τιμαριθμικό ωστικό κύμα.

Υπάρχουν τουλάχιστον τρία προβλήματα με την αύξηση φορολογιών σαν λύση στα δημοσιονομικά προβλήματα του κράτους αυτή τη χρονική στιγμή:

1)    Ψηλότερες φορολογίες δεν μειώνουν το ρυθμό αύξησης των δημοσίων δαπανών που είναι το κύριο πρόβλημα. Το πρώτο εξάμηνο 2011 οι απολαβές προσωπικού αυξήθηκαν 2.5% σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο 2010 και οι κοινωνικές παροχές 4%.  Αυτές οι δαπάνες θα συνεχίσουν να αυξάνονται.

2)    Ψηλότερες φορολογίες δεν θα αποφέρουν τα αναμενόμενα ποσά, διότι συρρικνώνουν περισσότερο την οικονομία μέσω διαφόρων στρεβλώσεων (μείωση κινήτρων εργασίας και επενδύσεων και τάση προς αύξηση της φοροδιαφυγής).

3)    Μη αγγίζοντας την ΑΤΑ σημαίνει ότι οι επερχόμενες αυξήσεις στον ηλεκτρισμό θα ενσωματωθούν στον τιμάριθμο και θα οδηγήσουν σε περαιτέρω αυξήσεις στις δημόσιες δαπάνες.

Για αυτούς τους λόγους πιστεύω ότι δε θα μπορέσει να πραγματοποιήσει τον καινούργιο στόχο της η Κυβέρνηση για έλλειμμα 5.5% του ΑΕΠ.  Νομίζω μία προσωρινή παγοποίηση καταβολής ΑΤΑ μέχρι να περάσει το τιμαριθμικό σοκ που έρχεται από τον ηλεκτρισμό θα είναι αναγκαία για άμεση σταθεροποίηση των δημόσιων οικονομικών.  Ειλικρινά δεν αντιλαμβάνομαι γιατί αυτές οι παγοποιήσεις δεν προχωρούν άμεσα μέχρι να δούμε πως θα εξελιχθούν τα οικονομικά δεδομένα (ήδη αυτό θα εξοικονομούσε στο κράτος στις 31 Ιουλίου 2011 1.4% στο μισθολόγιο των €2 δισ., δηλαδή 28 εκ. δυσκολεύρετα ευρώ).  

Δυστυχώς η οικονομική κατάσταση στην Κύπρο παραμένει πολύ δύσκολη και είναι μεγάλη η πιθανότητα του χρόνου το καλοκαίρι να βρισκόμαστε σε μηχανισμό στήριξης.  Πολλές χώρες έχουν πτωχεύσει με χρέος κάτω του 62% στο ΑΕΠ.  Αν κάποιος ανατρέξει στο πρόσφατο βιβλίο των Reinhart και Rogoff, This Time is Different, θα αντιληφθεί ότι ιστορικά χώρες έχουν πτωχεύσει και με 30% χρέος στο ΑΕΠ.  Τη πτώχευση φαίνεται να προεξοφλούν οι διεθνείς αγορές και μέσω του επιτοκίου που ζητούν για να δανείσουν στο Κυπριακό κράτος και μέσω των διαβαθμίσεων του Κυπριακού χρέους.  Ας σημειωθεί ότι η πρόσφατη διαβάθμιση από τους Fitch στο ΒΒΒ, είναι πιο κάτω από τη διαβάθμιση που ο ίδιος οίκος δίνει στην Ιρλανδία, χώρα που είναι ήδη στο μηχανισμό στήριξης.

Ακόμη ένα δυσάρεστο γεγονός για την Κύπρο είναι ότι σε κάποιο στάδιο, κάποια χώρα θα χρησιμοποιηθεί σαν παράδειγμα προς αποφυγή, παράδειγμα για να μειωθούν τα προβλήματα ηθικού κινδύνου (moral hazard) που αναπόφευκτα γεννιούνται από την ύπαρξη μηχανισμών στήριξης.  Στην Ελλάδα, για παράδειγμα, επειδή υπήρχε το πρόβλημα της μεταδοτικότητας στην υπόλοιπη Ευρώπη, η Τρόικα ήταν κάπως διαλλακτική για τα μέτρα.  Στην Κύπρο που δεν τίθεται αυτό το θέμα πιθανόν τα μέτρα να είναι σκληρότερα και η Τρόικα να είναι λιγότερο διαλλακτική μαζί μας.  Άρα το γεγονός ότι είμαστε μικροί και το χρέος μας είναι σχετικά μικρό, δεν θα δουλέψει υπέρ μας όπως ισχυρίζονται πολλοί, αλλά εναντίον μας. Αν αυτό το σενάριο όντως δεν αποφευχθεί, το πολιτικό κόστος για την κυβέρνηση Χριστόφια θα είναι δυσβάχτακτο, όπως θα είναι και το οικονομικό κόστος για τον κάθε πολίτη της Δημοκρατίας.

Ο Αλέξανδρος Μιχαηλίδης είναι καθηγητής χρηματοοικονομικών στο Πανεπιστήμιο Κύπρου.

Categories → Οικονομία

18 Comments
  1. avatar
    αθηνα on August 17, 2011 - (permalink)

    Κύριε καθηγητή,πολύ καλό το άρθρο σας-όπως πάντα! Εκείνο όμως που καίει,είναι η απροθυμία της κυβέρνησης,είτε λόγω ιδεολογίας,είτε λόγω ενός κακώς νοούμενου πολιτικού κόστους,να προχωρήσει σε ριζοσπαστικά μέτρα.Τι κάνουμε;Βέβαια θα μου πείτε πως δεν είστε πολιτικός και το κατανοώ.Η γνώμη μου είναι πως υπάρχουν δύο σενάρια γιά τον κ.Χριστόφια.Το πρώτο σενάριο-απεγνωσμένη προσπάθεια να εξαντλήσει την 5ετία με ημίμετρα,οπότε γνωριζοντας πως δεν επανεκλέγεται θα παραδώσει καμένη γη στον επόμενο πρόεδρο.Το δεύτερο σενάριο που τριγυρίζει στο μυαλό του ΑΚΕΛ,είναι να επίκειται κάτι συνταρακτικά αισιόδοξο[λύση του Κυπριακού,ανόρυξη φυσικού αερίου],οπότε γιά την κοινή γνώμη η καταστροφή της 11/7/11 θα είναι μιά απλή ανάμνηση!

  2. avatar
    Μάριος Μαυρίδης on August 17, 2011 - (permalink)

    Πολύ καλό το άρθρο, ένας δημόσιος τομέας για να είναι βιώσιμος θα πρέπει να είναι μικρός, ευέλικτος, αποτελεσματικός και προπάντως νοικοκυρεμένο. Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.

  3. avatar
    Sifis on August 17, 2011 - (permalink)

    Πολύ εύστοχο, όπως πάντα, το άρθρο….

    Αλέξανδρε, προσωπικά διερωτούμαι το εξής.
    - Γιατί δε συνειδητοποιεί αυτή η κυβέρνηση ότι ο έλεγχος που μπορεί ν ασκήσει στα έσοδα δεν επαφίεται μόνο στα οποία μέτρα λάβει αλλά επίσης και στο ρυθμό ανάπτυξης (που δύναται να επηρεαστεί αρνητικά με την αύξηση της φορολογίας και κατά συνέπεια τη μείωση του disposable income) όπως επίσης και στη σύνθεση της οικονομικής δραστηριότητας (GDP growth composition).
    - Γιατί ενώ η κυβέρνηση κατά τις δηλώσεις της νοιάζεται τόσο για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής, δεν μας εξηγεί πως ο προϊστάμενος του φόρου εισοδήματος απέκτησε το γιωτ που λιάζεται αυτές τις μέρες στον κόλπο του Κόννου… Και κατά πόσο πληρώνει τους φόρους που δικαιολογούν ένα εισόδημα που επιτρέπει την απόκτηση/κατοχή/ συντήρηση ενός γιωτ… Πριν προχωρήσουμε φυσικά στην φοροδιαφυγή των υπολοίπων ( γιατρών,δικηγόρων κλπ κλπ)
    - Όπως έχει επισημανθεί τόσες και τόσες φορές, το κρατικό μισθολόγιο και οι κοινωνικές παροχές αποτελούν τα 2/3 των συνολικών δαπανών. Αν δεν μπει βαθιά το μαχαίρι σε αυτές τις κατηγορίες δαπανών, δεν μπορεί να υπάρξει εξυγίανση. Κι ενώ ακούμε τόσα και τόσα για το κρατικό μισθολόγιο για τις κοινωνικές παροχές ακούμε μόνο την εύηχη στοχοποίηση…χωρίς φυσικά ν ακούμε το πως θα γίνει αυτό…
    - Γιατί δεν ακούμε κανένα κόμμα ή πολιτικό ν αναφέρεται στο κόστος της προσφυγικής πολιτικής; Κύριοι, κάθε σεντ που ξοδεύεται από τα δημόσια ταμεία στα οποία συνεισφέρει ο Κύπριος φορολογούμενος πρέπει να ξοδεύεται με φειδώ. Ένα είναι η αναγνώριση κάποιου ως πρόσφυγας και η υπεράσπιση του εκ μέρους της πολιτείας γι αποκατάσταση κι επαναπόκτηση της περιουσίας του, κι άλλο η παροχή χρηματικής βοήθειας. Το πρώτο επιβάλλεται. Το δεύτερο πρέπει να γίνεται με μοναδικό γνώμωνα αν η οικονομική κατάσταση του λήπτη δικαιολογεί τη λήψη επιδόματος πχ γι απόκτηση οικίας κοκ…
    - γιατί πέραν των μέτρων εξυγίανσης δεν ακούμε και για μέτρα που θα ενισχύσουν την ανταγωνιστικότητά μας ( πέραν του εξορθολογισμού της ΑΤΑ)… πχ με το θέμα της εγγραφής ξένων εταιρειών, γιατί να πρέεπει να περνούν μέσω δικηγόρου και να μην μπορούν να εγγράφονται απευθείας; Με το θέμα της επιτάχυνσης έκδοσης τίτλων ιδιοκτησίας; Με την ενίσχυση της επιτροπής ανταγωνισμού ούτως ώστε να διασφαλίζονται υγιείς συνθήκες σε μια τόσο μικρή αγορά όπως την κυπριακή;
    Φιλοτελώ

  4. avatar
    The Invisible Hand on August 17, 2011 - (permalink)

    Έχετε δίκαιο στα σημεία που εγείρετε. Αλλά η σωστή λαϊκή παροιμία “φασούλι φασούλι γεμίζει το σακούλι″ δεν ισχύει πλέον όταν το σακούλι είναι και άδειο και τρύπιο. Θα χρειαστεί αρκετός χρόνος ως που να μπαλωθούν οι τρύπες με συμφωνίες κυβέρνησης, κομμάτων και συνδικάτων, και χρόνο ΔΕΝ έχουμε. Σε μια προσπάθεια να είμαι εποικοδομητικός, κάμνω δύο προτάσεις για άμεση αποκατάσταση εμπιστοσύνης στην οικονομία και ανάπτυξη.

    1. Να αναζητηθεί άμεσα στρατηγικός εταίρος στην ΑΗΚ που θα επενδύσει τα αναγκαία κεφάλαια για την αποκατάσταση των ζημιών και να συμμετέχει (οπωσδήποτε πλειοψηφικά) ανάλογα με σωστές εκτιμήσεις της επιχείρησης. Διαφορετικά δεν θα επιβιώσει ένας οργανισμός με μεγάλα χρέη, με αμφίβολη την ασφαλιστική κάλυψη της καταστροφής και με ιδιοκτήτη που δεν έχει την οικονομική επιφάνεια να τον καλύψει. Παρόμοιες σκέψεις πρέπει να γίνουν, πριν τη καταστροφή, στες Κυπριακές Αερογραμμές.

    2. Να εξαιρεθούν από τα πόθεν έσχες (όπως έγινε στην Ελλάδα) όλες οι επενδύσεις μέχρι το 2013 σε νέες οικίες, διαμερίσματα, γραφεία, καταστήματα, τουριστικά συγκροτήματα, εργοστάσια και σε βελτιώσεις υφισταμένων. Παρά την ευαισθησία όλων μας σε “αμνήστευση φοροφυγάδων”, το μέτρο θα δώσει ζωή στη οικοδομική βιομηχανία, θα βελτιώσει το τουριστικό μας προϊόν, θα φέρει άμεσα εισοδήματα ΦΠΑ και άλλους φόρους (κεφαλαίου, μεταβιβαστικά) στη Κυβέρνηση, θα περιορίσει τη φυγή κεφαλαίων και θα εισρεύσουν μόνιμα στην “άσπρη” οικονομία σοβαρά κεφάλαια.

    Σίγουρα θα κατηγορηθώ για νεοφιλελεύθερο φανατισμό και για ηθική κάλυψη φοροαπατεώνων (ιδιωτικού και δημόσιου τομέα). Δεν νομίζω όμως ότι οι κατήγοροι μου έχουν πιό καλές ιδέες. Ας μην επαναλαμβάνουν λαϊκισμούς σαν τη “πάταξη της φοροδιαφυγής”, τη “δικαιότερη ανακατανομή πλούτου”, τη φορολόγηση “έχοντων και κατέχοντων” και τα “οικογενειακά ασημικά που ξεπουλάμε”, εκτός αν έχουν εναλλακτικές λύσεις για το άμεσο πρόβλημα.

    Παράλληλα, βέβαια, πρέπει να συνεχισθεί και να αποδώσει η προσπάθεια συναινετικών λύσεων στα διαρθρωτικά προβλήματα της πολιτείας και στο μπάλωμα του σακουλιού.

  5. avatar
    STAMAR on August 18, 2011 - (permalink)

    ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ ΤΗΣ ΚΑΘΕ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΤΑΞΗΣ ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΒΓΗ ΑΛΩΒΗΤΗ ΑΠΟ ΤΗ ΟΛΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΜΕ ΤΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ .ΟΛΟΙ ΚΑΙ ΟΛΑ ΤΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΑ ΘΑ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΗΘΟΥΝ Ο ΚΑΘΕ ΕΝΑΣ ΝΑ ΔΩΣΗ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ “ΤΙΠΟΤΑ” . ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΟΛΟΙ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΚΑΤΑΝΟΗΣΟΥΝ ΟΤΙ ΧΩΡΙΣ ΔΙΑΡΘΡΩΤΙΚΕΣ ΑΛΛΑΓΕΣ ΚΑΙ ΚΑΠΟΙΑ ΑΜΕΣΑ ΜΕΤΡΑ Η ΧΩΡΑ ΘΑ ΟΔΗΓΗΘΗ ΣΕ ΕΠΙΚΙΝΔΥΝΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΣΤΟΣ ΘΑ ΤΟ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΟΛΟΙ ΑΣΧΕΤΑ ΣΕ ΠΙΑ ΟΜΑΔΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΑΝΗΚΕΙ.
    ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΜΕ ΛΥΠΗ ΒΛΕΠΟΥΜΕ ΕΙΝΑΙ ΟΤΙ ΕΝΩ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΗΔΗ ΕΧΟΥΝ ΔΕΚΤΕΙ ΜΕΙΩΣΕΙΣ ΑΠΟΛΑΒΩΝ ΚΑΙ ΩΦΕΛΗΜΑΤΩΝ ΤΟΣΟ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΟΣΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ { ΜΕ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΥΜΦΩΝΗΘΕΙ ΜΕ ΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΚΑΙ ΤΑ ΣΥΝΔΙΚΑΤΑ } Η ΑΛΛΗ ΟΜΑΔΑ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΩΝ ΑΥΤΗ ΤΩΝ ΕΧΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΕΧΟΝΤΩΝ ΟΥΤΕ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΑΚΟΥΣΟΥΝ ΓΙΑ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ! ΜΕ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΠΡΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΑΒΑΣΙΜΕΣ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΙΕΣ ΚΑΘΥΣΤΕΡΟΥΝ ΤΗΝ ΕΚ ΜΕΡΟΥΣ ΤΟΥΣ ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΜΕΣΩ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΔΩΝ ΤΟΥΣ ΠΟΥ ΚΟΡΟΙΔΕΥΟΥΝ ΤΟΝ ΛΑΟ ΠΡΟΣΠΑΘΟΥΝ ΝΑ ΑΠΟΚΟΜΙΣΟΥΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΟΦΕΛΗ ΚΑΤΗΓΟΡΩΝΤΑΣ ΤΗΝ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΟΤΙ ΔΕΝ ΠΑΙΡΝΕΙ ΜΕΤΡΑ ! ΣΤΟΧΟΣ ΤΟΥΣ
    :
    1} ΝΑ ΚΤΥΠΗΘΟΥΝ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΩΝ ΑΚΟΜΗ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ {ετσι που να μεγιστοποιηθουν τα κερδη τους }

    2} ΝΑ ΚΤΥΠΗΘΟΥΝ ΤΑ ΕΙΣΟΔΗΜΑΤΑ ΤΩΝ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΥΠΑΛΛΗΛΩΝ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗ ΔΙΕΥΚΟΛΥΝΣΗ ΕΠΙΤΥΧΙΑΣ ΤΟΥ 1ου ΣΤΟΧΟΥ

    3} ΝΑ ΟΔΗΓΗΣΟΥΝ ΤΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΤΕΤΟΙΟ ΣΗΜΕΙΟ ΕΤΣΙ ΠΟΥ ΝΑ ΔΙΚΑΙΟΛΟΓΟΥΝ ΤΟ ΞΕΠΟΥΛΗΜΑ ΗΜΙΚΡΑΤΙΚΩΝ ΟΡΓΑΝΙΣΜΩΝ ΣΤΟΥΣ ΙΔΙΩΤΕΣ {δες στη Ελλαδα που εχουν οδηγηση τους οργανισμους κοινης ωφελειας ετοιμους να τους αρπαξουν τα ξενα μονοπωλεια σε τιμες ευκαιριας }.ΝΑ ΘΥΜΗΘΟΥΜΕ ΚΑΠΟΙΕΣ ΔΗΛΩΣΕΙΣ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ΚΟΜΜΑΤΩΝ {ΔΥΣΗ-ΔΗΚΟ} ΠΕΡΙ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΠΕΡΙ ΚΡΑΤΟΥΣ-ΕΡΓΟΔΟΤΗ η ειρωνικα “ψωμα” η αλλως πως…

    [ξερετε,μου θυμιζουν καποιοι τη παροιμια “εγω σ’εκτισα φουρνε μου,εγω εννα σε χαλασω!” ΟΛΟΙ ξερουμε οτι τοσο οι ημικρατικοι οργανισμοι οσο και η δημοσια υπηρεσια κτιστηκε απο το 1960 και εδω απο συγκεκριμενα πολιτικα κομματα με τον πιο ανορθοδοξο τροπο{ψηφισε ΔΗΣΥ η ΔΗΚΟ και προσλαμβανεσαι}. Το θεμα ειναι η συντριπτικη πλειοψηφια των υπαλληλων στους οργανισμους αυτους οσο και οι δημοσιοι υπαλληλοι / που ειναι υποστηρικτες αυτων των δυο κυριως κομματων / δεν βλεπουν που οδηγουνται τα καλως
    νοουμενα συμφεροντα τους?Μηπως ειναι καιρος να αναθεωρησουν απο που προερχονται και πια ειναι τα πραγματικα οικονομικα τους συμφεροντα και ποιος μπορει στη πραξη να τους προστατεψη και να τους αντιπροσωπευση σαν εργαζομενοι που ειναι ?

    4} ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΠΙΟ ΠΑΝΩ /ισως δεν ειναι τυχαιο οτι τα υπευθυνα συνδικατα κυριως η ΠΑΣΥΔΥ καταλαβαν το που το πανε οι κυριοι Παπαδοπουλλος-Αβ.Νεοφυτου και η παρεα πισω τους-δες πλουτοκρατες- και εχουν κανει τις υποχωρησεις τους.ΑΡΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΤΥΧΑΙΕΣ ΟΙ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΚΦΡΑΣΤΩΝ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΩΝ ΣΥΝΤΕΧΝΙΩΝ [δηλωσεις Ν.Παπαδοπουλλου οτι οι συντεχνιες καταστρεψαν τον τοπο !!! {εμ βεβαια πως θα ρημαξουν οι κυριοι τα κεχτημενα των εργαζομενων?} ΟΣΟ ΚΑΙ ΟΙ ΑΝΗΘΙΚΕΣ ΕΠΙΘΕΣΕΙΣ ΕΝΑΝΤΙΟΝ ΤΟΥ ΗΓΕΤΗ ΤΗΣ ΠΑΣΥΔΥ ΟΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΦΙΑ !!! (δηλωσεις Αβ.Νεοφυτου)

    ΕΠΙΘΕΣΗ ΚΑΤΑ ΜΕΤΩΠΟ ΕΝΑΝΤΙΑ ΣΤΟ ΣΥΝΔΙΚΑΛΙΣΜΟ ΜΕ ΣΚΟΠΟ ΤΗ ΣΥΝΤΡΙΒΗ ΤΟΥ ΚΑΙ ΜΕΙΩΣΗ ΤΟΥ ΚΥΡΟΥΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΡΟΛΟΥ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΣΤΗ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΖΩΗ ΤΟΥ ΤΟΠΟΥ!!!
    ΣΚΟΠΟΣ:ΤΗ ΖΩΗ ΜΑΣ ΝΑ ΤΗΝ ΕΛΕΓΧΟΥΝ ΟΙ ΕΧΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΚΑΤΕΧΟΝΤΕΣ,ΤΑ ΒΑΡΗ ΝΑ ΤΑ ΕΠΩΜΙΖΟΝΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΟΙ ΜΙΣΘΩΤΟΙ ΚΑΙ ΟΙ ΜΕΣΑΙΟΙ {αληθεια ποσοι θα μεινουν αφου θα τους καταβροχθησουν τα μεγαλα ψαρια?}

    5} ΠΛΗΡΗΣ ΕΛΕΓΧΟΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ / δυστυχως με παραδοξες συμμαχιες, κυριως τη ΕΔΕΚ,που με λυπη αφανταστα,διοτι δεν ειναι εκει η θεση της αφου καθοριζει τον χαρακτηρα του κομματος σαν σοσιαλιστικο!Αληθεια ποσο καιρο να ακουσουμε εκ μερους τους τη λεξη αυτη η μηπως δεν πουλα τωρα? {θυμουμε τον καιρο της περιβοητης περεστροικας δεν ελειπε απο το λεξικο τους καθημερινα, ισως για να πεισουν και τους εαυτους τους και να υφαρπαξουν οπαδους απο το διασπαζομενο ΑΚΕΛ /

    ΓΙΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΣΚΟΛΟ ΝΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΜΕ ΜE ΕΝΑ ΜΙΚΡΟ ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ: ΤΗ ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΗ ΤΩΝ ΝΟΜΟΣΧΕΔΙΩΝ ΑΠΟ ΔΥΣΗ-ΔΗΚΟ ΓΙΑ :

    α) ΦΟΡΟΛΟΓΙΣΗ ΤΩΝ ΚΕΡΔΩΝ Μ Ο Ν Ο ΓΙΑ Δ Υ Ο ΧΡΟΝΙΑ Μ Ο Ν Ο Γ Ι Α 10% !!! π.χ.για κερδη 1.000,000 αντι 100,000 φορο θα πληρωνε η εταιρεια ακομα 10,000 !!!

    β)ΦΟΡΟ ΑΚΙΝΗΤΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ 2 τις χιλιοις ΓΙΑ ΑΞΙΑ ΠΑΝΩ ΑΠΟ ΔΥΟ (2) ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΜΕ ΒΑΣΗ ΤΙΜΕΣ-σας παρακαλω 1980 !!! (προσφατη μελετη κατεδειξε οτι οι τιμες ακινητων στη Λευκωσια μονο ειναι 24 φορες πιο ψηλη σημερα !!!) ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΠΛΗΡΩΝΟΥΝ ΜΕ ΤΙΜΕΣ 1980 !!!
    ΑΥΤΟ ΘΑ ΣΗΜΑΙΝΕ ΟΤΙ ΠΕΡΙΠΟΥ ΔΥΟ (2) ΧΙΛΙΑΔΕΣ ΙΔΙΟΚΤΗΤΕΣ ΘΑ ΠΛΗΡΩΝΑΝ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΦΟΡΟΥΣ ΚΑΤΙ ΤΙΣ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΟ !! ΣΙΓΑ ΤΑ ΨΙΧΟΥΛΛΑ !! ΑΛΗΘΕΙΑ ΓΙΑ ΠΟΙΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΨΗΦΙΣΑΝ ΔΥΟ ΠΟΛΥ ΔΙΚΑΙΑ ΣΧΕΔΙΑ ΠΟΥ ΘΑ ΕΝΙΣΧΥΕ ΤΟ ΚΡΑΤΙΚΑ ΤΑΜΕΙΑ ???
    ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ Η ΣΥΝΕΙΣΦΟΡΑ ΑΥΤΩΝ ΤΩΝ ΕΧΟΝΤΩΝ ΚΑΙ ΚΑΤΕΧΟΝΤΩΝ ?? ΜΗΠΩΣ ΟΙ ΧΑΛΚΕΥΜΕΝΕΣ ΛΟΓΙΣΤΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΠΟΥ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΤΙΣ ΣΧΕΤΙΚΕΣ ΦΟΡΟΑΠΑΛΛΑΓΕΣ ? (μηπως κυριε Παπαπετρου μπηκες απαιτωντας πολεμο εναντιον των φοροφυγαδων σε επικΙνδυνες ιστοριες και γι″αυτο ισως εγινες ξαφνικα κατα καποιους ΧΡΙΣΤΟΦΙΚΟΣ ? ΦΑΝΤΑΣΤΕΙΤΕ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΝΑ ΗΤΑΝ ΚΑΙ ΑΡΙΣΤΕΡΟΣ !!! ΑΛΛΑ ΕΙΠΑΜΕ ΑΥΤΟΙ ΤΙΠΟΤΑ ΜΑ ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΔΩΣΟΥΝ Σ”ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ – ΜΟΝΟ ΝΑ ΠΑΙΡΝΟΥΝ, ΝΑ ΣΤΟΙΒΑΖΟΥΝ ΝΑ ΦΟΡΟΔΙΑΦΕΥΓΟΥΝ,
    ΚΑΙ ΑΜΑ ΛΑΧΕΙ ΠΟΥΛΟΥΜΕ ΚΑΙ ΠΑΤΡΙΔΕΣ ΓΙΑΤΙ ΠΑΤΡΙΔΑ ΤΟΥΣ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΤΟ ΧΡΗΜΑ ΓΙ ΑΥΤΟ ΚΑΙ ΕΙΝΑΙ ΑΠΟΦΑΣΙΣΜΕΝΟΙ ΚΙ ΕΝΩΜΕΝΟΙ ΠΛΕΟΝ ΝΑ ΜΗΝ ΑΦΗΣΟΥΝ ΚΑΝΕΝΑ ΝΑ ΑΓΓΙΞΕΙ ΤΑ ΠΛΟΥΤΗ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΣ ΚΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΟΣ.ΣΗΜΕΡΑ ΤΟΥΣ ΦΤΑΙΗ Ο ΧΡΙΣΤΟΦΙΑΣ ΑΥΡΙΟ ΜΠΟΡΕΙ ΟΠΟΙΟΣΔΗΠΟΤΕ ΑΛΛΟΣ !
    ΜΑ ΕΙΣΤΕ ΚΑΛΑ !!! ΤΟΟΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΕΤΡΩΓΑΝ,ΕΠΙΝΑΝ ΣΤΗ ΡΑΧΗ ΟΛΩΝ, ΕΝΑΣ ΣΥΡΦΕΤΟΣ ΠΟΥ Ο ΕΝΑΣ ΚΑΛΥΠΤΗ ΤΟΝ ΑΛΛΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΔΗΜΟΣΙΟ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΤΟΜΕΑ ΚΑΙ ΝΑ ΧΑΣΟΥΝ ΡΕ ΠΑΙΔΙ ΜΟΥ ΤΗ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΔΙΝΕΤΑΙ ΜΕ ΤΗ ΚΡΙΣΗ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΣΤΟ ΧΕΡΙ ΟΣΑ ΕΙΠΑΜΕ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΚΑΙ ΝΑ ΒΡΕΘΕΤΑΙ ΕΝΑΣ ΑΚΕΛΙΚΟΣ ΣΤΗ ΠΡΟΕΔΡΙΑ ΝΑ ΤΟΥΣ ΤΑ ΧΑΛΑΣΗ ??
    ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΓΑΠΗΤΟΙ ΜΟΥ ΤΟΥΣ ΦΤΑΙΝΕ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ! ΑΠΟ ΤΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ! ΓΙΑ ΟΛΑ ΠΟΥ ΕΓΙΝΑΝ ΚΑΙ ΔΕΝ ΕΓΙΝΑΝ ΦΤΑΙΕΙ Ο ΧΡΙΣΤΟΦΙΑΣ !!
    ΓΙ ΑΥΤΟ ΘΑ ΑΚΟΥΣΟΥΜΕ ΚΑΙ ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΠΟΛΛΑ ΑΚΟΜΑ ! ΘΑ ΚΑΝΟΥΝ ΤΑ ΠΑΝΤΑ ΝΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΟΥΝ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΜΕΝΗΣ ΓΗΣ
    ΣΤΕΡΩΝΤΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΤΑ ΜΕΤΡΑ ΠΟΥ ΘΑ ΒΟΗΘΗΣΟΥΝ ΤΗ ΕΞΟΔΟ ΑΠΟ ΤΗ ΔΥΣΚΟΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΚΑΤΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΤΑΥΤΟΧΡΟΝΑ ΝΑ ΔΙΑΦΥΛΑΞΟΥΝ ΤΑ ΠΛΟΥΤΗ ΤΟΥΣ (αληθεια ποσα θα φανε η ποσα θα παρουν οταν θα φυγουν απο αυτη τη ζωη ?)
    ΕΤΣΙ ΟΠΩΣ ΣΤΕΡΗΣΑΝ ΕΚΑΤΟΜΥΡΙΑ ΕΣΟΔΑ ΑΠΟ ΤΟ ΚΡΑΤΟΣ ΜΕ ΤΗ ΑΠΟΡΡΙΨΗ ΤΩΝ ΠΙΟ ΠΑΝΩ ΔΥΟ ΣΧΕΔΙΩΝ ΠΟΥ ΣΗΜΕΡΑ ΘΑ ΜΑΣ ΚΟΙΤΑΖΑΝ ΚΑΙ ΟΙ ΞΕΝΟΙ ΜΕ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΜΑΤΙ ,ΘΑ ΤΟ ΞΑΝΑΚΑΝΟΥΝ ΔΥΣΤΥΤΧΩΣ !!

    ΚΑΙ ΟΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟΙ ΛΟΓΟΙ ΣΑΝ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΤΩΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ, ΕΙΝΑΙ ΝΑ ΚΑΤΗΓΟΡΟΥΝ ΣΥΝΕΧΩΣ ΤΗ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗ ΧΡΙΣΤΟΦΙΑ ΓΙΑ ΟΛΑ ΟΣΑ ΟΙ ΙΔΙΟΙ ΘΑ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟΥΝ ΜΕ ΑΠΩΤΕΡΟ ΣΤΟΧΟ ΤΗ ΠΡΟΕΔΡΙΚΗ ΚΑΡΕΚΛΑ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΟΥ ΕΙΠΑΜΕ ΠΙΟ ΠΑΝΩ .
    ΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ Δ Ε Ν ΤΟΥΣ ΕΝΔΙΑΦΕΡΕΙ ΔΙΟΛΟΥ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΛΟΓΟ ΤΑ ΒΡΙΣΚΟΥΝ ΤΩΡΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ : ΕΝΑΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΕΧΘΡΟΣ Ο ΧΡΙΣΤΟΦΙΑΣ ΠΟΥ ΤΟΥΣ ΤΑ ΧΑΛΑΕΙ !! ΤΙΣ ΔΙΑΦΟΡΕΣ ΤΟΥΣ ΣΤΟ ΚΥΠΡΙΑΚΟ ΤΙΣ ΕΧΟΥΝ ΞΕΧΑΣΗ !

    ΔΥΣΤΥΧΩΣ Η ΥΠΕΥΘΥΝΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΣΟΒΑΡΟΤΗΤΑ Σ”ΑΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΜΕΤΡΙΕΤΕ ΓΙΑ ΚΑΠΟΙΟΥΣ ΜΟΝΟ ΜΕ ΤΟ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΣΤΗ ΕΞΟΥΣΙΑ Η ΑΝ ΣΚΥΒΗΣ ΤΟ ΚΕΦΑΛΙ ΝΑ ΣΟΥ ΠΙΝΟΥΝ ΤΟ ΑΙΜΑ !
    ΑΝ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΑΥΤΟΣ Ο ΛΑΟΣ ΞΥΠΝΗΣΕ ΤΟΤΕ ΝΑ ΚΡΙΝΗ ΤΟΝ ΚΑΘΕ ΕΝΑ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΠΑΡΑΓΟΝΤΑ η ΚΟΜΜΑ ΑΠΟ ΤΙΣ ΠΡΑΞΕΙΣ ΤΟΥ,ΤΗΝ ΣΥΝΕΠΕΙΑ ΤΩΝ ΛΟΓΩΝ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΙΣ ΘΕΣΕΙΣ ΤΟΥ ΤΟΣΟ ΣΤΑ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΑ,ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΚΑ ΖΗΤΗΜΑΤΑ ΠΟΥ ΒΑΣΑΝΙΣΟΥΝ ΤΟΥΤΟ ΤΟΝ ΤΟΠΟ ΓΙΑΤΙ ΑΥΤΟ ΟΝΟΜΑΖΕΤΑΙ ΠΑΤΡΙΩΤΙΣΜΟΣ !!!
    ΘΑ ΔΟΥΜΕ ΤΗ ΣΤΑΣΗ ΤΟΥΣ ΣΤΗ ΒΟΥΛΗ ΣΥΝΤΟΜΑ !
    ΑΝ ΘΑ ΚΑΤΑΛΑΒΟΥΝ ΣΕ ΤΙ ΜΠΕΛΑΔΕΣ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΒΑΛΟΥΝ ΤΟΝ ΤΟΠΟ η ΟΙ ΠΙΟ ΣΥΝΕΤΟΙ ΠΑΡΑΓΟΝΤΕΣ ΕΠΗΡΕΑΣΟΥΝ ΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΚΑΙ ΠΕΡΑΣΟΥΝ ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΜΕΤΡΑ ΤΟΤΕ ΑΜΕΣΩΣ ΔΙΝΕΤΑΙ ΘΕΤΙΚΟ ΜΗΝΥΜΑ ΣΤΙΣ ΑΓΟΡΕΣ ΚΙ ΟΣΟΥΣ ΜΑΣ ΠΑΡΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ.ΗΔΗ Ο ΝΕΟΣ ΥΠΟΥΡΓΟΣ ΕΞΑΓΓΕΙΛΕ ΤΗ ΠΡΟΘΕΣΗ ΓΙΑ ΔΕΥΤΕΡΟ ΠΑΚΕΤΤΟ ΜΕΤΡΟ ΠΟΥ ΑΝ ΠΕΡΑΣΗ ΚΙ ΑΥΤΟ ΤΟΤΕ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟΣ ΣΤΗΡΙΞΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΜΙΞΗ ΞΕΝΩΝ ΔΕΝ ΘΑ ΕΧΟΥΜΕ. ΓΙ ΑΥΤΟ ΑΝΤΙ ΝΑ ΚΙΝΔΥΝΟΛΟΓΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΙΖΟΥΜΕ ΤΟ ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΤΩΝ ΣΥΜΦΕΡΟΝΤΟΛΟΓΩΝ ΠΟΛΙΤΙΚΑΝΤΗΔΩΝ ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΠΟ ΜΑΣ ΑΣ ΣΚΕΦΤΟΥΜΕ ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ ΕΙΛΙΚΡΙΝΑ ΠΟΥ ΠΑΜΕ ? ΑΣ ΑΛΛΑΞΟΥΜΕ ΝΟΟΤΡΟΠΙΑ ΑΣ ΔΟΥΜΕ ΤΟ ΣΥΜΦΕΡΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΥ ΕΓΩ ΜΑΣ !

    • avatar
      panayiotis on August 18, 2011 - (permalink)

      Διάβασα ολοκληρο το άρθρο σου STAMAR δύο φορές για να το εμπεδώσω.

      Γενικά πιστεύεις ότι πρέπει να πάρουμε από τους πλούσιους και τις εταιρείες και να τα δώσουμε στο κράτος και στην κυβέρνηση Χριστόφια για να πληρώσει αυτά που υποσχέθηκε και δεν μπορεί να τηρήσει και να πληρώνει τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων και τα έξοδα του κράτους.

      Ίσως παραγνωρίζεις εντελώς τις απόψεις τους.
      1. Το εργατικό κόστος του κράτους είναι ακριβό. Αν ήταν η εταιρεία τους, θα μάζευαν το 5%, 10%, 20%, ότι θέλεις βάλε, των χειρότερων εργαζομένων τους και θα τους απόλυαν. Αυτό είναι γιατί αν πήγαιναν στους μετόχους για επιπλέον χρήματα, αυτοί θα του έλεγαν, αφού έπεσαν τα εισοδήματα σου, τι έκανες για να μειώσεις τα έξοδα σου;
      Στην περίπτωση του κράτους, επειδή δεν θέλει να απολύσει, και καλά κάνει, πρέπει να περικόψει. Στην περίπτωση της κυβέρνησης κάνει περικοπές 5%, το οποίο θα δωθεί σαν αύξησεις και ΑΤΑ το Δεκ2011 Ιαν/2012. Οι περικοπές για να είναι πειστικές πρέπει να είναι στο 20%.(αφού δεν θέλουμε να απολύσουμε τους χειρότερους εργαζόμενους μας).

      2. Οι σπατάλες στο κράτος είναι απίστευτες. Μόνο να πάρεις την έκθεση της γενικής ελεγκτού θα διαπιστώσεις αρκετά. Τόσα χρόνια η εκθεση σημειώνει σπατάλες και δεν γίνεται τίποτα. Πως μπορεί το κράτος να έχει αξιοπρέπεια όταν δεν κάνει τίποτα σχετικά με την έκθεση και έρχεται και ζητά €200 εκ. φορολογίες και αποκόπτει €200 εκ. επιδόματα επειδή το ίδιο είναι σπάταλο;

      Τα πράγματα είναι πολύ διαφορετικά από ότι τα βλέπεις εσύ.

    • avatar
      αθηνα on August 18, 2011 - (permalink)

      O Stamar ξανακτύπησε! Σαν τίτλος από ταινία γουέστερν! Και λέω τώρα,του απαντώ του ανθρώπου,ή τον αφήνω να ζει στον κόσμο του. Προσπάθησα να σταχυολογήσω μερικά πράγματα μέσ’απο το παραλήρημά του για να του απαντήσω,αλλά ήταν ανώφελο. Γι′αυτό προτιμώ να του απευθύνω μόνο μιά φράση: Σ’ευχαριστούμε Stamar που μας άνοιξες τα μάτια,απο τώρα θα βλέπουμε με άλλο φακό τη ζωή!

    • avatar
      adkiaseros on August 18, 2011 - (permalink)

      Νάσαι καλά, μας έκανες και γελάσαμε με τις φωνές σου.

      Άσχετα με το ποιός υπερασπίζεται τον πλούτο ή την εργατιά, άσχετα με τις πολιτικές καταβολές του κάθε ενός από εμάς, η αλήθεια είναι πως η περισσότεροι εργάζονται για να συντηρούν τους λίγους στο δημόσιο. Αυτό πρέπει να αλλάξει.
      Το ότι κάποια δικαιώματα των δημοσίων υπαλλήλων είναι κατοχυρωμένα (συντάξεις και αφορολόγητα) από τους κόπους των εργαζομένων στον ιδιωτικό τομέα και τις επιχειρήσεις, δεν το κάνει σωστό ούτε και δίκαιο. Ότι πάει πάνω, θα έρθει σύντομα κάτω.
      Το αεροπλανάκι της ΠΑΣΥΔΥ θα προσγειωθεί σύντομα σε κάποιες οικονομικές πραγματικότητες όπως προσγειώθηκε η ελλάδα. Απού έφαεν έφαεν φίλε μου. Χαρείτε τα τωρά γιατί οι παχιές και ιερές αγελάδες του δημοσίου θα τις προλάβει η πραγματικότητα και θα τις κάνει χάμπουρκερ και σεφταλιές, και εκεί δεν θα σώσει τους δημόσιους υπάλληλους ούτε αποφάσεις του ανωτάτου ούτε ο Χατζηπέτρου ούτε τίποτε…

      Εκτός φυσικά και αν κατεβούν οι δημόσιοι υπαλλήλοι στους δρόμους για τα κεκτημένα τους. Είμαι περίεργος να δω τι θα συμβεί, αν θα τους υποστηρίξουν ο υπόλοιπος λαός και οι 30 χιλιάδες ανέργοι που θα αναγκαστούν να δανειστούν ακόμη περισσότερα από τις τράπεζες για να πληρώσουν το πιο ψηλό ΦΠΑ , μόνο και μόνο για να συνεχίζουν κάποιοι να λαρτομουστατζιάζουν μες τα υπουργεία..

      Τα μακρά κοντά εγίνασιν…

      • avatar
        αθηνα on August 18, 2011 - (permalink)

        Πολύ ωραίος ο αθκιασερός!

  6. avatar
    loucas on August 18, 2011 - (permalink)

    Πολύ εύστοχο και αναλυτικό άρθρο απο τον κ. Μιχαηλίδη. Φαίνεται όμως οτι παραγνωρίζουμε ένα μικρό γεγονός σε όλα μας τα σχόλια..οτι η αριστερή κυβέρνηση που διοικεί τον τόπο δεν επιθυμεί να αγγίξει τις τσέπες της εργατιάς ή όπως λενε των λαικών στρωμάτων (ασχέτως αν τα μέτρα αύξησης του ΦΠΑ επηρεάζει περισσότερο τα λαικά στρώματα), άρα λύσεις όπως παγοποίηση της ΑΤΑ για κάποιο διάστημα -που με βρίσκουν σύμφωνο-δεν πρόκειται να εφαρμοστούν απο αυτή την κυβέρνηση. Και αναλογιστείτε αυτό…πως μια παράταξη που παραδοσιακά στηρίχθηκε στις “λαικές μάζες”/εργατιά και τις συντεχνίες θα έρθει να βγάλει τα μάτια της με τα ίδια της τα χέρια?

    Δυστυχώς ο πολιτικός εγωισμός τους δεν τους επιτρέπει να χωνέψουν οτι απο μόνοι τους απέτυχαν και οτι δεν μπορούν να διαχειριστούν την κατάσταση.

    Σήμερα δεν θα επιχειρίσω αναλύσεις γιατί θα επαναλάβουμε εαυτούς και μόνον. Θα σας προβληματίσω για τα εξής:
    1. τι αντίκτυπο θα έχει στο εθνικό μας θέμα η οικονομική κατάντια του τόπου? όπως όλοι γωνρίζουμε κάποιος ο οποίος αντιμετωπίζει σοβαρά οικονομικα προβλήματα είναι ευάλοτως διαπραγματευτικά αλλά δεν μπορεί ούτε να σκεφθεί ορθολογιστικά.
    2. πόσοι επιπλέον πρόσφυγες θα τρέξουν στην επιτροπή αποζημιώσεων για να λάβουν οι άνθρωποι έστω κάποια ποσά για να αντεπεξέλθουν των οικονομικών δυσκολιών που αντιπετωπίζουν? Πράγμα το οποίο θα δημιουργήσει περεταίρω τετελεσμενα στο εθνικό μας πρόβλημα αφού πλέον οι Τούρκοι θα έχουν νόμιμα εξαγοράσει αν όχι όλη την κατεχόμενη γη μας, ένα μεγάλο μέρος αυτής.
    3. τι συνέπειες έχει το τραπεζικό σύστημα του τόπου και πως θα επηρεαστούν οι ξένοι καταθέτες και οι ξένες εταιρείες απο τα συνεχιζόμενα οικονομικά προβλήματα μας και τις συνεχείς υποβαθμίσεις της κυπριακής οικονομίας (ασχέτως αν ο γραφών δεν ασπάζεται τις προσεγγίσεις των ξένων οίκων-δυστυχώς όλοι οι επενδυτές και οι αγορές αυτούς διαβάζουν και ακολουθούν)?
    4.τι συνέπειες θα έχει στην νέα ενεργειακή πολιτική του τόπου (μετά αέριο εποχή) ή ακόμα και στις περεταίρω διαπραγματέυσεις με τις εμπλεκόμενες εταιρείες και χώρες η οικονομική μας κατάσταση?
    5. πως επηρεάζει την ανάπτυξη της κυπριακής οικονομίας η συνεχής απορρόφηση ρευστότητας απο τις κυπριακές Τράπεζες, υπο μορφή δανεισμού του κράτους? Δεν φτάνει που το σύστημα παρουσιάζει προβλήματα ρευστότητας με αποτέλεσμα οι Τράπεζες να είναι διστακτικές στο να δανείζουν μεγάλα έργα τα οποία ενδεχομένως θα τονώσουν λίγο την αγορά, έρχεται και η κυβέρνηση και μαζεύει την οποιαδήποτε ρευστότητα περισσέυει.

    Εισηγήσεις, μέτρα..food for thought, τα οποία θα ενισχύσουν την ρευστότητα του κράτους και τουλάχιστον θα δώσουν χρόνο για την λήψη σωστών και στοχευμένων μέτρων για την ριζική αντιμετώπιση κυρίως των διαρθρωτικών προβλημάτων και όχι να προβαίνουμε σε μπαλώματα και μισόλογα:

    1. μια φορολογική αμνηστία θα ενίσχυε σημαντικα την ταμειακή ροή του κράτους
    2. προεξόφληση μέρους των μελλοντικών εισπρακτέων απο το φυσικό άέριο (όταν αυτό ποσοτικοποιηθεί και τιμολογηθεί), τα οποία θα αφαιρούνται σε βάθος χρόνου απο τα εισπρακτέα έσοδα του κράτους
    3. παραχώρηση κινήτρων στους απόδημους Κύπριους εκατομυριούχους για επαναπατρισμό ή/και μεταφορά κεφαλαίων και επενδύσεων στο νήσι μας/τους
    4. Και κάτι τελευταίο για τους κυβερνώντες …think outside of the box for once. If you cannot do so pay someone to do it for you.

  7. avatar
    STAMAR on August 19, 2011 - (permalink)

    Ας μην ξεχνουμε :

    1. ποιος δημιουργησε τη κρατικη μηχανη με ολα τα παραμορφωματα και αττασθαλιες ? μην καμωνεστε πως δεν ξερετε η ξεχνατε.Παντως οχι η σημερινη κυβερνηση Χριστοφια μεσα σε 3 χρονια ! Για να λυθουν τα συσσωρευμενα προβληματα της κρατικης μηχανης χρειαζονται τομες που μονο με πολιτικο κοστος θα το κανει οποιος ειναι στη εξουσια.Η κριση απλα επισπευσε τη οξυνση των προβληματων (π.χ δες απο 1 δις εισπραξεις απο φορους και μεταβιβασεις του κτηματολογιου το 2007 , τωρα εισπρασσονται ασημαντα ποσα απλα διοτι η φουσκα των ακινητων εσκασε.Μονο αυτα τα τα ποσα ειναι απιστευτα τεραστια ετσι που αμεσως να φαινετε μεγαλο κενο στα κρατικα ταμεια.)
    Το ζητουμενο δεν ειναι να κανεις τα στραβα ματια σε πραγματικοτητες και μονο να παραπλανης το κοσμο και να πυροβολης για να καταστρεψης τις οποιες προσπαθειες γινονται για να διορθωθουν στρεβλωσεις που εσυ δημιουργησες ( ετσι δεν ειναι κυριοι των ΔΗΣΥ-ΔΗΚΟ ? ).Αν πραγματικα εισαι υπευθυνος και σοβαρος πολιτευεσε σαν τετοιος για να βοηθησης τη πατριδα σου στη δυσκολη στιγμη ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΧΑΙΡΕΚΑΚΗΣ και να το παιζεις και ο εξυπνος ολων. Η Κριτικη καλη στα πλαισια ομως της εντιμοτητας και του ειλικρινους ενδιαφεροντος ! ΟΧΙ ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΤΡΟΦΗΣ !! Ετσι δεν λυνονται προβληματα. Γι αυτο η ΣΥΝΕΝΑΙΣΗ και οι ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΕΣ προτασεις μονο καλο προσφερουν. ΚΤΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ ΜΟΙΡΑΖΟΝΤΑΣ ΤΑ ΒΑΡΗ ΔΙΚΑΙΑ ΚΑΙ ΚΕΡΔΙΣΤΕ ΟΛΟΙ ΤΟΥΣ ΚΟΠΟΥΣ ΤΗΣ ΚΟΙΝΗΣ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑΣ !!

    2. Συμφωνω απολυτα οτι το οικονομικο υποβαθρο ειναι βασικο στοιχειο για στηριξη του εθνικου μας αγωνα.Γι αυτο θυμηθητε τη ΣΥΝΕΠΗ σταση της Αριστερας επι του θεματος ΑΠΕΝΑΝΤΙ ΣΕ ΟΛΕΣ ΤΙΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΕΙΣ ΤΗΣ ΚΥΠΡΟΥ ! ΚΑΜΜΙΑ ΦΟΡΑ ΔΕΝ ΕΚΑΝΕ ΣΤΕΙΡΑ ΚΡΙΤΙΚΗ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΕ ΚΑΝΕΝΑ ΠΡΟΥΠΟΛΟΓΙΣΜΟ παρα τις διαφωνιες της σε αρκετα κονδυλια. Αυτο σημαινει ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΠΑΤΡΙΩΤΙΚΗ ΣΤΑΣΗ !!
    Ας παραδειγματιστουν λοιπον καποιοι σημερα.

    3.Think outside of the box ? Τωρα πως να το σκεφτουμε αυτο αγαπητε? Οτι για 80 τοσα χρονια η Αριστερα βγηκε εξω απο το κουτι της για πρωτη φορα που τη κρατουσαν και τωρα ολοι πασκιζουν να τη ξαναβαλουν μεσα ? Αυτο εννοειτε ? Η μηπως οτι η Αριστερα βρισκεται μεσα σ ενα κουτι που την εχουν βαλει ΟΛΟΙ οι αλλοι και την καλεις να βγη εξω ? Οποιο και ναναι ενα μας ενδιαφερει πραγματικα :

    ΤΟ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΑ ΚΑΛΥΤΕΡΟ ΑΥΡΙΟ ΟΛΟΥ ΤΟΥ ΚΥΠΡΙΑΚΟΥ ΛΑΟΥ !
    (και ας χλευαζουν καποιοι.Τετοιοι ειναι που ζουν στη ραχη μας.Δεν πειραζει ας ειναι καλα και περαστικα.)

    • avatar
      αθηνα on August 19, 2011 - (permalink)

      STAMAR, το δεύτερο σου σχόλιο,δεν έχει παραληρηματικά στοιχεία,οπότε θα μπορέσουμε να συζητήσουμε.Πρώτ’απόλα,πού την είδες τη χαιρεκακία; Εγώ,μιά κραυγή αγωνίας, διακρίνω στίς τοποθετήσεις τών εισηγητών, καθώς και έναν τόνο που φτάνει στα όρια της απελπισίας, στα σχόλια εμάς που διαφωνούμε με την κυβερνητική πολιτική.Γιατί, στο καράβι που βυθίζεται βρισκόμαστε δυστυχώς όλοι.Αν βρισκόσασταν μοναχά εσύ και ο Πρόεδρος, κανένα πρόβλημα.Κάτι άλλο που αποφεύγεις επιμελώς να απαντήσεις,πού τις είδες τις θυσίες των δημ. υπαλλήλων.Απλά θα πάρουν αντί 7-8% που ήθελαν,”μόνο” 3-4%.Ετσι θυσίες,εγώ δέχομαι να κάνω εφ’όρου ζωής.Και κάτι τελευταίο γιά το ”think outside of the box”.Σημαίνει να βγάλετε τις παρωπίδες,για να έχετε σφαιρικότερη αντίληψη των αδιεξόδων που βρισκόμαστε,και να πετούσατε εδώ και 3 χρόνια, τα ροζ γυαλιά, με τα οποία τα βλέπατε ΟΛΑ ΡΟΔΙΝΑ !

    • avatar
      panayiotis on August 19, 2011 - (permalink)

      Σύμφωνω με όλα τα σημεία.

      Μια παρατήρηση όμως στο 2 σχετικά με το ΑΚΕΛ. Θεωρείς το ότι δεν καταψήφισε κανένα προϋπολογισμό ότι είναι συνετή στάση. Δυστυχώς τα γεγονότα σε διαψεύδουν διότι κοίταξε που φτάσαμε.

      Όσο για το σημείο 3, το ΑΚΕΛ έχασε την ευκαιρία της ζωής του να καθαρίσει την ΕΔΕΚ και μεγάλο μέρος του ΔΗΚΟ και να έχει ποσοστά που να αγγίζουν το 40-45%. Αν εφάρμοζε όσα διακήρυσσε εκεί θα ήταν τώρα. Δυστυχώς η απειρία στην διακυβέρνηση έφερε αυτά τα αποτελέσματα.

    • avatar
      adkiaseros on August 19, 2011 - (permalink)

      Αγαπητέ STAMAR,

      το ποιος είναι υπεύθυνος για το “φούσκωμα” του δημόσιου τομέα δεν έχει καμία, μα καμία, μα απολύτως καμία, σχέση με το ξεφούσκωμα του.

      Ένας Γενικός Διευθυντής διορίζεται σε μια εταιρεία που παραπαίει για να την σώσει και όχι για να φταίξει τους προκάτοχούς του. Ένας γιατρός θεραπεύει τον καρκίνο ανεξάρτητα με τους λόγους που τον προκάλεσαν.

      Το να προσωποποιείς τα προβλήματα, δηλαδή να λες φταίνε οι άλλοι άρα ουδεμία ευθύνη έχει ο σημερινός πρόεδρος, είναι συνταγή για αυτοκαταστροφή. Αλλά αν θέλεις να το δεις κα έτσι, ο Χριστόφιας παράλαβε πλεόνασμα εκατοντάδων εκατομμυρίων ή όχι; (έστω και μη επαναλαμβανόμενα).

      Δουλειά του εκάστοτε προέδρου είναι να βρίσκει λύσεις σε προβλήματα και όχι να αποποιείται τις ευθύνες του. Και μιας και μίλησες για “δίκαιο” καταμερισμό βαρών, εγώ λέω το εξής.
      Πού πάνε τα λεφτά του προυπολογισμού; Αν για το 40% του ελλείματος φταίνε οι μισθοί των δημοσίων υπαλλήλων για παράδειγμα, δεν είναι δίκαιο 40% των αναγκαίων περικοπών να γίνουν από εκει; Αν για το 20% του ελλείματος φταίνε οι παροχές σε επιχειρήσεις, τότε 20% των περικοπών να γίνουν από εκείνες. Σε αντίθετη περίπτωση απλά οι μια ομάδα επιδοτεί την άλλη, και είδαμε τι έγινε τόσα χρόνια με την επιδότηση του δημοσίου…

    • avatar
      loucas on August 19, 2011 - (permalink)

      Αγαπητέ STAMAR,
      δεν επιθυμώ πέραν της παραγωγικής συζήτησης, μέσα απο την ευκαιρία που μας δίδει η stockwatch, προσωπικά να έλθω σε αντιπαράθεση με τον οποιονδήποτε (δεξί, αριστερό κλπ). Δεν με ενδιαφέρει αυτό παρά μόνο όπως πολύ σωστά ανέφεραν αρκετοί γραφόντες να εκφραστούν ιδέες, απόψεις, επιχειρήματα τα οποία ενδεχομένως να μην ακούγονται στις επίσημες συνεδριάσεις των ξερόλων πολιτικών μας (μηδενός εξαιρουμένου), δια τούτο σε καλώ οπως οι τόνοι να παραμείνουν χαμηλοί και να αποφεύγονται σχόλια για έξυπνους ή βλακες και λοιπές χαιρεκακίες (μιας και είναι εύκολο να θίγουμε και να κρίνουμε υπο την κάλυψη της ανωνυμίας).

      Η στάση την οποία τηρούμαι όλοι μέσα απο αυτή την ανώνυμη συζήτηση αποδυκνύει του λόγου το αληθές, όσον αφορά την κομματική διάβρωση του κοινωνικού διαλόγου. Φίλε μου προσωπικά δεν ανηκώ σε κομματικό σχηματισμό αν και διατηρώ τα πιστεύω και την ιδεολογία μου, και αυτό για να κλείσει το θέμα των κομμάτων.

      Το σημείο ένα της ανάλυσης σου παραγνωρίζει κάτι. Οτι έδω και 1,5-3 χρόνια κάποιοι-και σε προλαμβαίνω δεν εννοώ μόνο την αντιπολίτευση αλλά ακαδημαικούς, φορείς και πρόσωπα ευρείας αποδοχής-προειδοποιούσαν για λήψη μέτρων κλπ αλλά η κυβέρνηση έλεγε στον κόσμο οτι η Κύπρος δεν θα έχει πρόβλημα. Ναι μεν συμφωνώ οτι δεν δημιουργησαν οι άνθρωποι όλα αυτά τα προβλήματα ή την κρατική μηχανή αλλά δεν έχουν κάμει απολύτως τίποτε επι διακυβέρνησης τους για περιορισμό του οικονομικού αντίκτυπου.

      Πέραν τούτου, και πάντα κατα την άποψη μου, κυβερνώντες δεν θεωρούνται μόνο το Υπουργικό Συμβούλιο, αλλά και η Βουλή και το Εθνικό Συμβούλιο κλπ. Δηλαδή όλη η πολιτική ηγεσία του τόπου, διότι στο τέλος της ημέρας όλοι αποφασίζουν για εμάς και όχι το ένα κόμμα η το άλλο- αυτοί τα βρίσκουν τελικά. Και θα σου αναφέρω αυτό: γιατί οι δεξιοί ή αριστεροί βουλευτές δεν βγαίνουν δημόσια και να πουν οτι οικιοθελώς παραχωρούμαι το 5%-10% των απολαβών μας (ο Περδίκης βλέπεις δεν ανήκει σε κόμμα με 19-20 βουλευτές και για αυτό δεν επηρεάσε κανέναν η στάση του) για το καλό του τόπου και του λαού μας -που μας ψηφίζει και στο τέλος της ημέρας μας αυτός μας πληρώνει? Διερωτήθηκες ποτέ αν μετά απο αυτό θα τολμούσε ο οποιοσδήποτε δημόσιος ή ιδιωτικός υπάλληλος να αρνηθεί να προβεί σε παραχωρήσεις?

      Όσον αφορά το σημείο 3 του σχολίου σου, αν και απάντησε η Αθηνά και την ευχαριστώ για το σεκοντάρισμα, δεν εννοώ καθόλου μα καθόλου αυτό που έχεις αναφέρει. Απο τα γραφόμενα σου νομίζω οτι μπορείς να αντιληφθείς τι εννόω αλλά θα σου αναφέρω μόνο αυτό: συμβατικές λύσεις δεν υπάρχουν, ούτε προηγούμενα οικονομικά και μη μοντέλλα για να λυθούν τα πρωτόγνωρα ζητήματα που ταλανίζουν τον τόπο μας (και γενικά τον κόσμο) και για αυτό ανέφερα ορισμένες εισηγήσεις για food for thought οι οποίες απο οτι γνωρίζω δεν έχουν ακόμη εξερευνηθεί (και δεν είμαι παρών στο Υπουργικό συμβούλιο για να γνωρίζω).

      Όσον αφορά το υπέυθυνος και σοβαρός θα σου αναφέρω μόνο το εξής:διατηρώ πολύ καλούς φίλους απο διάφορους πολιτικόύς χώρους και η τελευταία συζήτηση που έχω κάνει πριν τρεις μέρες είναι με εναν πολύ καλό μου φίλο που ανήκει στην Αριστερά και είναι αρκετά μπασμένος. Η φιλική συζήτηση είχε θέμα κάποιες αναλύσεις μας, όπως και κάποιες προσωπικές απόψεις και ιδέες που του παράθεσα για να τις θέσει υπόψην των αρμοδίων του κόμματος του όχι προς υιόθετηση αλλά προς συζήτηση και προβληματισμό.

      Πέραν των πιο πάνω όλοι θα χρειαστεί να βάλουμε το χέρι στην τσέπη φίλε μου, άλλοι λίγο άλλοι πιο πολύ..και καλά κάνουμε να το βάλουμε μόνοι μας για να μην μας αναγκάσουν άλλοι να το κάνουμε.

      • avatar
        αθηνα on August 21, 2011 - (permalink)

        Τα πράγματα είναι πολύ μπλεγμένα αγαπητέ Λούκα.Εχουμε απο τη μιά το καυτό πρόβλημα της οικονομίας και απο την άλλη το Κυπριακό-πάλι σε δύσκολη καμπή-τις απειλές της Τουρκίας σχετικά με την ΑΟΖ,την επικείμενη προεδρία της Ε.Ε.,και στη μέση έναν πρόεδρο που όχι μόνον έχει χάσει την εμπιστοσύνη της πλειοψηφίας του λαού,αλλά και δεν δείχνει ότι έχει τη βούληση να κάνει το come back.Η ελπίδα όμως, πεθαίνει τελευταία!

  8. avatar
    Andreas on August 22, 2011 - (permalink)

    Όσοι πληρώνουν τους φόρους τους κανονικά δικαιούνται να μιλούν – οι υπόλοιποι που φοροδιαφεύγουν δεν έχουν ΚΑΝΕΝΑ δικαίωμα να φωνάζουν για την οικονομία

    • avatar
      αθηνα on August 22, 2011 - (permalink)

      Εχω την εντύπωση ότι το σλόγκαν της φοροδιαφυγής,είναι το άλλοθι όσων κωλυσιεργούν στην λήψη μέτρων και η κολυμβήθρα του Σιλωάμ γιά εξαγνισμό όλων των βολεμένων.Ο πολύς Χατζηπέτρου,εδώ και μήνες ωρύεται,κραδαίνοντας έναν κατάλογο φοροφυγάδων εκατομμυρίων.Μα επιτέλους ποίον περιμένει να τους κατονομάσει και ποίον να τους ”μπαγλαρώσει”; Εμένα ή εσένα αγαπητέ Ανδρέα.Ολοι οι κατά τον νόμο αρμόδιοι να διώξουν τους φοροφυγάδες, ανήκουν στην ΠΑΣΥΔΥ. Ιδού λοιπόν στάδιον δόξης λαμπρόν,ειδάλλως, ”κρείττον ή σιγάν”.

Leave a Reply

Note: XHTML is allowed. Your email address will never be published.

Subscribe to this comment feed via RSS